Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Diesel tiltás

Több
2018 okt. 13 18:11 #53668

Mennyire környezetkímélőbb megoldás. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 13 12:06 #53665

A németeket is erősen foglalkoztatja a téma...
Valaki felrakott egy képet a tiltás előtti és utáni útvonaláról:


No Comment!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 06 00:04 #53613

Már nem tudom melyik cikkben, de meg van említve, hogy legalább 3főnél (a kocsiban) már nincs korlátozás, meg a 30 ezernél nagyobb lélekszámú településekre vonatkozik, és ott is csak hétközben.
Még korábban meg a netes kutakodásaim arra vezettek, hogy minden szankció helyi hatáskörű, és a lakójárművekre nem vonazkozik.(persze ezt ne vegyétek bizonyító erejűnek)
...nem haboznék nekiindulni. :-) mivel amúgy is a gyorsforgalmi utakon mentek.
Ja! Szlovéniában mégha a benzinkutas rá is akar beszélni, ne engedjetek a nyomásnak! Sima szgk. Matrica kell minden lakójárműre. (Direkt néztem a többi csigán is, és magam is teszteltem)

Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 05 21:33 #53611

Hali! Nekünk is tervben volt. Ha lesz infód engem is érdekel. Köszi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 05 21:24 #53610

Döme írta:

Megint beleestünk abba a hibába, hogy az igazából hozzá nem értő és felületes újságíró kissé szenzációhajhász cikket ír, és pár lényeges momentum kimarad pont emiatt. És általában a lényeg ugye....

www.autoszektor.hu/hu/content/dizel-tilt...aszorszag-bekemenyit
ez azért árnyaltabb így, és nem csak a dízelt érinti. :-)
Ja és ha jók az infók, ez volt tavaly is, csak nem lett még felkapva akkor.

Itt meg lehet keresgélni:
hu.urbanaccessregulations.eu/

Na ez érint minket is. Két hét múlva mennénk Velencébe (nem a Gárdony melletti).
Most mi van? Tervezzek másfelé? Van B terv, de az A tervbe már nagyon beleéltük magunkat.
?
Most, hogy már megy, telipofázom az egész fórumot, napelem témában is lesz gondolatom.
Bocsi

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 02 22:02 #53599

Megint beleestünk abba a hibába, hogy az igazából hozzá nem értő és felületes újságíró kissé szenzációhajhász cikket ír, és pár lényeges momentum kimarad pont emiatt. És általában a lényeg ugye....

www.autoszektor.hu/hu/content/dizel-tilt...aszorszag-bekemenyit
ez azért árnyaltabb így, és nem csak a dízelt érinti. :-)
Ja és ha jók az infók, ez volt tavaly is, csak nem lett még felkapva akkor.

Itt meg lehet keresgélni:
hu.urbanaccessregulations.eu/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 22:38 #53593

....és közben egy Trump, Putyin, stb, meg egy helyre egyszerre 3 géppel repked, hogy a "tenoristákok" ne tudják őket lelövöldözni... meg a nagy környezetvédők se gumicsónakkal mennek a konferenciákra, hanem különgépekkel.
Vízfej, és agyrém ez az egész.
Kb,mint a szívószálak körüli hajcihő. A "szabvány" fiatal anyuka naponta 6-10 eldobható pelenkát dob a szemetesbe, csak palackozott vizet iszik, naponta 2x mos szintetikus mosóporral, ha nincs szerencsénk, akkor napi 1 doboz cigi csikkjét dobálja szanaszét, mindenből eldobhatót vesz, hogy ne kelljen mosogatni, és a nagyobbik 8-10 éves gyerekét a 400m-re lévő iskolába kocsival viszi. Hidegben jár a motor amíg parkol, mert fűt, melegben meg, mert klímázik... évente cserél telefont. A hűtőben tárolt kaja 60%-a szemetesben végzi és sorolhatnám...
de az a krva szívószál ami műanyag, na az szennyezi a környezetet, és ő mint lelkes környezetvédő azt innentől nem fog használni....
Baj van a fejekben, nagy baj.

Megköszönte: nemo25, NagyPapa, Nyomi, becs, becsyjuli, Srychy, Laccci, reset67

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 18:19 #53591

Úgy látom Brüsszel környékén is nagy szigor lesz pár éven belül:
totalcar.hu/magazin/hirek/2018/10/01/bru...ndult_a_dizeltiltas/

Itt az egész régió benne van a zónában, de évente max. 8 alkalommal, 35 eurós díj ellenében be lehet hajtani. Az OT-s csigákra nem vonatkozik a tiltás...

Megköszönte: Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 17:48 #53590

Csak lesz valami könnyítés. Vagy van is csak mi nem tudjuk.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 17:38 #53589

Mennek azok a zónán belül is, legalábbis Berlinben...
Mi leparkoltunk a zónahatáron a Humbold park mellett, de amikor körbesétáltam a parkot, egy csomó öreg lakóautót láttam a zónán belül. A fiam Berlinben lakott régebben, azt mondta kb. fél évig parkolt matrica nélkül, amikor rátettek egy figyelmezető cetlit a kocsira. De nem büntették meg, és bemondásra adtak neki matricát, anélkül hogy megnézték volna a forgalmit. Meglepő ez a laza hozzáállás, a németektől pont nem ezt vártam volna, de gondolom ez tartományonként is változhat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 15:48 #53588

Pont ez járt a fejemben. A németeknél is van nem kevés öreg lakó. Még is mehetnek a zónán kívül.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 15:19 #53587

Én is pont most olvastam az indexen az észak olasz tartományokban a diesel autók kitiltását.
index.hu/kulfold/2018/10/01/olaszorszag_..._auto_legszennyezes/

Az nem világos, hogy a tiltás az egész tartományra vonatkozik, vagy csak az addig is meglévő ZTL (Zona a traffico limitato) területére. Mert a mi 24 éves Transitunkkal már eddig se hajthattunk be a ZTL-be, de az nem volt nagy gond, hogy a zónán kívül kell parkolni, mert az elektromos bringákkal hamar be tudtunk menni a belvárosokba. Ausztriába jó pár éve nem lehet öreg diesel teherautóval behajtani, személygépkocsiknál egyelőre nincs ilyen tiltás, de bármikor megtehetik. Lehet a gázos (LPG, CNG) autók lesznek előnyben hamarosan?

Nem tudom külföldön milyen a lobbiereje a lakóautósoknak, mert azért ott is látok sok öreg lakóautót. El lehetne érni valami könnyítést a szabaidős autóknak, mint ahogy végül a 2 ütemű Trabantok is közlekedhetnek utólagos katalizátor nélkül, mert olyan kicsi az arányuk, hogy nem számottevő a szennyezésük.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 01 15:06 #53586

Sziasztok ! Mi a véleményetek mikorra lesz olyan helyzet hogy ellehetetlenül a lakóautózás külföldre? Nekem egy 2.8jtd m van egyre borulátóbb vagyok. 37ekm van benne lassan mégis bontó? Nagyon rosszul érintenek az új hírek mert azt hittem lesznek kivételek. Nem hiszem hogy ezeket a motorokat át lehet alakítani de ha van ötlet érdeklődve várom. Köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.