Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Haszongépjármű átalakítása lakóautóvá. Mi a hivatalos ügymenet?

Több
2020 dec. 23 14:22 #56656

Szerintem, itt nem kell mást tenni, mint kérni a személygépkocsivá való átminősítést (nem is lakóvá, csak személyautóvá), mivel a korábbi vizsgákon már olyan állapotot fotóztak, amin nem akarsz változtatni. Azt hiszem, nem kell tervezés, mert nem kell átalakítani. A kérelmet kitöltöd az NKHnál sk.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 22 21:08 #56654

Üdv a csapatban! Jó hosszú leállás volt..... Én váltottam bogárról LT-re. Próbálj keresni a témában, sokat foglalkozott a csapat ezzel a kérdéssel....
KIZS írta:

Sziasztok!

Ezt a tervezés/engedélyeztetés procedúrát akkor is végig kell játszani, ha egyébként nem tervezem átalakítani az autót?

Adott egy T3-as Transporter, 2 személyes TGK. Szerencsés vagyok, mert a válaszfal nálam gyárilag átjárható tehát ezzel nem kell foglalkozni. A tolóajtóban és szemben is van ablak (ami nem gyári, hanem lakókocsi ablak, de eddig még nem kötöttek bele), szóval ahhoz se nyúlnék. Igazándiból amióta megvan (2004) lakóautónak használtam, direkt ezért vettem. Aztán lett egy hosszabb leállása, de most szeretném feléleszteni a projektet.
Az viszont nagyon nem tetszik, hogy borzasztó magas lenne a kötelezője és a súlyadó is. Ezért szeretném, ha szgk-ként vagy hivatalos lakóautóként élné tovább az életét.
Nem akarok bele zuhanyzót, nem akarok bele bonyolult elektromos rendszert. Van benne pár sk. készített bútor ami még alakulhat is ha a szükség úgy hozza.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 22 20:43 #56653

KIZS írta:

Sziasztok!

Ezt a tervezés/engedélyeztetés procedúrát akkor is végig kell játszani, ha egyébként nem tervezem átalakítani az autót?

Adott egy T3-as Transporter, 2 személyes TGK. Szerencsés vagyok, mert a válaszfal nálam gyárilag átjárható tehát ezzel nem kell foglalkozni. A tolóajtóban és szemben is van ablak (ami nem gyári, hanem lakókocsi ablak, de eddig még nem kötöttek bele), szóval ahhoz se nyúlnék. Igazándiból amióta megvan (2004) lakóautónak használtam, direkt ezért vettem. Aztán lett egy hosszabb leállása, de most szeretném feléleszteni a projektet.
Az viszont nagyon nem tetszik, hogy borzasztó magas lenne a kötelezője és a súlyadó is. Ezért szeretném, ha szgk-ként vagy hivatalos lakóautóként élné tovább az életét.
Nem akarok bele zuhanyzót, nem akarok bele bonyolult elektromos rendszert. Van benne pár sk. készített bútor ami még alakulhat is ha a szükség úgy hozza.

Az átminősítéshez mindenképpen kell rajz, és engedély. Ez így már eleve át van alakítva a gyári állapothoz képest. Az hogy nem szóltak eddig, talán annak köszönhető, hogy a korábbi fotókon is ilyen állapotban látható, és az mérvadó. Az ügymenet a következő. Mérnők, rajz, engedély, vizsga, NAV, regadó, okmányiroda.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 22 14:28 #56651

TRobert írta:

Sziasztok, aki most tervez építeni lakóautót , annak jóljöhet egy wc , a hirdetések között megtalálod. Képet nem tudtam felrakni a hirdetéshez, megpróbálom ide.
Tedd fel hozzá, hogy jobbos, vagy balos!
Az ára viszont jó!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 22 11:18 #56650

Sziasztok!

Ezt a tervezés/engedélyeztetés procedúrát akkor is végig kell játszani, ha egyébként nem tervezem átalakítani az autót?

Adott egy T3-as Transporter, 2 személyes TGK. Szerencsés vagyok, mert a válaszfal nálam gyárilag átjárható tehát ezzel nem kell foglalkozni. A tolóajtóban és szemben is van ablak (ami nem gyári, hanem lakókocsi ablak, de eddig még nem kötöttek bele), szóval ahhoz se nyúlnék. Igazándiból amióta megvan (2004) lakóautónak használtam, direkt ezért vettem. Aztán lett egy hosszabb leállása, de most szeretném feléleszteni a projektet.
Az viszont nagyon nem tetszik, hogy borzasztó magas lenne a kötelezője és a súlyadó is. Ezért szeretném, ha szgk-ként vagy hivatalos lakóautóként élné tovább az életét.
Nem akarok bele zuhanyzót, nem akarok bele bonyolult elektromos rendszert. Van benne pár sk. készített bútor ami még alakulhat is ha a szükség úgy hozza.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 19 16:54 #56648

Sziasztok, aki most tervez építeni lakóautót , annak jóljöhet egy wc , a hirdetések között megtalálod. Képet nem tudtam felrakni a hirdetéshez, megpróbálom ide.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 26 23:35 #56560

köszi a választ

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 26 23:02 #56558

barabassy írta:

Köszönöm a választ,
Viszont érdekelne még a tetőablak kérdése is. Várhatók-e rá engedély nélkül?
Köszi
Üdv

Ne tartson vissza az engedély kérése, és az átminősítés. Szgk-ként sokkal olcsóbb az üzembetartás, hamar megtérül a befektetett összeg.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 24 09:06 #56554

Köszönöm a tiszta választ!
üdv
Barabassy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 24 06:38 #56553

Ha jogkövető magatartást kívánsz tanúsítani akkor az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelete alapján a járművön átalakítást nem végezhetsz. Nem szeretnék belemenni abba, hogy ki miként oldja meg okosba, meg hogy úgyse veszik. Ez a szabály és pont.

üdvB

Megköszönte: Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 23 20:54 #56552

Köszi, ez jó, és lazán meg is tudom tenni, de komolyan érdekel a dolog, mert nem akarom megszivatni magamat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 23 18:00 #56551

Ha van lemezollód, vághatsz. Más kérdés, mit szólnak hozzá a műszakin.... :)
barabassy írta:

Köszönöm a választ,
Viszont érdekelne még a tetőablak kérdése is. Várhatók-e rá engedély nélkül?
Köszi
Üdv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 23 09:09 #56550

Köszönöm a választ,
Viszont érdekelne még a tetőablak kérdése is. Várhatók-e rá engedély nélkül?
Köszi
Üdv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 23 07:24 #56549

barabassy írta:

Sziasztok!
Új vagyok az oldalon és szeretném megtudni, hogy szigetelhetem-e a furgonomat (tgk, 6 személyes, Ducato, válaszfal nélküli, illetve van egy vasrács a hátsó űlések mögött) engedély nélkül, illetve felszerelhetem-e bútorokkal, wcvel, amit mind könnyűszerrel ki tudok szerelni a vizsgáztatás alkalmával? Van két hátsó ablak, amit viszont lakóautóablakra cserélnék s plusz vágnék felülre két tetőablakot. Vajon mindezt megtehetném-e engedély nélkül?
Köszönöm előre is!
Kedves barabassy!
A szigetelés nem engedélyköteles, de a válaszfal eltávolítása már igen. A Te autódban a rács helyettesíti a válaszfalat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 22 19:11 #56548

Sziasztok!
Új vagyok az oldalon és szeretném megtudni, hogy szigetelhetem-e a furgonomat (tgk, 6 személyes, Ducato, válaszfal nélküli, illetve van egy vasrács a hátsó űlések mögött) engedély nélkül, illetve felszerelhetem-e bútorokkal, wcvel, amit mind könnyűszerrel ki tudok szerelni a vizsgáztatás alkalmával? Van két hátsó ablak, amit viszont lakóautóablakra cserélnék s plusz vágnék felülre két tetőablakot. Vajon mindezt megtehetném-e engedély nélkül?
Köszönöm előre is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 01 21:49 #56497

Sziasztok!

Egy Peugeot Boxer tgk. újdonsült tulajdonosa vagyok, és az alábbi kérdésen morfondírozok:

Ha minden egyéb munkálat előtt kérek engedélyt az ablakokra és a térelválasztó eltávolítására, elvégeztetem egy szakműhellyel a munkát, kérem az átminősítését személy autóvá, megfizetem a reg. adót és egyéb terheket, levizsgáztatom személy autóként, akkor utána szabadon barkácsolhatnék a raktérben a tgk-hoz hasonlóan?

Abból kiindulva kérdezem ezt, hogy a fórumot végigböngészve mindenki ezt a 2 átalakítást említi engedélykötelesként.

Ha már személyautó lesz belőle akkor is szállíthatok kötetlenül bármit (bútorzatot) a raktérben, vagy ez a teherautók privilégiuma?

Remélem nem volt még ez a kérdés és előre is köszönöm a válaszokat :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 szept. 27 16:19 #56485

Igen, kell. Az első alkalommal Szabványossági és érintésvédelmi bizonyítványt kell a vizsgán bemutatni.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 szept. 27 07:39 #56484

pitekusz írta:

Sziasztok! Kérdésem, hogy ha egy dobozos furgonba oldalába 220-as dugaljat akarok szereltetni, mert lakóautóvá akarom alakítani, akkor ahhoz kell e engedély, vagy elég az érintésvédelmi igazolás.

Szia,

áram esetén az alábbi szabvány az iránymutató:
“MSZ 2364-754/2006 Lakókocsik és lakóautó villamos berendezései szabvány“

üdvB

Megköszönte: apóka, pitekusz

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 szept. 25 17:25 #56482

Szia Ildikó,
én egy Opel Vivaro, zárt, hosszított kisteherautót faragtam át úgy, hogy ha kell szállító jármű, ha kell lakóautó.
Fehér HDF lapokkal beburkoltam, alul rétegelt lemez van.
A dupla anyósülést szimplára cseréltem, így egy csomó hely felszabadult, át lehet járkálni a vezetőfülkéből a raktérbe/laktérbe.
Az elválasztó fal maradt, de egy darabot kivágtam belőle + az ovális ablak is csavarokkal ki-be szerelhető.
A kivágott trapéz alakú lemez tolózárakkal pillanatok alatt ki-be rakható.
12db M30 műanyag rekesz tartja a széthajtható, rétegelt lemezből készült ágy alapot, erre 2db 200x80cm-es szivacsbetét van téve.
Jó kis 160cm franciaágy, alatta rengeteg pakolási lehetőséggel.
Van akkus zuhany víztartállyal, főzőfelszerelés, tisztálkodó fal, ...
Kiválóan szerepelt a nyáron!

Kis pénzből megvolt az átalakítás, nincs engedélyeztetés, bármikor kipakolható minden és más célra is használható.



Ildiko_p írta:

Sziasztok, most csatlakoztam a klub fórumához. Teljesen új vagyok a témában.
Amiben szeretnék tanácsot, útmutatást kérni, az alábbi:
Kis haszongépjárműből (pl Opel Vivaro, Ford Transit Custom, stb) - tehát "doboz" autó, haszongépjármű, lehet-e, és ha igen, hogyan, milyen hivatalos ügyintézéssel, személyautót bejegyeztetni - azaz lakóautóvá alakítani?

Autó vásárlást tervezek, de megtudtam, hogy a haszongépjárrműben a vezető fülkét a raktértől elválasztó falat nem lehet, azaz tilos kiszedni, mert megbüntet a rendőr... Azt a leválasztó falat pedig mindenképp szeretném kiszedni, hogy a laktér (ágy-alata fiókok, esetleg mini konyhapult) összeköttetésben legyen a vezetőfülkével. Ehhez viszont személyautóvű kellene alakítanom?

Csomó külföldi (angol, német) átalaktós vanlife-os videóban nem beszélnek ilyen problémáról, hogy engedélyeztetés...


2 hete láttam egy szlovák kempingben egy magyar Ford-ost, egy nagy Transit-ja volt, és át volt alakítva (válaszfal kiszedve, helyére valamilyen bútorlap falat tett, középen kis függönnyel lezárt átjáróval, pluszban ablak és tetőablak is volt vágva a furgon testére...) - szóval ez itthon illegális lenne?


Itthon hogy van ez? Kérlek adjatok ebben tanácsot, ponto infókat, mert nem találok semmi infót erről a neten.
Nagyon köszönöm előre is,
üdv

Ildikó

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 szept. 24 13:16 #56481

Sziasztok!
Segítségre lennem szükségem.
Van-e arra tapasztalat, hogy platós teherautóból - ez konkrétan egy VW T2 - engednek-e lakóautót készíteni?
Eltérés csak a kocsiszekrényben van.
Gyári karosszéria elemeket, ablakokat, stb. használnék fel.
Szóval nem így ahogy a képen látjuk.. :)

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.