Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
tegnap 12:00 #56056

Sziasztok lakóautósok!

Másfél év után végre befejeztem saját kezű 9 személyes Ford Transitom 3 személyes lakóautóvá alakítását! Az autómérnöktől megvan a Műleírás, a határozat az átalakítás engedélyezéséhez, illetve megvan a gáztömörség és érintésvédelmi vizsga is. Fényképekkel videókkal dokumentáltam az építésemet.

A határozat a műszaki vizsgára az alábbi dokumentumokat kéri még:
Az elvégzett átalakítás szakszerűségét igazoló okirat vagy számla
Jóváhagyott tervdokumentáció

Tudna valaki segíteni nekem, hogy kihez tudnék fordulni a fent említett kérdésekben? A tervdokumentációt elkészíthetem én is az általam készített fényképek alapján, vagy ezt is annak kell csinálnia, aki az átalakítás szükségszerűségét igazoló okiratot vagy számlát adja? A határozat alapján elég egy számla is és akkor nem kell a szakszerűséget igazoló okirat?

Előre is köszönök bármilyen segítséget és a rám szánt időt, így lakóautóm célbajúttatása előtti utolsó akadály leküzdése kapcsán.

Üdvözlettel,
Musko
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 23 20:02 #56051

Tudsz adni elerhetoseget? Felhivnalak a napokban. Meg nem surget az ido, raerek csendben lassan csinalgatni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 23 11:43 #56046

Zolko76 írta:

Udv mindenkinek,
Tudom, hogy nem lakoauto, hanem lakokocsi, de remelem befogadtok, es segitettek tanacsokkal.
Vettem egy lakokocsit, az elejen eleg csunya takolassal. Megbontottam a takolast, es egyre melyebbre sikerult belebujni. Borultak ki a csontvazak a retegek kozul.
Elkezdtem a felujitast, ido hianyaban lassan haladok.
Szeretnem megosztani Veletek a folyamatot, ha megengeditek.
A kepeken latszik, hogy jelenleg hol tartok. A padlo kapott egy lemezbol hajtott keretet. A kulso boritas ala rakok horganylemezt, es ez ala epitem ujja a fa keretet a nikecell szigetelessel. Belulrol leburkolom valami vekony fa lappal, amit a butorok hata moge tesznek. Az elektromos rendszer tervet is felraktam. Jelenleg hideg vizes a vizrendszer, de atalakitom hideg-meleg vizesse.
Ha haladok valamivel, jelentkezek


Zolko!

Szívesen segítek, amennyiben szükségét érzed.
Vas lemezt nem építünk lakóba. Azt ne erőltesd!
Adok neked megfelelő ragasztókat, anyagokat a felújításhoz, és ha gondolod, elmondom miképpen lehet jól újjáépíteni a szekeret, csak keress meg!
A belső borításhoz, nem alkalmas a bútorhátlap, pár hónap alatt be fog hullámosodni, arra is van jobb megoldás.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 22 17:12 #56039

Denevérek vagyunk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 22 09:39 #56037

Szia Zolko!
A képek fordítva vannak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 22 07:47 #56036

Lehet mellenyultam valamivel, a kepek tobbszorozodtek, bocsanat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 22 07:45 #56035

Udv mindenkinek,
Tudom, hogy nem lakoauto, hanem lakokocsi, de remelem befogadtok, es segitettek tanacsokkal.
Vettem egy lakokocsit, az elejen eleg csunya takolassal. Megbontottam a takolast, es egyre melyebbre sikerult belebujni. Borultak ki a csontvazak a retegek kozul.
Elkezdtem a felujitast, ido hianyaban lassan haladok.
Szeretnem megosztani Veletek a folyamatot, ha megengeditek.
A kepeken latszik, hogy jelenleg hol tartok. A padlo kapott egy lemezbol hajtott keretet. A kulso boritas ala rakok horganylemezt, es ez ala epitem ujja a fa keretet a nikecell szigetelessel. Belulrol leburkolom valami vekony fa lappal, amit a butorok hata moge tesznek. Az elektromos rendszer tervet is felraktam. Jelenleg hideg vizes a vizrendszer, de atalakitom hideg-meleg vizesse.
Ha haladok valamivel, jelentkezek

Mellékletek:
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 20 08:18 #56020

Átfűzném ezt a zöld-ség dolgot a tere-fere topcba.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 20 06:25 #56019

Most világszinten elektromos autó a "menő",!Lassan aki nem azzal jár azt lenézik,.
De azért érdemes egy kicsit a más szemszögből is nézni.
Nem minden környezetbarát ami fénylik.
Valamit ért az autókhoz akinek a lenti adásban van összefoglalva a véleménye,.
Érdemes végig nézni.





woodoopilot írta:

Nyomi írta:
Bocsi de nem egészen értem ez mire lenne jó. Lehetne vele menni a sarokig meg vissza. Azon kívül, hogy az elektromos töltés egyes hazai kúton is drágább mint a benzin , avagy egyes német kutakon is, valamint lényegesen időigényesebb mi lenne ebben a jó? Mert hogy nem környezetbarát egyenlőre összességében az tuti. Nem kényelmes. Félreértés ne essék nem ellene vagyok, de ennek még azt hiszem lakóautós szinten nincs itt az ideje. Technikailag, és anyagilag nincs itt. Bár itt lenne.
Üdv Nyomi.

Mire lenne jó, mérgező kipufogógáz eregetése nélkül utazgatni? Hát a lelkiismeretemnek! Az év nagyrészében elektromos járművekkel közlekedek, kb. 10e km-t egy évben. Ma már kifejezetten kellemetlenül érint, amikor a diesel motoros Transittal megyek. Leszarhatnám, mert telik gázolajra, meg hivatkozhatnék a hajókra és a repülőkre, de mégis esz a fene egy elektromos lakó/kemping autóért. Sajnos valóban drága, a legolcsóbb elektromos kisbusz is 18M Ft-tól indul újonnan. De most rendelt a UPS 10e db elektromos Sprintert, ha majd azokat leselejtezik, akkor talán tudok egyet venni. Addig max. egy elektromos Renault Kangoo, Peugeot Partner vagy egy Nissan eNV-200 fér bele a büdzsébe, de azokból is egész jó kempingautókat lehet faragni.

Egy átlagos elektromos kisáruszállító hatótávja 100-150 km, ha napközben rá tudok tölteni, pl. városnézés közben, akkor 2-300 km-t is meg tudok tenni naponta. Ez nekem bőven elég, mindig is az olyan utazásokat szerettem, amikor naponta nem mentünk többet 2-3 óránál. Mint ahogy a szólás mondja: lassan járj, tovább érsz...

Áramot lehet sok helyen "tankolni" nyilván nem az Ionity oszlopokon fogunk 280 Ft-ért tölteni. A legtöbb áruháznál (Aldi, Lidl, Peny) vannak ingyenes töltők, a fizetős stellplaccokon is korlátlan áramhasználat szokott lenni a 15-20 eurós napi díjban. A gyorstöltők drágák, de mi tölthetünk akár egész éjjel, amíg alszunk a kocsiban, azalatt meg a leglassabb töltőn is tele lehet tölteni az akkut. Közben meg mehet a hőszivattyús hűtés-fűtés. Lehet hamarosan lesznek olyan napelemek, amikkel meg tudjuk termelni az utazáshoz szükséges energiát, az lenne csak a szuper zöld nyaralás...

Nem akarok senkit megtéríteni, én sem tervezem az öreg diesel Transitom eladását, az megmaradna a rövidebb "rohanós" utakra, meg a tréler húzgálására. De mire a gyerek egyetemre fog járni, addigra szeretnék összehozni egy olyan elektromos kisbuszt, amivel ősszel elindulhatunk délre, lecsorognánk szép lassan mondjuk Marokkóig, és majd csak tavasszal jövünk vissza a szezonkezdésre.

Megköszönte: NagyPapa, Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 19 21:35 #56018

Nyomi írta:

Bocsi de nem egészen értem ez mire lenne jó. Lehetne vele menni a sarokig meg vissza. Azon kívül, hogy az elektromos töltés egyes hazai kúton is drágább mint a benzin , avagy egyes német kutakon is, valamint lényegesen időigényesebb mi lenne ebben a jó? Mert hogy nem környezetbarát egyenlőre összességében az tuti. Nem kényelmes. Félreértés ne essék nem ellene vagyok, de ennek még azt hiszem lakóautós szinten nincs itt az ideje. Technikailag, és anyagilag nincs itt. Bár itt lenne.
Üdv Nyomi.

Mire lenne jó, mérgező kipufogógáz eregetése nélkül utazgatni? Hát a lelkiismeretemnek! Az év nagyrészében elektromos járművekkel közlekedek, kb. 10e km-t egy évben. Ma már kifejezetten kellemetlenül érint, amikor a diesel motoros Transittal megyek. Leszarhatnám, mert telik gázolajra, meg hivatkozhatnék a hajókra és a repülőkre, de mégis esz a fene egy elektromos lakó/kemping autóért. Sajnos valóban drága, a legolcsóbb elektromos kisbusz is 18M Ft-tól indul újonnan. De most rendelt a UPS 10e db elektromos Sprintert, ha majd azokat leselejtezik, akkor talán tudok egyet venni. Addig max. egy elektromos Renault Kangoo, Peugeot Partner vagy egy Nissan eNV-200 fér bele a büdzsébe, de azokból is egész jó kempingautókat lehet faragni.

Egy átlagos elektromos kisáruszállító hatótávja 100-150 km, ha napközben rá tudok tölteni, pl. városnézés közben, akkor 2-300 km-t is meg tudok tenni naponta. Ez nekem bőven elég, mindig is az olyan utazásokat szerettem, amikor naponta nem mentünk többet 2-3 óránál. Mint ahogy a szólás mondja: lassan járj, tovább érsz...

Áramot lehet sok helyen "tankolni" nyilván nem az Ionity oszlopokon fogunk 280 Ft-ért tölteni. A legtöbb áruháznál (Aldi, Lidl, Peny) vannak ingyenes töltők, a fizetős stellplaccokon is korlátlan áramhasználat szokott lenni a 15-20 eurós napi díjban. A gyorstöltők drágák, de mi tölthetünk akár egész éjjel, amíg alszunk a kocsiban, azalatt meg a leglassabb töltőn is tele lehet tölteni az akkut. Közben meg mehet a hőszivattyús hűtés-fűtés. Lehet hamarosan lesznek olyan napelemek, amikkel meg tudjuk termelni az utazáshoz szükséges energiát, az lenne csak a szuper zöld nyaralás...

Nem akarok senkit megtéríteni, én sem tervezem az öreg diesel Transitom eladását, az megmaradna a rövidebb "rohanós" utakra, meg a tréler húzgálására. De mire a gyerek egyetemre fog járni, addigra szeretnék összehozni egy olyan elektromos kisbuszt, amivel ősszel elindulhatunk délre, lecsorognánk szép lassan mondjuk Marokkóig, és majd csak tavasszal jövünk vissza a szezonkezdésre.

Megköszönte: jocibacsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 19 19:09 #56017

woodoopilot írta:

nemo25 írta:
Egy jobb megoldás lehetne az a történet, ami Woodoopilot kollégának van, ami egy műanyag bódé.

Jó ideje nézegetem az angol hirdetési oldalakat, de évek óta nem láttam olyan ejtett padlós műanyag felépítményt, mint ami nekem van. Pedig nagyon szeretnék építeni egy másikat, amit nulláról én alakítanék át, mert az előző tulaj néhány dolgot másképp csinált, mint ahogy én szeretném.

Közben viszont rákattantam az elektromos lakóautókra is, ezért elkezdtem keresgélni a kisebb, romahome műanyag felépítményeket. Ezeket Bedford Bambi, Suzuki Carry, Piaggio Porter platós kisteher autókra gyártották. 1200-1500 GBP körül van az áruk, csak sajnos külön nem nagyon szokták eladni, kompletten meg 10.000 GBP körül vannak. 2 személynek bőven, 2 felnőtt +2 gyereknek szűkösen elég lehet egy ilyen műanyag bódé. Romahome pod néven lehet keresgélni:
Bocsi de nem egészen értem ez mire lenne jó. Lehetne vele menni a sarokig meg vissza. Azon kívül, hogy az elektromos töltés egyes hazai kúton is drágább mint a benzin , avagy egyes német kutakon is, valamint lényegesen időigényesebb mi lenne ebben a jó? Mert hogy nem környezetbarát egyenlőre összességében az tuti. Nem kényelmes. Félreértés ne essék nem ellene vagyok, de ennek még azt hiszem lakóautós szinten nincs itt az ideje. Technikailag, és anyagilag nincs itt. Bár itt lenne.
Üdv Nyomi.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 19 11:22 #56013

nemo25 írta:

Egy jobb megoldás lehetne az a történet, ami Woodoopilot kollégának van, ami egy műanyag bódé.

Jó ideje nézegetem az angol hirdetési oldalakat, de évek óta nem láttam olyan ejtett padlós műanyag felépítményt, mint ami nekem van. Pedig nagyon szeretnék építeni egy másikat, amit nulláról én alakítanék át, mert az előző tulaj néhány dolgot másképp csinált, mint ahogy én szeretném.

Közben viszont rákattantam az elektromos lakóautókra is, ezért elkezdtem keresgélni a kisebb, romahome műanyag felépítményeket. Ezeket Bedford Bambi, Suzuki Carry, Piaggio Porter platós kisteher autókra gyártották. 1200-1500 GBP körül van az áruk, csak sajnos külön nem nagyon szokták eladni, kompletten meg 10.000 GBP körül vannak. 2 személynek bőven, 2 felnőtt +2 gyereknek szűkösen elég lehet egy ilyen műanyag bódé. Romahome pod néven lehet keresgélni:

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 17 22:20 #56010

bbenhu írta:

Koszonom a valaszokat, igy tenyleg meggondolando. Es ha en epitenem meg fabol a vazat onhordora?
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/egyedi/egy...urulo_fahaz-15089586
Innen jott az otlet

Ez így nem vízálló, ráadásul nehéz megoldás ennyi fából.

Meg tudod építeni a szendópaneleket is, amiből összeállítod a bódét, melyet utána be tudsz építeni. Kell hozzá egy műhely, ami fel van szerszámozva, és sok munka. Az anyagok kiválasztásában, beszerzésében, és tanácsokkal, technológiával, tudok segíteni, hogy valóban használható, és költséghatékony legyen a végeredmény.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 16 10:39 #56007

Koszonom a valaszokat, igy tenyleg meggondolando. Es ha en epitenem meg fabol a vazat onhordora?
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/egyedi/egy...urulo_fahaz-15089586
Innen jott az otlet

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 15 15:02 #56005

bbenhu írta:

Sziasztok! Új tag vagyok! Régóta nézegetem a fórumot és nagyon régóta szeretnék egy SK lakóautót.
Az átalakítási, engedélyeztetési procedúrát elkerülendő, szeretnék egy platóst, ami minimum 3.5 hosszú és kb 2 méter széles. Erre raknék egy használt hűtős alukoffer felépítményt (mert azok már le vannak szigetelve), raknék be ablakokat, talán napelemet és munkaaksit is.
Ez tuti biztosan, 100%, hogy rakománynak minősül?
Lehet megfelelően rögzíteni szerintetek egy 1-1.2 tonnás dobozt?
Lehet találni 2m KÜLSŐ szélességű alukoffert?
Köszönöm a válaszokat előre is.

Szia!

A hűtős bódékkal az szokott lenni a probléma, hogy az esetek nagy részében, meglehetősen büdösek. Olyan berohadt hűtőszaguk van, amit nehéz kiirtani. Nézz körül, és majd meglátod.
Ezek 80-100 mm-es falvastagsággal készülnek, és többnyire 2000-2200 mm-es szélességben azok amik jók egy 3.5 tonnás szekérre. Viszont ne feledd, hogy az ajtók, nem ideálisak egy lakó felépítményhez, ezért számolnod kell az átalakítási költségekkel is, és az ablakok befaragása is kihívásokkal teli művelet, de nem lehetetlen.
Amennyiben nincsen fixen felszerelve a felépítmény a platóra, csak le van kötve, úgy valóban rakománynak számít, ellenben ez a megoldás, sok kompromisszummal járó alternatíva. Magasan van a plató,ezért sok lépcsős a bejutás, nehézkes a fel-le pakolás, meg kell oldani, hogy masszív, emelhető lábak legyenek a négy sarkában.
Ezeket figyelembe véve, az első gondolatra költséghatékonynak tűnő ötlet, már nem is olyan vonzó a matekolás után. Szerintem......
Nagyon jól tetted, hogy előbb kérdeztél, mert így jobban körbe lehet járni a témát, és a több szempont figyelembe vételével bölcsebben tudsz majd dönteni, nehogy öngólt rúgj.
Ezzel együtt, biztatlak, hogy csináld meg a terved, csak keresd meg a lehető legoptimálisabb megoldást, amiben szívesen segítünk Neked. :)

Egy jobb megoldás lehetne az a történet, ami Woodoopilot kollégának van, ami egy műanyag bódé.
Rágd át, és beszéljünk még róla!!!! :)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 14 13:34 #56003

Sziasztok! Új tag vagyok! Régóta nézegetem a fórumot és nagyon régóta szeretnék egy SK lakóautót.
Az átalakítási, engedélyeztetési procedúrát elkerülendő, szeretnék egy platóst, ami minimum 3.5 hosszú és kb 2 méter széles. Erre raknék egy használt hűtős alukoffer felépítményt (mert azok már le vannak szigetelve), raknék be ablakokat, talán napelemet és munkaaksit is.
Ez tuti biztosan, 100%, hogy rakománynak minősül?
Lehet megfelelően rögzíteni szerintetek egy 1-1.2 tonnás dobozt?
Lehet találni 2m KÜLSŐ szélességű alukoffert?
Köszönöm a válaszokat előre is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 05 13:39 #55974

Köszönöm az eddigi építő hozzászólásokat !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 febr. 02 22:11 #55966

Olisadebe írta:

Sziasztok ..Gondolkodom a daily átalakításán.Szerintetek ha házikót csinálnék belőle,kellene engedélyeztetni !? Menet közben gondolom nem lehetne hátúl utazni,de ha ezt elhagynám mint lehetőséget ..megérné átalakítani 4,2 hosszú 2,05cm széles és 2,3 magas ..Az autó 3,5t és az önsúlya 2670kg..tehát 830kg a raksúly dupla kerekes hátúl ..Várom pozitív vagy negatív hozzászólásokat ..Hátsó részről dobok egy kis képet ..Amúgy ki ,hogyan állna hozzá !?

Első probléma, a súly. 830 kg - 3 x 80 kg utazó személyek súlya, vagyis összesen 590 kg a rendelkezésre álló teherbírás. Amennyiben le tudsz bontani a meglévő felépítményről, legalább 400 kg-ot, akkor beleférhetsz a limitbe, de én max 100 kg-ot látok esélyesnek. Ne feledd, a víztartályok befogadó képességének a súlyát is beleszámolni!!!
Csak infóként: Könnyített bútorzattal is legalább 150 kg-al számolj, plusz a belső borítások, no meg a hőszigetelő anyagok, ami további 80-100 kg.
Egy furgon beépítésénél, 900 kg-al számolhatsz, és akkor még nincsen álló légkondi, napelem, és omnistor. A kocka koffer, ennél több anyagot fog kérni. Az esetedben, levonhatsz ebből 60-65 kg-ot, mert nem lesz beépítve hátsó ülés.
A második probléma a teherautó vizsgáztatása. A beépített lakhandival, nem fog átmenni a vizsgán, vagy csak nagyon csókosan, amire nem lehet rendszeresen számítani.
A harmadik, a későbbi értékesítés. Egy későbbi döntésed során, megválnál a lakónak beépített géptől, a Tgk besorolás miatt kevesen fognak érdeklődni iránta, éppen a problémás mivolta okán.
Amennyiben mégis a beépítés mellett döntesz, nagyon szívesen segítünk Neked, hogy a legoptimálisabb megoldásokat megtaláld. ;)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 31 08:24 #55950

Szerintem meg lehet csinálni. Könnyű bútorzattal, tágas lakótér lehet.
Ha tgk-nak hagyod, akkor a bejárat és az ablak hátul, a lehúzott hátsó ajtón belül. Tehát menet közben Ugyanígy nézhetne ki a jármű, mint most. Amikor megállsz, a tolóajtó fel és ott a világos, zárható lakótér. Ha fűteni is akarod, akkor egy álmenyezet kell, ami felül lezárja a lakóteret és a feltolt hátsó ajtónak is hagy helyet.
Ha átminősíted lakónak, akkor lehet oldalablak is, esetleg átjáró a lakótér és a vezetőfülke között.
A súlycsökkentéssel viszont tényleg foglalkozni kellene. Pl. a belső burkolatok átcserélése 4 mm-es rétegelt lemezre, könnyű hőszigetelés, esetleg a pótkerék elhagyása, a hátsó tolóajtó könnyítése, felesleges vasak lebontása az alvázról (majd teszel helyette más dolgokat), stb.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 31 07:14 #55949

Olisadebe írta:

Sziasztok ..Gondolkodom a daily átalakításán.Szerintetek ha házikót csinálnék belőle,kellene engedélyeztetni !? Menet közben gondolom nem lehetne hátúl utazni,de ha ezt elhagynám mint lehetőséget ..megérné átalakítani 4,2 hosszú 2,05cm széles és 2,3 magas ..Az autó 3,5t és az önsúlya 2670kg..tehát 830kg a raksúly dupla kerekes hátúl ..Várom pozitív vagy negatív hozzászólásokat ..Hátsó részről dobok egy kis képet ..Amúgy ki ,hogyan állna hozzá !?

Szerintem felejtős. Kevésnek tűnik a 830 kg. Túlsúlyos lesz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.