Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2020 júl. 10 21:59 #56391

Esetleg érdekes lehet:

Megköszönte: Demeter

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 30 20:31 #56381

Jaaa, ez igy igaz - en abbol indultam ki, hogy a daily szemelyautova minositheto, es szemelyautokent eleg a D1, potkocsival is.

Ha ez nem jatszik, es valamiert nyergeskent teherautonak kell maradnia (ezt meg tenyleg meg kell kerdeznem), akkor tenyleg D2+U

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 30 20:09 #56380

dutow írta:

Ezt latom a jogszabalyban: "a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, és a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, - a vezetővel együtt - legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,"

Nincs benne kikotes a potkocsi sulyara - es kozlekedtem U matrica nelkul eleg sokat nehezpotkocsival autopalyan, nem kaptam meg potdij csekket miatta.

(de a D2+U is csak duplaannyi lenne eves szinten)

Teherutanfuto: ennek nem latom milyen negativ kovetkezmenye lehet? Marmint ez barmilyen utanfutora igaz, amire valami rakomanyt teszek... Az EU-n kivuli hatarok ugrottak be esetleg, hogy azoknal szamithat - de itt visszaolvasva szerepelt tobb olyan tapasztalat is, hogy ugyanez teherauto platora tett "rakomannyal" mukodik.[/quote
Bocsi tévedsz. A teherautó utánfutóval az a D2+az utánfutó. A teherautó díja pedig dupla 3500 kg összsúly alatt.
Bár mindig szívesen olvasom ezeket a kérdéseket, és néha vitákat a kategóriákkal kapcsolatosan. Mért nem a Nuszt hívod. Ott pontosan tájékoztatnak. És mindegy az is, hogy rakomány, vagy nem úgy is az össz súly számí
t.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 28 21:39 #56371

Ezt latom a jogszabalyban: "a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, és a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, - a vezetővel együtt - legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,"

Nincs benne kikotes a potkocsi sulyara - es kozlekedtem U matrica nelkul eleg sokat nehezpotkocsival autopalyan, nem kaptam meg potdij csekket miatta.

(de a D2+U is csak duplaannyi lenne eves szinten)

Teherutanfuto: ennek nem latom milyen negativ kovetkezmenye lehet? Marmint ez barmilyen utanfutora igaz, amire valami rakomanyt teszek... Az EU-n kivuli hatarok ugrottak be esetleg, hogy azoknal szamithat - de itt visszaolvasva szerepelt tobb olyan tapasztalat is, hogy ugyanez teherauto platora tett "rakomannyal" mukodik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 28 21:23 #56370

Pótkocsira akkor elég a D1 és nem kell pótdíj, ha az ún. könnyű pótkocsi. Tehát a megengedett össztömege nem több, mint 750 kg.
Ha rakományként teszel egy nagy utánfutóra bármit, az már teherutánfutó.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 26 19:11 #56359

Koszonom, ugy nez ki ez alapjan lassan eljutok egy elkepzeleshez, ami mukodhet (bar par dolognak meg utana kell neznem, es tevedhetek is - azert is osztom most ezt meg, hatha lat benne valaki hibat)

Iveco Daily Doka-bol van 7 szemelyes nyerges vontato, 2.3 tonna onsullyal, erre egy B+E jogsi eleg is.
Ha jol nezem egyreszt ez szemelyautova minositheto, masreszt meg nem talaltam semmi arra utalot, hogy szemelyautonak minositve ne huzhatna nyerges potkocsit.
Ez alapjan nincs utdij, csak D1 matrica, es par eu orszag amit megneztem szinten rendben van. (ezt par jelenleg aktiv aprohirdetes is allitja)

Hirdetesek alapjan kb. 6.8 tonnas potkocsi kotheto ra, de ha jol ertelmezem nemetorszagban a teljes szerelveny lehet maximum 7.5 tonnas utdij nelkul, igy az egy jo limitnek tunik.

Ilyen ossztomegu potkocsikat hossz es felepitmenytol fuggoen 700-1500 kg kozott talaltam, az kb. 4 tonna sulyt hagy a lako felepitmenynek vagy rakomanynak.

Amin itt meg vacilalok, hogy a lako resz csak rakomany legyen egy sima egyenes platos potkocsin odacsavarozva, vagy keressek meg valakit azzal kapcsolatban, hogyan lehet belole egyedi felepitmeny (esetleg, feltetelezem hogy az egyedi utanfuto gyartassal foglalkozo cegek/vallalkozok nyerges potkocsit is tudnanak gyartani, ugy, hogy ok keszitik a szerkezeti reszt + papirozast, en meg a dobozt ra. Ez utobbival legalabb pont olyan hosszu lehetne a potkocsi, amilyen kell)

Ha jol gondolom, akkor rakomany esetben tudom hasznalni a potkocsit masra is (... elmeletileg, gyakortalilag nem hiszem, hogy tul praktikus lenne), mig utobbi esetben nem kene a muszaki miatt trukkozni, es par dolog bemehetne a padloszint ala.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 22 19:24 #56349

Teherautóban kötelező a válaszfal a vezetőfülke és a tehertér között. Továbbá a tehertérben utas nem lehet mehet közben. Tehát, ha max annyi személy ül a vezetőfülkében, ahány ülés van biztonsági övvel, akkor az szabályos. A tgk. rakterében természetesen lehet bútor (fekhely, tároló) és lehet max 500 g-os töltetű PB készülék. És ha áll az autó, alhatsz benne. Ablakot vágni már engedélyköteles, de az az ablak, ami eredetileg ott volt, az szabályos.
A vízválasztó az, ha személyautónak akarod minősíteni (mert egy csomó előnnyel jár), vagy több személlyel akarsz autózni, vagy, ha ki akarod venni a válaszfalat.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: gattila, pitekusz

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 20 20:15 #56347

Sziasztok, üdv mindenkinek! Teljesen laikus vagyok a lakóautó témában, ezért kérnék segítséget. Olvasok itt mindenféle engedélyeztetést, de nem értem, hogy mi a víz választó. pl... az ősszel szeretnék venni egy kisbuszt, vagy furgont, amit leszigetelnék, belső borítást kapna, és lenne benne egy ágy, némi tároló rész, egy ülés és egy asztal. Semmi elektromosság / megoldom hosszabbítóval /, semmi víz,és gázrendszer. Kell -e nekem ezért bármiféle engedélyt beszereznem, vagy élhetem életem öreg hippiként:) Köszönöm a válaszokat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jún. 04 10:35 #56320

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy tudna-e valaki mondani nekem olyan embert vagy céget aki lakóautó építéssel foglalkozik a Dunántúlon, Keszthely és kb. 200km-es körzetében.
Eladtam a régit ami saját kezűleg lett barkácsolva, de most szakemberre bíznám az új autó átépítését.
Köszönöm!
Athis

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 27 20:54 #56302

dorka írta:

Sziasztok!
Egyáltalán nem vagyok otthon lakóautó témában, de kacérkodom a gondolattal, hogy jó lenne egy furgont venni, amivel kisebb túrákat lehetne tenni. Tehát nem egy fullos lakóautó lenne a cél, hanem csak egy kocsi, amiben lehet is aludni. Az jutott eszembe, hogy talán a legegyszerűbb lenne egy kiszuperált mentőt venni, abban általában van valamiféle áram, fűtés, hűtés. Teszek bele egy matracot meg egy kemping palackot és jó is vagyok.
Kérlek, segítsetek, hol a bibi a gondolatmenetemben mert ez így túl egyszerűnek hangzik még nekem is, Engedélyezés? max súlyok? Megfulladok alvás közben, beázok, megfagyok, mert nincs szigetelés. stb.stb. Jah és ezek általában Sprinterek, azokról mi itt a vélemény?
Plusz arról sincs fogalmam, ezek a mentők hogyan vannak vizsgáztatva. Ha mondjuk 4 fő szállítható, akkor beletehetek két ülést, ha kiveszem a hordágyat meg a hordszéket? Vagy ehhez is külön engedélyezés kellene?
Köszönöm előre is a válaszaitokat!
Szia.
Bár a gondolat működhet, de van némi balsejtelmem. Ismervén a magyar szokásokat ha valaki hozzájut egy leselejtezett mentőhöz azon a kor és a futott kilométer már valszeg megtette a hatását. A vezetékek, a tömítések a szilentek, és egyéb apróságok amik a kilométerek alatt mozogtak, dörzsölődtek, avultak. A kiszerelt műszerek helye, a mindennapi strapa. Félreértés ne essék nem lebeszélni akarlak csak felhívni a figyelmed vásárlásnál csak szakemberrel!
Üdv :Nyomi


Nyomi
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 27 15:06 #56301

Sziasztok!
Egyáltalán nem vagyok otthon lakóautó témában, de kacérkodom a gondolattal, hogy jó lenne egy furgont venni, amivel kisebb túrákat lehetne tenni. Tehát nem egy fullos lakóautó lenne a cél, hanem csak egy kocsi, amiben lehet is aludni. Az jutott eszembe, hogy talán a legegyszerűbb lenne egy kiszuperált mentőt venni, abban általában van valamiféle áram, fűtés, hűtés. Teszek bele egy matracot meg egy kemping palackot és jó is vagyok.
Kérlek, segítsetek, hol a bibi a gondolatmenetemben mert ez így túl egyszerűnek hangzik még nekem is, Engedélyezés? max súlyok? Megfulladok alvás közben, beázok, megfagyok, mert nincs szigetelés. stb.stb. Jah és ezek általában Sprinterek, azokról mi itt a vélemény?
Plusz arról sincs fogalmam, ezek a mentők hogyan vannak vizsgáztatva. Ha mondjuk 4 fő szállítható, akkor beletehetek két ülést, ha kiveszem a hordágyat meg a hordszéket? Vagy ehhez is külön engedélyezés kellene?
Köszönöm előre is a válaszaitokat!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 07 13:43 #56199

sziasztok!
Van valaki aki sajátkezűleg alakította az autóját és esetleg fel tudnám hívni egy pár kérdés erejéig?
Alap dolgokról lenne szó, főleg az engedélyeztetési része a dolognak.
Előre is köszönöm!

David

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 13 15:03 #56163

dutow írta:

Marmint a potkocsi atalakitas reszt latod problemasnak, problemasabb, mint egy utanfutoval/teherautoval ugyanezt eljatszani? (csak mert a link egy vontatora mutat)

Magyar infot errol nem talaltam, de ahogy most megprobaltam rakeresni, tobb nemet es angol oldalon is azt az informaciot latom, hogy ezeknek az amerikai otodik kerekeknek a fekrendszere altalaban nem felel meg az europai szabalyoknak (elektromos fekrendszerek csak 3.5 tonnas potkocsiig megengedettek, es addig is csak joval szigorubb feltetelekkel, mint az usaban. Ezek a kocsik meg altalaban 3.5 folott vannak, es elektromos fekesek)

Nomeg ezzel buknam a barkacsolas oromet :)

Az általad leírtak alapján, nekem ez a megoldás körvonalazódott a legmegfelelőbbnek. Azért ajánlottam azt amit belinkeltem, főleg a pótkocsira, és annak a vonószerkezetére tekintettel.
Ezekből többet is láttam már magyar rendszámmal itthon. Persze a méreteik különbözőek, így találni olyat is, ami 3.5 tonna alatti súllyal rendelkezik.
Vedd figyelembe, hogy minél nehezebb alapjárgányt választasz, azzal annál nehezebb mozogni, és a mozgatás költségei is arányosan nőnek, továbbá a behajtási lehetőségek, a súly növekedésével jelentősen csökkennek.
Persze megvan a maga szépsége a barkácsolásnak, alkotásnak, de át kell gondolni, hogy mi az ami életképes, és mi az ami már a nem éri meg vele foglalkozni kategória.
A rakományként rögzített bódé is működhet, de ennél is ésszerűen át kell gondolni a súly-méret sarkalatos kérdését.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 11 20:06 #56162

Vedd elő a párna cihából az aprót . Itt küldök egy olcsó nyergest suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...ariant1.makeId=1400& De könnyebben járható -csak 1800kg-hagyományos vonó háromszöges utánfutó is fellelhető az igényeidnek.Ez már terepjáróval/picuppal is gurul. Szűk 9 Millióból .
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...ariant1.makeId=1400&

Megköszönte: NagyPapa, becs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 11 19:21 #56161

Marmint a potkocsi atalakitas reszt latod problemasnak, problemasabb, mint egy utanfutoval/teherautoval ugyanezt eljatszani? (csak mert a link egy vontatora mutat)

Magyar infot errol nem talaltam, de ahogy most megprobaltam rakeresni, tobb nemet es angol oldalon is azt az informaciot latom, hogy ezeknek az amerikai otodik kerekeknek a fekrendszere altalaban nem felel meg az europai szabalyoknak (elektromos fekrendszerek csak 3.5 tonnas potkocsiig megengedettek, es addig is csak joval szigorubb feltetelekkel, mint az usaban. Ezek a kocsik meg altalaban 3.5 folott vannak, es elektromos fekesek)

Nomeg ezzel buknam a barkacsolas oromet :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 11 11:19 #56160

dutow írta:

A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.

A cel itt tenyleg "mozgathato (allando) lakas" lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) - nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.

Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges "tiny house"-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.

Ezek szerint, számodra egy ötödik kerék kellene, ahogy azt a jenkik hívják. Ezt náluk nagy számban használják. Egy ilyen megépítése házilag, mifelénk lepapírozva, szerintem utópisztikus feladatnak számít. Na nem a megépítése, hanem a papírmunkája. Jobban jársz, ha hozol a tengerentúlról egyet.

www.vezess.hu/haszongepjarmu/2017/08/14/...t-a-ram-3500-pickup/


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: NagyPapa, dutow

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 20:33 #56154

dutow írta:

A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.

A cel itt tenyleg "mozgathato (allando) lakas" lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) - nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.

Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges "tiny house"-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.

Megismétlem amit már számtalanszor megosztottunk. Gépjármű átalakításra szakosodott mérnök ill. NKH vizsgaállomás tud részletes tájékoztatást adni. Ha visszagörgeted a felírtakat akkor ezt is olvashatod.
Szia Nyomi


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 18:50 #56152

Sziasztok,
Igaz eleje még mindig nincs, de a világitással nagyjából kész vagyok

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 18:21 #56151

A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.

A cel itt tenyleg "mozgathato (allando) lakas" lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) - nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.

Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges "tiny house"-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 17:46 #56150

Újra fel akarod találni a személygépkocsi-lakókocsi megoldást. Amit leírtál, arra az jól megfelel.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.