Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Akkumulátor

Több
2022 jún. 20 20:55 #57305

Koszonom a valaszt, biztato! A jozan paraszti eszemet hasznalva dontottem igy, ugyanis a szolar fesz. szabalyzo beallitasa kozben van egy menu pont ahol az alkalmazott aku tipusat kell megadni, savas vagy zseles, esetleg lithium. Amint beallitottam a zseles aku ertekeit, vetettem egy pillantast a savas aku beallitasaira is es erdekes modon azonos ertekeket valaszthattam csak. A maximum lemerules hatarerteke sem volt nagyon kulonbozo, talan par tized Volt. Akkor dontottem, h akkor felesleges a draga akut megvenni, ha sem teljesitmenyben, sem idotartamban nem tud tobbet. A draga 150es Varta 2 evig birta. Akkor most mi a kulonbseg?
Eddig mukodik, meg nem robbant, nem romlott el, remelem bevalik!
A segito hozzaszolasokat koszonom, varom tapasztalt szakik megjegyzeseit! Udv!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 jún. 20 17:20 #57304

Csak hiszti az egész mese a munka meg inditó aksikról.Az elektrókémia nem változott, ugyanazon folyamatok játszanak le mindkettőben. A külömbség csak annyi hogy a munkaaksit nem lehet akkora rövididelyű árammal terhelni mint az inditót, mert elgörbülnek a lemezei. A munkaaksi jobban lemerithetősége is csak mende-monda: ha 10V alá merited, jó meglehetőséggel kuka mindkettő. Egyszóval használd őket nyugodtan!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: jocibacsi, Mikes Kelemen

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 jún. 20 15:37 #57303

Szep napot, jo utat!
En is szeretnek segitseget kerni!
Valaki hozzaerto elmagyarazna nekem miert nem alkalmas egy 150Ah savas akkumulator(3db) munka aksinak?! Lecsereltem a regi zselest ami 2 ev utan megdoglott, es most mindenki a kornyezetemben panikszeruen reagalva akar meggyozni az nem fog mukodni, azonnal csereld ki! Valoban olyan nagy hibat kovettem el? Regen is voltak lakoautok es zseles akku csak par eve letezik. Kerem aki otthon van a temaban, mondja mar el nekem miert jo vagy nem jo a savas aku! Beszereltem, mukodik. Robbanni fog? Vagy elromlik?
Udvozlettel M.K.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 ápr. 21 12:41 #57275

Mértem, számoltam és arra jutottam nem fér el sehogy 2 db 100A akku. Viszont a 80A-ból hármat is el tudok helyezni. Mi a véleményetek, párhuzamosan kötve üzemelhetnek ezek? Nekem kettő volt eddig párhuzamosan kötve és kifogástalanul működött.
Kicsit buta a kérdésem, de vagytok egy páran tapasztaltabbak, hozzáértők.
Köszönöm, ha foglalkoztok velem.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 ápr. 05 08:38 #57260

Sziasztok.
Ismét hozzátok fordulok segítségért.

Meglévő napelem rendszert bővítem és a gél akkuk helyett lítium akku lett vásárolva ennek a beszereléséhez keresek szakembert.
Ugyan is be kell kötni a rendszerbe egy dc-dc battery konvertert meg egy hozzá való akku töltőt hogy a kocsi generátora is töltse a rendszert.

Ha tudtok magán személyt vagy céget aki bizonyos határidőn belül el tudja vállalni jelezzetek.


Én Heves megyében élek de a a távolság lényegtelen.

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 31 17:34 #57255

Azért ez a ciklusállóság elég savanyú:
Ciklusállóság 30% maradó kapacitásig: ~400-500
Szerkezeti élettartam év: ~4-5

Egy Banner kb. másfélszer ennyiért többet tud:
Ciklusállóság 30% maradó kapacitásig: ~1100+
Szerkezeti élettartam év: ~7-8

lestiakku.hu/webaruhaz/munka-akkumulator...ulator-agm-12v-85ah/
jocibacsi írta:

Szeretnék segítséget kérni tőletek.
Eddig sima ólomsavas "munka" akkumulátort használtam 13 éven keresztül.
Most szeretnék váltani.
lestiakku.hu/webaruhaz/munka-akkumulator...v-75ah-bal-ltc12-75/
Erre gondoltam.
Kérdésem az lenne, kell e nekem bármit is alakítani az akku töltése miatt a meglévő rendszeren. 1992 Knaus a lakó.
Köszönöm, ha foglalkoztok velem.
jocibacsi

Megköszönte: jocibacsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 26 17:44 #57251

Ket darab 100Ah van beszerelve. Ezeket a halozati tolto/utkozben generator tolti, mikor napocska is van akkor egy 360W-os napelem. Boven viszik a kompresszoros hutot es a tobbi fogyasztot. Kempingen kivul nap nelkul 5 napot birok. Ha nagyon borus akkor csak negyet. De nem szoktam megvarni amig melypontra kerulnek, inkabb beinditom a motort es rasegitek egy kicsit. A generator nem az eredeti 1990-es Ducatoe, lecsereltem egy 900W-ra, de ez nem kotelezo. Veletlenul akadt es felszereltem. Menet kozben eleg volt az eredeti 500W-s is, de allva hamarabb tolt a 900W.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: jocibacsi, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 26 12:34 #57250

Köszönöm. A hely bővités lehetőségét feladatnak veszem. Neked mekkora akku van az ülések alatt? Nekem most 2 db 80 A van. Az újból is 2 db a cél


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 26 10:36 #57249

Nem kell semi valtoztatas. De szerintem a 75Ah eleg keves. Ha az akkutarto meretei megengedik jo volna egy 90-100Ah akkut szerlni. Annyit akarmelyik toltorendszer csuklobol visz, ugyhogy nem lenne semmi problema.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 26 10:05 #57248

Szeretnék segítséget kérni tőletek.
Eddig sima ólomsavas "munka" akkumulátort használtam 13 éven keresztül.
Most szeretnék váltani.
lestiakku.hu/webaruhaz/munka-akkumulator...v-75ah-bal-ltc12-75/
Erre gondoltam.
Kérdésem az lenne, kell e nekem bármit is alakítani az akku töltése miatt a meglévő rendszeren. 1992 Knaus a lakó.
Köszönöm, ha foglalkoztok velem.
jocibacsi


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 23 06:18 #57220

Sala írta:

nagyonszépen köszi ,megvan mit olvasok a hétvégén!
Szívesen! Egyébként már vásároltam tőlük ,minden gond nélkül.(kinti címre)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 22 20:45 #57219

nagyonszépen köszi ,megvan mit olvasok a hétvégén!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 21 09:57 #57218

Sala írta:

Sziasztok segitseg kellene, főleg tőled Nagypapa!

Erősen elgondolkodtam egy beépitett bms-es, bluetoothos 100Ah lifepo4 en.
Jól gondolom, hogy csak kicserélem vagy kell mást is cserélnem?
Persze a csere előtt ki kell kössem a napelemeket is.
Elvileg az Epever mppt tudja kezelni, a gyári ülés alatti töltőben nemvagyok biztos, ha csak a feszültséget nézem, jónak kell lennie (14.5V)

köszönöm előre is!
Kinga&Andras, Svájc
Esetleg segíthet. Olvasgatva ,keresgélve véletlenül bukkantam rá:
solarv.de/ressourcen/faq-laderegler/

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 10 05:32 #57210

Szia.
Nagyon köszönöm az infót.
Utána is járok ennek az elektronikanak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 10 00:12 #57208

Ez éppen aktuális téma nálam is, megtennéd, hogy kifejted?

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 09 20:41 #57206

DucatoKatze írta:

Sziasztok.

Ismét a segítségetek szeretném kérni.
Vettem egy 200Ah Lifpo4 aksit. És hallottam, hogy a kocsi generátora ha tölti az károsíthatja a lítium akkumulátort.

Ez igaz lehet???

Ha jól emlékszem az autó generátora 14,8 Volttal tölt.
Eddig 2db gél aksi volt amit a kocsi generátora és a napelem panel töltött minden gond nélkül.
Szia!
Vélhetőleg igen. Célszerű ilyenkor, meg pl eur 6-nál boostert beiktatni, melyen van lítium aksi beállítási opció is.
Üdv: Nyomi


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 09 16:19 #57204

Sziasztok.

Ismét a segítségetek szeretném kérni.
Vettem egy 200Ah Lifpo4 aksit. És hallottam, hogy a kocsi generátora ha tölti az károsíthatja a lítium akkumulátort.

Ez igaz lehet???

Ha jól emlékszem az autó generátora 14,8 Volttal tölt.
Eddig 2db gél aksi volt amit a kocsi generátora és a napelem panel töltött minden gond nélkül.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 01 21:40 #57184

Sziasztok segitseg kellene, főleg tőled Nagypapa!

Erősen elgondolkodtam egy beépitett bms-es, bluetoothos 100Ah lifepo4 en.
Jól gondolom, hogy csak kicserélem vagy kell mást is cserélnem?
Persze a csere előtt ki kell kössem a napelemeket is.
Elvileg az Epever mppt tudja kezelni, a gyári ülés alatti töltőben nemvagyok biztos, ha csak a feszültséget nézem, jónak kell lennie (14.5V)

köszönöm előre is!
Kinga&Andras, Svájc

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 18:38 #55674

NagyPapa írta:

fehencke írta:
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Ez ennyiért ingyen van!
Hát még akkor, ha nincs rajta szállítási költség sem, csak esetleg ÁFA...
Az egyedüli gond ott lehet, hogy nem tudni ki a gyártója, meddig fogja bírni, egyáltalán használható-e?...

Ez 49$ + 60$ a posta + vám + áfa. A minősége kérdéses, garanciát nem lehet érvényesíteni.

A GWL-nél 125$ egy 100Ah-s cella, garival.

Most akkor melyik a jobb üzlet?

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 18:24 #55673

fehencke írta:

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Kínából rizikós cellákat venni, van hogy a harmadát sem tudják, mint ami rá van írva. A legjobb esetben is olyat kapsz, ami nem ment át a minőségi ellenőrzésen. De olyat meg itthon is lehet szerezni a Samsung gödi gyárából.

Szerintem LiFePO4 cellákat a cseh GWL-től érdemes venni. Korrekt cég, eu adószámmal nettósan is megveheted.

Az elektromos autókban LiMnO, vagy LiMnCo kémiájú cellák vannak, ezeknek 3,7-3,8V a névleges feszültségük, 12V-os rendszerhez sajnos nem igazán jók.

Pont ma volt liciten egy 56e km-t futott törött Leaf, 30 kWh-s akkuval, amikor néztem 7000 EUR-on állt.

Nekem van egy 14 Leaf modulból összerakott akkum, ami kb. 50 kg. A múlt héten építettem be, egyúttal csináltam egy tesztet is. Egy 1000 W-os fűtő ventilátor 4 órán keresztül ment róla, amikor el kellett jönnöm. Akkor még 3,6V felett voltak a cellák, szerintem még egy órát bírt volna. Mindezt úgy, hogy csak kb. 10 fok volt. Egy 50 kg-os ólom akku kifeküdt volna 1-1,5 óra alatt, azok nem bírják se a nagy áramot, se a hideget...

Az elektromos autók li-ion akkui amúgy sokkal könnyebbek, mint a LiFePO4 akkuk, de cserébe érzékenyebbek, túltöltésnél esetleg kigyulladhatnak, bár közel sem olyan veszélyesek, mint modellező li-poly cellák. De bms nélkül nem rakunk össze semmilyen lítium akkupakkot, ez alapszabály...

Ja, nemrég ajánlottak Tesla modulokat is a szervízben, 750 EUR volt egy 25V-os 230Ah kapacitású modul, ami csak 25 kg!

Megköszönte: fehencke

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.