Korábbi szokásunkhoz híven, időnként részt veszünk az Európa-rally évenként, Pünkösdkor megrendezett találkozóin.

Ez évben a Bajorországi Neumarkt adott otthont a rendezvénynek. A helyszín a Fest Halle körüli parkoló. (rendezvény szünetekben itt hivatalos és ingyenes stellplatz található.) 19 országból több mint 500 egység jött el a találkozóra, mi magyarok 27 egységgel képviseltük hazánkat, szinte valamennyi magyar klub tagjai jelenvoltak.

Előzetes jelentkezés után már 8.-án lehetett érkezni, szokás szerint minden ország részvevőinek előre kijelölt helyre kellett beállni. Talán a legjobb területet kaptuk az angolokkal együtt, igaz elég közel a vasút mellett, de szép zöld füves területen. Első-és második nap eltelt a helyfoglalással az ismerkedéssel és az ismerősök köszöntésével, valamint városnézés és a kemping áruház meglátogatásával.

Pénteken reggel kezdődtek a csoportos kirándulások Nürnbergbe és Regesnburgba, majd délután az ünnepélyes megnyitó a nemzetek felvonulásával. Erre az alkalomra lelkesen készülődött a magyar kolónia, hiszen már többször elnyerte a zsűri tetszését ami történetesen az első és egyetlen díjazott helyet jelenti. Készülődés után, énekelve harmonika kísérettel kivonultunk a „Halle” előtti térre a gyülekező helyre, ahol lelkes fogadtatásra találtunk. Kattogtak a fényképezőgépek, s felvevők sokasága. Mintegy 20 perces sétával körbesétáltuk a tábor területét és bevonultunk a Fest Halléba a szépen terített asztalok mellé. A rendezők köszöntötték a kempingezők népes táborát, majd vacsora következett .A vacsorát követően kezdődött az ünnepélyes megnyitó. A szokásos köszöntők, és rövid műsor, sörözés, beszélgetés, tánc , legalább éjfélig majd nyugovóra tért a lelkes emberek hada.

Másnap szombaton Nürnbergi félnapos kiránduláson vettünk részt, mely alatt az ó-város egy részét néztük meg idegen vezető kíséretében. A valamikori királyi várost a legszebb 21.századi antik nagyvárosnak találom, legrégibb háza 1338 –ból való a vár a várfalak 1500-as években épültek. A városnak különös a patinája, a hangulata, órákig lehet csatangolni, fényképezni bámészkodni, majd déli 12 órakor a harangjátékot megnézni. A Regnitz folyó,(mely szinte pontosan középen átszeli a várost)szigetei, hídjai , házai mind-mind maradandó emléket hagytak bennünk. Fáradtan, de élményekkel teli érkeztünk a megállóba, hogy buszunkra szállva induljunk vissza a találkozó színhelyére.

Rövid pihenés, készülődés a közös vacsorára. Vacsoránkat megtiszteli a rally Francia elnöke, túra bizottság vezetője, a Lengyelek vezetői, a Horvát klub elnöke, más kempinges barátok. Jó a hangulat és jó az idő, éjfél körül csendesedik a tábor, lassan nyugovóra tér mindenki.

Vasárnap délelőtt vendégeket vártunk , érkezésük után grillezés , ebéd, egy kis sör, bor kíséretében. Rövid délutáni pihenő, majd besétáltunk a város főterére, hogy megnézzük az oldteimer találkozót amit éppen ezen a napon rendeztek. Gyönyörű járműveket láttunk a trabant-tól a cadilac-ig, sőt tucatnyi motorkerékpár és traktor is részt vett a találkozón.

A távolról érkezők hétfőn már reggel kezdtek indulni haza, vagy más célpontok felé. Mi megvártuk a 12-kor kezdödő záró ünnepélyt, majd búcsút véve ismerőseinktől, barátainktól mi is elindultunk szép hazánk irányába.

A fényképeket ide kattintva lehet megignézni.