Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2018 okt. 08 16:04 #53622

Sziasztok!
Nemrég vásároltam a lakót, és a kombi kazán füttő ventilátorja nem indul el. 2001 évj. A kazán működik, melegvíz van. A motor nem kap áramot a vezérlő elektronikából.. Lenne valakinek valami ismerete erre hogy mi lehet a hiba illetve hogy lehetne esetleg “kiolvasni” a hibát? A kezelő mellett van egy kapcsoló amin kicsi és nagy ventillátor fokozat között lehet váltani.
Köszönöm a válaszokat!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 17:09 #53542

Működik a kínai állófűtésem.
Teljesen korrekt cucc, nem hangos, pontosan működik ( kiszellőztet, stb...)
A szerelési útmutatóját el kell dobni, szarul van fordítva meg rajzolva :smt209 :smt204 amúgy tök profi szett, az utolsó bilincsig mindent adtak hozzá.
Ezt a cca. Hetven ezrest bőven megérte.

Megköszönte: nemo25, Srychy, gattila, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 10:37 #53529

rlacika írta:

Lehet hogy egy fenykep segitene hogy jobban lassam. De: ha az az valami ami Neked oda be van epitve a ventilatort ki-be kapcsolgato automatika doboza (Truma) akkor meggyozodesem hogy egy rosszul, utolag beepitett szerkezetrol van szo. Ha csak egy szimpla kapcsolo ami a ventit inditja-allitja akkor ott is jol van, csak a kabalezese veszelyes. Probalj egy kepet feltenni.
sejtem mire gondolsz. Ennek beépített szabályzója van. Aztán láttam jutubon, hogy az a vezeték az ott van, pont hogy a burkolat levehető legyen azért hosszú, de hátra kell dugdosni összerakásnál. Szerintem eredeti kábel lehet,így utólag megnézve.
A termosztát gombja lejött, valóban 0 állásban lehetett lehúzni. Viszont így leszedve, mintha nem lehetne benyomni a pálcáját. Kitakarítom, mert ez volt a szétszedés célja, aztán kíváncsi leszek működik-e még a szelep.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 08:17 #53527

Lehet hogy egy fenykep segitene hogy jobban lassam. De: ha az az valami ami Neked oda be van epitve a ventilatort ki-be kapcsolgato automatika doboza (Truma) akkor meggyozodesem hogy egy rosszul, utolag beepitett szerkezetrol van szo. Ha csak egy szimpla kapcsolo ami a ventit inditja-allitja akkor ott is jol van, csak a kabalezese veszelyes. Probalj egy kepet feltenni.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 21:15 #53524

Köszönöm a sok segítséget!
Egyszerűen nem jutok a nap végére hamarabb. Ilyenkor meg már nem megyek ki a lakóba. Lehet csak hétvégén lesz alkalmam szét szedni.
Rlacika!
"A ventilátor kapcsoló automatika biztos utólag lett szerelve, teljesen helytelenül. Annak a helye valahol 70-100 centi magasságban kell legyen..."

Ezt hogy érted? Nekem ott beépített helye van a fűtőtest tetején. Vagy rosszul értelmeztem a mondatot?

Találtam én is robbantott ábrát. Most tanulmányozom.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 22 16:24 #53492

A beallito gomb az allitopalca vegen kell maradjon, egyszeruen kicsuszik a fedolemezbol mikor azt felemeled(ha eredeti!). Ne tepazd, mert a szelep erzekeny jatek, elromolhat javithatatlanul.
A ventilator kapcsolo automatika biztos utolag lett szerelve, teljesen helytelenul. Annak a helye valahol 70-100 centi magassagban kell legyen es nem is a direkt hosugarzasnak kiteve, mert akkor az automatika nem jol meri a lakoter homersekletet! A kabelezese is rossz, az valahol hatul kell a ventilatorhoz menjen! Igy tuzveszelyes (szigeteles leeghet, rovidzar....aztan megvan a baj!!!). Ha ennek a szerkentyunek a doboza ra van csavarral fogva a fedolemezre akkor az alitogombot le kell huzni a tengelyrol es a doboz teteje le pattinthato, igy a csavarok elerhetok lesznek. Ha nem latszanak a csavarok a fedolemezen belul akkor valoszinuleg valamivel ragasztva van.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 22 13:13 #53491

Szintén csak emlékekből.Biztonsági okból hálózatból kihúzva!A fedlap vezeték felőli oldalán,ha sarus lehúzni és rögtön szigszalagozni. Lehet egy müa hollandi balra tekerése oldja a billenő vagy fokozat kapcsolót.De találkoztam már a front lemez felső síkjában a vezeték felől látható U vágat és ide forgatva a kapcsoló bütykét az áttolható lesz.Nem látom a tényleges helyzetet bocs.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 22 08:48 #53489

Lovi írta:

Tudja valaki, hogy lehet leszedni a fűtőtest előlapját?
fogja a ventilátor elektromos bekötése és a hőfokszabályzó tekerőjének (a kép előterében) acélhuzalja.
Valahogy le kellene akasztani. Ráadásul az elektromos vezeték nekem sántít, hogy olyan hosszú, egyrészt, másrészt nem kellene annak teflon bevonatúnak, vagy szövet bevonatúnak lenni , mint a vasalókon ami van, hogy hőtől ne sérüljön?

Így van, a tekerő gombot egyszerűen felfelé lehúzod.
Az a kábel viszont nem gyári.
Nem emlékeztem, hogy az enyémnél ilyen lett volna de a robbantott ábrán sem látszik.
Mi a funkciója?

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 21 23:11 #53488

Lakókocsikra jellemző ez a fűtőtest.Ha jól emlékszem: egyszerűen a hőfokszabályzót felfelé mozdulattal még a frontlemez helyén le lehet húzni.Talán 0 állásban s ekkor a műanyag elem nútja az acélhuzal végén lévő ? alakkal szinel. Az összerakásnál lesz jelentősége. apóka

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 21 21:56 #53487

Tudja valaki, hogy lehet leszedni a fűtőtest előlapját?
fogja a ventilátor elektromos bekötése és a hőfokszabályzó tekerőjének (a kép előterében) acélhuzalja.
Valahogy le kellene akasztani. Ráadásul az elektromos vezeték nekem sántít, hogy olyan hosszú, egyrészt, másrészt nem kellene annak teflon bevonatúnak, vagy szövet bevonatúnak lenni , mint a vasalókon ami van, hogy hőtől ne sérüljön?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 13 22:53 #52901

Uj tagkent eloszor is koszonom a befogadast!
Tanacsot szeretnek kerni,hogy tudtok-e ajanlani szakembert aki ert az Alde boilerekhez. Tavaly marciusban , abszolut kezdokent vasaroltuk elso lakoautonkat ami egy integralt 1995-os Niesmann-Bischoff Flair. A vetelkor a kereskedo elmondta, hogy a kazan nem mukodik szoval ennek tudataban vettuk meg. Kesobb rajottem,hogy megis mukodik priman 240V-rol csak gazrol nem. Meg csak nem is szikraztat azonban a kemeny ventillator beindul. Kozben arra is rajottem,hogy korabban lakott az autoban valamilyen allat ami nagyon szorgalmasan ragcsalt. Vezetekeket is. az elektromos lepcso, a huto 12v uzeme ennek aldozata is lett. Eros a gyanum,hogy a boiler is ezert nem mukodik rendesen igy szuksegem lenne valakire aki a hiba okat ki tudja keresni. A dolgot tovabb bonyolitja,hogy Irorszagban elunk ( itt keptelenseg olyan szerelot talalni aki ezt kibogozza. vegyek uj boilert 3500 Euroert)
Juliusban azonban hazakocsikazunk vele nyaralni igy felmerult bennem,hogy esetleg otthon jobb eselyel talalhatok olyan szakembert aki javitani is tud.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 05 10:26 #52463

Az a mágneses betét a szabályzóban ? robbantott ábra az meg van meg csináltam gázos berendezéseket csak fizikailag nem tudtam mi a fene kapcsolja ki .

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 05 09:52 #52462

Eloszor is: ne hagyd mukodni alandoan mert az automatika megmegy! Nekem elszallt mar egy mert nem halottam amikor ejjel veget ert a gaz (persze csakis ejjeli 2-3 kozott tud ez tortenni :woohoo: ) es reggel mar vege volt. A hiba a csap/begyujto/langor betetben van, korulbelul egy jo kimosassal - kifujassal megoldodik. Csak nagy figyelemmel kell szetszedni/osszerakni mert eleg erzekeny szerkezet. Probalj a guglin utannakeresni, valamikor talaltam kepet amiben jol "fel volt darabolva". Vedd figyelembe hogy a szerkentyu gazt is szabalyoz, ha nem vagy biztos megfelelo tudomanyodban, inkabb bizd szakertokre.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: hogaradoc

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 05 09:17 #52461

Sziasztok olyan embert keresek aki Trumatic 3002 (P) fűtésben tud segíteni .
Olyan problémám lenne hogy folyamatosan szikráztat az automatika mi kapcsolja ki vagy mi hibásodott meg bent .
Néztem nem egyszerű mert egy milltak kapcsoló simán bekapcsolja de mi kapcsolja ki?
vagy mit kellene cserélnem ?
válaszokat előre is köszönöm .
Amúgy a fűtés rész az szépen működik csak egy kicsit idegesítő éjjel .

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 10:08 #52379

Még azt sem döntöttem el, hogy hová fogom rakni. :-).
Szerintem rendelj nyugodtan, korrekt holmi.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 06:52 #52374

Döme írta:

Tudok neked ilyet adni 120 ért is, és akkor egy ötvenest még kerestem is rajta!!! :D
Viccet félretéve: olvass vissza, ebay-ről tulképp ugyanezt vettem, házhoz szállítva 71 ezerért! Ne légy a pénzed ellensége. :-)
Döme

u.i.: Itt a linkje:
www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2...e:g:w0cAAOSw-olaRLDv

Döme. Tesztelted már? És ha igen mennyit?? Gondoltam a T3 ba veszek egyet

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 18 21:03 #52338

Tudok neked ilyet adni 120 ért is, és akkor egy ötvenest még kerestem is rajta!!! :D
Viccet félretéve: olvass vissza, ebay-ről tulképp ugyanezt vettem, házhoz szállítva 71 ezerért! Ne légy a pénzed ellensége. :-)
Döme

u.i.: Itt a linkje:
www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2...e:g:w0cAAOSw-olaRLDv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 18 20:57 #52337

Látom nemrég téma volt a dízel állófűtés. Sajnos most elromlott a lakóautómban a Trumatic E 2800 -as fűtőcsoda. Vezérlőpanel hibás. Nem szeretnék már költeni a megjavítására, elvégre 36éves cucc. Új Trumát venni esélyem nincs 400-800e Ft körül. Ezért gondoltam egy dízel állófűtés beszerelésére. Konkrétan erre: auto.jofogas.hu/budapest/allofutes_12v_o...l_uj____75800837.htm
Gondolom ennek a meleg levegőjét is be tudnám vezetni a meglévő körfűtés csőrendszerbe. Sokkal olcsóbban megúsznám, mint bármi mást. Mi a véleményetek??? Életképes???

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 30 08:10 #52208

Na igen. A jófogásrol is el fognak tünni az újszerű alig használt 20 éves sza@ok 100 ezerért. Néha olvasok olyat, hogy picit füstöl, de beállítás kérdése. Azt már nem írja hozzá a tróger, hogy kazán csere, mely alkatrészárban is alhangon 50e. Asszem én is beruházok egy ilyet. Régebben volt eberspacherem, nagyon kényelmes dolog. Nem kell vesződni a palack sűrű cseréjével. Egy palack télen is közel annyit fog el menni, mint nyáron. Nekem régebben volt egy bérlőm, folyamatos téli használat mellet 3 hónapot birt ki nála egy gázpalack. Amire viszon figyelni kell: nem szereti a biodiesel üzemanygot, mert gyorsan elszivacsosodik a kazán égőtér felöli része. Ezt még régebben mondta egy szaki.


Miska2

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 29 23:12 #52203

Döme írta:

Miska2 írta:
Miután beépítetted, tesztelted írnál róla néhány sort?
Köszi.
Majd mindenképpen. Bár lehet már csak ősszel lesz élesben használva.
Ma átvittem megmutatni nemonak, az ő véleménye szerint is korrekt cucc.

Ez így van. A szemrevételezés során, (:) ) szépen kidolgozott öntvényeket, illeszkedéseket láttunk, jó minőségű anyagokból gyártva. Nyoma sincs gagyiságnak, fikázható részleteknek. Bízom benne, hogy a működéséről is hasonlókat lehet majd megállapítani!!!!
Amennyiben beválik a kütyü, azt hiszem elkezdhetik kötögetni felfelé a germán gyártók a gatyát.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.