Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
ma 11:37 #53475

Szia
Hasonló jelenségek voltak a mi autónknál is. Messze nem biztos, hogy az akku adta meg magát. Nekünk a lakó rész akku töltőn levő nagyon sok lábú csatlakozó adta meg magát. Befújtam kontakt sprével és az ideiglenesen segített. Valószínű nállatok is valami kontakthiba lessz. Nekünk fel van szerelve a lakó részben néhány szivargyújtó aljzat és abba használunk 12V-os tesztert www.kamionfelszereles.hu/spd/ESZX6677/Sz...zultseg-mero-12V-24V ami nagyon sok információt ad. Ha valami bekapcsolásakor nagyon leesik a feszültség, akkor valamelyi csatlakozásnál kontakthiba van. Látom reggel az akkuk feszültségét és ha elindul a napelem, szépen látszik ahogy kúszik felfele a feszültség.
Minden esetre nagyon kellemetlen és rossz hibát találtál.
Sikerüljön az utatok.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 21:47 #53474

Üdv !
Nem pontosan kapcsolódik a témához.
Több mint 3 hete elindultunk Bp-ről 5400km nél járunk Ausztria-Svájc - Németország - Hollandia -Belgium - Franciaország - Spanyolország -Most jelenleg Portugália viszont a problémák jönnek sorra : először a villany szállt el azaz 5 világításbol egy sem működik szép lassan hulltak ki a fények utána a melegvizes bojler kezdte megmakacsolni magát most pedig a vízpumpa gyengélkedik . Lehet meghaltak a munka aksik ? (A tetőn 200w napelem elvileg tolt mindig amikor süt) lassan minden áram eltűnik van valakinek valaki ötlete ?
(A lámpák miután szépen lassan kialudtak 2 -3 nap egyre kevesebb fénnyel utána màr akkor sem működtek ha rakapcsolodtunk campingbe hálózatra. )

Előre is köszönöm.
Üdv !
Zoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 14 13:50 #53449

Stimmt, de ennyi helyem nincs, és én meg híve vagyok annak, hogy ha a gyár így kitalálta, és meg tudja oldani a feladatát, akkor nem állok neki feltalálni a melegvizet. Helyreállítjuk a gyári állapotot, kijavítjuk vagy kicseréljük az elektronikában a hibás elemeket, és kész. Egy 300VA-s trafója van ami a 230V-ból csinál tápegységként 12V-ot, mindent megold amit kell, rajta vannak a visszajelzői a tartályoknak, van benne FI relé is.
Invertert meg berakok ettől függetlenül, van egy 2kW-os, amit be kell majd vezetékezzek, és kész.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 14 13:47 #53448

"akkor a te rendszered "alapból tudja" hogy ha jár a motor, összeköti a két aksit, ha leáll a motor, szétválasztja őket.
És ha rákapcsolódsz a 230-ra, akkor pl a hűtőt lekapcsolja a 12 V-ról és átteszi 230 V-ra? Akkor erre a hűtönek is spéci áramkör kell.
Mi az ami még 12/230 V-os?"

Igen, ezt tudja, hogy elválasztja az akksikat, hogy a lakórész ne tudja az indítót meríteni, töltéskor meg összekapcsolja.
Ha rákapocsolódok 230-ra, akkor nem tudom mit csinál a hűtővel, azt még nem próbáltam, már csak azért sem, mert a hűtőn van külön kapcsoló a 12V-nak, és külön a 230-nak, viszont 12V-ról nem működik ha nem jár a motor, csak akkor, ha tölt a generátor.
Szóval van rajta három kapcsoló - 12V on-off, 230V on-off és a gázüzem.
A 230V kapcsoló akár nonstop fel lehet kapcsolva, hiszen ha nincs a lakó bedugva az áramba, akkor azon a bemenetén amúgy se lesz áram, de én inkább kikapcsolom.
A 12V kapcsolónál az van, hogy munkaakksiról nem kap áramot, ha áll az autó, akkor hiába kapcsolod fel, nem indul be a hűtő - viszont ha jár a motor, és tölt a generátor, akkor kap áramot, és hűt is rendesen. Gondolom valami vezérlés van neki benne saját magától.
A gáz meg ugye gáz. Szóval ez a hűtő szerintem úgy van kitalálva, hogy 12V-os üzemmód használható menet közben, ha jár a motor, a 230V álló üzemben ha van betáp, és a gáz akkor, ha nincs betáp.

Más nincs, a lámpák 12V-osak, de pl. azt is tudja a fedélzeti egység, hogy tápegységként működik.
Ha nincs konnektorra dugva a lakó, akkor a 12V-os fogyasztók (jellemzően a tető-szellőző ventillátor, és a 12-v-os ledes lámpák) a munkaakksit terhelik, viszont amikor bedugom a lakót a konnektorba, akkor átlépi az akksit a fedélzeti egység, és kitol mindenhova 14.6V-ot a trafóján (aminek a másik lábaira bemegy a 230, és abból csinálja a 14.6V-ot), és onnantól kezdve az látja el árammal a 12V-os kisfogyasztókat, és ez mérhető is, hogy azonnal eltűnik minden terhelés a munkaakksiról.

Amit nem csinál, az az, hogy a 14.6V-ot kirakja a munka- vagy az indítóakksira, hogy töltse.
Szétszedtük, végignéztük, de nem jutottunk dűlőre, mert sok furcsaság volt rajta.
Egyrészt van benne egy teljesítménytranzisztor, ami úgy néz ki, mintha ki lenne pukkanva, de mégsem zárlatos - valszeg csak a háza repedt szét, de az IC benne még jó. A betáp lábán ott a 14.6V, a két másikon meg 12.8, amikor konnektoron lóg az autó.
Van aztán még két graetz-híd benne (amiben a graetz-hidak két fele össze van közösítve). Érdekes, hogy működnek a hidak, nem hibásak, mégse jön ki rajtuk sehovase a 14.6V töltőáramnak, de az akkuleválasztó funkciót viszont ellátják.
Amikor a szükséges lábakat egy multifogóval összezártuk, akkor megjelent az adott akkukon a töltőáram (13.9V körüli), szóval némi forrasztással tudnék csinálni rajta állandó töltést, de ebbe most nem mentünk bele. Októberben, amikor hazaérünk Olaszországból, akkor majd kiszereljük, szétszedjük az egészet teljesen, és alaposan végignézzük, és ha kell, módosítunk rajta, hogy tudjon valóban tölteni is.
De vannak olyan furcsaságok, hogy az egyik kimenete - aminek a csokiban a túloldalán az indítóakksi van - ahol kéne töltenie az akksit, na oda olyan hajszálvékony vezeték megy, hogy azon még csepptöltés is alig tudna megvalósulni.
Na meg az is kérdés, hogy milyen akksitöltésre elegendő a 14.6V bázisfeszültség - olyan sokat nem lehet abból kihozni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 21:03 #53432

Tie írta:

Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Kiderült, hogy a fedélzeti töltőrendszer részben teszi a dolgát, részben nem.
Alapból megoldja, hogy ha jár a motor, akkor a generátor tölti az indító és a munkaakkut is.
Azt is tudja, hogy ha áll a motor, akkor nem terheli semmivel az indítóakksit (illetve ami az autó elejéhez tartozik, vezetőfülke belső világítása, rádió, stb, az persze azt terheli), a lakórészben lévő dolgok (ventillátor, lámpák, bojler, stb) a munkaakksiról megy.
Azt is tudja, hogy ha feldugom az autót a konnektorra, akkor átkapcsol mindent 230V-ra, és lehet valamekkora 12V-os tápegysége, mert a 12V-os dolgok ugyanúgy mennek tovább (lámpák, ventillátor a tetőn, stb), de a munkaakksin ilyenkor nem mérhető terhelés.

VISZONT a töltés, na az nem mén!
Akárhova kapcsolgatom, nem tölti az se az indítóakksit, se a munkaakksit se.



Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, 'szjónapot?


Ezeknek a javítgatásoknak se eleje, se vége. Érdemesebb kicserélni egy megbízható rendszerre.

Egy CBE központra cserélném a helyedben.
Kell egy CBE cb 516-os töltő, egy CBE DS 300-as 12 voltos központ, egy CBE pc 100-as kezelőpanel, és akkor már érdemes egy 230-as egységet is beépíteni Fi relével együtt. Persze kell hozzá egy rakás kábel is , mert spéci csatikkal vannak ellátva, de így még egy gyereknek is egyértelmű, hogy mi hova csatlakozik.

Erről van szó.

www.rainbow-conversions.co.uk/cbe-motorh...n/cbe-pc100-kit.html

Így néz ki beszerelve.

Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 20:10 #53428

Tie írta:

Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Kiderült, hogy a fedélzeti töltőrendszer részben teszi a dolgát, részben nem.
Alapból megoldja, hogy ha jár a motor, akkor a generátor tölti az indító és a munkaakkut is.
Azt is tudja, hogy ha áll a motor, akkor nem terheli semmivel az indítóakksit (illetve ami az autó elejéhez tartozik, vezetőfülke belső világítása, rádió, stb, az persze azt terheli), a lakórészben lévő dolgok (ventillátor, lámpák, bojler, stb) a munkaakksiról megy.
Azt is tudja, hogy ha feldugom az autót a konnektorra, akkor átkapcsol mindent 230V-ra, és lehet valamekkora 12V-os tápegysége, mert a 12V-os dolgok ugyanúgy mennek tovább (lámpák, ventillátor a tetőn, stb), de a munkaakksin ilyenkor nem mérhető terhelés.

VISZONT a töltés, na az nem mén!
Akárhova kapcsolgatom, nem tölti az se az indítóakksit, se a munkaakksit se.

akkor a te rendszered "alapból tudja" hogy ha jár a motor, összeköti a két aksit, ha leáll a motor, szétválasztja őket.
És ha rákapcsolódsz a 230-ra, akkor pl a hűtőt lekapcsolja a 12 V-ról és átteszi 230 V-ra? Akkor erre a hűtönek is spéci áramkör kell.
Mi az ami még 12/230 V-os?

Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, 'szjónapot?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 14:10 #53425

Tie írta:

Persze hogy ajánlottak, de azt nem akarom, hogy egy külön önálló töltő legyen beszerelve függetlenül a gyári rendszertől, főleg hogy az ugye nem oldja meg a gyári panel többi tudását (meg a vízszivattyú kapcsolgatását, meg ilyesmiket).
Vagy megjavíttatom a saját integrált töltőjét, vagy az egész kramancot kicserélem egy olyan új modulra, ami tudja ugyanígy a többi funkciót is.

Nekem mindkét autóban külön töltő volt, ne volt köze a vezérlő panelhez.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 12:04 #53422

Persze hogy ajánlottak, de azt nem akarom, hogy egy külön önálló töltő legyen beszerelve függetlenül a gyári rendszertől, főleg hogy az ugye nem oldja meg a gyári panel többi tudását (meg a vízszivattyú kapcsolgatását, meg ilyesmiket).
Vagy megjavíttatom a saját integrált töltőjét, vagy az egész kramancot kicserélem egy olyan új modulra, ami tudja ugyanígy a többi funkciót is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 11 18:16 #53402

Tie írta:

Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, 'szjónapot?

A Forexnél nem ajánlottak semmit?
Az én 10A-es Fronius-om is most adta meg magát, ezért vettem egy 12A-os Forex T1212 típust. Az megy bele.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 11 16:22 #53399

Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Kiderült, hogy a fedélzeti töltőrendszer részben teszi a dolgát, részben nem.
Alapból megoldja, hogy ha jár a motor, akkor a generátor tölti az indító és a munkaakkut is.
Azt is tudja, hogy ha áll a motor, akkor nem terheli semmivel az indítóakksit (illetve ami az autó elejéhez tartozik, vezetőfülke belső világítása, rádió, stb, az persze azt terheli), a lakórészben lévő dolgok (ventillátor, lámpák, bojler, stb) a munkaakksiról megy.
Azt is tudja, hogy ha feldugom az autót a konnektorra, akkor átkapcsol mindent 230V-ra, és lehet valamekkora 12V-os tápegysége, mert a 12V-os dolgok ugyanúgy mennek tovább (lámpák, ventillátor a tetőn, stb), de a munkaakksin ilyenkor nem mérhető terhelés.

VISZONT a töltés, na az nem mén!
Akárhova kapcsolgatom, nem tölti az se az indítóakksit, se a munkaakksit se.

Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, 'szjónapot?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 06 04:22 #50692

miért nem? bár télen még én is csak a lidl-st használtam .A vespa és a lakó aksija eddig úgy tűnik bírja.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 15:53 #50687

Tudok ajánlani egy jó töltőt. Tápegységként is bír 32 ampert. Olvaasátok el a használati utasítását PDF-ben
forex.hu/webshop/akkutoltok/t1232-407-cikk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 09:16 #50679

"az utólagos meg az indítót"
Az régen rossz, ha az indítóakkut pótlólagosan kell tölteni túra közben. Akkor vagy valami leszívja az energiát (meg kell keresni, megszüntetni), vagy gyenge az akku (azzal meg nem szabad elindulni). A Lidl-s töltő nagyon jó arra, hogy télen, hosszabb leállásnál csepptöltőként jó állapotban tartsa a rábízott akkut. A lemerült akkut is fel tudja tölteni, csak több idő kell neki (260 Ah-nyi akkut több, mint egy hét alatt, de feltöltettem vele). Használtam arra is, hogy pl. kempingben pótolja a fedélzeti akkuból elfogyasztott energiát, de nem tökéletes, mert pl, ha a hűtő többet fogyaszt, mint amit ez le tud adni (3,8 A), akkor mínuszban lesz a mérleg.
Mikrobi által említett legegyszerűbb töltőt is használom. Útközben jó, de a téli akku-fenntartásra nem megfelelő.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: becs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 20:55 #50671

Helló! nekem is van egy ilyen csepptöltő beépítve de nem javaslom Lidl-st! Feltéve ha olyan mint az enyém a tartalék.Az a helyzet ,hogy áramszünet esetén /ami kempingben mondjuk ki, elő is fordul/ kikapcsol és nem indul magától csak ha én bekapcsolom.DE vettem egy olyat ami tök egyszerű ,csak rá kell csiptetni az aksira be dugni és kész.Nincs rajta még bekapcsoló gomb se.Igaz nincs lcd-je se ami kiírja hogy hány volt van épp az akkuba ,de kit érdekel ,csak töltse ha kell. Hecht 2012, 4200-4300ft kb 120 ah -ig jó.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 11:04 #50663

spider2 írta:

Nekem mint írtam az anyósülés alatt lakik a munkaakku mellett és ott ki be lehet kapcsolni. Mondjuk én sosem használtam a kapcsolót (mindig be volt kapcsolva) mert ahogy kapta a 220V -ot bekapcsolt, amikor lehúztam akkor kikapcsolt.

Nekem a munkaakksi a vezetőülés alatt van, az anyósülés alatt nem láttam semmit. Majd ha lesz egy kis időm, végigkövetem a kanócokat, akkor majd csak kiderül, de amúgy is át akarom nézetni az autóvillamossági haverommal, mert gerjesztés nincs, az első gázfröccsre indul a generátor, azt meg hosszú távon nem szokta szeretni, az izzítás is kérdéses (elvileg a gázolaj-ráfröcskölős izzítás van ezen is), meg amúgyis mindent ki akarok deríteni, hogy legyen kapcsolási rajzom az egész hóbelevancról, mert semmi dokumentáció nincs hozzá. Meg lehet, hogy beépítenék egy különálló fix töltőt az indítóakksinak, egy lidlis automata okos töltőt, és akkor konnektorra dugva egyszerre két töltő is működik, a gyári töltheti a munkaakksikat, az utólagos meg az indítót. Vagy ilyesmi...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 10:58 #50662

Nekem mint írtam az anyósülés alatt lakik a munkaakku mellett és ott ki be lehet kapcsolni. Mondjuk én sosem használtam a kapcsolót (mindig be volt kapcsolva) mert ahogy kapta a 220V -ot bekapcsolt, amikor lehúztam akkor kikapcsolt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 10:48 #50661

spider2 írta:


Vajon valami ilyesmi töltésvezérlő van az enyémben is? Nyilván kell hogy legyen, hiszen konnektorra dugva egy kapcsolóval lehet választani, hogy az indító, vagy a munkaakksit töltse, de vajon hol van ez ebben a Viva Troterben? Az ajtó mellett, a hűtőszekrény fölött van egy panel, amin vannak biztosítékok, meg a víztartály-szennyvíztartály szintellenörzői, meg a töltésválasztó kapcsoló. Lehet, hogy amögött lakik az egész?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 10:21 #50659

Megtaláltuk a hibát, az egyik rugós relé a töltőben elfáradt. Kézzel biztatva a relét működött a következő bekapcsolásig. Volt hogy a 10.-ik ki-be kapcsolásig működött majd a 11.-ik bekapcsnál nem kapcsolt be többet. Ha valakinek esetleg legközelebb ilyen baja lenne és ilyen a töltője akkor erre gyanakodhat. ;)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 17 08:19 #50488

Nekem ez a típusú töltő van az anyós ülés alatt. Ezen is van egy ki be kapcsoló meg egy nyomógomb ami fogalmam nincs mit csinál. Az összes alvázon lévő testet leszedtem és mindent fém tisztára csiszolva visszaraktam. Semmi nem változott. Ha bedugom a 220V-ot a konnektorokban van áram és a töltő is világít a bekapcsoló gombja és az ajtó feletti kezelő panelen is világít a zöld led hogy elindult a töltés. De rámérve semmit nem tölt az akkun, ami jelenleg fel van töltve és 12.81V -ot mutat a multiméterrel. Van valami relé még, vagy esetleg biztosíték amiről nem tudok valahol? A kesztyűtartó alatt találtam 13 biztosítékot, de az mind jónak bizonyult meg szerintem azok az autóhoz tartoznak.
Egyébként ez egy 94-es Fiat Ducato 290-es alvázon Liberty 6400 -as felépítménnyel. Köszönöm a segítséget!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 21:46 #50486

Bocsánat, a képek lemaradtak...

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.