Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
tegnap 21:12 #53473

Üdv !
Nem pontosan kapcsolódik a témához.
Több mint 3 hete elindultunk Bp-ről 5400km nél járunk Ausztria-Svájc - Németország - Hollandia -Belgium - Franciaország - Spanyolország -Most jelenleg Portugália viszont a problémák jönnek sorra : először a villany szállt el azaz 5 világításbol egy sem működik szép lassan hulltak ki a fények utána a melegvizes bojler kezdte megmakacsolni magát most pedig a vízpumpa gyengélkedik . Lehet meghaltak a munka aksik ? (A tetőn 200w napelem elvileg tolt mindig amikor süt) lassan minden áram eltűnik van valakinek valaki ötlete ?
Előre is köszönöm.
Üdv !
Zoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 14 22:27 #53452

SLA vs. LiFePO akku teszt.


Gondolom nem sokan tudnak csehül, de a feliratot át lehet állítani magyarra...

Elég durva, hogy mindhárom akku 40 Ah kapacitású, de az Exide 2 és fél percet se bírt, a Varta kicsivel több mint 3 perc alatt merült le, a LiFePO akku meg majdnem 26 percig bírta ugyan azt a terhelést.
Kisebb terhelésnél jobban teljesítenek az ólom aksik, de a nyomába sem érnek a lítiumosnak. Pláne ha azt is nézzük, hogy a lítium akku fele akkora tömegű, és 10x annyi ciklust tud.

Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 06 21:03 #53349

bergember írta:

Sziasztok!

Ez jó lehet munka akkumulátornak?
www.kramp.com/shop-hu/hu/1033991/2809357...%C3%B3+akku+105+85+A
Én nem használnám munkaksinak.
Szerintem egy sima indító aksi.
Az, hogy gondozásmentes?...
Kamu...
minden savas aksit kell gondozni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 06 10:43 #53344

Sziasztok!

Ez jó lehet munka akkumulátornak?
www.kramp.com/shop-hu/hu/1033991/2809357...%C3%B3+akku+105+85+A

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 20 18:16 #53088

gattila írta:

Engem érdekelne. Kb. hány éves?
Szia!

Mivel nem én vettem, ezért megkérdeztem az előző tulajt, állítása szerint 2015-ös.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 20 11:51 #53085

Engem érdekelne. Kb. hány éves?
Laccci írta:

Úgy döntöttem,hogy nem teszem tönkre ezt az akkut...
Így hát vettem egy indítót (Jász Akku 100Ah).
Többen írták, hogy van/volt ilyen ABS akkujuk és jól bírja/bírta.
Ha esetleg kell valakinek akkor jelképes összegért (10000Huf)vihető.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 19 20:02 #53080

Úgy döntöttem,hogy nem teszem tönkre ezt az akkut...
Így hát vettem egy indítót (Jász Akku 100Ah).
Többen írták, hogy van/volt ilyen ABS akkujuk és jól bírja/bírta.
Ha esetleg kell valakinek akkor jelképes összegért (10000Huf)vihető.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 15 22:48 #53064

NagyPapa!

Köszönöm a válaszod.
Ezzel vettem a lakót, de én sem bíztam benne munkaakkuként, ezért vettem a DYNO dab12-110ah akkut.
Az A.B.S. az autót szépen indítja, a töltést tartja szóval marad a motortérben.
Sejtésem szerint csak a matricában tér el az ugyan ilyen 90Ah-s indító akkutól.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 15 17:34 #53062

Srychy írta:

Elvileg, használható, de kár lenne érte.
Jó kis munkaaksi.
Laccci írta:
Sziasztok!

Megadta magát az indító akksim...
Leállítottam az autót a ház előtt és már nem tudtam elindítani, a töltést sem vette fel, valszeg fenékzárlatos lett.
Viszont van egy felesleges jó állapotú A.B.S. 90Ah-s munka akkum, azzal álltam be az udvarba.
Szépen indít...
Szerintetek használható indító akkunak, vagy meghal az hirtelen nagy áramfelvétel miatt?
Ha bírja akkor most nem vennék másikat egyenlőre.

Üdv Néked Laccci!

Megpróbáltam utána nézni ennek az akkunak, hogy vajh' mit tudhat...
Az egyik WEB site úgy jellemzi, reklámozza, hogy szabadidő akkumulátor!
Az indító árama !!! 75 Amper!!
:rohog :sir
Van ennek egy BANNER változata is , ott az indító áramnál a gyár "nem szolgáltat adatokat" jelzést kaptam!
:sir :sir

Én már nagyon sokszor leírtam, volt még, hogy szinte veszekedtem is, de uraim!
Ezekért a lakóautóba használhatatlan szarokért senki se adjon egy figyinget se!!
Ne vegyétek be a sok süket dumát a "munka akkumulátorként" eladott szarokról, hogy nekünk lakóautóba ezek a jók!!!
Az az akku szart se ér, nálunk, nekünk, ha nem tudják megadni még az indító áramát sem!
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 15 14:34 #53058

Szerintem nyugodtan indítózz vele. Ha jó állapotban van a motor (könnyen indul), akkor azt el kell bírnia ennek az akksinak. Ami már problémás lehet, télen (lehűlt akkuval), percekig tartó köszörülés. Igazából ez semmilyen akkunak nem használ.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 15 08:54 #53055

Köszi.
Munka akkuból van egy új 110Ah-s DYNO, az megy a lakótérbe.
Ez felesleges (volt).

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 15 07:11 #53054

Elvileg, használható, de kár lenne érte.
Jó kis munkaaksi.
Laccci írta:

Sziasztok!

Megadta magát az indító akksim...
Leállítottam az autót a ház előtt és már nem tudtam elindítani, a töltést sem vette fel, valszeg fenékzárlatos lett.
Viszont van egy felesleges jó állapotú A.B.S. 90Ah-s munka akkum, azzal álltam be az udvarba.
Szépen indít...
Szerintetek használható indító akkunak, vagy meghal az hirtelen nagy áramfelvétel miatt?
Ha bírja akkor most nem vennék másikat egyenlőre.

Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 júl. 14 22:09 #53053

Sziasztok!

Megadta magát az indító akksim...
Leállítottam az autót a ház előtt és már nem tudtam elindítani, a töltést sem vette fel, valszeg fenékzárlatos lett.
Viszont van egy felesleges jó állapotú A.B.S. 90Ah-s munka akkum, azzal álltam be az udvarba.
Szépen indít...
Szerintetek használható indító akkunak, vagy meghal az hirtelen nagy áramfelvétel miatt?
Ha bírja akkor most nem vennék másikat egyenlőre.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 05 11:09 #52865

istozi írta:

"Fel lehet azt az akkut egy 1 Amperes töltővel is teljesen tölteni!"
Igen, fel lehet. Többször megtettem, hogy 360 Ah-ás telepet töltöttem a 3,8 A-es automata kütyüvel. Igaz, eltartott neki majd' egy hónapig, de télen volt rá ideje. Feltöltötte.

Az a töltő akkor messze nem tartozik a jó, pontosabban profi töltők közé...
Számolj utána: ha tök üres az akkud, akkor is csak cirka 100 óra kell egy teljes töltéshez.
Persze ez így nem igaz, mert az intelligens töltők 90 % töltés után visszavesznek -a belső ellenállás számítása alapján- a töltő áramból és onnan csökkentett teljesítménnyel, pontosabban árammal töltenek!
Ekkora -360 Ah- teljesítményű akkunál nem igazán fog a töltő leszabályozni, csak közvetlenül a teljes tele állapot előtt...
A CTEK töltők között az 5 Amperes már nagynak számít, a gyártója szerint alkalmas akár 240 Ah-s akku töltésére,sőt repasszálására is!
Nem véletlenül kértek érte a megjelenésekor 35 ezer ruppót....


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 05 10:03 #52864

"Fel lehet azt az akkut egy 1 Amperes töltővel is teljesen tölteni!"
Igen, fel lehet. Többször megtettem, hogy 360 Ah-ás telepet töltöttem a 3,8 A-es automata kütyüvel. Igaz, eltartott neki majd' egy hónapig, de télen volt rá ideje. Feltöltötte.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 05 10:01 #52863

Írtam, hogy "kevéssé tudom megítélni". Törölni sajnos nem tudom.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 05 06:29 #52860

gattila írta:

Szakmailag kevéssé tudom megitélni, talán egy "kezdőnek" hasznos lehet :)

lestiakku.hu/milyen-meghajto-akkumulator...akkumulatort-vegyek/

Azt ígértem legutóbb, hogy a témához nem szólok hozzá többet, de nem tudom megállni, hogy a cikk kapcsán ne írjak!
A cikk tele van ellentmondásokkal, szakmailag értelmezhetetlen dolgokkal, sőt marhaságok tömkelegével.
A cikk írójának halvány fingja sincs az elektromosságról, max annyit tud róla, hogy a villany ráz, mégis osztja az észt. Csak egyetlen példa:" a 100 Ah-s teljesítményű akkut minimum 10 Amperes töltővel kell tölteni, mert ha kisebbel töltjük akkor soha sem lesz az akku feltöltve!!"
:sir :smt208
A többi észosztása is ennyit ér!
Fiuk-lányok! Fel lehet azt az akkut egy 1 Amperes töltővel is teljesen tölteni!
:sorry :meghajol

Óvatosan azokkal a cikekkel amiket belinkeltek!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 04 18:42 #52858

Szakmailag kevéssé tudom megitélni, talán egy "kezdőnek" hasznos lehet :)

lestiakku.hu/milyen-meghajto-akkumulator...akkumulatort-vegyek/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 08 22:26 #52762

Van-e valakinek tapasztalata arra nézvést hogy az álábbi szett működését hogyan befolyásolja egy olyan riasztó ami telefon tud hívni? Egy lakóaitós üzletben azt mondták tönkreteszi a munka akkukat. Ez igaz? Ha igen , érdemes eetleg egy külön akksira kötni?
És vajon milyen akksi jó hozzá. Banner megteszi?
Így nézne ki:

CIGS technológiás - 100 wattos panelek kaphatók Érden, 20.- eFt/db pénzért.

egy töltés-szabályzó, ami kb 25.- eFt, ez megrendelhető az interneten, -vigyázz 100 Voltos bemenetű .

( www.ev-power.eu -ez egy Cseh oldal- ott keresni: GWL/Power MPPT Solar Regulator Tracer 2210 A -t az ára: 62,04 Euro = 19,235.- Ft, 3 napon belül leszállítják a Csehek)

inverter 2000 W,
a fogyasztás: monitor, fotóslámpák időnként, de mikro nem lenne.


K 2 db 100 Ah kapacitású fedélzeti akku,

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 23 06:29 #52733

:meghajol
A karosszéria munkáihoz, a műanyagok felhasználásához a zsírtalanításhoz a ragasztások technológiájához, famunkákhoz, beázásokhoz... én nem szoktam hozzászólni, nem szoktam tanácsot sem adni, mert nem értek hozzá!
Én, ha eddig észre vettétek, csak és kizárólag ahhoz szólok hozzá, amihez értek!!

Részemről akku tárgyában utoljára szeretnék a témában hozzászólni, mert úgy látom, hogy értelmetlenné vált a vita, győzött a "csóróság"!!
:sorry
Van egy régi barátom Pécelen (Béres Krisztián Safirlakoauto) aki azzal hívott fel, hogy a sokadik gagyi gyártmányú akkumulátor problémával kell foglalkoznia úgy lakókocsi,mint lakóautó kapcsán.
Több olyan járgánnyal találkozott ahol egyszerűen felrobbant az "akku-csoda" a járgányban és írjam meg, hogy nagyon vigyázzon mindenki a gagyival!!

Zoli!
Én megértem a minden áron való spórolást, de!
Az ilyen gagyik mellé mindig tegyük hozzá, hogy ezek a nagy belső ellenállású szarok, nem szeretik a köldökzsínórral való -vagy akár csak a napcellával való- un. csepptöltést sem, mert túltöltenek és akkor forrni szoktak.
Ha egy akku felforr -azt sokszor észre sem lehet venni- akkor vizet veszít, savgőzzel szép lassan tönkreteszi a teljes járgány belsejét, majd a tömény savtól képes felrobbanni a cellazárlat bekövetkezte végett!!

Arról már ne is beszéljünk, hogy szép lassan mennyi kárt tud okozni a csendben szivárgó savgőz!!

A csóróság ilyenkor duplán visszaüt. Ne ezeken spóroljunk!!

Az ócsó akkuknál mindíg mellé kell kell tenni-gondolni-írni, hogy ezek messze nem "gondozás mentesek" -még akkor sem, ha az van ráírva!

Krisztián barátom, -sok más lakós, lakóautósnak is ismerősen csenghet a neve Pécelről- találkozott több olyan esettel, olyan akkumulátorokkal foglalkozó KERESKEDŐVEL aki lakókocsi Mouverhez -tudjátok a járgányt távirányítva közlekedtető motoros kütyű- kifejezetten "munka-akkumulátor" szart javasolt.

Tudvalevő hogy ezek a mozgató motorok igen nagy áramokat képesek felvenni igen rövid idő alatt, ahova a start-stop akkuk közül is messze legjobban a spirálcellás akku kellene!

A vezetékek keresztmetszetével kapcsolatos gondokról ódákat lehetne írni.
Nekem személyes tapasztalatom volt, hogy egy "szakcégnél" az akkor vadiúj járgányomnál ködlámpák felszerelésre odavitt szerelésnél a "MESTER ÚR" 0,75 mm2 keresztmetszetű vezetékkel szeretett volna kötözni.
Sokan ismernek, hogy nagyon hangosan tudok ordítani, ott is ezt tettem!

Én a fentiek miatt -no meg az általam már sokszor leírt alapgondolat miatt is, én soha semminemű ócsó akkut nem javasolnák -a járgány árához képest a röhely ócsó akkuk világából- mert "MINDÍG A SZEGÉNY EMBER POCSÉKOL"!
:sorry
Van jó hírem is: 30 eFt körül, már lehet kapni akár EXIDE akkut is! Vigyázat! Az sem gondozásmentes!!
Nem a 60-70 eFt értékű AGM a drága, hanem a savgőzöket fújkáló szarok!!
A LESTI MESTER akkui valóban jók voltak régen, de lakóautóba és lakókocsiba semmi körülmények között nem javasolnám betenni őket... Igaz Ő is már más termékeit árulja....elszállt már felette is az idő...

Nálunk lakóautósoknál -remélem talán megértik a lakóautós társaim- ezen nem szabad spórolni!!
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Peter_Nizza, Nyomi, Srychy, gattila, Döme, Vincsenzo, bojes

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.