2010 május 12-től junius 8-ig a címben emlitett országokban jártunk.

Hollandia –Belgium

Május 12.Szerda
Indulás, 5.30 h-kor. Előtte Józsinak teát főztem, nagyon náthás. Lázas, beteg. Ebben az állapotában neki vágott az útnak.
(Már kedden akartunk indulni, de a keddre virradó éjjel a lakás riasztó beriasztott. Kiderült elromlott. A szerelő csak du.1 órára tudott jönni és este 7-kor végzett. Akkor már nem indultunk el.)
Szép időnk volt. Tatabányán tankoltunk és a szokásos pogácsákat megvásároltuk, valamint újságokat is vettem.
Az lakóautóban ebédeltünk, és du 5-re már a német országi Wertheimben voltunk. Ott is aludtunk.Stellplatz a Camping World elött
Előtte még Neukirchenben jártunk a camping üzletbe. Itt vásároltunk egy szép mintás műanyag vödröt.
Május 13. csütörtök
7-kor felkeltünk, mosdás, reggelizés, indulás Hollandia felé. Szomorkás, borús idő volt. Tankoltunk ütemesen haladtunk. Ebédeltünk egy benzinkútnál. Mind ketten más-más ételt rendeltünk. Egy volt a vélemény hogy egyikünknek sem ízlett. Hideg, íztelen étkek voltak. Itt vásároltunk egy csokor virágot Gyöngyikének.
Du ½ 5-re pontosan megérkeztünk, már vártak bennünket. Kipakoltunk és Gyöngyiék rohantak a boltba. Ugyanis aznap ünnepvolt és boltok csak du 4kor nyitottak ki pár órára.
. Már telefonon megbeszéltük , hogy hideg vacsorával várnak bennünket, ez így is történt. Finomságokat raktak elénk, vagyis a főtt étel nem hiányzott . Jól esett az alvás, korán lefeküdtünk.
Május 14.Péntek
8-kor reggeli, szép napos időre ébredtünk. Reggeli majd hárman (Gyöngyike, Józsi és én) elindultunk a tulipán földekre a Kaukenhof-i virág kiállításra. Ez a kiállítás 16-ig tart nyitva. Szerencsénk volt mert még a virágok gyönyörűek voltak, valamint nem volt tömeg.
Csodálatos virágokat láttunk, művészi összeállításokban (csokrok, vázában elhelyezett virágok stb).
Orchidea, kála, rododentron pavilonokban is jártunk. Vásároltunk virághagymákat is. Du 5-re értünk haza. Ray már főzte a vacsorát. Görög menüt készített melyben sült bárányhús volt a fő alkotóelem. Nagyon finomra sikeredett a műve. Előételként -melyet Gyöngyike készített- feta sajttal töltött kaliforniai piros paprikát sütött tepsiben.
Május 15.Szombat
Breda az egész napot a lányomnál töltjük, különböző elfoglaltságokat találva. Késő délután indulunk a belvárosba megnézzük a híres dzsessz fesztivált. Belehallgatunk 8-1 0 zenekar előadásába , sörözünk, nézzük és csodáljuk a tömeget az utcán. Este 10 körül már számunkra nagy a tömeg, rövidre zárjuk taxival haza és pihenés,alvás.
Máj.16, Vasárnap
Ebéd után indulunk Belgiumba és Brugge mellett egy kempingben szállunk meg.
Május 17 Hétfő Brugge
Reggeli után busszal mentünk a városba. A megálló most is közel volt-van. A 11-s járattal mehetünk mely körbe megy a városba. Így teljesen mindegy hogy melyik irányba induló buszra ülünk fel. A belvárosig mentünk, itt elsőként a st,Salvador katedrálist néztük meg. Plébánia templomnak épült majd 1788-ban Brugge katedrálisa lett. (az előző leégett).
A templom belülről egyszerű,de csodálatos brüsszeli faliszőnyegek, és angyalokkal díszitett orgona a katedrális ékessége. A turisták özönlenek a városba. Bár még május van ( nincs a nagy szezon) mégis tömve vannak a terek, a templomok, stb.
Keskeny macskaköves utcában sétáltunk itt vannak az 1600-1700-s években épült házak.
Séta hajókáztunk a csatornán. Innét (is) láttuk Brugge régi épületeit. A csatorna mentén, min. 10 csónak kikötő van. Egyik díszesebb, mint a másik. Így próbálják oda csalogatni a vendégeket. A boltok kirakatai roskadoznak a csipke áruktól. Megjegyzem elérhető áron. Busszal mentünk a campingbe, majd vásároltunk kenyeret, zöldségfélét,gyümölcsöt.
Május 18. Kedd Brugge és Gent
Reggelit követően lakóautóval mentünk a városba. Nagyon jó helyen találtunk parkolót, ahonnét pár perc séta után a centrumban voltunk.
Előző nap nem sikerült megnézni a városházát, most azt pótoltuk. A Markt-n megnéztünk egy kiállítást, mely a városháza történetéről szólt.
Érdekesség és jellemző a városra hogy az épületek ablakaiban viasz figurák, porcelán vázák, szobrok, virágok vannak kirakva. Egy ablakban pld. egy életnagyságú viasz figura ( mely idős hölgyet ábrázol) mozog és olyan mozdulatokat tesz, mintha csipkét verne.
Közben magyarokkal is találkoztunk, igaz tegnap is, erről nem is tettem említést. Az idő ragyogó, igazi városnézésre invitáló.
Láttuk a posta épületét is. Rengeteg fotó készült, erről a gyöngyszem kis városkáról.
Visszamentünk a lakóhoz, ott ebédeltünk majd, irány Gent. Igen közel van Brugge városához, csupán 45 km.
   Itt is szép campinget találtunk és jó nagy placcon rendezkedtünk be. Mindent felfedeztünk majd mosáshoz láttam (kézzel). A nap hétágra sütött, így rövid idő alatt meg is száradt minden.
Ma du nem mentünk be a városba, holnapra hagytuk a városnézést. Napozás, fürdés és a napi esemény, írásban való rögzítését követően ágyba bujtunk.
Május 19. Szerda Brugge
Busszal irány a város. Napsütés, meleg, nyáriasan öltöztünk. A busz a campingből indul és ide is tér vissza. Igazán komfortos és kényelmes megoldás. Térképünk van. A buszon egy kedves hölgy van segítségünkre és mutatja, hogy hol szálljunk le.
Templom a templomot éri. Nagyon szép ez a város, ahogyan végül megállapítjuk. Sajnos az egész belváros fel van túrva. Buckákon, ideiglenes átjárókon lehet közlekedni, a városban. Mindenütt nagy ütemben dolgoznak, ettől nagy a por, és a zaj. Itt is nagy a tömeg ( turisták) . Az említett körülmények miatt, nehezen lehet előre jutni.
Ennek ellenére azt hiszem sok mindent láttunk ebből a kis városkából is. Ha készen lesz biztosan visszajövünk megnézni mert ebben az állapotában is sejteti hogy ez egy csoda szép kis városka. Mekiben ebédeltünk , a választott kaja ízlett mindkettőnknek. A st Nikolas templomot megnéztük sőt a tornyában is jártunk (igaz lifttel mentünk fel.)Gent nagyváros, és kitűnő tömegközlekedése van. Manapság iparát a textil ipar képviseli.
Gyönyörű a városháza, melyet idegenvezetővel lehet csak megtekinteni hétvégén.
Jártunk a várban, mely a város közepén van. A 18 századig itt volt egy börtön is. A várban nyilak jelzik az utat a túristák számára.
Ami még megemlítendő, hogy egész nap fáztam annak ellenére, hogy sütött a nap. Bizonyára túl becsültem reggel a napsütést és napközben „ennek ittam a levét”.
Busszal hazajöttünk, a buszmegállót igen könnyen megtaláltuk.
Május 20.Csütörtök Gent- Brüsszel
Reggel indultunk Gentből. Sajnáltuk ott hagyni a szép campinget. Ragyogó napsütés és jó időben értünk Grimbergen-be. Brüsszeltől 12 km-re van ez a település, itt találtunk campinget. Maga a camping nem tartozik a legszebbek közé, viszont új,modern a sanitair (vizesblokk),mely minden igényt kielégít.
A campingben ebédeltünk,majd a 232 s busszal beutaztunk Brüsszelbe. A Nord Brüsszelbe érkeztünk, központi pályaudvar, és innét is indult vissza a járat. Igazán nagy célunk nem volt a mai beutazással. Csupán körülnéztünk hogy pénteken reggel már célirányosan érkezzünk a városba.
Az út 60 perces, azonban nem unalmas, mert lakott területen utazunk és sok a látnivaló.
Visszaérkezvén a campingbe vacsoráztunk és irány a pihenés.
Május 21. Péntek Brüsszel
Reggel igyekeztünk hogy mielőbb indulhassunk a városba. Sikerült elérni a 9.30-s járatot. A központi pályaudvarig mentünk, ahonnét metróval mentünk a városba. Eső utunk a Manneken Pis-hez vezetett. Most is sokan csodálták a pisilő kisfiút.
Innét a Grand Placére igyekeztünk. Egy nyűzsgő életű macskaköves tér,a város több száz éves „szíve”.
Itt található a Hotel de Ville, mely a városháza szerepét töltötte be és ma is így funkcionál. A téren mindennap virágpiac van. A téren több csodálatos épület található. Maison du Roi, a Musée de la Ville otthona. Megnéztük a kiállítást, ahol 16.századi festmények,faliszőnyegek és a Manneken Pis 400 kis ruhája látható. Igazán érdekes látvány. A világ számos országából érkeztek felajánlások.
 Gyönyörű a La Maison des Ducs de Brabant,mely 6 cégházból álló épület együttes.
A Le Cornet a hajósok céhházaként ismert . La Maison des Boulangers a pékek gazdag céhe emeltette. A nyolcszögletű kupolája tetején táncoló aranyfigura látható. Le Renard a rőfösök háza,homlokzatán a kereskedők védőszentje a rőfös szalagokkal játszó kerubok látható. Le Roi d’Espagne, a Grand Place legszebb kávéháza. bejárata felett a pékek védőszentje található. Innét a forgalmas főtérre nyílik kilátás. Itt mi is időztünk, egy almás torta szelet és pohár sör kíséretében. Megemlítendő továbbá az Everard 1t Serclaes .Ez egy fekvő bronzszobor,karjának érintése állítólag szerencsét hoz. Láttuk a Rue des Bouchers-t az éttermek utcáját. Brüsszel gyomraként emlegetik. Egymást követik a vendéglők,kínai,görög,olasz,indiai stb. Az utca végén áll a Manneken Pis megfelelője az 1987-ben készült Jeanneke Pis, egy vadóc női alakban.
Közben laza ebédet fogyasztottunk és felültünk Sightseeing (városnéző ) buszra. A busz a város 13 nevezetes pontjára vitt el bennünket.
Május.22.Péntek Brüsszel-Breda
Reggel indulás Bredába. Most is szép az idő. Víz felvevés,wc. tartály ürítését követően indultunk Bredába. Útközben találtunk Aldít és ott bevásároltunk.
De 11 re érkeztünk. Juditék már tegnap ott voltak, vártak bennünket. Rövid beszélgetést követően a, városba indultunk . Schoppingolás ( 2 pár cipőt kaptam) .A város szép kis teraszán ettünk (szendvics) majd söröztünk. Onnét hajókirándulás volt a következő program.,mely 60 perces út volt.
Haza buszoztunk, majd a lányok előkészítették a grillezéshez szükséges husikat. Sok- sok fajta hús sült. A kerti asztálnál vacsoráztunk. Közben Józsi pezsgőt bontott. Öten ünnepeltük a szülinapunkat:Gyöngyike, Judit, Zoli, Ray és én.
Este ½ 11-ig „lumpoltunk”,majd ágyba zuhantunk.