Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2020 máj. 27 20:54 #56302

dorka írta:

Sziasztok!
Egyáltalán nem vagyok otthon lakóautó témában, de kacérkodom a gondolattal, hogy jó lenne egy furgont venni, amivel kisebb túrákat lehetne tenni. Tehát nem egy fullos lakóautó lenne a cél, hanem csak egy kocsi, amiben lehet is aludni. Az jutott eszembe, hogy talán a legegyszerűbb lenne egy kiszuperált mentőt venni, abban általában van valamiféle áram, fűtés, hűtés. Teszek bele egy matracot meg egy kemping palackot és jó is vagyok.
Kérlek, segítsetek, hol a bibi a gondolatmenetemben mert ez így túl egyszerűnek hangzik még nekem is, Engedélyezés? max súlyok? Megfulladok alvás közben, beázok, megfagyok, mert nincs szigetelés. stb.stb. Jah és ezek általában Sprinterek, azokról mi itt a vélemény?
Plusz arról sincs fogalmam, ezek a mentők hogyan vannak vizsgáztatva. Ha mondjuk 4 fő szállítható, akkor beletehetek két ülést, ha kiveszem a hordágyat meg a hordszéket? Vagy ehhez is külön engedélyezés kellene?
Köszönöm előre is a válaszaitokat!
Szia.
Bár a gondolat működhet, de van némi balsejtelmem. Ismervén a magyar szokásokat ha valaki hozzájut egy leselejtezett mentőhöz azon a kor és a futott kilométer már valszeg megtette a hatását. A vezetékek, a tömítések a szilentek, és egyéb apróságok amik a kilométerek alatt mozogtak, dörzsölődtek, avultak. A kiszerelt műszerek helye, a mindennapi strapa. Félreértés ne essék nem lebeszélni akarlak csak felhívni a figyelmed vásárlásnál csak szakemberrel!
Üdv :Nyomi


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 27 15:06 #56301

Sziasztok!
Egyáltalán nem vagyok otthon lakóautó témában, de kacérkodom a gondolattal, hogy jó lenne egy furgont venni, amivel kisebb túrákat lehetne tenni. Tehát nem egy fullos lakóautó lenne a cél, hanem csak egy kocsi, amiben lehet is aludni. Az jutott eszembe, hogy talán a legegyszerűbb lenne egy kiszuperált mentőt venni, abban általában van valamiféle áram, fűtés, hűtés. Teszek bele egy matracot meg egy kemping palackot és jó is vagyok.
Kérlek, segítsetek, hol a bibi a gondolatmenetemben mert ez így túl egyszerűnek hangzik még nekem is, Engedélyezés? max súlyok? Megfulladok alvás közben, beázok, megfagyok, mert nincs szigetelés. stb.stb. Jah és ezek általában Sprinterek, azokról mi itt a vélemény?
Plusz arról sincs fogalmam, ezek a mentők hogyan vannak vizsgáztatva. Ha mondjuk 4 fő szállítható, akkor beletehetek két ülést, ha kiveszem a hordágyat meg a hordszéket? Vagy ehhez is külön engedélyezés kellene?
Köszönöm előre is a válaszaitokat!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 07 13:43 #56199

sziasztok!
Van valaki aki sajátkezűleg alakította az autóját és esetleg fel tudnám hívni egy pár kérdés erejéig?
Alap dolgokról lenne szó, főleg az engedélyeztetési része a dolognak.
Előre is köszönöm!

David

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 13 15:03 #56163

dutow írta:

Marmint a potkocsi atalakitas reszt latod problemasnak, problemasabb, mint egy utanfutoval/teherautoval ugyanezt eljatszani? (csak mert a link egy vontatora mutat)

Magyar infot errol nem talaltam, de ahogy most megprobaltam rakeresni, tobb nemet es angol oldalon is azt az informaciot latom, hogy ezeknek az amerikai otodik kerekeknek a fekrendszere altalaban nem felel meg az europai szabalyoknak (elektromos fekrendszerek csak 3.5 tonnas potkocsiig megengedettek, es addig is csak joval szigorubb feltetelekkel, mint az usaban. Ezek a kocsik meg altalaban 3.5 folott vannak, es elektromos fekesek)

Nomeg ezzel buknam a barkacsolas oromet :)

Az általad leírtak alapján, nekem ez a megoldás körvonalazódott a legmegfelelőbbnek. Azért ajánlottam azt amit belinkeltem, főleg a pótkocsira, és annak a vonószerkezetére tekintettel.
Ezekből többet is láttam már magyar rendszámmal itthon. Persze a méreteik különbözőek, így találni olyat is, ami 3.5 tonna alatti súllyal rendelkezik.
Vedd figyelembe, hogy minél nehezebb alapjárgányt választasz, azzal annál nehezebb mozogni, és a mozgatás költségei is arányosan nőnek, továbbá a behajtási lehetőségek, a súly növekedésével jelentősen csökkennek.
Persze megvan a maga szépsége a barkácsolásnak, alkotásnak, de át kell gondolni, hogy mi az ami életképes, és mi az ami már a nem éri meg vele foglalkozni kategória.
A rakományként rögzített bódé is működhet, de ennél is ésszerűen át kell gondolni a súly-méret sarkalatos kérdését.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 11 20:06 #56162

Vedd elő a párna cihából az aprót . Itt küldök egy olcsó nyergest suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...ariant1.makeId=1400& De könnyebben járható -csak 1800kg-hagyományos vonó háromszöges utánfutó is fellelhető az igényeidnek.Ez már terepjáróval/picuppal is gurul. Szűk 9 Millióból .
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...ariant1.makeId=1400&

Megköszönte: NagyPapa, becs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 11 19:21 #56161

Marmint a potkocsi atalakitas reszt latod problemasnak, problemasabb, mint egy utanfutoval/teherautoval ugyanezt eljatszani? (csak mert a link egy vontatora mutat)

Magyar infot errol nem talaltam, de ahogy most megprobaltam rakeresni, tobb nemet es angol oldalon is azt az informaciot latom, hogy ezeknek az amerikai otodik kerekeknek a fekrendszere altalaban nem felel meg az europai szabalyoknak (elektromos fekrendszerek csak 3.5 tonnas potkocsiig megengedettek, es addig is csak joval szigorubb feltetelekkel, mint az usaban. Ezek a kocsik meg altalaban 3.5 folott vannak, es elektromos fekesek)

Nomeg ezzel buknam a barkacsolas oromet :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 11 11:19 #56160

dutow írta:

A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.

A cel itt tenyleg "mozgathato (allando) lakas" lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) - nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.

Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges "tiny house"-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.

Ezek szerint, számodra egy ötödik kerék kellene, ahogy azt a jenkik hívják. Ezt náluk nagy számban használják. Egy ilyen megépítése házilag, mifelénk lepapírozva, szerintem utópisztikus feladatnak számít. Na nem a megépítése, hanem a papírmunkája. Jobban jársz, ha hozol a tengerentúlról egyet.

www.vezess.hu/haszongepjarmu/2017/08/14/...t-a-ram-3500-pickup/


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: NagyPapa, dutow

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 20:33 #56154

dutow írta:

A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.

A cel itt tenyleg "mozgathato (allando) lakas" lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) - nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.

Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges "tiny house"-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.

Megismétlem amit már számtalanszor megosztottunk. Gépjármű átalakításra szakosodott mérnök ill. NKH vizsgaállomás tud részletes tájékoztatást adni. Ha visszagörgeted a felírtakat akkor ezt is olvashatod.
Szia Nyomi


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 18:50 #56152

Sziasztok,
Igaz eleje még mindig nincs, de a világitással nagyjából kész vagyok

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 18:21 #56151

A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.

A cel itt tenyleg "mozgathato (allando) lakas" lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) - nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.

Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges "tiny house"-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 10 17:46 #56150

Újra fel akarod találni a személygépkocsi-lakókocsi megoldást. Amit leírtál, arra az jól megfelel.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 09 21:20 #56146

  • Udv mindenkinek!

    Gondodolkodunk egy "utazgatos lakas" kesziteseben, ami inkabb hosszabb tavu egy adott helyen tartozkodast celozna meg, mondjuk par havonta mozgassal - igy valami nagyobbat kepzelnenk el, eddig legszimpatikusabbnak a nyerges potkocsi tunik (illetve a busz, de ahhoz kepest igy a lakresz es a motor kulon egyseg maradna, tartosabbnak tunik).

    Kerdeskent lattam mar felmerulni masban is a forumon, illetve emlites szintjen, hogy van, akinek van ilyenje - de sok valaszt sajnos nem talaltam.

    Ami elsosorban erdekelne: mivel szeretenenk tenyleg mozgathatonak tartani (kulfoldon is), es nem egy fix helyre letaboroztatni "haznak", az, hogy mi szukseges ennek a szabalyszeru megvalositasahoz, kivtelezheto egy ilyen a mai magyar jogszabalyokkal? (minel tobb minden sajat kezuleg keszulne benne, a belso terbol foleg)

    Ahogy nezem meg egy alapbol dobozos (korabban itt a hutos felepitmeny volt emlitve valamiert) potkocsi eseteben is pl. az ablak vagasahoz is szukseg van mar papirmunkara, de mi a helyzet mondjuk a belso terrel, az mar szabadon alakithato barmikor folyamatosan, vagy annak is a terv reszenek kell lennie?

    Vagy talan inkabb ugy kerdeznem, hogy hogyan kene elkepzelnem ennek az epites/atalakitasnak a folyamatat (jogi, tervezesi, engedelyezesi... oldalrol) attol kezdve, hogy megvettunk egy ilyet? (amirol talaltam mar emlitest: gazterv, 220terv, szakmuhely, ...)

    szerk: illetve, ami meg eszembe jutott: emlitve volt itt ma felmerult bennem az is, hogy a leveheto/kiszedheto megoldasok is modositanak a kerdesen - es ami meg felmerult, hogy mit valtoztat a kerdesen ha egy egyszeru platos potkocsin "szallitunk" egy lakassa atalakitott kontenert?

    Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

    Több
    2020 márc. 09 18:12 #56145

    A Musko- nak írtam.

    Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

    Több
    2020 márc. 09 18:09 #56144

    Szia , én is itt tartok a lakóval, és ha tudnánk pár szót váltani, számom 06304332547 csörögj és visszahívlak.

    Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

    Több
    2020 febr. 26 22:33 #56087

    Mtl-ből nem találtam 2x1,5-es, csak 2x0,75-öst vagy 1-est.

    Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

    Több
    2020 febr. 26 21:23 #56086

    Kellenyiszabolcs írta:

    A 12v-os villany hálózat kiépítésénél tartok.
    Használnátok ti a helyemben hangszórókábelt vagy ragaszkodnátok a dupla szigetelésű MT kábelhez?

    A hangszórókábel jobban elfér a gégecsőben és van belőle piros-fekete.
    Mindenhova külön szeretném a + és - szálat vinni, nem a bódén keresztül testelni.

    A legnagyobb fogyasztóim a padlófűtés lesz kb 130w-al és a hűtő 65w-al. Azoknak befűztem a 4mm2-es Mt kábelt. A többi az nagyrészt alacsony teljesítményű (4,8w/m) led lesz meg USB aljzat max 2-3 amperrel.
    2x1,5-es kábeleke gondoltam.

    Esetleg próbáld MTL kábellel, ugynaz mint MT csak laposabb.

    Megköszönte: Kellenyiszabolcs

    Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

    Több
    2020 febr. 26 14:51 #56083

    Kellenyiszabolcs írta:

    A 12v-os villany hálózat kiépítésénél tartok.
    Használnátok ti a helyemben hangszórókábelt vagy ragaszkodnátok a dupla szigetelésű MT kábelhez?

    A hangszórókábel jobban elfér a gégecsőben és van belőle piros-fekete.
    Mindenhova külön szeretném a + és - szálat vinni, nem a bódén keresztül testelni.

    A legnagyobb fogyasztóim a padlófűtés lesz kb 130w-al és a hűtő 65w-al. Azoknak befűztem a 4mm2-es Mt kábelt. A többi az nagyrészt alacsony teljesítményű (4,8w/m) led lesz meg USB aljzat max 2-3 amperrel.
    2x1,5-es kábeleke gondoltam.

    Én azért ragaszkodnék az MT-hez...

    Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

    Több
    2020 febr. 26 12:15 #56082

    Kellenyiszabolcs írta:

    A 12v-os villany hálózat kiépítésénél tartok.
    Használnátok ti a helyemben hangszórókábelt......
    Én ,Nem! A led szalagokhoz mehet.(bár némelyik óccsobb hangszórókábelt gyalázat forrasztani ,már amennyiben erre szükséged van)

    Megköszönte: Kellenyiszabolcs

    Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

    Több
    2020 febr. 26 10:48 #56081

    A 12v-os villany hálózat kiépítésénél tartok.
    Használnátok ti a helyemben hangszórókábelt vagy ragaszkodnátok a dupla szigetelésű MT kábelhez?

    A hangszórókábel jobban elfér a gégecsőben és van belőle piros-fekete.
    Mindenhova külön szeretném a + és - szálat vinni, nem a bódén keresztül testelni.

    A legnagyobb fogyasztóim a padlófűtés lesz kb 130w-al és a hűtő 65w-al. Azoknak befűztem a 4mm2-es Mt kábelt. A többi az nagyrészt alacsony teljesítményű (4,8w/m) led lesz meg USB aljzat max 2-3 amperrel.
    2x1,5-es kábeleke gondoltam.

    Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

    Több
    2020 febr. 24 12:00 #56056

    Sziasztok lakóautósok!

    Másfél év után végre befejeztem saját kezű 9 személyes Ford Transitom 3 személyes lakóautóvá alakítását! Az autómérnöktől megvan a Műleírás, a határozat az átalakítás engedélyezéséhez, illetve megvan a gáztömörség és érintésvédelmi vizsga is. Fényképekkel videókkal dokumentáltam az építésemet.

    A határozat a műszaki vizsgára az alábbi dokumentumokat kéri még:
    Az elvégzett átalakítás szakszerűségét igazoló okirat vagy számla
    Jóváhagyott tervdokumentáció

    Tudna valaki segíteni nekem, hogy kihez tudnék fordulni a fent említett kérdésekben? A tervdokumentációt elkészíthetem én is az általam készített fényképek alapján, vagy ezt is annak kell csinálnia, aki az átalakítás szükségszerűségét igazoló okiratot vagy számlát adja? A határozat alapján elég egy számla is és akkor nem kell a szakszerűséget igazoló okirat?

    Előre is köszönök bármilyen segítséget és a rám szánt időt, így lakóautóm célbajúttatása előtti utolsó akadály leküzdése kapcsán.

    Üdvözlettel,
    Musko
    Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

    Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

    Moderátorok: MLK

    Partnereink:

    Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.