Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2019 dec. 04 18:38 #55674

NagyPapa írta:

fehencke írta:
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Ez ennyiért ingyen van!
Hát még akkor, ha nincs rajta szállítási költség sem, csak esetleg ÁFA...
Az egyedüli gond ott lehet, hogy nem tudni ki a gyártója, meddig fogja bírni, egyáltalán használható-e?...

Ez 49$ + 60$ a posta + vám + áfa. A minősége kérdéses, garanciát nem lehet érvényesíteni.

A GWL-nél 125$ egy 100Ah-s cella, garival.

Most akkor melyik a jobb üzlet?

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 18:24 #55673

fehencke írta:

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Kínából rizikós cellákat venni, van hogy a harmadát sem tudják, mint ami rá van írva. A legjobb esetben is olyat kapsz, ami nem ment át a minőségi ellenőrzésen. De olyat meg itthon is lehet szerezni a Samsung gödi gyárából.

Szerintem LiFePO4 cellákat a cseh GWL-től érdemes venni. Korrekt cég, eu adószámmal nettósan is megveheted.

Az elektromos autókban LiMnO, vagy LiMnCo kémiájú cellák vannak, ezeknek 3,7-3,8V a névleges feszültségük, 12V-os rendszerhez sajnos nem igazán jók.

Pont ma volt liciten egy 56e km-t futott törött Leaf, 30 kWh-s akkuval, amikor néztem 7000 EUR-on állt.

Nekem van egy 14 Leaf modulból összerakott akkum, ami kb. 50 kg. A múlt héten építettem be, egyúttal csináltam egy tesztet is. Egy 1000 W-os fűtő ventilátor 4 órán keresztül ment róla, amikor el kellett jönnöm. Akkor még 3,6V felett voltak a cellák, szerintem még egy órát bírt volna. Mindezt úgy, hogy csak kb. 10 fok volt. Egy 50 kg-os ólom akku kifeküdt volna 1-1,5 óra alatt, azok nem bírják se a nagy áramot, se a hideget...

Az elektromos autók li-ion akkui amúgy sokkal könnyebbek, mint a LiFePO4 akkuk, de cserébe érzékenyebbek, túltöltésnél esetleg kigyulladhatnak, bár közel sem olyan veszélyesek, mint modellező li-poly cellák. De bms nélkül nem rakunk össze semmilyen lítium akkupakkot, ez alapszabály...

Ja, nemrég ajánlottak Tesla modulokat is a szervízben, 750 EUR volt egy 25V-os 230Ah kapacitású modul, ami csak 25 kg!

Megköszönte: fehencke

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 17:54 #55672

Sala írta:

Segitseg kellene akksi ugyben.
Bar ez nem a lakoban van, hanem a motoromban.
Egy 12V os Lifepo4 akksi, amit a rajta felejtett usb leszivott 4.5Vra.
Az okos tolto nem indult el, mondvan alacsony a fesz. Atraktam 6V akksira, felnyomta 7V ra, atraktam 10V ra, feltolta 11Vra aztan vegleges 13.2V , feltolta 14.4V ra.
Mondjatok hogy nem oltem meg szegeny, draga volt

A tapasztalataim szerint az a LiFePO4 cella ami 2V alá merül, sajnos kuka. A te akkud 4 cellás, eléggé reménytelen szerintem. Mázlid van, hogy nem pukkant szét. Egy 20$-os bms megvédte volna, de még egy 3$-os low voltage alarm is, ha meghallod visítását.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 16:45 #55670

Srychy írta:

fehencke írta:
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Nem ez szokott felrobbanni, ha túltöltődik?

:rohog :rohog
Nem! Ezek, vas-szulfátosak ezeknek biztonságosnak kellene lenniük.
Nekem ebben csak az zavar, hogy túlon-túl jók ezek az árak, számomra már zavaróan ócsók!
:sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 16:19 #55669

fehencke írta:

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Nem ez szokott felrobbanni, ha túltöltődik?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 16:18 #55668

Korábbi bejegyzésekben woodoopilot foglalkozott ilyesmikkel.
fehencke írta:

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 12:45 #55663

fehencke írta:

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Ez ennyiért ingyen van!
Hát még akkor, ha nincs rajta szállítási költség sem, csak esetleg ÁFA...
Az egyedüli gond ott lehet, hogy nem tudni ki a gyártója, meddig fogja bírni, egyáltalán használható-e?...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 03 23:36 #55655

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 03 22:53 #55652

Segitseg kellene akksi ugyben.
Bar ez nem a lakoban van, hanem a motoromban.
Egy 12V os Lifepo4 akksi, amit a rajta felejtett usb leszivott 4.5Vra.
Az okos tolto nem indult el, mondvan alacsony a fesz. Atraktam 6V akksira, felnyomta 7V ra, atraktam 10V ra, feltolta 11Vra aztan vegleges 13.2V , feltolta 14.4V ra.
Mondjatok hogy nem oltem meg szegeny, draga volt

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 02 20:08 #55647

Mostanában egyre gyakrabban látom a tv-ben a Suzuki hibridek reklámját. Ezekben egy nagyobbacska generátor van, amit ugyan úgy szíjjal hajtanak meg a főtengelyről, mint a hagyományos generátorokat, de ha jól tudom, ez 48V-os, és 4 kW a teljesítménye. Ez a generátor egyben az "önindító" is, fékezéskor visszatölti a mozgási energiát egy lítium akkuba, gyorsításnál pedig rásegít a benzinmotorra. Van a kocsiban egy 12V-os ólom akku is, amit egy dc-dc konverterrel töltenek a lítium akkuról. Ezt a rendszert 1:1-ben be lehetne építeni egy lakóautóba, biztosan nem lehet nehéz, és talán az ára is jó lesz, ha majd lesz belőle bontott. Biztosan profi cucc lehet, a japánok rendesen megcsinálják az autóikat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 20 23:23 #55602

Leteszteltem az aktív balancert, működik éppenséggel, de sok haszna nincs. Akkor kapcsol be ha 100 mV különbség van a cellák között, de az túl sok. Ha már ennyire elmásznak egymástól, akkor az már nem jelent semmi jót. Az 1A-es balansz áram kis celláknál talán ér valamit, de az én 90 Ah-s celláimhoz túl kevés.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 11 16:37 #55563

Pont egy hónapja pakoltam be a nappaliban az erkély ajtó mellé a 14 Leaf modulból épített akkumat, most előszedtem, mert megjött végre kínából az akkuvédelem és az aktív balancer.
Kíváncsiságból rámértem a kapocsfeszültségre, hogy lássam kb. mennyi lehet az önkisülése. A lítium akkuknál 1 év alatt kb. 100 mV feszültségcsökkenést szoktam mérni cellánként, de 14 sorbakötött cellánál már esetleg lehet valamit mérni 1 hónap után is. Pláne, hogy nem tudhatom, milyen kondiban volt a Leaf, amikor kibontották a cellákat. Ha sokat gyorstöltötték, vagy ha sokat állt fullra töltve, akkor egy fiatalabb kocsiban is le lehet amortizálni az akkut.
Szóval rámértem a feszültségre ugyan azzal a műszerrel, és nemhogy kevesebb lenne, hanem 0,4V-al még magasabb is, mint egy hónappal ezelőtt. Na ezt csinálja utána egy ólom akku! :)

Megköszönte: Andy68

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 11 11:57 #55460

Bocsi, hogy ennyit írkálok itt a Nissan Leaf akkukról, de hogy miért is kínlódok vele, azt még nem írtam le.
A lítium akkuk sajnos eléggé drágák, ezért vettem meg ezeket a csábítóan olcsó bontott cellákat. Ha LiFePO4 prizmatikus cellákból raknék össze egy ugyan ekkora kapacitású akkut, az pontosan ugyan ekkora tömegű (50 kg) és ugyan ekkora térfogatú (32 liter) lenne, viszont annak az ára 480e Ft nettóban, plusz a szállítás és az áfa. Mondjuk az áfát el lehet sumákolni eu-s adószámmal, de akkor is több mint 3x annyiba kerülne, mint a bontott Nissan cellák. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a LIFePO4 cellák biztonságosabbak, azok 10 évet garantáltan kibírnak, de az elektromos autók akkui sem döglenek meg olyan hamar, mint ahogyan azt eleinte gondoltuk, a hasonló kémiájú laptok akkukból kiindulva. Szóval majd az idő eldönti mit bírnak majd ezek a cellák...

Megköszönte: jocibacsi, MaMi, NagyPapa, gattila, Vincsenzo, Andy68

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 10 19:53 #55458

Evés közben jön meg az étvágy, végül összesen 14 modult csavaroztam össze. Így már kicsit nehéz lett a akku, kb. 50 kg, egyedül le se tudom vinni :)
Az akkupakk mérete: 300 mm magas, 220 mm éles, és 480 mm hosszú. A ténylegesen kivehető kapacitás 4,4 kWh, a mikrohullámú sütő 6-7 órán keresztül mehetne róla...

Mellékletek:
Megköszönte: istozi, NagyPapa, gattila, Vincsenzo, Demeter

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 08 15:56 #55457

Összeraktam 7 db Leaf modulból egy akkut, rákötöttem egy 1kW-os invertert, amivel egy fűtő ventilátort működtettem. 1-es fokozaton 970-980 W-ot mutatott a fogyasztásmérő, miközben az inverter betápján 1090 W bemenő teljesítményt mértem. Ezek szerint kb. 10% az inverter vesztesége. Nem vészesen sok, de jó tudni...

A 7 db Leaf modul tömege kb. 26 kg, az 1 kW-os fűtőventilátor 1 óra 55 percen keresztül ment róla, akkor kezdett el sípolni az inverter akkuvédelme. Egy hasonló tömegű ólom akku, kb. 30 percig bírna ekkora terhelést.

Mellékletek:
Megköszönte: nemo25, MaMi, NagyPapa, Srychy, Döme, f3r1, Lovi, Andy68

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 05 14:37 #55451

Vettem 21 db Nissan Leaf akku modult, de csak 14 db-ot tudok beépíteni. Esetleg érdekel valakit ami kimaradt? 10e Ft-ért vettem darabját.

Egy modulban 4 db lítium cella van, 2 sorban, 2 párhuzamosan van kötve. A Leaf modulok 7,2-7,6V névleges feszültségűek, és kb. 50 Ah a kapacitásuk. 4 db-ból lehet összerakni egy 14,4-15,2V/100Ah-s akkut, ami csak 15 kg. Ez 100Ah ténylegesen kivehető kapacitást jelent, nem csak elméleti, mint az ólom akkuknál, amiknél sokszor örül az ember, ha a felét ki tudja venni annak, amit ráírnak.

Az akkupakkhoz kell egy BMS, meg célszerű egy aktív balancert is rákötni, de ezek már nem drága cuccok. Azt viszont ki kell találni, hogyan lehet egy autó generátorral fullra tölteni, mert ahhoz 16,8V kellene. Mondjuk nem kötelező 100%-ra tölteni, én is csak 80-90%-ra szoktram tölteni a lítium akkuimat, mert annyi is elég szokott lenni.
Nálam 48V-os a rendszer, ahhoz 7 modult kell sorba kötni, és 2x7 modulból áll össze az akkupakk, sajnos 3x7 nem fért be.

Melléklet:

Fájlnév: Leafbatter...itol.pdf
Fájlméret:88 KB

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 03 21:43 #55450

Igen. Pontosan. A hideg víz mindig alul menjen be és a meleg mindig felül ki.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 03 14:23 #55449

És akkor a búvárcső miatt fel kell cserélni a hideg/meleg oldalt? :)
istozi írta:

Az a Hajdú bármikor átszerelhető alsó helyzetűre is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 03 12:45 #55448

Az a Hajdú bármikor átszerelhető alsó helyzetűre is!


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 03 12:10 #55447

Még nincs bekötve a relé és időhiány miatt.... :(
Srychy írta:

gattila írta:
Ha az enyémre gondolsz, az egy 10 literes zárt Hajdú, mosdó fölé szerelhető verzió. A fűtőszál érdekes benne, a fűtőszál valami ilyesmi: www.nemsemmi.hu/Futobetet-cekasz-12V-300...jler-futobetet-szelt A hőfok kapcsolót relézni kell a nagyobb áramok miatt.

Kb mennyi idő alatt csinál neked meleg vizet?
(ismerem a képletet, de a tapasztalati eredmény jobban érdekel)
Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.