Egy kis vidámparkozással egybekötött, őszi csavargás a Fertő körül.

Péntek délelőtt indultunk, Füredyék előttünk jártak valahol az autópályán. A terv az volt, hogy mártóznak egyet valamelyik termálban, mire utolérjük Őket.
Épp a kapuvári fürdőt nézték meg amikor beértük őket. Annyira kellemes idő volt, hogy megbeszéltük, hagyjuk a fürdést rossz idő esetére és nézzünk szabadtéri elfoglaltságok után.

Irány Fertőrákos!
A határra vezető út elején van egy parkoló ami elsőre kicsinek tűnt, de a túlsó végén elférnek a lakóautók is. 47.727741°, 16.642983°
Megnéztük, mikor indul az elektromos ”kisvonat” a határra, és volt annyi időnk, hogy addig bejártuk a kőbányát. A gyerekek számára a legjobb rész volt az, mikor a külső csigalépcsőn lementünk, és egy lépcső alján találtunk egy keskeny, vaksötét alagutat, ami a főtárnába vezetett vissza.
Az elektromos kisvonat a határon álló Mithras szentélybe vitt minket. Itt egy gyalogos-kerékpáros határátkelő van, ma már határőrök nélkül. KÉP
A kisvonat idegenvezetőjétől hallhattunk a Perzsáktól a kereszténységig tartó világvallásról. A Rómaiak rengeteg ilyen szentélyt építettek szerte Európában.
A kőfejtő parkolójában sajnos nem éjszakázhattunk, pedig nagyon szépen kérleltem a pénztárosnénit, így hát elgurítottuk házainkat a Páneurópai piknik helyszínének parkolójába ( 47.756529° , 16.622516° ). KÉP
Itt a tűzrakó helyet közrefogva, este tábortüzet is raktunk. Kicsit közel az út és éjszaka is járkálnak autók, de elviselhető. Valaki felszedhetné az úttestről a lassító csíkokat, mert ezek nélkül nagyon kellemes biwakoló hely lehetne.

Szombat
Másnap miután megnéztük a Páneurópai Piknik parkját, elgurultunk Nagycenkre.
A vasútmúzeum parkolójából át lehet sétálni a kastélyhoz is. 47.609993°, 16.704918°
A Széchenyi kastélyt (mely egyben emlékmúzeum) végigjárva elgondolkodhat az ember azon, hogy micsoda elme kell ahhoz, hogy ennyi mindennel tudjon foglalkozni. Ráadásul sokszor saját jövedelméből segítette sok terv megvalósulását. Milyen politikus az ilyen?
Az is elgondolkodtató, hogy pont mostanában sorra szűnnek meg, vagy épülnek le ezek a vívmányok (hajózás, vasút).
A Széchenyi múzeum után irány a múzeumvasút, ami ezen a napon ment utoljára. A füst, a pöfögés, és a zakatolás olyan volt, mint régen.
Mire visszaértünk LMC már várt minket a parkolóban.
Átgurultunk Ausztriába, a Mesepark parkolójába (47.802477°, 16.645506° ), és az esti sütögetéshez szépen U alakba álltunk. Érkezés után egy pillanat alatt tele lett pakolva a BIWAK fiók teteje. KÉP
Itt már kellemes szélcsend volt, és szépen fogyott a grillezett bárányborda.
Záráskor szólt egy őr, hogy ez nem lakóautós parkoló, de LMC közölte vele, hogy sok gyereket hoztunk a Meseparkba. Erre: Maradjunk nyugodtan, ha nem zavar, hogy éjszakára lezárják a parkolót. Így hát éjszaka egy zárt parkolóban őriztek minket.

Vasárnap
A Mesepark önmagában is megéri az utazást. Többen is állítjuk, hogy jobb program, mint Disneyland. Nem annyira puccos, viszont sokkal kedvesebb, hangulatosabb, ötletesebb.
A felnőttek is remekül érezhetik magukat KÉP
A Mesepark honlapja magyar nyelven is elérhető( http://www.familypark.at/un/start.html ), és a kapunál találtunk magyar nyelvű térképet is. Még a személyzet is tudja a legfontosabbat: ”Kicsit lesz majd vizes” KÉP . Lett. :-)
Az egész napos vidámparkozás után elbúcsúztunk Füredyéktől és LMC-től. Legurultunk a Fertő partjára, megnéztük az Osztrák partot, majd beálltunk az itteni kempingbe, mert már kellett az akkumulátornak is egy kis táplálás. 47.801191°, 16.691824° 25 euro volt két gyerekkel, árammal..

Hétfő
Ismét napsütéses reggelre ébredtünk, és elindultunk a Fertő magyarországi partjára vissza Fertőrákosra. 47.719840°, 16.692354°.
Nálunk jóval kevesebb a cölöpház, az viszont csak nagynevű cégek tulajdonában, és csak kiváltságosoknak.
Próbáltunk egy parti úton bicajozni, de az út hamarosan csak egy sáros ösvénnyé szűkült.
Így hát elindultunk megtekinteni Sopron legkedvesebb nevezetességét, a Lovasboltot.
Miután megtekintettük a teljes árukészletet, és megcsappantottuk a pólókínálatot, LMC tanácsára megnéztük a Brennbergbányai pihenőhelyet, ahova (most már tudjuk)nyugodtan be lehet állni nagy lakóval is, mert a fahíd alatt betongerendák vannak.
Gyönyörű biwakhely. 47.672513°, 16.511809° Egy erdei völgyben, patakparti tisztáson játszótér, kis focipálya, tűzrakóhely, fedett, feltöltött fatárolóval, WC űrítő (budi). Ja, és nincs térerő! KÉP
Este LMC meglátogatott minket, és már megint grilleztünk.

Kedd
A reggeli foci után elindultunk bicajjal a Szalamandra tóhoz.
Az út fele az országúton (az is erdőben, minimális forgalommal) másik fele erdei út, kb.4 km.
A tóparton iható vizű forrás, és pihenőhely KÉP
A tótól kelet felé, a domboldal egy szelídgesztenye erdő. Még most is sokat lehetett szedni és szép nagyokat is. KÉP
Este LMC meglátogatott minket, és már megint grilleztünk.
A gyerekeknek tábortűz és szalonnasütés KÉP

Szerda
Még mindig nagyon szép idő volt, de indulni kellett haza.
Hazafelé még benéztünk a Hegykői termálfürdőbe, ami nem volt túl nagy szám, hiszen volt két meleg medence, amibe a gyerekek nem jöhetnek, és volt két hideg, amiben meg fáztunk, ezért inkább üldögéltünk a partján.
Az élményelemeket azért nem üzemeltették, mert „csak gyerekek voltak a medencében”. Megbeszéltem a kezelő nénivel, hogy kapcsolja csak be, hiszen mi pont a gyerekek kedvéért jöttünk ide. Megbeszéltem a gyerekekkel, hogy ha elintézem a fröcskölő vizet, akkor utána nyafogás nélkül kijönnek a vízből.
Ezek után vagy 20 percig ment, csak nekik, folyamatosan a gomba. Így már könnyebb volt hazarángatni is őket.

A brennbergi pihenőben egyszer tarthatnánk egy találkozót is.

Az útról több kép is található a fotóalbumomban.