Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Műszaki kérdés

Több
2019 júl. 23 21:40 #55215

Gyújtás rajta marad, ésés párszor leveszed majd visszarakod az akksi saruját.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 23 21:00 #55214

Kedves Döme,
a "megsokkolás" alatt mit értesz?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 21 22:20 #55203

Tizedes írta:

Üdv Mindenkinek,
elnézést ha nem jó helyre csatlakozok be, más témában érdeklődnék, csak nem jöttem még rá, hogy tudok új kérdést indítani.
Kezdő lakóautósok lennénk, de egy műszaki probléma egyelőre meghiúsítja, hogy végre nekivágjunk a tavasszal vásárolt lakóval. 2002-es Fiat Ducato-ról van szó. Nem alszik el az immobiliser kontrollámpája, folyamatosan világít a narancssárga kulcs, így nem indul az autó. Egyik kulccsal sem. Volt már valakinek hasonló problémája? Villamossági szerelőnél van, de nem tetszik a javaslata. Talán van más lehetőség is. Előre is köszönöm a segítséget.
üdv,

Tizedes
Elfelejti az ECU az immo kódot, előfordul az ilyen. Egy átlagos képességű szerelő megfelelő műszerrel 5 perc alatt feltanítja újra,vagy chipet cserél a kulcsban. (van a kocsinak egy pin kódja az cserénél kelleni fog hozzá) ha az nincs, akkor márkaszervízből pár nap alatt lekérhető a kód.
Amúgy sok esetben elég az akksival "megsokkolni" párszor, és észhez tér. .... ezért szeretjük ezeket a latin gyöngyszemeket. Bár gondolom ez utóbbin már túl van a szaki.

Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 19 08:46 #55202

Tizedes írta:

Üdv Mindenkinek,
elnézést ha nem jó helyre csatlakozok be, más témában érdeklődnék, csak nem jöttem még rá, hogy tudok új kérdést indítani.
Kezdő lakóautósok lennénk, de egy műszaki probléma egyelőre meghiúsítja, hogy végre nekivágjunk a tavasszal vásárolt lakóval. 2002-es Fiat Ducato-ról van szó. Nem alszik el az immobiliser kontrollámpája, folyamatosan világít a narancssárga kulcs, így nem indul az autó. Egyik kulccsal sem. Volt már valakinek hasonló problémája? Villamossági szerelőnél van, de nem tetszik a javaslata. Talán van más lehetőség is. Előre is köszönöm a segítséget.
üdv,

Tizedes

Ez a része ritkán romlik el az autónak...
Valószínűleg a jeladó hibás, vagy valószínűbb, hogy annak az áramkörében egy vezeték lehet a ludas a problémáért.
Egy jó szerelő meg tudja mondani. Itt fórumon keresztül csak találgatni tudunk.
Nekem a kulcsom kopott el.
A furgonfarm.hu oldalról rendeltem hozzá alkatrészt, van náluk minden hozzá.
De előtte pontosítani kell a problémát...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 18 23:00 #55200

Köszönöm
A segítséget.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 18 21:19 #55199

Üdv Mindenkinek,
elnézést ha nem jó helyre csatlakozok be, más témában érdeklődnék, csak nem jöttem még rá, hogy tudok új kérdést indítani.
Kezdő lakóautósok lennénk, de egy műszaki probléma egyelőre meghiúsítja, hogy végre nekivágjunk a tavasszal vásárolt lakóval. 2002-es Fiat Ducato-ról van szó. Nem alszik el az immobiliser kontrollámpája, folyamatosan világít a narancssárga kulcs, így nem indul az autó. Egyik kulccsal sem. Volt már valakinek hasonló problémája? Villamossági szerelőnél van, de nem tetszik a javaslata. Talán van más lehetőség is. Előre is köszönöm a segítséget.
üdv,

Tizedes

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 09 19:49 #55179

drei írta:

Sziasztok!!
Segítsetek légyszi, már 2 éve keresem a megfelelő lakóautót, de nincs tökéletes( illetve van de lakás árban)
Több kérdésem is van a tapasztalt tulajdonsokhoz:
1. Megint kinéztem
Egyet Fiat Bürstner T 625. De csak 1,9 60 kw. Mennyire csiga ez? Dombon felmegy egyáltalán?
Vagy nagyobb lóerőt nézzek?

Van egy másik hymer 654 de ez is csak 60 kw
2. Mennyire lehet kibirni légkondi és solár nélkül?

Köszönöm ha segítetek: judit
Szia.
Kedves barátomnak 1,9 motorral szerelt remek paripája van. 2 éve Bulgáriából együtt jöttünk haza 90-95 km/h tempóval, és bírta. Persze nem úgy gyorsul, és az emelkedőket is jobban észreveszi, de valamit valamiért. Ha az ár így közelíti meg az elképzeléseidet akkor ez a lehetőség. A légkondi álló helyzetben mobil klímával jól megoldható (egyre többen élnek ezzel a lehetőséggel ) menet közben nagy melegben kényelmetlen, de régen nem volt természetes. A solár is kényelmi kérdés, hiszen egy gázos hűtővel , jó aksival ledes lámpákkal napokig el lehet lenni. Legfeljebb néha el kell indítani a paripa motorját és az rátölt az aksira. Kempingben meg nincs jelentősége. Évek óta írogatnak a fórumon, hogy egyes nyugati országokban milyen környezeti besorolású járműveket hova engednek be. A szélen meg tudsz állni, és létezik tömegközlekedés, vagy bicikli. Nekem ez nem igazán szempont én keleten is elvagyok. Azt döntsd el milyen formában akarod használni, és mire a lakót, és mennyit vagy hajlandó ezekre áldozni. Ahány ember annyi szempont, igény ,pénztárca, érv ellenérv.
szia:smt039


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 09 17:54 #55177

Kipróbáltam pont egy ilyet nürnbergben 1.9td -volt ,én nagyon gyengének tartottam a saját 2.5tdi-hez képest ami akkor volt .Az egyik barátom ürömön viszont egy alkovos hymert vett szinten ilyen motorral ami meg megy még 110-120km/h -val hosszú távon is .Ja és az is majd 7 méter!! Tehát ha jó állapotban van a motor ,akkor biztos meg leszel vele elégedve ,feltéve ha kibírod hogy egy kicsit hangosabb.80-90 -nel kimegy a világból .Víz legyen meg olaj a többi nem számít.


ármós lászló. hi
Megköszönte: drei

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 09 08:27 #55176

drei írta:

Sziasztok!!
Segítsetek légyszi, már 2 éve keresem a megfelelő lakóautót, de nincs tökéletes( illetve van de lakás árban)
Több kérdésem is van a tapasztalt tulajdonsokhoz:
1. Megint kinéztem
Egyet Fiat Bürstner T 625. De csak 1,9 60 kw. Mennyire csiga ez? Dombon felmegy egyáltalán?
Vagy nagyobb lóerőt nézzek?

Van egy másik hymer 654 de ez is csak 60 kw
2. Mennyire lehet kibirni légkondi és solár nélkül?

Köszönöm ha segítetek: judit

Szia!
Attól függ, hogyan vezetsz. Ezekkel nem fogsz 130-al száguldozni az autópályán.
:)
Viszont hosszú kort megélnek a motorjai, mert egyszerű, mint a faék...
Az euro besorolás, már más kérdés....
Azt hallani mindenhonnan, hogy a nagyvárosokból ki lesznek tiltva...
Én nem a hegymenet miatt aggódnék, fel mennek ezek mindenhová....
A szervokormány az viszont fontos! Nem mindegyikben van, amit ezekkel a motorokkal szereltek.

Megköszönte: drei

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 08 23:51 #55175

Sziasztok!!
Segítsetek légyszi, már 2 éve keresem a megfelelő lakóautót, de nincs tökéletes( illetve van de lakás árban)
Több kérdésem is van a tapasztalt tulajdonsokhoz:
1. Megint kinéztem
Egyet Fiat Bürstner T 625. De csak 1,9 60 kw. Mennyire csiga ez? Dombon felmegy egyáltalán?
Vagy nagyobb lóerőt nézzek?

Van egy másik hymer 654 de ez is csak 60 kw
2. Mennyire lehet kibirni légkondi és solár nélkül?

Köszönöm ha segítetek: judit

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 05 22:34 #55157

Köszönöm!
nemo25 javaslatára megcsináltam a cifes ledörzsölést és csodát tett a vegyszer. Most hagyom így, aztán meglátjuk, hogy bír egy évet. Közben elkészült a garázsa, bízom benne az öregedés lassulni fog.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 05 21:56 #55155

fel kell keresned egy autófesték boltot, ahol mindenféle segéd anyagokat árulnak és kérj egy vagy két db "skótkendőt" .Ha nagyon rossz a felület akkor bordó színűt kérj,ha csak koszos ,mohás akkor szürkét vizesen száraz egyaránt használhatod. Mind a kettő csak annyira csiszolja a felületet ,hogy ha fested tapadjon hozzá .A szürke után még vissza is tudod polírozni a tetődet ,anélkül hogy karcos lenne,hátha nem kell festeni.szerintem evvel kezd ! CSAK MŰANYAG TETŐHÖZ !!!


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 28 22:03 #55139

A Ciffes mosást, csak a műanyag borítású paneleken szabad alkalmazni!!!!!! Az alulemezes szendópaneleket, és a fényezett felületeket, nem szabad ezzel a módszerrel tisztítani!!!!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Tiborc

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 25 23:24 #55133

Hú, köszönöm a felvilágosítást! Ezt sem tudtam. Jó, hogy nem csináltam marhaságot.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 25 22:10 #55132

Tiborc írta:

Sziasztok van valakinek javaslata, tapasztalata a műanyagtetejű lakóautó tetőjének lefestésére? A felület öregszik, szürkül. Gondolom kell egy gondos csiszolás, portalanítás. A hengert preferálnám. Sima fehér színt festenék rá. Azt tudom, a Hempelnek vannak csónakfestkei. De van esetleg más, ami bevált?
Köszönöm.

Nehogy neki ess csiszolópapírral!
A műanyag borításnak, van egy vékony fedőrétege, ami keményebb a hordozó rétegnél. Azt nem szabad durván lecsiszolni. polírozással lehet felújítani, ha nyomot hagytak rajta a múló évek.

Első körben alaposan mosd át az egészet Ciffel, bő vízzel, és kitartással!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Tiborc, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 24 21:21 #55130

Sziasztok van valakinek javaslata, tapasztalata a műanyagtetejű lakóautó tetőjének lefestésére? A felület öregszik, szürkül. Gondolom kell egy gondos csiszolás, portalanítás. A hengert preferálnám. Sima fehér színt festenék rá. Azt tudom, a Hempelnek vannak csónakfestkei. De van esetleg más, ami bevált?
Köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 31 06:43 #55047

Lovi írta:

Srychy írta:
Én két évig keresgéltem, amíg megtaláltam a megfelelő autóm...
Addig is volt egy másik?

Kicsit körülményesebb a dolog...
Először vettem egy peugeot. A felújításkor kiderült, hogy a motor menthetetlen. Utána vettem egy másikat, donornak. A kettőből lett egy, amit berendeztem. Négy hétvégén használtuk, amikor kiderült, hogy kényelmetlen.
Azután vettem egy fiatalabbat, 40 cm-el hosszabbat. Azt beépítettem átminősítés, regadó, vizsga stb...
Ezzel járunk már két éve, de most ismét át lesz alakítva, mert most 4 személyes utazó és két fő alvó. Nem utazunk négyen soha, ezért ki veszem a második sor ülést, hogy egy szeparált wc-m és fürdőm legyen. Könnyebb bútorokkal építem. Kicsit fejlesztem a technikát is. Napelem, nagyobb aksi, hűtő-fűtő padlóklíma, új dízelfűtés, kinti Tv...
Még nem tudom mikor kezdek hozzá, a beépítendő dolgok nagy része megvan, már csak időt kell szakítanom rá.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 30 22:50 #55045

Lovi írta:

nemo25 írta:

A 3 literesnél, a váltóra kell jobban odafigyelni, mert a nagyobb nyomaték miatt nagy a terhelése.
Ne legyenek illúzióid. Nem fogsz jó furgont kapni olcsón. Ami olcsó, annak mindegyiknek van nyűgje-baja. Ami egyben van, az meg drága. Ezeket nem gazdik hajtják, nem is vigyáznak rájuk.

Furgonba a konvektor nem ideális megoldás. Inkább a Truma C 4-esét ajánlanám, az jól elhelyezhető a szűkebb kaszniban.
A fix üvegablakokkal öngólt rúgsz. Nyáron egy forró katlanná fog válni a szekér, és szellőztetni sem tudsz rendesen, ráadásul a szimpla üvegezésen állandóan fog a kondenzvíz csurogni, a hőszigetelt üvegablakok viszont lényegesen drágábbak.
Ezek szerint, ha erős a motor, akkor a váltót teheti tönkre.
Miért nem jó a konvektor? Helyigény miatt, vagy esetleg más?
A párásodásra nem gondoltam, és igaz, mert reggelre a Ducato üvege mindig párás, míg a többi nem. Nézegettem az elhúzhatós ablakokat, talán az kicsit biztonságosabb, bár ne tudom.
A Truma c4 kombi 1 millió körül van. Ezt akarnám lekerülni, meg ha az elromlik az is sok pénz.

A C4-es megbízható, tartós készülék, nem szokott sok baj lenni velük. Ugyan drága, viszont kicsi, és jól elhelyezhető, míg a konvektor a mérete és elhelyezése miatt problémás, no meg kell még melléjük egy boiler, ha kell a meleg víz. Így számolgatva már a matek sem kevesebb.
A toló ablak csak akkor ideális, ha tolóajtó mozgásterébe kell elhelyezni. Szellőztetés szempontjából, sokkal jobbak a nyílók, mert véd az esőtől, így csapadékos időben is nyitva tartható, továbbá nagyobb a nyitható felületük.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 30 11:36 #55038

Srychy írta:

Én két évig keresgéltem, amíg megtaláltam a megfelelő autóm...
Addig is volt egy másik?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 30 11:36 #55037

nemo25 írta:


A 3 literesnél, a váltóra kell jobban odafigyelni, mert a nagyobb nyomaték miatt nagy a terhelése.
Ne legyenek illúzióid. Nem fogsz jó furgont kapni olcsón. Ami olcsó, annak mindegyiknek van nyűgje-baja. Ami egyben van, az meg drága. Ezeket nem gazdik hajtják, nem is vigyáznak rájuk.

Furgonba a konvektor nem ideális megoldás. Inkább a Truma C 4-esét ajánlanám, az jól elhelyezhető a szűkebb kaszniban.
A fix üvegablakokkal öngólt rúgsz. Nyáron egy forró katlanná fog válni a szekér, és szellőztetni sem tudsz rendesen, ráadásul a szimpla üvegezésen állandóan fog a kondenzvíz csurogni, a hőszigetelt üvegablakok viszont lényegesen drágábbak.
Ezek szerint, ha erős a motor, akkor a váltót teheti tönkre.
Miért nem jó a konvektor? Helyigény miatt, vagy esetleg más?
A párásodásra nem gondoltam, és igaz, mert reggelre a Ducato üvege mindig párás, míg a többi nem. Nézegettem az elhúzhatós ablakokat, talán az kicsit biztonságosabb, bár ne tudom.
A Truma c4 kombi 1 millió körül van. Ezt akarnám lekerülni, meg ha az elromlik az is sok pénz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.