Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
tegnap 16:25 #54003

Szerintem a legegyszerűbb olyan könyök CEE csatlakozót venni a lakóhoz amelyben van egy normál aljzat beépítve.Ha a csatlakozód a túloldalon van , akkor egy síma hosszabbítóval megoldódik a problémád. A Kempingvilágnál kapható én is ott vettem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 15:17 #54002

Ha szükséged van külső dug aljra, ha kempingbe rácsatlakozok az áramra, akkor vegyél ilyen dobot, valamint egy 4-5 méteres hosszabbítót és már meg is oldottad a külső dug alj kérdést fúrás nélkül. A rövid hosszabbító a lakó bármelyik oldalára elér. kabeldob.arukereso.hu/?gclid=Cj0KCQiA3b3...KD7vE4waAiTaEALw_wcB


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 11:31 #54001

Haty írta:

Segítséget kérek, ha lehetséges. Egy külső konnektort szeretnék szerelni az oldalfalra, és félek hogy pont egy függőleges tartó vázat fogol telibe trafálni a körkivágó szerszámmal. Van valamiféle eljárás, vagy érzékelő eszköz, amivel a lakórész vázszerkezetének helyét meg lehetne keresni? Már azon is morfondíroztam. hogy egy ablak alatti felületbe fúrok, talán ott biztosan nem lesz függőleges tartó. Jól gondolom?

Egy ilyen egyszerű fém, fa és feszültség érzékelővel meg tudod keresni az eltérő anyagokat a falban:
skymarket.hu/digitalis_fem__feszultseg_e...nyzat_erzekely-13915
A süllyesztett dolgokkal csak óvatosan a lakóban...
Lehet, hogy mélyebb süllyesztés kell neki mint az oldalfalad.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 08:06 #53997

Segítséget kérek, ha lehetséges. Egy külső konnektort szeretnék szerelni az oldalfalra, és félek hogy pont egy függőleges tartó vázat fogol telibe trafálni a körkivágó szerszámmal. Van valamiféle eljárás, vagy érzékelő eszköz, amivel a lakórész vázszerkezetének helyét meg lehetne keresni? Már azon is morfondíroztam. hogy egy ablak alatti felületbe fúrok, talán ott biztosan nem lesz függőleges tartó. Jól gondolom?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 08 21:22 #53978

NagyPapa írta:

.
Létezik olyan zsír -ami közforgalomban nem kapható, csak ipari felhasználásra van- ami 260 C° felett folyik, ami használható lenne, de inkább rézpaszta!!

Ez az a bizonyos hőálló kenőcs, amint azt írtam, de abban tökéletesen igazad van,hogy a hőálló zsíroknak tág határok között van a hőállósági tartományuk. Az alap a 160-170 C°-tól léteznek, amik kaphatóak a kereskedelemben. Ezért köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet, és másokét is, miszerint nem elég körültekintően használtam a hőálló zsír kifejezést.:o
A rézpaszták 1000-1100 C° hőmérsékletig hatásosak. Nekem régről van még egy aprócska tégellyel egy spéci anyagom, ami 1250C°-ig alkalmazható (édesapám, csak rakétazsírként emlegette) , amit csak és kizárólag olyan helyeken használok, ahol az indokolt, mint az említett eset.

Milyen jó, hogy mindig megvitatjuk a kérdéseket, így kibuknak a pontatlanságok!!!! :)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 08 14:35 #53974

Elméleti kérdés:
Az autó generátoráról - valamilyen köztes elektronikával - lehet tölteni a LiFePo4 akkumulátorokat?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 05 06:24 #53943

Sajnos Pécsen nem találkoztam még gumissal aki használná.



600-650Ft a Kauffernél.

Mellékletek:
Megköszönte: becs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 05 05:56 #53940

Vannak dolgok, melyek megoldódnak maguktól...
:rohog
Nagyon sűrű a levegő körülöttem mostanság, emiatt nem írtam a kerékcsavar dolgában hozzá, de Döme megoldotta helyettem a dolgot és ráadásul jól!
:meghajol
A szakmai szabályok szerint kerékanyánál kerékcsavarnál semmi keresni valója nincs semminemű zsírnak, még vékonyan sem, olyannyira, hogy TILOS.
Erre a célra csak és kizárólag a rézpaszta használható!!
Volt nekem ezzel kapcsolatos afférom, akkor nagyon alaposan körbe jártam a témát..
Létezik olyan zsír -ami közforgalomban nem kapható, csak ipari felhasználásra van- ami 260 C° felett folyik, ami használható lenne, de inkább rézpaszta!!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 05 04:58 #53939

Döme írta:

Kerékcsavar kenésre a rézpasztát és spray-t ajánlanám vékonyan.

Igen, igen. Rézpaszta, csak én nem tudtam a nevét.
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 04 21:03 #53937

Kerékcsavar kenésre a rézpasztát és spray-t ajánlanám vékonyan. Sőt a központosító gyűrűkhöz is szoktunk fújni, de még a féknyereg is kap betétcserénél. Nem rohad be semmi, ken, korrózió véd, és nem folyik rá semmire. Ugyanígy ajánlom nem menetrögzítős csavarkötésekhez, futómű szilentekhez is.
Bocs, hogy bele vau, de nekem ez szakmám, és ebből is élek. B)
(A zsír megolvadhat, és randán folyik mindenfelé, a WD40, meg kiszárad.)
Igen, nem szabad túlhúzni, mert megnyúlik a menet! Átlagos ember, átlagos kerékkulccsal toldalék nélkül meghúzva kb. pont ideális lehúzási nyomaték.\:D/

Megköszönte: jocibacsi, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 04 20:12 #53936

gattila írta:

Nyomi írta:
A szakemberek akik segítetek a helyreállításban külön felhívták a figyelmemet, hogy nézzem meg a felnihez előírt meghúzási nyomatékot is / ez nálam 168 Nm /, mert a túlhúzott csavar legalább olyan veszélyes, mint a laza.
Bocsi.

És akkor még nem beszéltünk a hitvitáról, hogy a kerékcsavarokat kell-e, és hol zsírozni? :)

Lehelet vékonyan a menetet, hogy ne rágja szét a menetet a csavar. A támasztó kúpos felületre már nem szabad, hogy jusson a kenőcsből. Viszont gyári alufelniknél, nincsen többnyire központosító gyűrű, ezért a felni anyag érintkezik az agyon lévő gyűrűvel. Jártunk már úgy, hogy zsír új autónál egy téli szezon után, nem lehetett leszedni a felnit, mert a vasszú elkezdte rágni az agy felületét, és a rozsdavirágon megszorult a felni. Gumikalapáccsal tudtuk sérülés nélkül leszedni a felniket. Azóta a központosító gyűrűre is kenek szintén leheletnyi hőálló zsírt, ami meggátolja a rozsdát, de a felni felfekvő részeit már nem éri el, így ott megfelelő fémes kapcsolatot ad.
A lényeg, hogy ne tocsogjon.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Nyomi, Srychy, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 04 04:15 #53930

gattila írta:

Nyomi írta:
A szakemberek akik segítetek a helyreállításban külön felhívták a figyelmemet, hogy nézzem meg a felnihez előírt meghúzási nyomatékot is / ez nálam 168 Nm /, mert a túlhúzott csavar legalább olyan veszélyes, mint a laza.
Bocsi.

És akkor még nem beszéltünk a hitvitáról, hogy a kerékcsavarokat kell-e, és hol zsírozni? :)

Kell zsírozni. Van hozzá való kenőcs. Nem tudom mi a neve. Kicsit barna/bronz színű. De a gumisoknak ezt tudni kell. Bár vannak gumiszerelők akik trehányságból kihagyják ezt a műveletet. Ekkor lehet "szívni" egy defekt során az út mentén amikor kap a dolgozó egy defektet...
Visszatérve a "tehermentesítő" gyűrűre: téves a megnevezése, mert helyesen központosító gyűrű.
A nevében benne van a feladata. Az alufelnit segít pontosan a helyére tenni. Nekem a Fordomon van ilyen. A nyáron centríroztatni voltam amikor kiderült, hogy az egyiken nincs. Valamelyik gumis eljátszotta, nem rakta vissza. Így jártam vele legalább egy évig. Kivettük a másikból és annak a mintájára az esztergályosom faragott bele egy másikat.
Szóval ennek a gyűrűnek nincs más feladata, mint a kerék pontos felszerelése.
Én nem vettem észre a hiányát, a menettulajdonsága nem változott az autónak.

Van egy fontos dolog amit az autósok legtöbbje nem tart be. A kerekek felszerelése nyomaték kulccsal történik és a felszerelés után kb 50 km megtételét követően ellenőriztetni kell a csavarokat. Szintén nyomaték kulccsal! Ezért ajánlott visszamenni a gumishoz!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 03 21:10 #53927

Nyomi írta:

A szakemberek akik segítetek a helyreállításban külön felhívták a figyelmemet, hogy nézzem meg a felnihez előírt meghúzási nyomatékot is / ez nálam 168 Nm /, mert a túlhúzott csavar legalább olyan veszélyes, mint a laza.
Bocsi.

És akkor még nem beszéltünk a hitvitáról, hogy a kerékcsavarokat kell-e, és hol zsírozni? :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 03 19:44 #53926

Laccci írta:

Gyusza!
Én tehermentesítő gyűrűnek ill. furatnak ismertem de logikus amit írtál.
Köszi a kiigazítást.
Nekem sajnos tavaly kilazult a jobb hátsó kerékben a csavar, és sikerült el is hagynom 2 db-ot. A többi kicsavarodott majdnem teljesen, mire észrevettem. Az alu felnit rendesen szétrágta a tehermentesítő gyűrű. A szerelésnél kiderült, hogy a tehermentesítő váll ami 25 mm szélesés 4 mm vastag. Ebből 7 mm áll ki 0,05 mm-es illesztéssel és vezeti meg a kereket. Ez tökéletesen működik is amíg a csavarok a helyén tartják a kereket. Mivel csak besajtolva van az agyba a gyűrű szélsőséges terhelés hatására kifordult a helyéről, ezért új agyat kellett venni, mert a régi nem volt javítható. A kerékről nem is beszélek. Még szerencse, hogy volt hozzá eredeti gépkönyv amely részletes leírást és műszaki rajzot is tartalmazott. Így tudták megjavítani. Amikor a baj elért és leszereltem a kereket gyakorlatilag a tehermentesítő kiesett, így a hazavezető utat a csavarokra bízva kellett megtenni, lassan többszöri megállással és ellenőrzéssel. A szakemberek akik segítetek a helyreállításban külön felhívták a figyelmemet, hogy nézzem meg a felnihez előírt meghúzási nyomatékot is / ez nálam 168 Nm /, mert a túlhúzott csavar legalább olyan veszélyes, mint a laza. Az okosok azt szokták mondani, hogy gumit jól kell választani, és megfelelően használni, mert 4 tenyérnyi helyen az köt az úthoz. A felni meg ezeket a gumikat tartja!
Bocsi.


Nyomi
Megköszönte: nemo25, Döme, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 02 21:25 #53922

Gyusza!
Én tehermentesítő gyűrűnek ill. furatnak ismertem de logikus amit írtál.
Köszi a kiigazítást.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 02 19:46 #53919

Sajnos közhiedelemmel ellentétben a központosító furat(felni közepén nagy lyuk) csak központosít, a kerék felszerelésekor segít. Ennél több funkciója nincs. Ha terhet vinne azt csak szoros illesztéssel tudná, de itt tizedes eltérések vannak. Légrés van az agy és a keréktárcsa között. Tehát....
A súlyt minden esetben a csavarok és az általuk képvisel szorítás, amit az agyra fejt ki és az ebből adódó surlódás adja át. Hasonló képen, mint a kuplung tárcsa-nyomólap- lendkerék hármas, csak itt a forgatónyomaték átadása a cél.
Ebből következik, hogy a csavarok felfekvése igenis rendkívül fontos. A lentebb írt módszer ön és közveszélyes.
Esetleges baleset esetén bekérik a igazságügyi szakértő véleményét, ő kiszúrja az ilyen átalakítást. Mondjam tovább mi a következménye? Utána el kell dönteni, hogy a kiszabott , vagy a lelkiismeret a nagyobb büntetés. Csak meg ne haljon valaki.
Sokan nyafognak, hogy ebben az országban nem lehet szabadon átalakítgatni, na ezért van. Fejlettebb világban megvan a pénz erre, nem is igazán hebrákolnak, talán ez is az oka a lanyhább szabályozásnak.
Addig takarózz, ameddig....... (nem szégyen én is így vagyok vele)

Megköszönte: jocibacsi, nemo25, Nyomi, becs, Döme, Laccci, reset67

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 02 18:11 #53918

mikrobi írta:

ezek a felnik 1tonnát bírnak darabonként,még az alufelnijük is 900kg-t a gyári!.az osztókörről nem nyitok vitát ez nekem így jó ,és ahogy látom az utakon nem csak nekem !Sok régi ducit látok Bmw felnivel.

Az lehet, hogy 1 tonnát bír, de egy komolyabb fékezésnél még egy 3 tonnás autónál is több súly jut az első kerekekre 1 tonnánál.
Az is fontos, hogy a felni közepe pontosan illeszkedjen az agyra, így nem a csavarok viselik a terhelést.

Megköszönte: becs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 02 16:37 #53916

Itt is megy a gány, nemcsak a T3 forumon, jéééézus.
Ezen viszont én nem nyitok vitát:)

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 02 13:44 #53915

Ami nekem a cél, az, hogy eredeti felnikkel, és azokkal a kis tenyérnyi díszkupakokkal szerelkezem fel és ezeket két színre fújum pont mint az autó színei.
Eddig két szervizben járt a hymerem és mindkét helyen rápóbáltak duci felnit és nem voltak rá jók. meglehet mindkettő az ujabb duci osztóköre volt.

Van mindkettőből eladósorban több szett is, de jövő héten legurulok gumishoz hogy pontosan bemérje végre. Köszönöm szépen mindenki segitségét!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 02 13:21 #53914

ezek a felnik 1tonnát bírnak darabonként,még az alufelnijük is 900kg-t a gyári!.az osztókörről nem nyitok vitát ez nekem így jó ,és ahogy látom az utakon nem csak nekem !Sok régi ducit látok Bmw felnivel.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.