Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Alvázvédelem

Több
2020 márc. 31 13:05 #56189

Kb. 27 éve praktizáló szakmabeliként én azt javasolnám, hogy melegítős üregvédőt fújj a zárt részekbe szondával. Nem kell sok, elég egy filmrétegnyi, hogy a levegőtől elzárja a felületet.(Gyárilag ezt is elvégezték, de nem baj, ha van egy kis plusz réteg rajta) Az ajtók alját is javaslom. A gyári újszerű alvázvédőhöz ne nyúlj, még véletlenül se csiszold, stb. Érdemes évenként tüzetesen átnézni az alját, ahol lejött, megsérült a gyári védelem, ott érdemes pótolni. Száraz gyökérkefével szoktam letisztítani a felületet, aztán egy kis cink tartalmú spray, majd alvázvédő spray. (márkáját saját ízlésre bízva)
A gyári kezelésnél azt ne felejtsük el, hogy nem örök életre lettek tervezve ezek a kocsik.
Idősebb autóknál viszont ahol már megjelent a rozsda, ott elég csak valamelyik karunkkal legyinteni egyet, mert a kémiát átverni nem tudjuk :D Azt már megette a fene, szét fog rohadni előbb utóbb. Lassítani tudjuk a folyamatot, igaz azt akár elég hatékonyan.

Megköszönte: nemo25, Laccci, manoci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 29 14:11 #56187

30-40 éve igy volt. Ma már azért vannak összetettebb anyagok is. Én Dinitrolt használok, házilag alkalmazható, de marha drága. 1982-től van tapasztalatom vele...
istozi írta:

Önmagában az alvázvédelem nem a rozsdától véd, hanem a mechanikus hatásoktól. Ha meg akarom védeni az autót, akkor először jól meg kell tisztítani, majd ALAPOZÓ FESTÉKKEL lefesteni. Akár több rétegben is. Mert az megvédi a lemezt a korróziótól. És az alvázvédőt arra kell felvinni.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 29 09:17 #56186

Önmagában az alvázvédelem nem a rozsdától véd, hanem a mechanikus hatásoktól. Ha meg akarom védeni az autót, akkor először jól meg kell tisztítani, majd ALAPOZÓ FESTÉKKEL lefesteni. Akár több rétegben is. Mert az megvédi a lemezt a korróziótól. És az alvázvédőt arra kell felvinni.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 26 21:43 #56183

manoci írta:

Most, hogy röghöz (házhoz) vagyunk kötve, megint felmerült bennem az alváz/üregvédelem kérdése. A Hymercar még csak 2 éves, a Ducato-n nyoma sincs rozsdának, a külföldi fórumokon élénk a vita, hogy a csak nyáron használt Sevel bódéknak (Ducato/Jumper/Partner) van-e egyáltalán szükségük utólagos védelemre, hiszen teljesen galvanizáltak+gyárilag alvázvédettek. Én viszont nem 10 évre, hanem inkább 20-30 évre vettem a csigát (a 850-es Volvo-mat is 25 évesen adtam el), ezért én mindenképpen befújnám a küszöböket, ajtókat és az alját is. Rengeteg dolgot olvastam, és jelenleg üregvédelemre a Fluid Film a vonzó, de elég változatos véleményeket olvastam a szagáról. Valakinek kellemes, másoknak dögkút :(. Lakóautónál különösen érdekesek az illatok, így rendelek belőle egy flakonnal, próbaképp. A másik potenciális kiválasztott a Dinitrol ML, vagy Dinitrol 1000.
Találtam egy jó összehasonlító tesztet a német Oltimer Markt-ban, igaz németül, de a google translate jól fordít angolra, a képek meg magukért beszélnek. 5 év rozsdásodás 3 részben. A csatolt pdf-ek ingyen letölthetőek. A cikk 2013-as, de így is iránymutató.

www.oldtimer-markt.de/rostschutztest

Vélemény?

A miénk 9 éves, és nyoma sincs rozsdának, igaz, útszóró sót nem látott a kicsike, és temperált garázsban áll, mikor nincsen úton, viszont sokat jártunk vele tengerparton, ahol azért agresszív a pára.
Azt azért ne feledjük el, hogy az üregvédelemnél, igen gyakran előfordul az az eset, hogy a képlékeny, sűrű massza, eltömi a kifolyókat, és a bejutó víz, az üregekben marad, ezzel sokkal nagyobb páraterhelésnek kitéve a lemezeket. Nehéz megmondani a tutit ebben az esetben.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 26 16:39 #56182

Most, hogy röghöz (házhoz) vagyunk kötve, megint felmerült bennem az alváz/üregvédelem kérdése. A Hymercar még csak 2 éves, a Ducato-n nyoma sincs rozsdának, a külföldi fórumokon élénk a vita, hogy a csak nyáron használt Sevel bódéknak (Ducato/Jumper/Partner) van-e egyáltalán szükségük utólagos védelemre, hiszen teljesen galvanizáltak+gyárilag alvázvédettek. Én viszont nem 10 évre, hanem inkább 20-30 évre vettem a csigát (a 850-es Volvo-mat is 25 évesen adtam el), ezért én mindenképpen befújnám a küszöböket, ajtókat és az alját is. Rengeteg dolgot olvastam, és jelenleg üregvédelemre a Fluid Film a vonzó, de elég változatos véleményeket olvastam a szagáról. Valakinek kellemes, másoknak dögkút :(. Lakóautónál különösen érdekesek az illatok, így rendelek belőle egy flakonnal, próbaképp. A másik potenciális kiválasztott a Dinitrol ML, vagy Dinitrol 1000.
Találtam egy jó összehasonlító tesztet a német Oltimer Markt-ban, igaz németül, de a google translate jól fordít angolra, a képek meg magukért beszélnek. 5 év rozsdásodás 3 részben. A csatolt pdf-ek ingyen letölthetőek. A cikk 2013-as, de így is iránymutató.

www.oldtimer-markt.de/rostschutztest

Vélemény?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 30 22:35 #55044

Lovi írta:

A lakó fadobozának az alját mivel érdemes lekenni.
Az a fekete ami rajta volt gyárilag, lekopott, ott ahová a kerék felveri a vizet.

Fekete akril festék, (matt fekete)ami ugyan impregnálja a felületet, de nem képez lakk szerű réteget. Két vékony réteg, megfelelő védelmet biztosít.
Alvázvédőkkel a fa felületeket, nem szabad kezelni!!!!!!!!
Azok vastag vízzáró réteget képeznek, ami nem engedi elpárologni a bejutó párát, ezzel bezárja azt, és felgyorsítja a rothadást, károsodást.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 30 17:56 #55043

A lakó fadobozának az alját mivel érdemes lekenni.
Az a fekete ami rajta volt gyárilag, lekopott, ott ahová a kerék felveri a vizet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 26 16:11 #54923

Srychy írta:

Laccci írta:
360cm?:huh:

Szerintem elírta...
260cm az...

Valóban elírtam, 260 cm, plusz a Mini Hekik...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 26 06:28 #54917

Laccci írta:

360cm?:huh:

Szerintem elírta...
260cm az...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 25 21:54 #54915

360cm?:huh:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 25 20:52 #54912

Az alváz/üreg védelem egyelőre lekerült a napirendről, mert ma lemondta az alváz javítást a kamionszervíz. Állítólag felmondott a lakatosuk, de egy ekkora cégnél nem létezik, hogy csak egy van belőle...

Alig találtam olyan céget, ahol hajlandóak voltak egyáltalán alánézni a Transitnak, sokan amikor meglátták a műanyag bódét, egyből elhajtottak. Tavaly ősszel egy busz szervízzel egyeztem meg, nekik voltak bazi nagy emelőik meg magas csarnokuk, de mire rámkerült a sor, bezárták a műhelyt. Ezután egy veterános céget találtam, akik március végére vállalták a javítást, de ott meg beteg lett a lakatos, állítólag még mindig kórházban van.

3 hónap múlva lejár a műszaki, hol a fenébe találok egy jó kasznist, aki nem fél, hogy felgyújtja a műanyag padlólemezt, és befér a műhelyébe a 360 cm magas csigánk???

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 22 18:18 #54867

mindegyik üregvédő viaszalapú ,ha kifújod a kocsi üregeibe még napok múlva is képes csorogni az apró lyukakon .soha nem szárad meg! Az alvázvédő bitumen alapú tehát csak enyhén keményedik meg. így tudja a kavics felverődéseit tompítani és nehezebben pattan le az anyag télen is nyáron is.valamilyen szinten ez se szárad meg épp ez a dolga, a benzin oldja még évek múlva is Ha németbe csinálok veteránt "dinitrol-t" kérnek . De idehaza nem adnak 4-szer annyit érte ,jelzem nem is annyival jobb.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 21 23:16 #54865

A Mike Sanders zsírról évekkel ezelőtt olvastam valami veterános cikkben. Akkoriban különösebben nem érdekelt a téma, de azóta lett egy öreg Transitom, és most rákerestem. Úgy tűnt a veterán autósok jó véleménnyel vannak róla, csak sokallják az árát. De ha van jobb ötleted, akkor ne tartsd titokban. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 21 20:43 #54864

"Ha valóban igaz, hogy ez az anyag beépül a fém szerkezetébe" Jaj!
Próbáltál már hozzáreszelni valamihez? Nekem eddig csak a le irány ment.

"Beépül a fém szerkezetébe un. diffundációs folyamatokon keresztül, ahol passziválja a rozsdát (nem csupán védőréteget képez a rozsda ellen, hanem passziválja is a korábbi korrodált felületet a védőréteg alatt."
Tehát rozsdán keresztül nem találkozik a fémmel, így nem tud diffundálni. Szép, bonyolultnak tűnő szó, de eladhatóvá teszi.
Amúgy a zsír csak a kenyérbe tud diffundálni, hagymával fenséges. :)
Ne higgyünk már el mindent, könyörgöm!!!!

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 21 10:38 #54863

Annyira nem is drága ez a Mike Sanders féle zsír, ha azt nézzük, hogy 2x tartósabb, mint a hagyományos oldószeres alvázvédők. Ha valóban igaz, hogy ez az anyag beépül a fém szerkezetébe, és passziváló hatást fejt ki, ráadásul közvetlenül a rozsdás felületre is fel lehet fújni, akkor egy öreg autónál pláne ez lehet a legjobb megoldás...

ttf.hu/tag/mike-sanders/

www.alvazvedelem-uregvedelem.hu/gyik/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 19 22:38 #54859

Az én csigám 24 éves, de elég jól néz ki az alja, vastag gumis alvázvédő van rajta. A leghátsó keresztgerendánál viszont elkezdett rozsdásodni, ahol megszakadtak a hegesztések, amikor 2 éve felakadtunk egy tolókapu sínen. A jövő héten viszem az MAN szervízbe javíttatni, utána én is akarok egy alváz és üregvédelmet csináltatni.

Azt olvastam valahol, hogy a veterán autók üregeit valami olvasztott zsírszerű anyaggal szokták kifújni, mert a régi lemezekre az jobban tapad, mint a modern üregvédő anyagok. Ezt az anyagot ismeri valaki?

A családban van lézervágó és cnc élhajlító, azt terveztem, hogy gyártunk rozsdamentes acélból egy új alvázat, de nem találtam olyan kasznist, aki hajlandó lett volna beépíteni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 18 21:54 #54857

Ha van hozzá pisztolyod akkor én a car system ks 300 -as üregvédőt ajánlom ,ugyanebből a családból a ks 500 alvázvédőt, ha rücsizni "kavicsfelverődés elleni védelem" akarod valahol ,a küszöböt ,peremeket akkor a ks 1000-t ez viszont nem uv-álló ezt le kell festeni ! 3 színben kapható :fehér,szürke ,fekete.Izlés szerint az autó színére is festhető 15-30 perc múlva.Ha nincs pisztoly a BOLL márkának lehet kapni spray kiszerelésben,: amihez adnak egy kb 50cm-es pici csövet ,amivel az üregekbe belehet fújni az anyagot,ajtó sárvédőperem motorháztető szélvédőkoszorú stb. természetesen mint mindenből lehet más márkát is ajánlani ,de izlések és pofonok...... Nekem jó tapasztalatom van a car system-mel


ármós lászló. hi
Megköszönte: Nyomi, Srychy, Demeter, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 18 11:51 #54855

mikrobi írta:

Szakember vagyok,de lehet olyan spray-t venni amihez jár egy hosszú műanyag cső amit rá kell dugni a priccolójára és házilag is megtudod oldani
Tudnál márkát, vagy festéknevet mondani?
Mit ajánlasz?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 17 23:16 #54854

Szakember vagyok,de lehet olyan spray-t venni amihez jár egy hosszú műanyag cső amit rá kell dugni a priccolójára és házilag is megtudod oldani


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 17 22:03 #54852

mikrobi írta:

Mindig érdemes!Én az üregvédelmet is megcsináltam,pedig 25 éves!!! Ha eddig nem rozsdásodott,legalább le lassítom. Az alját meg azért jó lekezelni mert legalább nem az eredeti festéket veri az idő "eső, sár stb." Ha csak vastagítasz rajta akkor is meghálálja.

Igazából én is üregvédelemre gondoltam :). Magad csináltad, vagy elvitted szakemberhez?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.