Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Akkumulátor

Több
2023 máj. 23 20:08 #57781

Üdv! Régebben is felmerült ez kérdésként, jó lenne hallani a tapsztalataitokat, véleményeteket.

1996-os Dethleffs felépjtményem van, még mindig az eredeti, gyári töltő muzsikál a járgányban, amikor 220V-os hálózatra csatlakozom. (Mellé még van erősítésként egy 200 wattos napelem panel).

Indító akksi: www.auto-motor-akkumulator.hu/Exide-Prem...F5Na7rAaAvDqEALw_wcB

Fedélzeti akksi: www.auto-motor-akkumulator.hu/Rocket-mun...mulator-12V-82Ah-bal

Amikor a hálózatra csatlakozom, akkor mind az indító akksi, mind a fedélzeti akksi 15V vagy kicsit afeletti feszültséget mutat töltés közben. Attól félek, hogy túlsülnek.
Az indítóakksinál még nem gond, le tudom kapni a sarut, ha hosszabb ideig állunk és hálózaton vagyunk, viszont a másiknál ez nem megoldás.

Úgy általánosságban véve is tudni szeretném, hogy kinyírhatja-e ez az akksikat, vagy sem, és bízhatok a régi töltőben?
Vagy hogy van-e olyan akksi, amelyik megbirkózik a 15V-os feszültséggel a töltés során?

Köszönöm a segítséget!


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 máj. 03 11:34 #57744

Megtaláltam, valóban az a biztosíték volt, köszönöm a tippet! De nem lengő nálam, hanem egy kis dobozka van mindkét akkunak, persze külön helyeken, nehéz volt megtalálni. A munka akksinak a szekrény aljában, a lemez alatt, az autó akksinak meg a bojler mellett a pad alatt. így néz ki.
Kösziii!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 máj. 03 08:46 #57743

Nekem a vezetéken van, "lengő" biztosíték az aksi előtt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 máj. 03 08:22 #57742

Köszi! Próbálom felfedezni. Nálad ez a biztosíték valahol az akksi körül van, vezetéken, vagy panelen?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 máj. 03 08:19 #57741

Szia!
Ugyan ez volt a problémám. Ha 220-ra van kötve az autó, jelen esetben azért mutat, mert a töltőáramot "látja" az akkut nem. Van egy biztosíték közvetlenül az akkumulátor után, vélhetően az ment ki, vagy a töltő vezeték nincs csatlakoztatva az aksihoz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 máj. 03 08:10 #57740

Sziasztok. Van egy akksis problémám. Kicseréltem az autó akkumulátorát, mert kellett. Minden rendben, töltés van, 220-ról is tölt, de a lakóban lévő vezérlő panel azt jelzi, hogy az akksi lemerült. Előtte mutatta rendesen, most csak ha töltésen van 220-ra kötve akkor mutatja, utána leesik mintha nem lenne feltöltve. Hol keressem a hibát? Mit rontottam el esetleg a csere alkalmával?
Mondom a típust, hátha valaki találkozott hasonlóval: Ford Transit/Chausson Flash S3 2010. Csatolom a képeket a töltőről, a 12V tábláról (kibontva) és a vezérlőpanelről.
Köszi előre is ha tudtok segíteni!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 márc. 13 12:47 #57636

Boti68 írta:

Az akku tárolási helye szinte mindegy...
A 12v betáp helyét kéne megtalálni. Anno a lakókocsiban magam csatlakoztattam, de az sokkal egyszerűbb rendszer volt.
Itt valószínűleg oda valahova kell majd, ahová a (most épp használaton kívüli) akku töltő van rögzítve. Onnan mennek a vezetékek a 12v rendszer vezérlő paneljébe.
Szia!
Nem igazán értem, de ha a motortérben 2 akksi van lehet az egyik indító, a másik fedélzeti, vagy munka kinek hogy tetszik. Az indítóról lehet indítani a az autót a másikról nem. Ha ki akarod választani melyik melyik vedd le az egyikről, majd a másikról a sarut és próbálj meg indítózni. Már tudod is melyik melyik. Ha az egyik fedélzeti aksi meg van a hálózati csatlakozási pontod. Ha az agm akksit akarod bekötni kell egy másodlagos töltésvezérlő relé, amit az indító aksira kell kötni a mellékelt rajza szerint.
Fontos azonban, hogy ha van fedélzeti hagyományos ólom akksid azt síimán nem kötheted össze az agm aksiddal.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 27 12:44 #57490

Az akku tárolási helye szinte mindegy...
A 12v betáp helyét kéne megtalálni. Anno a lakókocsiban magam csatlakoztattam, de az sokkal egyszerűbb rendszer volt.
Itt valószínűleg oda valahova kell majd, ahová a (most épp használaton kívüli) akku töltő van rögzítve.Onnan mennek a vezetékek a 12v rendszer vezérlő paneljébe.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 27 10:47 #57489

Boti68 írta:

...ja és a Transitban gyárilag van két indító akku.

.Én még olyanról nem tudok hogy a motortérbe lenne a munka aksi.(de ettől még létezhet)
Szerintem nézesd át,mert valami nagyon nem ok,a lakó áramoddal.
Kell lenie valahol máshol csatlakozási pont és hely a lakórészre a munkaaksinak..
anyós ülés latt,vagy a láttam már lakórészi ülés alatt,léfpcső felépőnél...stb
Az ott már gyanus hogy hátavittek motortérből vezetéket.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 27 09:52 #57488

...ja és a Transitban gyárilag van két indító akku.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 27 09:50 #57487

Igen, valószínűleg utólag kötötték így rá az akkura. Meg is találtam a motortérből hátramenő kábeleket az egyik motorakkutól. Erre nekem sincs szükségem, ezért szeretnék hátra egy külön munkaakkut bekötni.

A lakórészben van is kapcsolótáblája a 12v-os rendszernek, az ajtó felett. Jelzi az akku töltöttségét, a víztartály szintjét, és van három kapcsoló is (lámpák, vízcsapok és hűtő).

A ruhásszekrény aljában van egy 220v akkutöltő is, aminek a kimenő kábelei most le vannak blankolva...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 27 09:19 #57485

Valami nincs rendben! Vagy elírtad a dolgot, vagy ott valami galiba van. Hogy jobban megértsd hogy müködik általában az csiga áramellátása megprobálom leirni:
1.Jár a motor: mindkét akku kap töltést, a lakórészben minden ami 12 voltos müködik (még az abszorpciós hütő is ha 12V-os kapcsolója be van kapcsolva. A nagy fogyasztása miatt CSAK ez az egyedüli helyzet amikor megy 12V-ról.
2. Leállitod a motort: az elektronika szétválasztja a kapcsolatot a két akku között. A lakó rész akkuja táplálja az összes 12 voltos cuccot (pompa, világitás, stb). A motorinditó akku " szundikál" és lévén hogy lekapcsolódott a fogyasztókról nincs az a veszély hogy lemerül és nem tudsz majd inditani.
3. Valahol olyan helyen kempingezel ahol 220V-os hálozatra tudod kapcsolni a csigát: megy minden a lakótérben, attól függetlenűl hogy 220 vagy 12 voltos, közben a lakórész akkuja is töltődik. A modernebb elektroblokkos csigáknál ekkor az inditóakku is telik (nállad ki kell mérni).
Még volna egy állapot-ha napelemeid is vannak szerelve..de erről nem irtál.
Remélem eleg érthető a magyarázatom :)


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 27 08:20 #57484

Szia!

Nem vagyok sajna ebben szakértő, mindenképpen jó ha szakember nézi meg, mert ugyan nem félünk a 12V-tól, rázni nem ráz, de sajna az is tud nagy galibát okozni (tűz).
Amit írsz "Az egyik akku a lakórész 12v-os rendszerét is működteti, ha jár a motor." nem nagyon értem, ennek így nem sok értelme van. Biztos probléma van ott szerintem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 26 12:03 #57481

Sziasztok!

Az akku témához kapcsolódva szeretnék kérdezni.
Nem rég vettem lakóautót. A motortérben két akku van. Az egyik akku a lakórész 12v-os rendszerét is működteti, ha jár a motor.
Van AGM munkaakkum, amit korábban lakókocsiban használtam. Ezt szeretném rákötni a 12v-os rendszerre, így az alapfogyasztók bármikor használhatók lennének (szivattyúk, lámpa, piezo-k...)
Még nem ismerem teljesen a 12v hálózatot, így felhívtam a kempinvilágos szervizt, hogy tudnának-e kialakítani egy betápot az AGM akkunak.
Mondták:...hát, nem biztos, hogy lehet 12v betápot....
Azért megbeszéltunk egy időpontot, amikor megnézik. Nem akadékoskodtam, kérdezgettem tovább...

Ha ez nem működik, hogyan lehetne még megoldani? Akku+Inverter és 220v-os betáp?
Minden megoldás érdekel :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 06 05:32 #57460

Köszönöm na ezért kérdeztem ,igy ez is megoldódott.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 05 22:18 #57459

kertesz írta:

Buék Mindenkinek
Az idei év is kiadással kezdődik mivel többet akarunk lenni vadkempingben ,milyen munka akkut vegyek a 3000 w.os inverterhez amivel időnként üzemeltetni akarok egy 1000-1600w-os fűtőtestet?
Tudom sok hozzászólás volt,de változik a technika és a tapasztalat is gyűlik.
Nagyot, roppant nagyot! Drága barátom most komolyan számolj. Ha csak 1000 w fűtésteljesítményt akarsz működtetni ( ez hűvösben be bírná melegíteni az autót ) óránként kb 80 AH teljesítményt igényel. Ilyen nagy mennyiségű áram kivonása egy ólom aksiból ( mivel azok kapacitása 20óra egyenletes teljesítményhez van megadva ) kb150-200 AH. És ez csak egyetlen óra. Már bocsi!


Nyomi
Megköszönte: jocibacsi, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 05 16:12 #57458

A fontosabb kérdés az lenne ,hogy hány darabot !!!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2023 jan. 05 09:33 #57457

Buék Mindenkinek
Az idei év is kiadással kezdődik mivel többet akarunk lenni vadkempingben ,milyen munka akkut vegyek a 3000 w.os inverterhez amivel időnként üzemeltetni akarok egy 1000-1600w-os fűtőtestet?
Tudom sok hozzászólás volt,de változik a technika és a tapasztalat is gyűlik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 júl. 17 19:56 #57323

A zselés is savas, meg az AGM (errefelé gondozásmentesnek hívják) meg a hagyományos (kupakos, ioncserélt vízzel vagy savval tölthető) is. Nem csoda, ha a töltési és a kisütési feszültségei hasonlóak.
A zselésben az elektrolit kocsonyásítva van, ezért abban az elektronok nehezebben közlekednek, kisebb az önkisülése, hosszabb az élettartama (általában, bár ez használat-függő - az akkumulátor élettartama MINDIG használatfüggő!). Az AGM (absorbed glass mat) üvegszövet "vattát" visel a lemezei között, az elektrolit az üvegszövet szálaira felfut a felületi feszültség miatt, ezért az elektrolit nem folyik, de nem is kocsonyás. A régi hagyományosat ismerjük.
Az, hogy a savas indító vagy munkaakkumulátor, az a belső (mechanikai) kialakításától függ, pl. hogy milyen formájúra és vastagságúra öntik az ólom lemezeket. Az indítókban vékonyabb lemezek vannak, nagyobb felülettel, a nagy felület miatt gyorsan nagy áramot tudnak leadni (én mivel nem kell sokáig áramot leadnia, a többi ólmot megspórolják, mert drága). Hosszú távon azonban az anyag mennyisége számít, mert az akkumulátor a kémiai reakció által adja le az energiát, és több anyag tovább tud reagálni.
Tehát ha azt akarjuk, hogy az akkumulátor sokáig működjön, akkor az egyik fontos paraméter a tömege!
A másik, hogy minden használat után a lehető leghamarabb töltsük fel teljesen (de ne töltsük túl).
A harmadik, hogy ne merítsük túl mélyre.
A fentiekkel szemben a lítium akkumulátor sokkal jobban szereti a "mostohább" körülményeket, nem szeret sokáig sem teljesen feltöltve, sem teljesen lemerítve lenni, akkor él sokáig boldogan, ha kb. 50% töltöttség körül létezhet.

Megköszönte: gattila, Mikes Kelemen

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 jún. 20 20:55 #57305

Koszonom a valaszt, biztato! A jozan paraszti eszemet hasznalva dontottem igy, ugyanis a szolar fesz. szabalyzo beallitasa kozben van egy menu pont ahol az alkalmazott aku tipusat kell megadni, savas vagy zseles, esetleg lithium. Amint beallitottam a zseles aku ertekeit, vetettem egy pillantast a savas aku beallitasaira is es erdekes modon azonos ertekeket valaszthattam csak. A maximum lemerules hatarerteke sem volt nagyon kulonbozo, talan par tized Volt. Akkor dontottem, h akkor felesleges a draga akut megvenni, ha sem teljesitmenyben, sem idotartamban nem tud tobbet. A draga 150es Varta 2 evig birta. Akkor most mi a kulonbseg?
Eddig mukodik, meg nem robbant, nem romlott el, remelem bevalik!
A segito hozzaszolasokat koszonom, varom tapasztalt szakik megjegyzeseit! Udv!

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.