- Hozzászólások: 147
whynot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Hello,
Trumatic C 3402 rövidebb-hosszabb (fél óra - óra) működés után piros hibajelzéssel leáll... Gáz van (sima propán, tele palack), az autóban 18 fok (külső elektromos fűtés), a boilerben lévő vizet és a lakóteret is fűti, de random leáll... ☹️
Van esetleg vkinek ötlete h hol keressem a hibát??
Az eddigi problémamentes működés óta nem volt semmi beavatkozás, átalakítás...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Volt valaha egy kis buszom. Mitshubishi L300-as. Abban volt a vezető ülés mögött a második üléssor alatt agy fűtőtest, Nagyin egyszerűen és kiválóan működött. A szokványos utastér fűtéssel volt párhuzamosan kötve. A helyszínen volt egy csap amivel rá lehetett engedni a meleg vizez. A műszerfalon volt egy kapcsoló, KI, I., II. állással, ami a fűtőtesten lévő két fokozatú ventilátort kapcsolta. Járó motornál az I.-fokozatot nem lehetett hallani, olyan csendes volt. Nem volt a mellékelt ábrán látható "áramlás terelő" bele építve. Nem volt benne szivattyú. A kocsi vízpumpája keringette e vizet. Gyári szerelés volt!
Nyáron nem fűtött az elzárt csap okozta folyadék torlódás következtében.
Ventilátor nélkül, alig észrevehetően kellemes volt az utastér hőmérséklete.
I. fokozaton jó meleg volt az egész utastér.
II. fokozat csak befűtés elején kellett használni, illetve -10C° alatt.
Nekem az a tanulság, hogy az egyszerű megoldások működnek jól. Ezeknél kevés a meghibásodási lehetőség. Kicsi vagy nincs szervíz költség. Nincs bosszankodás!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Innentől Gyurcsok féle távoperáció.
Boldog Karácsonyt!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Még nincs szivattyúm. Keresek olyat akinek van...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Az elméletet félre téve, légtelenítést követően:Amikor felkapcsolod a műszerfali ventilátort a szivattyú is kap áramot ?Hallod a hangját? Ha barkácsolt, a pólus jól van bekötve?Netalán az előremenő szárban az áramlással szemben tol ? Lehetséges ---fagy mellet/után beindítottam a kis búvár szivattyút az ott rekedt víz megfogta a propellert az meg letáncolt a tengelyről---hogy jó a polaritás forog a tengely de a propeller áll? üdv apóka
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nem tudom. Nálam van 2 éve. Azota nem.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
apóka írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
...felnyúlok a műszerfal...ez a bugyiban tájékozódás technikája nem rossz,de látni is kellene.Például egy rigiddé vált flexicső hajlása-törése gyenge nyomás mellet már akadálya az
áramlásnak.Tovább:az előre menő meleg víz kilépve osztódik mondjuk y- ra .különböző átmérő más hőszállítást ad.A műszerfal radiátortól ad újabb ágat a fedélzet felé? Utólag épített?Megpróbálom bonyolítani.! A folyadékok összenyomhatatlanok.Így ha a visszaáramlásnál két cső nem hegyes hanem derék vagy annál nagyobb szöget zár akkor a véknyabb és/vagy nem lapos szögben érkezőbe vissza duzzaszt.Tehát a vissza menő szár hibája is eredményezhet hőelégtelenséget ,mellék ágon pang.! Már 40 éve hogy ötös központi fizikát írtam,de jó volt gondolkodni.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
szobrászok írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
ÜdvW!
Én első körben megnézném az elzáró csapot, ha van és nem állandó átfolyású. 2. légtelenítés, ha lehetséges.
Azt ne várjuk, hogy a hőmérséklet különbség miatt magától megindul az áramlás, ez nem gravitációs fűtés, ahhoz sokkal nagyobb keresztmetszetű csövek kellenek. A kis szivattyú jó ötlet rásegít az áramlásra, pár ezerért kínából boldogan postáznak egyet. pl
www.ebay.com/itm/Quiet-DC12V-280L-H-Micr...Sw-H9alpIf:rk:5:pf:0
Ez csak példa, sajnos kicsi a csonk méret, de a jó méretű se sokkal drágább.
De ha gáz az olcsó, akkor,
www.ebay.com/itm/Gates-Heater-Engine-Aux...d:g:IKgAAOSwC0dbu9bu
erre lehet még vámot és Áfát fizetni:)
Amúgy nem a 30 cm emeléstől áll meg a rendszer, szervi baja lehet.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Simán lehet hogy van gomba, vagy csap, de eddig akkor azt minimum 20 szerelő nem lelte meg... felnyúlok neki a műszerfal alá, és van cső ami meleg, de azt valahová a radiátor fölé megy. Hogy lehetne itt márkatársat keresni?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Találgatok: a műszerfal radiátornak is lehet termosztát-gombája ,kis elzáró csapja/nyári üzemre/ berohadva?A modern műhelyek kibontanák a műszerfalat a diagnosztikához .Öreg ducato -t olasz bontóban kérdeznék rá. apóka
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ez csak akkor megy ha a motor megy. Menetben... Akikkel eddig beszéltem és integráltjuk van, azok mind betették mert a kasztni fel lett emelve, majd 30 cmrel feljebb van az utastér mint az eredeti ducatonak. És betéve ezt a kis vackot, felnyomta a melegvizet. Amúgy meglehet, csak az a 4 különböző autósműhely kb 10 szerelője volt tudatlan marha, de senki sem tudta megmondani, hogy a felső műszerfali radiátorba miért nem megy fel kényszerülve a melegvíz???!!! Ez csak azért is fura, mert más integrált tulajok más szerelői sem tudták.... és gyerekbetegségnek titulálták... Mondom, foggalmam sincs nekem sem... ezért lenne jó ha integrált tujal írna akinek bentvan ez a cucc. Mindenesetre köszönöm a hozzászólásodat!!!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Te magad leírtad.Viszont egy újabb kütyü ami áramot fogyaszt.Emiatt napelem-aksi vagy járó motor kell.A lakásom pincéjében van a fűtés kazán ez mínusz 3 m. Felette a födém fél- 1 m. A földszint belmagassága 4 m újabb födém 0,4 m és radiátor felső szelep 1 m.Ekkora/9 m/ szint különbségnél a meleg víz magától elindul felfelé leadva a hőt vissza. Feltételezem a szintkülönbség hiánya mellett ,a motor hűtővize -az a fránya - az eredeti terv szerint a motor és a hűtő között akar téblábolni.Így tervezték helyzetüket , átereszeket ,paramétereiket.Ebbe a kiszámolt rendszerbe nyúlunk bele.Egy kényszer pályára terelve a meleg vizet. Nem vagyok gépész. apóka
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok!
Nekem már jön az 5kw kinai levegős diesel kályha.
Kérdésem lenne segitséget kérek.
Mi az a keringető miniszivattyu amit a felmenő melegvizes vízcsőbe kell kötni, hogy jobb legyen az utastéri motorvizes fűtés?
Van akinek van csak már nem tudom ki beszélt erről anno...
Szóval 12voltos kis cucc, ami beindul ha bekapcsolom a műszerfali ventillátort.
És felnyomja a melegvizet a felső radiátorhoz mert most nem elégséges e kényszerkeringetés.
Köszi a segitséget!!!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Hangulatos a recsegő-ropogó hajón. Más tészta, mint a lakó, ne vessük egybe.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A régi "cirkuszos" lakókocsikban és a halászhajókon, ahol a kabin a fedélzet fölött van, tökéletes.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szerintem azért gyártják, mert sok régi hajón ilyen volt - és ki tudják cserélni. Lásd veteránautók "hülyeségeit"
Nyomi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
nemo25 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Honda EU20i aggregátor |
Eladó Lakókocsi |
Truma S 3002 kályha |