Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

20 éves Jubileumi Találkozó - Cserkeszőlő

Szekesfehervar - Lignano - Rimini - Roma - Napoly - Pompej - Bari - Patras - Athen - Szekesfehervar
Elozmenyek: Mi gyakorlatilag mindig korutra megyunk. A kocsink egy hosszu felmagas transit, benne agyak,asztal, gaztuzhely,mosogato, huto, bio-wc. Ebben a felallasban mi szinte soha nem megyunk kempingbe, mert parkolo autonak minosulve gyakorlatilag barhol ejszakazhatunk. Az identol GPS-szel gazdagodott a kocsi felszereltsege, egy Mio Mitac A701 telefonos PDA formajaban, ezen potyogom most ezt a leirast is, es ezert nem lesznek ekezetek a hozzaszolasomban. Nos, nezzuk a szekesfehervar - lignano - rimini - roma - napoly - pompej - bari - patras - athen - szekesfehervar ut reszleteit.

1.nap. Vasarnap. Indulas delutan Ausztriaba. Hat eve nyaralunk kisbusszal, de az iden kezdtuk el, hogy nem rohanva tesszuk meg az elso celpontig az utat hajnalban indulva, hanem elozo nap kenyelmesen startolunk, igy sokkal nyugodtabb mindenki, en is pihentebben vezethetek. Szoval vasarnap este Villach elott aludtunk egy jot az auopalyaparkoloban, amely az osszes osztrak parkolohoz hasonloan kulturalt volt.

2. nap. Hetfo. Delelott gyors vasarlas Tarvisioban es delutan mar a kedvenc helyunkon strandoltunk Lignanoban. Lignano a kisbuszosok Mekkaja az eszak-olasz Adrian. A parthoz legkozelebbi parhuzamos ut mintegy 50 m-re van a viztol, ez az ut vegig egyben parkolo is, ezaltal kituno alvohely kisbuszosok szamara a Pineta varosreszben. Lakoautok szamara sajna 20 m-kent varakozni tilos tabla van. A strandon kulturalt ingyenes wc-hidegvizes zuhany van 200 m-kent, de par centert melegviz zsetont lehet vasarolni. A kedvenc parkolohelyunktol 100 m-re a kozpont fele fagyizo, pizzeria, supermarket talalhato. Ez a hely a via dell industria es a via lungomare-riccardo-riva sarkanal van. Ettol a helytol nyugatra mintegy 300 m-re talalhato a szabadstrand. Este elindultunk a Rimini feletti Mirabilandia vidamparkba, de ejszaka egy etterem parkolojaban aludtunk az SS309-en Ravenna felett.

3. nap. Kedd. Reggel fel tizre ertunk a vidamparkba es egy remek napot toltottunk benn. A Vidamparkban van McDonalds, ez gyerekeseknek lenyeges, mert sok vidamparkban csak meregdraga sajat etterem van. Itt 4 EUR a happy meal menu. Viszont erdemes figyelni, hogy juniusban csak este 6-ig van nyitva a park, mig foszezonban 23 oraig.

4. nap. Szerda. A masodik, ingyenes napot is remekul eltoltottuk a parkban. Mirabilandia azert is ajanlatos lakoautosoknak, mert 9 EUR-ert 3 ejszakai szallas megoldott, tisztavizveteli es szennyvizleeresztesi lehetoseggel, valamint fajlagosan Europa legolcsóbb es egyik legszinvonalasabb vidamparkja. Este elindultunk Romaba, az autopalyan aludtunk egy benzinkutnal.

5. nap. Csutortok. Delben megerkeztunk Romaba, egy Auchan-os bevasarlas utan a GPS gyonyoruen bevezetett a varosba, ahol a via Appia Nuova-n laktunk 3 napig. A metrolejarattol 100 m-re parkoltunk le a lakotelepen. Ez a hely 5-7 metromegallora volt a kozponttol. Metro vonaljegybol 4-en 18 db-ot hasznaltunk el a 3 nap alatt. A jegy 75 percig ervenyes, es az 5 eves gyerkocunknek nem is kellett venni. Ara 1 EUR. Ezen a napon csak felterkepeztuk a kornyeket es setalgattunk.

6. Nap. pentek. Reggel fel nyolckor indultunk a Vatikanba. A Szent Peter bazilika volt az elso program, itt meg nem is kellett sorba allni. Viszont 11 ora utan mire a vatikani muzeumokhoz ertunk ket sarokra volt a sor vege. Ettol fuggetlenul gyorsan bejutottunk mert 4 rontgenkapu es 4 penztar van. 3 ora seta es nezelodes utan visszametrozas kozben megalltunk a Spanyol lepcsonel.

7.nap. Szombat. Metroval Trevi kut majd atszallasos metroval Colosseum es Forum Romanum. Ennyi volt Roma 5 es 12 eves gyerekekkel... Delutan indulas Napolyba, ejszaka alvas az autopalyan egy benzinkutnal.

8.nap. Vasarnap. Delelott Napoly,(GPS ismet remekelt) szekesegyhaz, Garibaldi ter. Delutan Pompei romjai, itt mar kezdett nagyon meleg lenni. A romoknal a parkolas cefet draga 3 EUR/ora. Felnott belepo 11 EUR/fo, a gyerekeknek nem kellett fizetni. Delutan indulas Bariba, ejszaka alvas az autopalyan egy benzinkutnal. Az egesz olasz etap alatt kb. 30 EUR autopalyadijat fizettunk, megerte. Mondjuk valószínűleg sokat jelentett, hogy Rimini-Róma viszonylatban sokat mentünk a nemfizetos ss3-as uton.

9.nap. Hetfo. Egesz napos furdes Bari felett egy kis udulovarosban, delutan
becsekkolas a kompra. Itt mar annyira atvettem az olasz vezetesi stilust hogy en is megalltam a kanyarodo savban veszvillogoval mig beugrottam egy kis uzletbe gyumolcsleert. A kompjegyet amugy a neten vadasztam mert a Mahart ajanlata 90 EUR-ral tobb volt mint az online ajanlata ugyanannak a hajotarsasagnak. Mondjuk nem lett volna gond a Maharttal, mert nem ok tettek ra 90 EUR-t a jegyre, hanem a foglalasi rendszeruk nem latta ezt az akcios ajanlatot. A hajora jutas a kocsival nagyon gaz volt mert semmi arnyek nem volt a kikotoben. Ennyire meg soha nem orultem medencenek mint a hajon levonek. Az Ionian King az Aguodimos Lines flottajaba tartozik, 10 emeletes, ez manapsag mar nem sok. A garazsban 30 db Camping on bord parkolohely van kialakitva, a mennyezetrol 230V-os csatlakozas erheto el, egy kontenerben kulturalt wc/zuhany/mosdo van kialakitva. Ezt a vizesblokkott csak a mi szolgalatunkra nyittattuk ki, mert rajtunk kivul csak egy lakoauto volt, de azok utasai egyaltalan nem voltak a kocsinal.

10. nap. Kedd. Delben kikotott a hajo Patrasban, es elindultunk Athen fele. Nagyon furcsa volt itt delen, hogy a leallosavot is allandoan hasznaljak, es annyi savban kozlekednek, ahany auto fizikailag elfer az uton. Eszakon mar normal europai stilust tapasztaltam. Korinthosz felett atsuhantunk, majd a GPS POI segitsegevel kerestunk egy tengerparti bevasarlokozpontot, a hutoszekreny feltoltese celjabol. A bevasarlas remekul sikerult, de ez a tengerparti hely sajnos egy ipari terulet volt. Igy kineztem az Akropolis-hoz legkozelebbi tengerpartot a terkepen, ide jutva sikerult egy jo alvohelyet talalni a Mediamarkt es egy epulo szinhaz kozott, kozvetlenul a parton (GPS koordinata: N 37°56’10.8” és E 23°41’30.8”).

11. nap. Szerda. Ez a 100 eves melegrekord megdontesenek napja Athenban, 45 C fok. Reggel nyolckor indultunk az alvohelyrol,
de az 5km-re levo Akropoliszhoz masfel ora alatt ertunk a csucsforgalom miatt. Parkolohelyet talalni nem egyszeru, nem azert mert nincs fizikailag hely, hanem mert nincs rendesen kitablazva, hogy az adott helyen varakozhatok vagy sem. Peldaul talaltunk egy arnyekos(!) helyet a buszparkolo szelen vezeto uton, de nem mertunk ottmaradni mert kilogott a kocsi sarka az utra. Masfel ora mulva ugyanazon a helyen 3 (!) db kocsi allt, akik jobban akadalyoztak a buszforgalmat mint mi akadalyoztuk volna...
Az Atheni varosnezes utan elindultunk a Meteorakhoz, egy delutani furdest beiktatva Longos utan kozvetlenul a parton halado autopalyarol leterve egy benzinkutnal ( N 38°47’13.7” E 22°49’ 33.4”). Az est mar Kalambakaban ert bennunket, ahol egy jot aludtunk a LIDL aruhaz parkolojaban (valószínűleg N39°42’0.9” E21°38’8.1”).

12.nap. Csutortok. Reggel kolostortura, majd indulas az Olympos-hoz. Utkozben strandoltunk egy jot Platamon felett, itt kulonosen jo volt, hogy az ut mindket oldala hatalmas fakkal arnyekolt (N39°59’41.4” E22°37’6.8”). Delutan Olympos, este Thessaloniki volt a program. Az ejszaka mar a gorog-macedon hatarnal ert bennunket, ahol egy benzinkutnal aludtunk Polykastron magassagaban.

13.nap. Pentek. Delelott kenyelmes szedelozkodes hiszen a macedon-szerb hosszu etapra volt szanva a nap. Szinte felesleges macedon valutat valtani, euroban kell centeket is tartani mert elfogadjak az autopalya kapuknal (nem hivatalosan!). Sot volt, hogy tudtam, hogy tobbet adtam nehany centtel, de siman visszaadta, sot eroltette a dijszedo, hogy vegyem vissza a felesleges 2 centeseket. Ezert felesleges oda-vissza valtani parszaz forint erteku valutat, arrol nem is beszelve hogy nemelyik visszajaro 10 dinaros vagy mi olyan koszos volt mint egy hasznalt wc papir. (ez nem vicc!)Nem vet fel a penz, nem vagyok kogazdag, de szivesebben maradtam volna vegig az euronal. Szerbiaban szerencsere Nisig nincs autopalya, nem
Szednek uthasznalati dijat. Nistol Belgradig tudtam, hogy fizetos uton megyek, csak azt nem tudtam mennyibe fog kerulni nekem ez az etap. Nos durva, nagyon durva. Mivel beraktak a III-as kategoriaba 39 EUR-ba kerult ez a 250 km-es resz. Mivel nem akartam a kovetkezo 200-km-en ismet megvalni egy tizezrestol, ezert Belgradnal letertem a foutakra. Mivel a hegyeken mar atkeltunk gondoltam sik uton sok gond mar nem lehet, es bejott. Volt hogy tobb tiz kilometeren keresztul helyi autokra tapadva 110-es tempoval haladtunk, de el kell ismerni, hogy a Szeged kozeli reszeken sok apro telepules van, ami lassitott a tempon. Az ejszakat a horgosi hataratkelo magyar oldalan toltottuk.

14. nap. Szombat. Megneztuk Szeged belvarosat delelott, ebed utan indultunk Szekesfehervarra. Ez a program szinten a pihenteto utazas folytan lett beiktatva, nem kellett orult tempoban 1100 km-t levezetnem.

Osszegzes: 4000 km szarazfoldon, 500 km vizen. Hát ennyi. A leírtakat a legobb tudásom szerint írtam le, pl. a GPS és egyéb adatok.
Üdv Tclar
 

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.