Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo amerikai iskolabusz

Több
2019 jún. 03 17:51 #55066

Az Iveco-ból is lehet lakóautót építeni ami személyautó lesz.
Mi már többet is építettünk.
Az Iveco-val leginkább az a baj, hogy borzasztó keskeny és nagyon szűkül felfelé.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 02 19:45 #55061

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 08 20:16 #54971

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 08 20:01 #54970

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 30 21:29 #54951

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 30 21:20 #54950

itt találod a rendelet teljes szövegét:
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1700511....rchfor%3Don0&goto=-1

Többek között:

1. § (1) A típusbizonyítvány kiadása iránti kérelmet a jármű gyártója nyújthat be, ha a típus tekintetében teljesíti a hulladékká vált gépjárművekről szóló kormányrendeletben a gyártó számára meghatározott kötelezettségeket.

Az átalakító nem gyártó!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 30 19:54 #54948

NagyPapa írta:

apóka írta:
M1 lesz a járműkategória ????

:meghajol

Szerintem IGEN!!

A KERTI Mester által adott tájékoztatás szerint pedig D1 besorolással!!

:sorry

:meghajol :meghajol


Apóka! Így kell, precízen. pontoiosan tájékoztatni a társakat!

Bocsi, de nem egészen értem. Ha lehet pontosítsunk. Ha tervek alapján átépítek egy járművet előzetes engedély alapján, akkor annak a engedélyes tervei lesznek a jármű "típusbizonyítványa". Vagy mégsem? Avagy ha az Iveco teherautó 3,5 tonnás kivitellel lett forgalomba hozva, mért nem lehet egyediként átépíteni M 1-nek. Apóka által mutatott lakóautó forgalmijára azért lennék kíváncsi, mert ha azt egyedileg építették át, és vizsgáztatták Németországban úgy nálunk kérni fogják a típusbizonyítványt, és annak hiányában szerintem a vizsga sem megy ( volt olyan közöttünk aki sokat várt a papírokra e miatt). Na de ha itthon végigjárom a szamárlétrát ( terv, engedély, vizsga ) szerintem menni kéne. Nem kötözködni akarok, de ez sokakat érdekelhet rajtam kívül is. Ne véleményeket, hanem törvényeket, rendeleteket ha lehet.
Előre is köszi: Nyomi. :meghajol


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 30 18:43 #54947

apóka írta:

M1 lesz a járműkategória ????

:meghajol

Szerintem IGEN!!

A KERTI Mester által adott tájékoztatás szerint pedig D1 besorolással!!

:sorry

:meghajol :meghajol

Apóka! Így kell, precízen. pontoiosan tájékoztatni a társakat!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 30 17:58 #54946

M1 lesz a járműkategória ????

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 29 21:11 #54944
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 29 21:06 #54943

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 29 21:04 #54942
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 29 20:58 #54941

van tipusbizije !?Ha behozom nem helyezik /euro6,iveco daily ,3,5T/forgalomba ?!? suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...REPAIRED&isSearchReq

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 29 19:20 #54940

:sorry :sorry

Tele van a válaszod félremagyarázásokkal és csúsztatásokkal!
A lényeg amire reagáltam, hogy személyautónak minősül a 15 tonnás lakóautó is!
Igen elírtam, hogy az M1 -mint személyautó- kategórián belül a súlyok alapján vannak alkategóriák!
Ezek az alkategóriák nem változtatják meg az alaphelyzetet:SZEMÉLYAUTÓK!
De nagyon fontos szabály is van: ezek mármint az M2-M3 már nem 8+1 férőhelyesek!!
Az M2- és M+ kategóriáknál a súlyuk mellett változik a szállított személyek száma is!
:meghajol
LAKÓAUTÓK ezekbe a kategóriákba nem kerülhetnek bele! Ezek már buszok szerintem...
Sőt adózás szempontjából is vannak eltéréseik...
Nincs ellentmondás abban, sem hogy 3,5 tonna alatt lehet átalakítani lakóautóvá, mert azok ugyanúgy személyautó kategóriába kerülnek!
Igen! Köszönöm a pontosítást: kivéve az Iveco-t
De! Ezt, Te pontosan értetted!
Tudom, olyan jó kötekedni, csipkelődni... Bár mint Írtam, nálam, nem ez volt a cél!
Részemről az általad írottakat szerettem volna javítani, nem teljes részletességgel, mert előttem már mások sok-sok mást még megírtak, pontosan és jól a témához, pl: Ekatona!
:sorry
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 29 18:33 #54939

A bocsánatkérésed elfogadom, spongyát rá, mindenkinek lehet rossz napja. Még Én is tévedhetek, pedig Én tévedhetetlen vagyok :).
Csak azért folytatom a vitát, mert te is úgy látod, "fórum azért van, hogy segítsük egymást, tájékoztassuk egymást, de a lehetőség szerint pontos adatokkal!"
Akkor segítsük másokon.
Április 25. én te írtad, "Ha átalakítja lakóautóvá, akkor ugyanúgy M1 személyautó lesz, mint bármely lakójárgány."
Pedig nem! A személyautó kategóriák három részre vannak felosztva.
M1 3500 kilót meg nem haladó
M2 8+1 személy 5000 Kg. ot meg nem haladó (például az általad említett Hummer)
M3 8+1 személy 5000 kg felettiek.
Ezért írtam, "Az M1 -et nem kapja meg 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú jármű, bármilyen felépítménye van."
Saját megállapításod "Olyan gépjármű kategória, hogy LAKÓAUTÓ pedig egyáltalán nem létezik!"
Majd később a következőket írod: "Utólag még annyit, hogy az sem igaz, hogy teherautóból nem lehet lakóautó, mert 3,5 tonna alatti teherautóból lehet átépíteni lakóautóvá járművet!"
Ez két egymásnak ellentmondó állítás!
Azok a teherautók vizsgáztathatók át személyautóvá, melynek van személyautó típusvizsgája. például a Fiat Ducato ilyen. Ugyanakkor a 3,5 tonna alatti Iveco Daily -nek nincs személyautó változata, ezért nincs típusbizonyítványa, ennek hiányában nem lehet személyautóvá minősíteni, még, akkor sem, ha kifizeted a regadót. Típusbizonyítványt kellene beszerezni, ami lehetséges, de olyan magas összeg, ami irreálissá teszi az egészet. Teherautó lehet N1 N2 .... a forgalmiba bejegyzik az átalakítás tényét, természetesen rajzok engedélyek, vizsgáztatás... után.
Mindezek ellenére sok mindent láttunk már lepapírozva, de ez egy másik téma.
A Biwak -nak teherautó átépítésben is van gyakorlata, kérdezd Őket is. 2010 körül visszabontottak egy általuk átalakított Iveco-t, nem tudom pontosan miért, de nagyon sajnáltam, mert igazán szépen sikerült darab volt.
Ezzel részemről lezártnak tekintem a témát, erről többet nem tudok.
Majd, ha az élet úgy hozza, néhány sörösüveg levegővel töltögetése közben szívesen beszélgetek veled. Te is sok mindent láttál már.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 29 11:38 #54933

Siveco írta:

Köszönöm a kioktatást, de ebből így nem tanulok!
Tedd mellé (hivatkozásban) a jogszabályt, hogy lássuk mindannyian mit tudok rosszul. Oszd meg tudásod, ne csak leszólj!

:sorry

Már bocsánatot kérek: nem kioktatni szerettelek volna, hanem kijavítani az általad rosszul tudott, de közhirré tett hibás tájékoztatást!
Itt a fórum azért van, hogy segítsük egymást, tájékoztassuk egymást, de a lehetőség szerint pontos adatokkal!
A SZEMÉLYGÉPKOCSI fogalmát a KRESZ rögzíti!
Nincs semmi olyan kitétel, hogy CSAK a 3,5 tonna alatti gépjármű lehet személygépjármű.
Pl az első időkben beérkezett HUMMER járgányok is személyautók voltak, pedig 4,5 Tonnában futottak!
Minden 3,5 T - nál súlyosabb lakóautó itt a klubban is M1 kategória alatt van nyilvántartva!
Születtek azért itt-ott érdekes nyilvántartásba vételek is, de a KRESZ ezt írja elő!
Ha még valakinek van ilyen forgalmija, menjen vissza a hivatalba és javíttassa ki!!

Olyan gépjármű kategória, hogy LAKÓAUTÓ pedig egyáltalán nem létezik!
:sir
A forgalmiban legfeljebb a "Jellege:" rubrikában írták be egyeseknek, vagy utólagos megjegyzésként!
Az N1 csak és kizárólag teherautót jelölhet!
A LAKÓAUTÓ nem teherautó, még, ha egy kicsit nehéz is, akkor sem!!
:meghajol :sorry

Utólag még annyit, hogy az sem igaz, hogy teherautóból nem lehet lakóautó, mert 3,5 tonna alatti teherautóból lehet átépíteni lakóautóvá járművet!
:sir :evil:
Igaz, átalakítási engedély, rajzok, vizsga kell hozzá, és a legfontosabb, hogy ki kell fizetni a REG-ADÓT!
Ilyen járgány nálunk, közöttünk, tucatszámra fut!!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: repi, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 28 21:49 #54932

Köszönöm a kioktatást, de ebből így nem tanulok!
Tedd mellé (hivatkozásban) a jogszabályt, hogy lássuk mindannyian mit tudok rosszul. Oszd meg tudásod, ne csak leszólj!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 28 12:39 #54929

Siveco írta:

Mivel busz, mindenképpen át kell kinősíteni. Ezt legegyszerűbb Németországban megoldani. Keress olyat aki behozza, és még Németországban levizsgáztatja. Ez Magyarországon nem biztos, hogy egyáltalán megoldható, mert nincs típusengedélye.
Az M1 -et nem kapja meg 3,5 tonnánál nagyobb összsúlyú jármű, bármilyen felépítménye van. Teherautó nem lehet lakóautó. Lehet lakó felépítménye, de ettől még teherautó marad. Vezetéséhez az elkészültekor mért súlyának megfelelő jogosítvány kell. Szintén a súlyának, méretének megfelelő kategóriájú útdíjat kel fizetni utána. Vannak 5,5 illetve 6,5 tonnás lakóautók általában Iveco alvázon, az ő gazdáik tudnának részletesebb felvilágosítást adni, a használat problémáiról. Mint például, hol van olyan kemping ahová befér a szerkezet. Az összes 3,5 tonna feletti korlátozás vonatkozik rá. .

Üdv néked!
:meghajol
Én csak ahhoz szoktam hozzászólni amihez biztosan értek!
M1 kategóriába azaz személyautónak minősül minden olyan jármű amely max 8+1 fő szállítására alkalmas, függetlenül a súlyától! Igaz, "C" jogsi kell hozzá!
Azaz 13,5 Tonnás Concord lakóautó is személyautó!
Itthon D1 vagy D2 kategóriába tartozik, azaz az éves autópálya díja cca 44.- eFt
Külföldön valóban "GO BOX" köteles!
A többi igaz!
Még egy dolog amiben nem vagyok fullon biztos!
Itthon a buszból lehet lakóautót átalakítani, hiszen nagyon sok ilyet ismerünk!
Külhonban nagyon sok országban pedig nincs semmienemű korlát az átalakításra, Én már találkoztam átalakított tűzöltó autóval is, ami lakóautó lett..
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 28 09:50 #54928

Szia,
Tanulmanyozd a you tube videoka school bus temaban,elkepeszto miket ki tudnak hozni ,a luxuslakosztalytol kezdve a legegyszerubb dolgokat teszik az emberek

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 26 21:18 #54927

Itt találsz sok mindent!
www.nkh.gov.hu/web/kozuti-gepjarmu-kozle...atal/jarmuatalakitas

többekközött:
"Az átalakítás során a jármű fajtája csak abban az esetben változtatható meg, ha
- különleges indokolt esetben - speciális rendeltetésű tehergépkocsi keletkezik,

3500 kilogrammot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi átalakítása során lakó-felépítményű gépkocsi keletkezik,"

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.