Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2018 szept. 12 20:04 #53427

Van olyan rendszer amelyik csipog, jelez, ha leállt az autó és megy 12 V-ról a hűtő?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 15:03 #53426

Elekrolux hűtőnk volt, soha nem aludt ki menet közben. A szerelő akivel átnézettem évekkel ezelőtt azt mondta a lángnál levő burkolatnak nagy jelentősége van, ezért minden apró darabját összerakta amiket nem szoktak visszarakni ha takarítják a rendszert. Nálam is ott voltak a hűtő alatt a burkoló lemezkék.


Szeret
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 13:24 #53423

Akkor ezek szerint a hűtő gázellátása nem alszik ki menet közben?
A hűtőt nem próbáltam, de a gázboyler volt, hogy bekapcsolva maradt és az elaludhatott, mert este mikor megérkeztünk és ránéztem, láttam, hogy ég a piros hibajelző lámpa.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 06:26 #53417

Lovi írta:

Akinek 3 üzemű hűtője, van hogy használja?
Menet közben megy 12 V-ról amíg a generátor működik, leállításkor meg át álltok gázra?
Pontosan.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 06:12 #53416

Nekünk be van építve egy Truma Mono Kontrol www.truma.com/hu/hu/termekek/truma-gazel...-monocontrol-cs.html
Még háromüzemű hűtőnk volt ennek használatával menet közben is üzemelhetett gázról a hűtő.
Induláskor elindítottuk és 2, 3 hétig is ment folyamatosan.
Vigyázz, mert van 30 és 50 mbar nyomású is.


Szeret
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 11 22:01 #53413

Akinek 3 üzemű hűtője, van hogy használja?
Menet közben megy 12 V-ról amíg a generátor működik, leállításkor meg át álltok gázra?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 09 11:12 #53375

Sziasztok.
ha megengeditek néhány személyes tapasztalatot hűtő oldalról megosztanék. Élőző beépítésemben 230 v os Kompresszoros hűtő volt inverterrel, napelemmel. Kiváló hűtés. Bivakkolásnál is működött, bár ( hosszú 6-8 napos ) megállásoknál éjszaka le volt kapcsolva. A tengerparton tomboló kánikulában az italokat nem hidegen tartotta, hanem lehűtötte. Ahogy a Papa is írja el kell olvasni a műszaki leírásokat. Az egy szerű abszorciós hűtő +32 fokig hűt. A drágább modellek +42 42 fokig. A régi 15-20 éves modellek hűtő közege más. Ott a teljesítmény adatok sokkal jobbak. A jelenleg használatban lévőkben előfordul. hogy a hűtőközeg belekristályosodik a rendszerbe, és a hűtés leáll. Szakemberek szerint javíthatatlanná válik. PL Papa hűtője.Most egy 12 v kompresszorost építettem be. Nagyon meg vagyok elégedve vele. Árban kb ott van mint egy jó minőségű abszorciós. Energia igénye kb az előbbi 40 %-a. Üzem közbeni DÖNTHETŐSÉG 30% nem 5%. Igen " hangos " de halkabb mint azok a kényszerből bekötött ventilátorok, melyek megpróbálják az abszorciós hűtők teljesítményét fokozni. Energia szempontból a gáz mint hordozó igen praktikus, ha teli tankkal indulsz. És ha elfogy menet közben? A nap meg van. Süt nekem is. És ha kifogynék ( még nem fordult elő ) fordulok egyet az autóval. És kész.
Nem akartam ezzel senkit sem megbántani, én a kompresszoros mellet raktam le a voksot, mert nekem nagyon bejött. A másik is működhet jól, de sajnos elég sok kellemetlen tapasztalatot osztanak meg az ismerősök.
Nyomi;)


Nyomi
Megköszönte: Srychy, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 30 21:45 #53316

NagyPapa írta:

a legdrágább 3 üzemű abszorpciós hűtőnek is csak -12 C fokot kell tudnia a mélyhűtőjében, addig egy kompresszoros könnyedén tudja a mínusz 18 C fokot.
Lakóautó esetében talán ez a paraméter kevésbé mérvadó...
A mirelit zöldbab nem 8, hanem csak 2 hónapig áll el!?
Ne értsétek félre, nem vagyok a kompresszoros hűtő ellen, csak azt nem értem, hogy ha a gyártók egyik fő szempontja a spórolás akkor miért építik még mindig az autók többségébe a méregdrága abszorpciós hűtőket?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 28 23:08 #53296

NagyPapa írta:

nemo25 írta:


Zoli most is 3 üzemű abszorpciós hűtőt tennél bele? Nem hiszem el!

Azt biza. Méghozzá minden féle automatika nélkül, és a lehető legkevesebb elektronikával, olyan fapadosat, ami képes hosszú távon hibamentesen működni.
Ezeken bármit ki tudok cserélni apró pénzből, bár nem jellemző hogy kellene velük sokat törődni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: istozi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 28 06:59 #53293

nemo25 írta:

Na de Urak! Álljunk már meg egy szóra! Ahány ember, annyi igény, és egy-egy problémára akár több megoldás is lehet. Fikáztam én bármit is? Objektíve próbáltam egy kérdés körbejárni, és más szemszögből megközelíteni. Volt egy kérdés, és több válasz, amiből ki tudja választani magának a kérdező, hogy mi lehet a leghatékonyabb megoldás számára. Az hogy valakinek egy készülék tönkremegy, még nem jelenti azt, hogy attól az a technológia csak szar lehet. Az hogy valakinek egy üzemmód nem fontos, még nem jelenti azt, hogy másnak nem lényeges.
Majd 30 éve lakózunk, és azóta nekünk abszorpciós készülékkel komoly problémánk nem volt, mindegyik korrektül működött. 7 éve megterveztem egy lakóautót, megépítettük ketten a párommal, úgy hogy az megbízható társunk legyen. Nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy minden komfort meglegyen, energiatakarékosan működjön, de mindez költséghatékony kivitelezésben, viszont a minőséget illetően kompromisszumok nélkül. Ez olyannyira sikerült, hogy azóta üzemzavar nélkül működik, és még a 3.5 tonnába is beleférünk. Lehetne még sok akkupakkot, napelemet, kütyü hegyeket, és egyéb huncutságot ráaggatni, de éppen az a nagyszerű benne, hogy egy összehangolt rendszert alkot, ami kiegyensúlyozottan működik egy stabil és fürge járgány fedélzetén. Ennek a koncepciónak szerves része a hűtő gázüzeme, ami szemben a kompresszoros készülékekkel, hangtalanul teszi a dolgát, nélkülözve mindenféle forgó, mozgó alkatrészt.

Drága jó Zoli barátom!
:meghajol
Senki -én sem- fikázási szándékból írogat ide!
Az alapgondolat az volt, hogy bedöglött a régi abszorpciós hűtő, mi a jó megoldás!
:sorry
Erre a válasz objektíven -az általam leírtak szerint- kizárólag műszaki és gazdasági szempontok szerint, csak egy lehet: kompresszoros 12 Voltos!
Ezt a problémát hiába járkálod körbe-körbe, minden más megoldás, drágább, korszerűtlenebb.
Azt írod, hogy objektív vagy, de felsorolod, hogy Te hogyan építetted meg a járgányodat anno..
Zoli most is 3 üzemű abszorpciós hűtőt tennél bele? Nem hiszem el!
:sir
A mai gyártók közül is egyre többen gyárilag már a kompresszorost teszik bele, mert ez a jövő.
Eddig ennek, csak és kizárólag az ár, pontosabban az egyedi helyzetét kihasználó 2-3 nagy gyártó -Danfoss, Secop- által uralt piaci ár volt a gátja!
Műszakilag nézve a dolgot, mindig van 12 Voltod, mindig van minimum egy darab akkumulátorod, és már műkszik is a hűtő. Biwakolni sokkal kevesebben biwakolnak, mint ahányan kempingeznek!
Nekik máris megoldódott a dolog végleg.
Ha biwakolni akarsz akkor kell a napcella és még egy darab akku, de ez sem feltétel...
Te objektivitásra hivatkozol, közben az egyéni szokásaidat sorolod fel....Nekem speciel csak egyetlen 5 kilós gázpalackom van, azt is csak és kizárólag a bogrács állvány alá pirításakor -azaz alkalmanként, ha buli van- használjuk.
Bent a lakóban magunknak még soha az életben nem főztünk. De ez már megint nem az objektív megközelítés, ugyanúgy, mint a tiéd...
Ezek a technikai kütyük ma már nem huncutságok, mi több: ezek is hangtalanul teszik a dolgukat!!
Annak pedig igazán örülhetsz, ha a Te hűtőd még műkszik!!
Ha a tied bedöglik, majd akkor olvasd el szépen lassan megfontoltan azt az írást amit a NagyPapa írt a témában!
:rohog
Emlékezzél: az én hűtőm a vadiúj lakómban 5 évet bírt ki, úgy, hogy közben 3x volt elektronika cserélve benne, ebből is csak kétszer garanciában... 'Oszt kaptam egy ajánlatot egy újra közel 700 ezer -igen annyi- jó magyar forintért!! 2470 Euró!
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 28 01:25 #53292

Na de Urak! Álljunk már meg egy szóra! Ahány ember, annyi igény, és egy-egy problémára akár több megoldás is lehet. Fikáztam én bármit is? Objektíve próbáltam egy kérdés körbejárni, és más szemszögből megközelíteni. Volt egy kérdés, és több válasz, amiből ki tudja választani magának a kérdező, hogy mi lehet a leghatékonyabb megoldás számára. Az hogy valakinek egy készülék tönkremegy, még nem jelenti azt, hogy attól az a technológia csak szar lehet. Az hogy valakinek egy üzemmód nem fontos, még nem jelenti azt, hogy másnak nem lényeges.
Majd 30 éve lakózunk, és azóta nekünk abszorpciós készülékkel komoly problémánk nem volt, mindegyik korrektül működött. 7 éve megterveztem egy lakóautót, megépítettük ketten a párommal, úgy hogy az megbízható társunk legyen. Nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy minden komfort meglegyen, energiatakarékosan működjön, de mindez költséghatékony kivitelezésben, viszont a minőséget illetően kompromisszumok nélkül. Ez olyannyira sikerült, hogy azóta üzemzavar nélkül működik, és még a 3.5 tonnába is beleférünk. Lehetne még sok akkupakkot, napelemet, kütyü hegyeket, és egyéb huncutságot ráaggatni, de éppen az a nagyszerű benne, hogy egy összehangolt rendszert alkot, ami kiegyensúlyozottan működik egy stabil és fürge járgány fedélzetén. Ennek a koncepciónak szerves része a hűtő gázüzeme, ami szemben a kompresszoros készülékekkel, hangtalanul teszi a dolgát, nélkülözve mindenféle forgó, mozgó alkatrészt.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 27 12:32 #53286

Üdv Mindenkinek aki a témában érdekelt.
:meghajol
A hűtéstechnikában teljesen nyilvánvaló az a dolog, hogy egy hűtőszekrényt amelyik absorpciós és egy kompresszoros hűtőt még egy napon sem szabad egymás alternatíváiként még csak említeni sem!!
:smt208
Egy absorpciós energia szükséglete a sokszorosa a kompresszorosénak úgy, hogy meg sem tudja közelíteni a kompresszoros teljesítményét! A pókok által okozott gondokról nem is beszélve...
A mai előírások szerint -utána lehet nézni- a legdrágább 3 üzemű abszorpciós hűtőnek is csak -12 C fokot kell tudnia a mélyhűtőjében, addig egy kompresszoros könnyedén tudja a mínusz 18 C fokot.
Az én történetemet vissza lehet olvasgatni, nekem 5 évesen bedöglött a gyári automata 3 üzemű, majd kényszerből -igen ez kényszer volt- betettem egy 50 cm széles 230 Voltosat, majd megrendeltem a Kínai 12 Voltos 200 literes kompresszorost, amiről az a véleményem, hogy minden lakóautóba gyárilag ilyeneket kellene betenni!!!
Nem kell pöcsölni a gázzal, nem kell semminemű áramátalakító sem, csak egy vastagabb 4 mm2 vezetékkel biztosítékon keresztül rákötni a fedélzeti akkupakkra.'Oszt annyi. Jó ha van napcella a tetőn, -korábban írtam, hogy 20 ezer HUF 100 wattosnak a darabja Érden, amit egy szolár töltésszabályzón keresztül ugyanide -fedélzeti akkupakk- kell kötni. Ha van 230 Volt akkor az tölti az akkukat, ha nincs, akkor a szolárpanel, a hűtőnek meg mindegy mi töltötte fel az akkukat...
A 200 literes (130/70literes normál és méyhűtő) 72 wattot fogyaszt. A kisebbek kevesebbet....
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 27 08:29 #53285

Nekünk 3 üzemű hűtőnk van, de igazán csak gázzal lehet a hűtendő cucc számára a kinti 30 fok felett elviselhető hőmérsékletet előállítani.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 26 21:33 #53282

No mar nehogy komoly hatrany legyen a gazos uzemmod hianya! Aki nem szereti a kempingeket annak bizti van napeleme es ha az van, a kompreszoros huto mukodeserol kar szolmizalni. Legalabb 100W-os panel, 90-100A-es akku es kesz. Nekem ket abszorpcios huto adta be a piros lapot, termeszetesen Murphy torvenyei szerint uton, jo taval haztol es persze 30 fokos melegekben! Amiota kompreszoros van semmi problema! Nem kel fujdogalni, gyujtot cserelni, kormozni. Menet kozben az aramfogyasztas nem gond, allo helyzetben meg akkurol toltes nelkul is harom napig megy (Indel B65), Ha meg van par ora nap akkor megy hatartalanul. Persze meg a tobbi elektronikahoz is marad aram, igaz hogy osszes fenyforras LED alapu.
Ugyhogy csak ajanlani tudom az atallast!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 26 19:50 #53281

Lovi írta:

És te szerelted be, vagy megvetted, ezt és a hűtőt netről, és elvitted lakó szervizeshez?

Azért mielőtt belevágnál, érdemes átmatekozni a dolgot. Lehet, hogy a készülék ára csábító, de ha hozzászámolod a szükséges kütyük árát, az átépítés munkadíját, továbbá azt, hogy ha nem fér be a régi hűtő helyére az új, akkor lehet átfaragni a szekrényeket, ezzel együtt viszont elképzelhető, hogy a végére már nem is olyan kerek a téma. Továbbá, ne feledjük el, hogy kiesik a gáz mint üzemanyag, ami a nézetemben, komoly hátrány.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 26 17:22 #53278

És te szerelted be, vagy megvetted, ezt és a hűtőt netről, és elvitted lakó szervizeshez?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 26 06:52 #53277

Mi egy ilyen hálózati adaptert kötöttünk be és ez kezeli automatikusan, hogy 12, vagy 220 voltról üzemel.
www.dometic.shop.hu/egyeb-termekek-126/m...halozati-adapter-495
Ezt az adaptert ajánlotta a dometic a mi hűtőnkhöz


Szeret
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 25 23:42 #53276

jocibacsi írta:

Nekem se tudja a hűtő direktbe a 220 V-ot, ezért ezt építettem be és nagyon bevált.
www.dometic.shop.hu/egyeb-termekek-126/m...halozati-adapter-495
Alapba 12 v -on megy a hűtő, ha rákötöm a lakót 220-ra, automatikusan átáll és nem az akkut terheli.
Olyan helyen jól jön, ahol a díjba benne van az áramhasználat is.

És azt hogy van megoldva, hogy ha 220-ra kötsz automatikusan át áll?
Megnéztem, ezek már barátibb árak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 25 14:03 #53274

Igen, 12 v-os a hűtő.
Ha visszaolvasol a fórumba, akkor meglátod, miért nem szabad 220 V-os hűtőt venni és miért jó a 12 Voltos.
www.nemsemmi.hu/hutoszekreny_12V_24V Itt nem annyira drágák.
NagyPapa klubtársunk tud ezekről többet, neki ilyen van 200 literes, ha jól tudom.


Szeret
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 25 13:10 #53273

Akkor ha jól értem, neked a hűtőd 12 V-os.
Elég drágán látom a 12 V-os hűtőket, lehet nem láttam mindegyik árát, de 200 ezer körül látom őket.
De ha keesebb is akkor is jóval drágább egy konyhai hűtőnél, ami 230 V-os.

Nem jobban megéri 230 V-os hűtőt betenni és hozzá egy invertert?
Tapogatózok, hogy melyik irányba induljak el.
jocibacsi írta:

Annyi, hogy be kell szerelni és működik.
Nekünk 2x90 W napelem, kettő db 80 A-s akku és Dometic hűtő, melynek a teljesítménye 45 Watt. Nem kell áramra kötni a lakót soha. Ha van áram, ahhoz beszereltünk egy Waeco Coolpower MPS 35 adaptert és arról megy a hűtő.
Szerintem kényelmesebb és stabilabban hűt, mint a háromüzemű 25 éves kiszerelt hűtő.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.