- Hozzászólások: 1
A gyári (eredeti) laprugókat a gyártók egyre vékonyabb acélokból gyártják és igyekeznek minél kevesebb rugólapot is használni a rugókötegben takarékossági okokból. Emiatt a laprugók néhány év alatt "leülnek" vagy akár eltörnek. Különösen olyan kistehergépjárműveknél, ahol a laprugó állandóan terhelve van a felépítmény vagy a felszerelések miatt, a gyári megoldás nem elegendő. Ehhez szeretném felhívni a figyelmet egy speciális rugózás erősítő megoldásra (segédrugóra), amely hasonló a légrugóhoz, de sokkal olcsóbb, nincs szükség sűrített levegő ellátásra, gyorsan beszerelhető fúrás faragás nélkül. A gyári laprugó köteghez nem kell hozzányúlni, megbontani. További információk itt és a mellékletben:
www.spring-tech.at/helper-springs-maxi-load
www.spring-tech.at
A Klub tagjainak 15 % kedvezményt biztosítunk a segédrugók áraiból.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A rúgókhoz: Úgy gondolom, hogy az új (felújított) laprúgónál a tengely és az alváz közötti távolságot jó lenne tudni. Ez lehet egy alapméret. Mivel minden lakó alapból magas rúgó-terheléssel jár, a kapott adatokat bármelyik csigához használni lehet, kerékmérettől függetlenül (csak kényelmetlen megmérni). Tehát akinél fáradt a laprúgó, és ez a távolság nincs meg, csináljon valamit (rúgó-felújítás, felújítás+pótlap, légrúgó beépítés, stb).
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Lovi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Én tavaly ősszel újíttattam fel a laprugókat, összesen 75e Ftba került számla nélkül. A lapokat megívelék, és beraktak 1-1 plusz lapot is a kötegbe. A plusz lapok miatt új cuppánt csavarokat kellett venni, aminek kb. 2e Ft volt darabja, meg a 6 db szilentet is kicseréltettem.
A mi csigánk eredetikeg 5 tonnás lehetett, az alu táblán ez szerepel az össztömegnél, gondolom vissza lett minősítve 3,5-re, amikor átépítették lakóautónak. Ennek ellenére már akkor is játrafelé lejtett a padló, amikor megvettük, de egy 21 éves járműnél ez talán nem meglepő. A gumibakok még nem értek hozzá a hídhoz, ezért azt mondták nem kell kicserélni a lapokat, elég lesz csak ívelni. Most kicsit előre lejt a padló, de nem vészes, ahogy nézegettem a gyári lakóautókat, azoknál is így van.
Eredetileg azt terveztem, hogy légrugókat építek be hátra, de egy Transit guru meggyőzött, hogy jobban járok, ha a laprugókat újíttatom fel. Kicsit féltem, hogy a plusz lap miatt majd pattogósabb lesz a járgány, de rossz utakon se veszem észre, hogy jobban rázkódna.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Köszi a leírást. Most hogy etalonnak vehetjük az új rugókkal az alváz magasságát, lehetne mérni valami fix távolságot, amit fényképpel is bemutatnál? Tudom nem kis kérés. De nagy segítség lehetne a többi Ducato megereszkedésének a bemérésére.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A fórumban több helyen felvetődtek, a rugókkal kapcsolatos témák. Mivel a lakókban ez egy sarkalatos kérdés, az állandó magas terhelés miatt, folyamatos figyelmet, és ha szükség van rá törődést igényelnek. 10-ből 8 csigánál, láthatóan gond van velük. A miénkkel is már 6 évesen jelentkeztek a tünetek, amik mostanra, halaszthatatlan javításért kiáltottak, annak ellenére, hogy nem haladjuk meg a 3.5 tonnás összterhelést, és már gyárilag a 4 tonnás erősített futóművet kapta a szekér. Leült a bakokra, és nyakban meghajlottak a rugók, amit a képeken jól lehet látni, a már javított, és a még hibás laprugók közötti különbségen.
Mérlegelve a lehetőségeket, az a döntés született a munkafolyamat során, hogy egy plusz rugólap beépítésével, stabilabb, és tartósabb lesz a laprugónk. A komoly szakmai tapasztalattal rendelkező Mester ajánlását megfogadtuk, a próba során bebizonyosodott, hogy valóban jó és költséghatékony megoldás született.
Ezt a javítást, mindenképpen specialista szakműhelyben érdemes elvégeztetni, ahol valóban értenek hozzá.
Mivel a megfelelő szakműhely kiválasztása nem volt egyszerű feladat, továbbá a munka minősége, a probléma megoldásához való hozzáállása, gyorsasága, és nem utolsó sorban a műhely kedvező árszabása, azt indokolja, hogy megosszam a cég nevét a tisztelt kollégákkal.
www.ribarugo.hu/
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Kerekparlift elektromos |
2006-os Elnagh oldalablak |
Bukosisak |