Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Princz László élménybeszámolójának folytatása

12.nap (szept.12.-e szerda)

 

Sully sur Loire-Autur-Dole-Pontlaire

 

Sajnos ez már a haza fele vivő út. Feleségem kitalálta ha már úgyis Svájcon keresztül megyünk, akkor menjünk lejjebb mint ahol bejöttünk.

Még egyszer az útjelző táblákról.

Kék tábla: Fizetős autópálya. Messze kerülendő. Állítólag egy számítógépen vannak a NATÓ költségszámítási programjában. Ez persze nem igaz de a pálya számlát elnézve még igaz is lehet.

Zöld tábla: Ez a mi táblánk. Normál térképen ez a piros út. Ne ijedjünk meg ha ezen is autópálya van feltüntetve. Ez lehet pálya, de nem fizetős. A pálya hossza 2 km-től, 60 km-ig lehet. Aztán normál út lesz belőle.

Fehér tábla: Ez a helybelieknek és a Mazochistáknak van. 20 m-ként zebra, piros lámpa, körforgalom van és ezt a végtelenségig variálják.

Más:

Hihetetlen de igaz. Egyes népcsoportoknak a lakcímüknél az van írva, hogy "vándor".

Továbbá egy bizonyos létszám feletti városoknak területet kell biztosítani a megállásuk számára. Természetesen ezek az emberek ma már nem sátoros lovaskocsin járnak hanem lakóautóval.(Ide nem vezet tábla) Nehéz beléjük botlani de mi láttunk ilyen telepet.

Utolsó lehetőségünk volt így gyorsan vettünk három üveg vörösbort, valamint sajtokat. Végülis csak Franciaországban voltunk.

Ja a Loire mint folyó. Hát nem egy nagy durranás. Kicsi is piszkos is tele zúgókkal, bokros kis szigetekkel. Horgászó embereket láttunk, csónakot egy szálat se.

 

13.nap (szept.13.csütörtök )

Pontlayre-Neuchatel-Soloturm-Zurich-Winterthur-St.Gallen-Bregence-München-

Bad Reichenhall.

 

Hogy mikor léptük át a Svájci határt nem tudom. Legalább egy csíkot festhettek volna az útra. Mondtam a feleségemnek, hogy abban az országban ahol a kerékpáros képes karral jelezni a befordulási szándékát az emberek minden "aljásságot" elkövethetnek.

Hamarosan bekövetkezett. Azon a pálya szakaszon ahol építkezés folyt ki volt írva, hogy a megengedett sebesség 50 km/óra. Előttünk egy svájci a piros BMW-jével képes volt 49,5 km/órával menni, és ezt tartotta hosszú km-en keresztül. Mögöttünk hatalmas sor. Igaz, hogy mikor véget ért az építkezés 200 m-en belül eltűnt a sor.

Valaki azt mondta, hogy az autópálya nem panoráma út. Ez igaz. Svájcból csak a gyönyörű szép és egyértelmű útjelző táblákat láttuk. Még egy darab ferdelábú tehenet sem.(Tudja aminek a hegyfelőli lábai rövidebbek, hogy egyenesen tudjon állni)

Elfeledkeztünk róla, hogy keletnek megyünk és így gyorsabban sötétedik. Feleségem javaslatára Bad Reichenhallnál megálltunk egy camping-nál.(Konkrétan azt mondta, hogy itt most megállunk)

 

14.nap.(szept.14 péntek)

Bad Reichenhall-Salsburg-Wien-Mosonmagyaróvár

 

Bécsig nem történt semmi. Bécs előtt van egy leágazás ahol mindenki lefordult. Igen büszke voltam magamra milyen csendes pályát találtam. Pár km-után kivolt írva, hogy Wien Centrum. Akkor már tudtam baj van. Bécsben már sokszor jártunk de, hogy ez ahova megérkeztünk hol van fogalmam sem volt. Illetve annyi, hogy ez biztos a város közepe. Jó autós szokás szerint "egy széles útról nem szabad lemenni"-mentünk. Még a Schönbrun-i kastélyt is láttuk. Na egy lámpaváltásig. Feleségem akkor felfedezett egy Budapest feliratú táblát. A határig megint semmi baj sem volt. Hegyeshalomnál az eredeti kettős sorból lett három, majd négy végül ötös sorba álltunk. Senki nem jött oda, hogy a szerencsétlen Ukránoknak szóljanak, rossz sorba állnak. Megvárták míg a kapukhoz érnek és akkor kiszedték őket a sorból.

Mivel a kocsit csak hétfőn kellett leadni Szigetköz-ben meg még nem jártunk két napot ott töltöttünk. Hát nem a Loire völgye de legalább a mienk.

 

Visszaérkezés, kocsi leadás mint fent. Csak fordított sorrendben. Nem négyeltek fel de, hogy a hamutartót hogy lehet kivenni számomra olyan rejtély mint a teniszben a pontok számolása.

 

Haza érkezésemkor a család avval fogadott, hogy a lemez postaládát vaki meggyűrte, a fali boyler (10 l-es elektromos) nem működik az itthon maradt kocsimból elfogyott a benzin. Nagyobbik fiam (osztrák) telefonált- Alföldre van fuvarja és éjszaka a camionnal nálunk fog aludni, kisunokám skypon közölte, hogy nyáron tökjól érezte magát nálunk és a téli szünetben jön.- Vártam egy kicsit hátha még a mennyezet is leszakad. Mikor ez nem következett be leültem kedvence fotelembe és megnéztem a Vuelta egyik utolsó szakaszát a TV-ben.

akkor tudatosodott bennem-hazértem !

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.