Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2020 jan. 16 19:50 #55846

2 éve jelentek meg egy kereskedelmi hűtővel, de azóta nem látok előrelépést. Annak kb. kosárlabda méretű volt az "agregátja".
A működési elv zseniális, de nagyon lassan haladnak a fejlesztéssel, már vagy 20 éve kísérleteznek vele. Abban bízok, hogy a Carrier is lát benne fantáziát, és felgyorsítják a piacra dobást.

Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 15 22:35 #55842

woodoopilot írta:

Nem tudom lesz-e ebből a mágneses hűtőszekrényből kereskedelmi forgalomban kapható változat, de egy lakóautóba talán egy ilyen lenne a legjobb. A lakóautós hűtők kirívóan drágák voltak mindig is, ha ez a mágneses hűtő drágább is lesz, mint a hagyományos kompresszoros, hamarabb megvennék a lakóautósok, mint az átlag emberek a konyhába. Az is nagy előnye lenne a mágneses hűtőnek, hogy sokkal csendesebb, mint egy kompresszoros, egy lakóautóban az se hátrány...

A mágneses hűtés működési elve azon alapul, hogy vannak olyan gallium ötvözetek, amik felmelegednek a mágneses tér hatására, és lehűlnek, amikor lemágneseződnek. Két változata van, az egyikben az ötvözetet mozgatják az álló mágnese térben, a másikban meg az ötvözet fix, és a mágneses teret mozgatják. Illetve van egy olyan változat is, amikor galliumos zagyot csinálnak, és azt keringetik egy szivattyúval a hőcserélők és a mágneses tér között. Erős állandómágnesekkel is működik, így a mágneses tér előállítása nem igényel külön energiát.
Az is nagyon jó, hogy nincs szükség ózon károsító (freon) vagy robbanásveszélyes (izobután) hűtőközegre, nincs szükség energia igényes kompresszorra sem, ezért leglább 50%-al kisebb a mágneses hűtő energiafelhasználása. Plusz nincsenek nagy indítóáramok, mert a villanymotornak csak a mágneses tér ellenállását kell legyőzni, 12V egyenáramról simán tudna működni.

Ez így jól hangzik, és a jelentősen kisebb energiaigény, valóban versenyképessé tenné. Ennél már nekem is megdobbanna a szívem, ha a gyakorlatban is megbízhatóan működne.
Vannak információk arról, hogy mekkora helyet foglal el a technika? Esetleg a súlyára vonatkozó adatok???? ;)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 15 20:49 #55841

Nem tudom lesz-e ebből a mágneses hűtőszekrényből kereskedelmi forgalomban kapható változat, de egy lakóautóba talán egy ilyen lenne a legjobb. A lakóautós hűtők kirívóan drágák voltak mindig is, ha ez a mágneses hűtő drágább is lesz, mint a hagyományos kompresszoros, hamarabb megvennék a lakóautósok, mint az átlag emberek a konyhába. Az is nagy előnye lenne a mágneses hűtőnek, hogy sokkal csendesebb, mint egy kompresszoros, egy lakóautóban az se hátrány...

A mágneses hűtés működési elve azon alapul, hogy vannak olyan gallium ötvözetek, amik felmelegednek a mágneses tér hatására, és lehűlnek, amikor lemágneseződnek. Két változata van, az egyikben az ötvözetet mozgatják az álló mágnese térben, a másikban meg az ötvözet fix, és a mágneses teret mozgatják. Illetve van egy olyan változat is, amikor galliumos zagyot csinálnak, és azt keringetik egy szivattyúval a hőcserélők és a mágneses tér között. Erős állandómágnesekkel is működik, így a mágneses tér előállítása nem igényel külön energiát.
Az is nagyon jó, hogy nincs szükség ózon károsító (freon) vagy robbanásveszélyes (izobután) hűtőközegre, nincs szükség energia igényes kompresszorra sem, ezért leglább 50%-al kisebb a mágneses hűtő energiafelhasználása. Plusz nincsenek nagy indítóáramok, mert a villanymotornak csak a mágneses tér ellenállását kell legyőzni, 12V egyenáramról simán tudna működni.

A Carrefour komoly név a hűtéstechnikában, ha a nevüket adják egy ilyen hűtőhöz, akkor az biztos nem kamu:


A működési elvről itt egy videó, igaz angol nyelvű, de szerintem érthető:

Megköszönte: nemo25, gattila, f3r1, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 05 05:38 #55154

totya írta:

NagyPapa írta:

Köszönöm a válaszokat és a magyarázatokat, az jó hír,hogy 60w-os a hűtő, nekem van 400w-os( 2x200)napelemem így vettem az autót, 2 db 80 Amh akksi van most töltve vele. Azt hiszem megnyugtató válaszokat kaptam, mégegyszer köszönet.
Ákos

A 2 x 200 Watt az már hibátlan, nekem még ennek csak a fele van...
Azt azért tudjad, hogy ezek a kínai -de a dometic is ilyen- hűtők 12 Voltos kompresszora eszméletlen módon érzékeny a feszültség esésére és ha kicsit is alacsonyabb, mint ami neki kéne, akkor egyszerűen kikapcsol.
Korábban olvashattad, hogy közvetlenül az akkupakkról kell megtáplálni, legalább 4 , de ha 3 méternél hosszabb a vezeték akkor 6 mm2 keresztmetszetű vezetékkel.
Még annyit tudjál, hogy a feszültség esés miatt egy ólomakkuból maximum a felét tudod kihasználni a hűtőd üzemeltetése során. Ezért verhetetlenek ilyen használathoz a Lítiumos akkuk, mert abból 1 db 100 Ah-s akku többet tud, mint a te 2 db 80 Ah-akkupakkod!!
Nekem 8 évesek (MOLL akkuk, ilyenkor még van bennük vagy 4-5 év) a fedélzeti akkuim, de már tervezem a cserét Lítiumosra...
Azokból is legalább 2-300 Ah- teljesítményüre..
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 04 22:16 #55153

NagyPapa írta:

totya írta:
Köszönöm a tanácsot !
A hűtőt ott néztem ahonnan neked van csak elírtam a w-ot. Egy 118 l-es, 72w, néztem ki aug.-ban érkezne, meg merjem e venni az adott paramétereimmel, mi főleg bivakolunk vagy gyűjtsek egy abszor...ra?

:meghajol

Közben már olvashattad Döme és Gyusza pozitív véleményeit!
Nyugodtan megveheted a 118 litereset, annak csak 60 Wattos a kompresszora -hibásan van felírva a web oldalra- szolár panelekkel kiegészítve működni fog!!
Ha rám hallgatsz -no meg a többiekre- legalább 300 wattos szolár egységet tegyél fel, akár úgy is, hogy veszel egy normál, tetőre szerelhető panelből egyetlen darabot ami tud ennyit... Van olyan pl az LG-nek amelyik 360 wattot tud, egyetlen tábla...
Vagy veszel az EV-power-nél 3, vagy 4 db db 100 wattos flexibilist! Azoknak darabja csak 4 kg!

Köszönöm a válaszokat és a magyarázatokat, az jó hír,hogy 60w-os a hűtő, nekem van 400w-os( 2x200)napelemem így vettem az autót, 2 db 80 Amh akksi van most töltve vele. Azt hiszem megnyugtató válaszokat kaptam, mégegyszer köszönet.
Ákos


Mindenhol jó, de a legjobb úton !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 03 15:14 #55152

totya írta:

Köszönöm a tanácsot !
A hűtőt ott néztem ahonnan neked van csak elírtam a w-ot. Egy 118 l-es, 72w, néztem ki aug.-ban érkezne, meg merjem e venni az adott paramétereimmel, mi főleg bivakolunk vagy gyűjtsek egy abszor...ra?

:meghajol

Közben már olvashattad Döme és Gyusza pozitív véleményeit!
Nyugodtan megveheted a 118 litereset, annak csak 60 Wattos a kompresszora -hibásan van felírva a web oldalra- szolár panelekkel kiegészítve működni fog!!
Ha rám hallgatsz -no meg a többiekre- legalább 300 wattos szolár egységet tegyél fel, akár úgy is, hogy veszel egy normál, tetőre szerelhető panelből egyetlen darabot ami tud ennyit... Van olyan pl az LG-nek amelyik 360 wattot tud, egyetlen tábla...
Vagy veszel az EV-power-nél 3, vagy 4 db db 100 wattos flexibilist! Azoknak darabja csak 4 kg!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 03 08:55 #55151

Szia! Számokba, méretezésekbe nem megyek bele mélyen. Nekem egy cca. 65 literes 12V kompresszoros hűtőm van, 2x100 Ah zselésnek titulált indító akksi munkára befogva, hozzá egy 285 W-os poli napelem, egy sima noname 30 A-s töltésvezérlővel. Mindez sziget üzemben. Erről mennek a szivattyúk, a teló töltés, és a lakórész világítása (max. 4x2W) is. Ez így hibátlanul és folyamatosan működik. Előtte amíg nem volt napelem, addig sokat szenvedtem a feszültség esése miatti ki be kapcsolgatások miatt. Akkor is hűtött rendesen, csak meg volt kicsit kergülve.
Talán lehet arányaiban támpont az én példám. :-)[/quote]

Kb. ugyanez van nekem is, semmi gond vele. Napelem csodát tesz:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 03 08:34 #55149

totya írta:

Tisztelt Klubtagok !
Nagy dilemmám van ebben kérek segítséget. Ahogy az lenni szokott eldugult a jó kis "amúgy nagy " hűttőszekrényünk, kuka. Elolvastam az írásokat előröl hátulról ebben a témában gondolta egy kompresszoros mellet tenném le a voksom de most ideiglenesen beleraktam egy 220v komp.. a hétvégére kempinges helyre és azt tapasztaltam,hogy bizony folyamatosan működött órákon át. Az a kérdésem,hogy a 12v os is így üzemel vajon meddig bírja a fedélzeti akksi,jó meleg volt a ezt mindenki tapasztalhatta. Van 400w napelemem 2x 80 Amp óra akksim de ha nem süt a nap mi lessz de, meleg az meg van. Amit néztem az 75W fogyasztású én nem értek ehhez az oldalához,hogy ez órára vagy mire van megadva ezért vagyok tanácstalan. Sajnos az eredetiét nem tudom bevállalni mert 800 ezer Ft.lenne. Kérek tanácsot tapasztalatot bármit Köszönettel! Ákos

Szia! Számokba, méretezésekbe nem megyek bele mélyen. Nekem egy cca. 65 literes 12V kompresszoros hűtőm van, 2x100 Ah zselésnek titulált indító akksi munkára befogva, hozzá egy 285 W-os poli napelem, egy sima noname 30 A-s töltésvezérlővel. Mindez sziget üzemben. Erről mennek a szivattyúk, a teló töltés, és a lakórész világítása (max. 4x2W) is. Ez így hibátlanul és folyamatosan működik. Előtte amíg nem volt napelem, addig sokat szenvedtem a feszültség esése miatti ki be kapcsolgatások miatt. Akkor is hűtött rendesen, csak meg volt kicsit kergülve.
Talán lehet arányaiban támpont az én példám. :-)

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 03 08:20 #55148

Nekem is Az van amit venni szeretnek,tokeletes szerkezet

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 03 08:10 #55147

Köszönöm a tanácsot !
A hűtőt ott néztem ahonnan neked van csak elírtam a w-ot. Egy 118 l-es, 72w, néztem ki aug.-ban érkezne, meg merjem e venni az adott paramétereimmel, mi főleg bivakolunk vagy gyűjtsek egy abszor...ra?


Mindenhol jó, de a legjobb úton !
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 02 21:52 #55145

totya írta:

Tisztelt Klubtagok !
Nagy dilemmám van ebben kérek segítséget. Ahogy az lenni szokott eldugult a jó kis "amúgy nagy " hűttőszekrényünk, kuka. Elolvastam az írásokat előröl hátulról ebben a témában gondolta egy kompresszoros mellet tenném le a voksom de most ideiglenesen beleraktam egy 220v komp.. a hétvégére kempinges helyre és azt tapasztaltam,hogy bizony folyamatosan működött órákon át. Az a kérdésem,hogy a 12v os is így üzemel vajon meddig bírja a fedélzeti akksi,jó meleg volt a ezt mindenki tapasztalhatta. Van 400w napelemem 2x 80 Amp óra akksim de ha nem süt a nap mi lessz de, meleg az meg van. Amit néztem az 75W fogyasztású én nem értek ehhez az oldalához,hogy ez órára vagy mire van megadva ezért vagyok tanácstalan. Sajnos az eredetiét nem tudom bevállalni mert 800 ezer Ft.lenne. Kérek tanácsot tapasztalatot bármit Köszönettel! Ákos

Cseréld ki egy kisebbre. Az lényegesen olcsóbb, kevesebb velük a gond mint a nagyokkal, és nem kell mellé mázsányi akkupakk.
Épp tegnap kínáltak egy használt, de jó állapotú 80-90 literes készüléket 120 ezresért. Ha érdekel, írj privátba, és elküldöm a kolléga elérhetőségét!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 02 20:38 #55144

totya írta:

Tisztelt Klubtagok !
Nagy dilemmám van ebben kérek segítséget. Ahogy az lenni szokott eldugult a jó kis "amúgy nagy " hűttőszekrényünk, kuka. Elolvastam az írásokat előröl hátulról ebben a témában gondolta egy kompresszoros mellet tenném le a voksom de most ideiglenesen beleraktam egy 220v komp.. a hétvégére kempinges helyre és azt tapasztaltam,hogy bizony folyamatosan működött órákon át. Az a kérdésem,hogy a 12v os is így üzemel vajon meddig bírja a fedélzeti akksi,jó meleg volt a ezt mindenki tapasztalhatta. Van 400w napelemem 2x 80 Amp óra akksim de ha nem süt a nap mi lessz de, meleg az meg van. Amit néztem az 75W fogyasztású én nem értek ehhez az oldalához,hogy ez órára vagy mire van megadva ezért vagyok tanácstalan. Sajnos az eredetiét nem tudom bevállalni mert 800 ezer Ft.lenne. Kérek tanácsot tapasztalatot bármit Köszönettel! Ákos
Ha végigolvastad, akkor tudod, hogy én ugyan úgy jártam, mint Te!
Jó magam is a 230 Voltos lakásba való hűtőt tettem be a járgányba és használtam közel egy évig!
Ez kizárja a biwakolást, mert kötve vagy a hálózati táphoz.
Nem tudom milyen típusú 12 Voltos kompresszoros hűtőt néztél ki magadnak, ami 75 watt fogyasztású, mert az enyém ugyan 72 wattos, de 200 literes hűtőm, aminek ebből 70 literes! a mélyhűtője!
Ez sem megy folyamatosan még a mostani melegekben sem, kb 2/3 arányban megy 1/3 arányban áll!
Ezek a kompresszoros hűtők biwakoláshoz bizony neccesek, a 2 x 80 Ah akkupakkodat hamar megeszik, mert a 73 Wattod az óránként 6 Ah-t jelent, ami 12 óra alatt már nullára fogyasztja az egyik akkudat, majd 12 óra múlva a másikat is azaz 24 óra alatt mindkettőt! Ráadásként egy savas akkuból maximum a háromnegyedét néha még annyit sem tudsz kiszedni, mert közben leesik az akku feszültsége és a kompresszor kikapcsol, mert védi önmagát és az akkut ! Ezen a helyzeten tud(na) javítani napcella ami akkor jó, ha az akku kapacitásodnak a napcella teljesítménye legalább a 4-5 szöröse, azaz 400 -500 wattal már elmész,és egy nagyobb akkupakkal!
Vagy Vállalod azt, hogy nem biwakolsz, mindig maradsz hálózati kapcsolattal! A 230 Voltos lakáshűtő alkalmazása is megfelelő lehet akár hosszú távon is ebben az esetben!
Én vettem kínai hűtőt, aminek az az előnye, -mert 12 Voltos kompresszoros- hogy menet közben is működik így hosszú távon sem kell félnem a leolvadástól... Nekem 2 x 100 Ah-m van 2 x 100 Wattos napcellával, ami bizony nálam is kevés... Most nem érek rá, de tervezem a napcella duplázását és egy 300 Ah-s Lítiumos akkupakk beszerzését...
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 02 08:26 #55142

A hűtőmben gáz fúvóka lett cserélve, mert a régi nem adott elég lángot. Most úgy hűt a hűtőm, hogy reggelre lemegy 0 fokra, de estére vissza megy 13 fokra. Ez így szokott működni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 02 07:46 #55141

eyg lakoautos biblijaban az elso oldalon szerepel: Ha 10 liter vizet hasznalok .......20 at viszek.........ha 100 ampert hasznalok......200 at viszek..............
koszonom

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 30 20:43 #55140

Tisztelt Klubtagok !
Nagy dilemmám van ebben kérek segítséget. Ahogy az lenni szokott eldugult a jó kis "amúgy nagy " hűttőszekrényünk, kuka. Elolvastam az írásokat előröl hátulról ebben a témában gondolta egy kompresszoros mellet tenném le a voksom de most ideiglenesen beleraktam egy 220v komp.. a hétvégére kempinges helyre és azt tapasztaltam,hogy bizony folyamatosan működött órákon át. Az a kérdésem,hogy a 12v os is így üzemel vajon meddig bírja a fedélzeti akksi,jó meleg volt a ezt mindenki tapasztalhatta. Van 400w napelemem 2x 80 Amp óra akksim de ha nem süt a nap mi lessz de, meleg az meg van. Amit néztem az 75W fogyasztású én nem értek ehhez az oldalához,hogy ez órára vagy mire van megadva ezért vagyok tanácstalan. Sajnos az eredetiét nem tudom bevállalni mert 800 ezer Ft.lenne. Kérek tanácsot tapasztalatot bármit Köszönettel! Ákos


Mindenhol jó, de a legjobb úton !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 15 19:20 #55114

Nekünk volt Lehel C35K hűtőnk. 3 kg-os Lengyel kempingpalackkal használtuk többször 1-2 heteket nyaranta és nem fogyott ki. Szinte csak őrláng pislákolt folyamatosan. Nekünk gázon hűtött a legjobban.
12 voltnál vigyázz, mert nagyon szeret fogyasztani. Ja és zárt térben nem ajánlott az üzemelése gázról.


Szeret
Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 15 09:41 #55113

A múlt hétvégén kipróbáltam : jelentősen melegedett,de a h.boxban továbbra is a kinti hőmérséklet volt változatlanul. Figyeltem a polaritásra ,mégsem jó ? Ha megfordítom a hűtő vezeték szinezéséhez képest (12volt) leégetek valamit ? Hűtőközeg NH3. A hálózatról -3 ig hűt ,gázról is megy éjszaka 0+1,nappal +3,+4 ig tud folyamatos üzemben már ötödik napja.Gázfogyasztást próbálok kalkulálni biwakoláshoz. Ismeri valaki ezt a C 35 k typ /jászberény/ hűtőládát.?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 13 23:02 #55111

DC csatlakozónak szerintem a legjobbak a modellező csatlakozók. Én XT60-as és XT90-est használok az elektromos járgányaimban. ezek kicsik, aranyozottak, 60, ill. 90A terhelést bírnak melegedés nélkül, és még olyan is van belőle, ami nem szikrázik, ha terhelés alatt dugod össze.

Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 08 08:24 #55093

MÉG aznap estére megvettem hozzávalókat .Fekete és kék 6m2 1eres vezeték 8m-nyi . Hozzá vízhatlan kültéri ajzat és dugó ezeken is jelöltem a polaritást .Egy előző Szipka-tanács alapján betettem egy 10 Amp biztit is a 12+ szárába.Másnapra meg is csináltam. Fotó szerint. Ma kipróbálom hogy a 2X 100 Watt s.panel röl mppt kivezetésen /akkut kikerülve/ működik-e 12 volt/9,5 amp. hűtőbox.
Ha valamikor majd összefutok a Nyomival beszélünk a dologról, mert ha bejön az alkotás akkor később a bútorzaton keresztül is telepíthetnék ilyet a lakó végéhez fixen.Utána 1-2 m lengő vezetéken.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 07 21:21 #55092

NagyPapa írta:

Van speciális alacsony feszültségű csatlakozó! Én a Nyomitól kaptam 2 párat de nem építettem be, hanem visszaadtam neki, keresd Őt, hátha megvan még neki!

Vagy:https://hu.rs-online.com/web/p/nagy-teherbirasu-tapcsatlakozo-keszletek/6120150/
:meghajol

A targoncák akkumulátor csatlakozói is megfelelnek. Akár 350 A-es is kapható, ami ezért már bírja a terhelést. :woohoo: :sorry


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.