Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2019 ápr. 21 23:26 #54866

Koszonom a valaszt...

Aluminium az autóm teteje, hátha ez billent kicsit a mérlegen...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 19 21:28 #54858

NorbiPan írta:

NorbiPan írta:
Sziasztok,


tudnátok esetleg javasolni tetőablakot(cserések, porladnak) , 50x30as a nyilás, 40 centinként van a tetőben gerenda...

Midi Heki lenne a legcsodásabb, de sajna az áruk is az, 2db cserés, igy teljes csődbe vinne igy lakóautóvásárlás és egy hónap pimp-elés után

köszönöm :meghajol



Illetve, most egy kicsit elbizonytalanodtam :(

tegnap cseréltük a két kisebb tetőablakot, a Karavándor ajánlása alapján a Sikaflex 221i tömitő ragasztót használtuk, amit ők ajánlottak

de most, böngészve a fórum idevonatkozó bejegyzéseit, mindenhol mindenki a Butil-tartalmú tömitőket javasolja, van aki kizárólagosan... és a 221i az nem az

akkor most lehet hogy hülyeséget csináltam, rossz tanács alapján? :o
Igen, jól látod...... A 221 nem tapad jó eredménnyel a műanyagokhoz. Általában rövid időn belül elengedi, szabad utat adva a víznek.
Ragasztástechnikánál alapszabály, hogy minden esetben kell próbát végezni!!!!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: NorbiPan

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 11 10:02 #54816

NorbiPan írta:

Sziasztok,


tudnátok esetleg javasolni tetőablakot(cserések, porladnak) , 50x30as a nyilás, 40 centinként van a tetőben gerenda...

Midi Heki lenne a legcsodásabb, de sajna az áruk is az, 2db cserés, igy teljes csődbe vinne igy lakóautóvásárlás és egy hónap pimp-elés után

köszönöm :meghajol



Illetve, most egy kicsit elbizonytalanodtam :(

tegnap cseréltük a két kisebb tetőablakot, a Karavándor ajánlása alapján a Sikaflex 221i tömitő ragasztót használtuk, amit ők ajánlottak

de most, böngészve a fórum idevonatkozó bejegyzéseit, mindenhol mindenki a Butil-tartalmú tömitőket javasolja, van aki kizárólagosan... és a 221i az nem az

akkor most lehet hogy hülyeséget csináltam, rossz tanács alapján? :o

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 10 20:35 #54811

Sziasztok,


tudnátok esetleg javasolni tetőablakot(cserések, porladnak) , 50x30as a nyilás, 40 centinként van a tetőben gerenda...

Midi Heki lenne a legcsodásabb, de sajna az áruk is az, 2db cserés, igy teljes csődbe vinne igy lakóautóvásárlás és egy hónap pimp-elés után

köszönöm :meghajol

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 07 21:56 #54801

Valaki tudna nekem segíteni ezzel a két adattal, amit számokkal jelöltem?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 05 08:23 #54786

Azt hiszem az a gond a rugózással, hogy a gyár úgy vette számításba, hogy a gépkocsi az élete során x %-ban üresen fut, y %-ban részterheléssel és z %-ban (szóval csak néha) meg teljes terheléssel. Na, a lakóautó nem ilyen. A lakóautó (elvileg) alapból a teljes terhelés 80-85 %-án terheli a rugózást és erre jön az, amit bepakolunk és máris a tervezési határon (vagy azon is túl) vagyunk. És ez a 80-85 % állandóan rajta van (hacsak meg nem emelem és felbakolom). Persze, hogy szegény rugó fárad.
Hátul jó megoldás a légrugó (egyszerű és nem drága). Előre meg a gyári rugót ki lehetne cserélni egy erősebbre. Sajnos én sem tudom, most megmondani, hogy milyen cikkszámú alkatrész lenne a jó erre a feladatra, de ha igény lesz rá, akkor összehozhatunk egy "bizottságot" és dolgozhatunk rajta.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Nyomi, apóka, Laccci, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 04 20:36 #54783

Lovi írta:

Nyomi írta:
Lovi írta:
Elfogadom, hogy így van, de akkor rossz a rendszer. Egy megfújt légrugónak a süllyedt állapotot kell visszaemelni eredeti állapotra. És nem az eredeti állapoton emelni. Lakóm jekenleg meg sem tud süllyedni, ha terheletlenül, üresen, összekoppan a légrugó, ha nincs megfújva.
Még mindig nem érted szerintem már bocsi. A légrugó az eredeti állapotra állítja vissza az alvázat, de ez az alváz nem lakóautónak készült, hanem teherautónak. Ott nem szempont, hogy a platón hogy érzed magad ha lefekszel. Valamint igaza van a Misinek, hogy az első rugó is lapul, és az egész autó lejjebb ül. Ahogy már a többiek is említették " ék a lelke mindennek ".;)

Ok. Ezt is elfogadom. De sajna akkor sem tudok ékelni. Este 10-kor valahol levadkempingezünk, reggel odébb állunk, ha neccesebb a hely. Ilyen körülmények között nem lehet sem ékelni, sem napelemeket kipakolgatni.
Meg kellene tudni az elejét is emelni egy spirálrugóba helyezhetö légrugóval, beépített kompresszorral.
Na jó, ez már csak ötletelgetés. Marad a ferdeség.

Az is van, csak győzd megfizetni. Az egész komplett első futóművet ki lehet cserélni szintezhető lábakra. Mindenre van megoldás!!!!! :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 02 22:01 #54760

Lovi írta:

Nyomi írta:
Lovi írta:
Elfogadom, hogy így van, de akkor rossz a rendszer. Egy megfújt légrugónak a süllyedt állapotot kell visszaemelni eredeti állapotra. És nem az eredeti állapoton emelni. Lakóm jekenleg meg sem tud süllyedni, ha terheletlenül, üresen, összekoppan a légrugó, ha nincs megfújva.
Még mindig nem érted szerintem már bocsi. A légrugó az eredeti állapotra állítja vissza az alvázat, de ez az alváz nem lakóautónak készült, hanem teherautónak. Ott nem szempont, hogy a platón hogy érzed magad ha lefekszel. Valamint igaza van a Misinek, hogy az első rugó is lapul, és az egész autó lejjebb ül. Ahogy már a többiek is említették " ék a lelke mindennek ".;)

Ok. Ezt is elfogadom. De sajna akkor sem tudok ékelni. Este 10-kor valahol levadkempingezünk, reggel odébb állunk, ha neccesebb a hely. Ilyen körülmények között nem lehet sem ékelni, sem napelemeket kipakolgatni.
Meg kellene tudni az elejét is emelni egy spirálrugóba helyezhetö légrugóval, beépített kompresszorral.
Na jó, ez már csak ötletelgetés. Marad a ferdeség.
Az nem is olyan biztos. Már létezik segédlégrugó előre is, mert már láttam, de csak rövid időre. Azóta is keresem, mert nekem is lóg az eleje, és ha elfogatható áron kapnék biztos beszerelném olyan jó lett a hátsó.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 02 21:15 #54759

Nyomi írta:

Lovi írta:
Elfogadom, hogy így van, de akkor rossz a rendszer. Egy megfújt légrugónak a süllyedt állapotot kell visszaemelni eredeti állapotra. És nem az eredeti állapoton emelni. Lakóm jekenleg meg sem tud süllyedni, ha terheletlenül, üresen, összekoppan a légrugó, ha nincs megfújva.
Még mindig nem érted szerintem már bocsi. A légrugó az eredeti állapotra állítja vissza az alvázat, de ez az alváz nem lakóautónak készült, hanem teherautónak. Ott nem szempont, hogy a platón hogy érzed magad ha lefekszel. Valamint igaza van a Misinek, hogy az első rugó is lapul, és az egész autó lejjebb ül. Ahogy már a többiek is említették " ék a lelke mindennek ".;)

Ok. Ezt is elfogadom. De sajna akkor sem tudok ékelni. Este 10-kor valahol levadkempingezünk, reggel odébb állunk, ha neccesebb a hely. Ilyen körülmények között nem lehet sem ékelni, sem napelemeket kipakolgatni.
Meg kellene tudni az elejét is emelni egy spirálrugóba helyezhetö légrugóval, beépített kompresszorral.
Na jó, ez már csak ötletelgetés. Marad a ferdeség.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 02 12:46 #54755

Lovi írta:

Elfogadom, hogy így van, de akkor rossz a rendszer. Egy megfújt légrugónak a süllyedt állapotot kell visszaemelni eredeti állapotra. És nem az eredeti állapoton emelni. Lakóm jekenleg meg sem tud süllyedni, ha terheletlenül, üresen, összekoppan a légrugó, ha nincs megfújva.
Még mindig nem érted szerintem már bocsi. A légrugó az eredeti állapotra állítja vissza az alvázat, de ez az alváz nem lakóautónak készült, hanem teherautónak. Ott nem szempont, hogy a platón hogy érzed magad ha lefekszel. Valamint igaza van a Misinek, hogy az első rugó is lapul, és az egész autó lejjebb ül. Ahogy már a többiek is említették " ék a lelke mindennek ".;)


Nyomi
Megköszönte: apóka, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 02 07:59 #54748

Ez igaz lenne ha nem vennénk figyelembe, hogy az első rugó is gyengült közben, és az pedig nics visszaemelve az eredeti szintre.

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 01 21:46 #54745

Elfogadom, hogy így van, de akkor rossz a rendszer. Egy megfújt légrugónak a süllyedt állapotot kell visszaemelni eredeti állapotra. És nem az eredeti állapoton emelni. Lakóm jekenleg meg sem tud süllyedni, ha terheletlenül, üresen, összekoppan a légrugó, ha nincs megfújva.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 01 11:01 #54739

Szerintem, így állandóan alul fújtak lesznek a hátsó köpenyek, még üresen is.A gumi két széle fog kopni. Meg sétálni fog a hátulja.A légrugó feladata a súlyfüggő- menet stabilitás és utazási-komfort.
Amatőr megfigyeléseim alapján minimum annyi centit lejtenek előre ahány m hosszúak.. GYÁRILAG. Ezért keletkezik mindegyiken víz-zsák !. Továbbá az alvási-komfort az a rámpára állással keletkezik ! az én 7 m-es integráltammal cirka 10 cm-t emelek.A tartozékaim alap készlete a vízszint mérő. ÜDV

Megköszönte: Nyomi, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 01 10:46 #54738

Nálam ugyanez a helyzet (és azt hiszem a tőbbi Ducatónál is), de nem lehet teljesen leengedni a légrugót, mert akkor a benne lévő ütközőre ül fel és nagyon lerontja a vezethetőséget. Igyekszem úgy beállni, hogy a terepviszonyok kiegyenlítsék az előre lejtést. Ha így nem megy, akkor ékre állok az első kerekekkel.

Megköszönte: Nyomi, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 01 08:44 #54737

nemo25 írta:

Kezdjük azzal, hogy nem engednék egy körös segéd légrugót beépíteni, egykörös rendszerben. Ugyan segít az acélnak, de a stabilitást nem javítja, sőt, szerintem inkább ront rajta. Kétkörösként, viszont remekel, főleg erős kanyaroknál, nem engedi csóválni a lakó farkát. Ezért, mindenképpen érdemes átalakítani, nem nagy mutatvány, csak pár gyorscsati, némi légvezeték, egy plusz manométer, és két töltőszelep kell hozzá.
A képen látható lufi, éppen odavaló, nem szabad kisebbre cserélni, mert akkor nem tudja lekövetni a rugóutat, és szétszakad. A képen az is látszik, hogy szerintem túlságosan alacsony nyomással jársz vele, mert dörzsölik egymást, és ez lehet az oka annak is, hogy keményen jelzi az úthibákat. Magasabb nyomással használd, mert tönkre fognak menni a lufik!!!!!
Sajnos a derékban elhelyezett vízcsapdák az alkovos lakók sajátja, bár ez kikerülhető lenne előrelátó tervezéssel, amire van pár példa, (PLA) de sajnos egyes gyártók, ezzel nem törődnek, nem érdekük jót, és tartósat építeni.

Na, utána olvastam miért nem jó az egy körös rendszer. Át is szereltetem, de egyenlőre marad manuális töltésű. Csak valahova be kell tennem két manométer, mert most egy sincs. Vagy az működik, hogy bepakolok az autóba, és nem manométerrel mérem, hogy mennyit fújjak bele, hanem centivel a kiemelkedést, hogy a két oldal egyforma legyen?

Le van eresztve teljesen, mert még így is azt érzem, hogy lejt az ágy az autó eleje felé, ha vízszinten áll az autó. Ha erre ráemelek még jobban előre fog dőlni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 30 21:15 #54734

Lovi írta:

nemo25 írta:

A légrugó nélkül is előre lejt a Ducato, ne vedd ki a lufikat, jó az ott ahol van!!!!!! Mondjuk akkor ér valamit, ha 2 körös a rendszer.

Hát ez némileg megnyugtat, bár kellemetlen, hogy a lakó tetején egy mélypont alakul ki emiatt, mert a hátulja is magasabban van, az alkov is magasabban van, és "derékban" alacsony. A víz nem tud lefolyni így.
Nekem egyszerre emelkedik a légrugó, ha fújom. Ám keresztirányú lejtési problémáim nem nagyon voltak a vadkempingezés során. Mindig hossz irányú.
MaMi írta:
Ha olyan tipus amit az eredeti gumiütköző helyére szereltek, akkor az eredeti ütközőt kell visszaszerelni, nélküle tönkreteheti a lengéscsillapítót.

Talán nem szedném ki, de kisebbre kicserélném. Egy olyanra, ami felfújt állapotban van úgy, mint most. Azt gondolom, hogy nem kellene túlemelnie, csak szintre emelnie. Tehát, ha le van eresztve, a súlytól kicsit süllyedjen a laprugó, és a légrugóval emelem vissza az eredeti magasságára.

Nyomi írta:
Szia.
... A segédlégrugó tartalmaz gumibakot belül, így az a gyári bak feladatait átveszi, a légpárnák, meg segítenek a rugónak a feladatainak ellátásában, és még a terhelés függvényében lehet a rugóerőt szabályozni. Arról a komfortról amit menettulajdonságban nyújt a mikrórezgések elnyelésében már nem is beszélek. Úgy hogy ha van nézesd meg, hogy oda való-e, és örülj neki, hogy van!;)


Pont ez a gondom, hogy szerintem felül a légrugó belső bakjára. Ráz minden kis egyenetlenségnél. Úgy kellene, hogy az eredeti magasságot tartva teher alatt felfújva ne érjenek össze a bakok.

Kezdjük azzal, hogy nem engednék egy körös segéd légrugót beépíteni, egykörös rendszerben. Ugyan segít az acélnak, de a stabilitást nem javítja, sőt, szerintem inkább ront rajta. Kétkörösként, viszont remekel, főleg erős kanyaroknál, nem engedi csóválni a lakó farkát. Ezért, mindenképpen érdemes átalakítani, nem nagy mutatvány, csak pár gyorscsati, némi légvezeték, egy plusz manométer, és két töltőszelep kell hozzá.
A képen látható lufi, éppen odavaló, nem szabad kisebbre cserélni, mert akkor nem tudja lekövetni a rugóutat, és szétszakad. A képen az is látszik, hogy szerintem túlságosan alacsony nyomással jársz vele, mert dörzsölik egymást, és ez lehet az oka annak is, hogy keményen jelzi az úthibákat. Magasabb nyomással használd, mert tönkre fognak menni a lufik!!!!!
Sajnos a derékban elhelyezett vízcsapdák az alkovos lakók sajátja, bár ez kikerülhető lenne előrelátó tervezéssel, amire van pár példa, (PLA) de sajnos egyes gyártók, ezzel nem törődnek, nem érdekük jót, és tartósat építeni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 28 09:51 #54709

nemo25 írta:


A légrugó nélkül is előre lejt a Ducato, ne vedd ki a lufikat, jó az ott ahol van!!!!!! Mondjuk akkor ér valamit, ha 2 körös a rendszer.

Hát ez némileg megnyugtat, bár kellemetlen, hogy a lakó tetején egy mélypont alakul ki emiatt, mert a hátulja is magasabban van, az alkov is magasabban van, és "derékban" alacsony. A víz nem tud lefolyni így.
Nekem egyszerre emelkedik a légrugó, ha fújom. Ám keresztirányú lejtési problémáim nem nagyon voltak a vadkempingezés során. Mindig hossz irányú.
MaMi írta:
Ha olyan tipus amit az eredeti gumiütköző helyére szereltek, akkor az eredeti ütközőt kell visszaszerelni, nélküle tönkreteheti a lengéscsillapítót.

Talán nem szedném ki, de kisebbre kicserélném. Egy olyanra, ami felfújt állapotban van úgy, mint most. Azt gondolom, hogy nem kellene túlemelnie, csak szintre emelnie. Tehát, ha le van eresztve, a súlytól kicsit süllyedjen a laprugó, és a légrugóval emelem vissza az eredeti magasságára.

Nyomi írta:
Szia.
... A segédlégrugó tartalmaz gumibakot belül, így az a gyári bak feladatait átveszi, a légpárnák, meg segítenek a rugónak a feladatainak ellátásában, és még a terhelés függvényében lehet a rugóerőt szabályozni. Arról a komfortról amit menettulajdonságban nyújt a mikrórezgések elnyelésében már nem is beszélek. Úgy hogy ha van nézesd meg, hogy oda való-e, és örülj neki, hogy van!;)


Pont ez a gondom, hogy szerintem felül a légrugó belső bakjára. Ráz minden kis egyenetlenségnél. Úgy kellene, hogy az eredeti magasságot tartva teher alatt felfújva ne érjenek össze a bakok.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 28 07:39 #54707

Nemo írta: "Mondjuk akkor ér valamit, ha 2 körös a rendszer."
A kétkörös az autó vízszintezésében is hasznos. Én arra is használom rendszeresen (csak nem szabad úgy felejteni!).


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 27 20:47 #54706

Lovi írta:

Légrugó ügyben szeretnék én is segítséget kérni.
A lakóm alatt van légrugó, így vettem, és nem tudom milyen típus és méret.
De vélhetően amiatt, mert nagy, a hátulja emelkedik, azaz a padló lemezem nincs vízszintben. Így a tetejéről sem folyik le a víz.
Nem tudom, hogy hogy kellene állnia eredetileg légrugó nélkül, milyen magassági adatok vannak hozzá.
Illetve tényleg létezhet-e az, hogy nagy a rugó alatta, és teljesen kiengedett állapotban is emelkedik hátrafelé.
Ha kiszedem, nem tudom van-e valami, amit helyette vissza kellene tenni az eredi állapotnak megfelelően.

Valaki tud erről információt adni?
Szia.
A 250-es Ducato alváznál, vagy a furgonoknál kb 160 mm terhelés nélkül a rugó távolsága a váztól ÚJ KORÁBAN. Azért írom, hogy új korában mert jellemzően a rugók pár év alatt leengednek, és felülnek a gyári gumibakra. A Lajka kivétel, mert abban nem a gyári acél, hanem kompozit rugó van, ami nem nyúlik el. Laikusként akinek a gyári sárga ütközőbakja van bent a rugó, és a gumibak között kb 2 cm távolságnak kell lennie. Ha a tengely a bakra felül a futómű menettulajdonságai lényegesen romlanak! A segédlégrugó tartalmaz gumibakot belül, így az a gyári bak feladatait átveszi, a légpárnák, meg segítenek a rugónak a feladatainak ellátásában, és még a terhelés függvényében lehet a rugóerőt szabályozni. Arról a komfortról amit menettulajdonságban nyújt a mikrórezgések elnyelésében már nem is beszélek. Úgy hogy ha van nézesd meg, hogy oda való-e, és örülj neki, hogy van!;)


Nyomi
Megköszönte: NagyPapa, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 27 19:54 #54703

Lovi írta:

Légrugó ügyben szeretnék én is segítséget kérni.
A lakóm alatt van légrugó, így vettem, és nem tudom milyen típus és méret.
De vélhetően amiatt, mert nagy, a hátulja emelkedik, azaz a padló lemezem nincs vízszintben. Így a tetejéről sem folyik le a víz.
Nem tudom, hogy hogy kellene állnia eredetileg légrugó nélkül, milyen magassági adatok vannak hozzá.
Illetve tényleg létezhet-e az, hogy nagy a rugó alatta, és teljesen kiengedett állapotban is emelkedik hátrafelé.
Ha kiszedem, nem tudom van-e valami, amit helyette vissza kellene tenni az eredi állapotnak megfelelően.

Valaki tud erről információt adni?

A légrugó nélkül is előre lejt a Ducato, ne vedd ki a lufikat, jó az ott ahol van!!!!!! Mondjuk akkor ér valamit, ha 2 körös a rendszer.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.