Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

2007.06.02.-07.03.-közötti, 32 napos kirándulás

Féléves lakóautó tulajdonosként, több éves ifjúkori – skodás, sátras - kirándulás tapasztalatával, nyugdíjas mérnök házaspár, 2007.06.02.-07.03.-közötti, 32 napos kirándulása.


Nem igazi élménybeszámolónak szánom, inkább kedvcsinálónak írom le az utunkat, mivel az egész úton öt motoros magyar kirándulóval (sajnos) találkoztunk, többen megkérdezték, kik vagyunk és honnan, hogyan kerülünk ide. A látnivalók úgy vannak, olyan szépek, ahogy az úti könyvekben szerepelnek, ezekről nem írok, meg kell nézni.

1. nap: Balatonfűzfő - Berlin, Szlovákia, Csehországon keresztül. 808 km. Alvás berlini volt „Intercamping”, úgy néz ki, mint 33 évvel ezelőtt, de semmi kivetnivaló.

2. nap: Berlin – Puttgarden – (komp) – Rodby – Helsingor. 650 km. Komp 1,5 óra, sor nélkül. Kicsi camping. Internet ingyen. Itthonról rendelt „Skandináv Kártyát” itt érvényesítették, 3 EUR-t elfelejtették felszámolni.

3. nap: Helsingor nevezetességeinek (kastély, stb.) megtekintése, kerékpárral.

4. nap: Helsingor – (komp) – Helsinborg – Granna. 276 km. Komp azonnal. Kellemes autópálya. Camping tóparton, egy kis gyöngyszem. Nagy kerékpározás a településen.

5. nap: Granna – Stockholm. 288 km. Camping az előző napihoz képest, elfogadható, egy bevándorlói lakótelep mellett, a strandja olyan „arabos”, igen hideg a víz, de a helyiek fürödnek. U-ban 700 méterre. Kerékpározás a környéken.

6. nap: Stockholmi városnézés 3 napos „Stockholm Card”-al. Este Stockholm – Nyköping (reptér) – Stockholm, fiam és barátnője jött meglátogatni bennünket. 190 km.

7-8. nap: Városnézés a „gyerekekkel”. Gyönyörű idő, talán az első igen napos meleg idő Stockholmban, mindenki nyüzsög, napozik, motor csónakázik, „élt” a város.

9. nap: Stockholm – Oxelösund. 136 km. Tengerparti „csámborgás”, meglepő módon igen rossz állapotban lévő mellékúton. Útközben lévő tengerparti természetvédelmi terület viszont már „Skandinávos”. Tiszta, csinos, kiépített sétáló utak, WC, tájékoztató táblák stb… Camping tengerparton, nagyon jó, sokan fürödnek,.

10. nap: Oxelösund – Nyköping (reptér) – Stockholm. 115 km. „Gyerekek” feladva, vissza Stockholmi campingba, és még egy kis városnézés kerékpárral.

11. nap: Stockholm – (komp) – Turku – Helsinki. 200 km. Jó magyar módra korán kinn voltunk a Viking Line kikötőbe, hogy biztos felférjünk, jegyet itthon vettem a Mahartnál, egyiket sem kellett volna, „félház” sem volt. Komp 12 óra, gyönyörű idő volt, csak a látvány volt szebb. Helsinki campingban este 11-kor voltunk, GPS nélkül talán reggelre sem. Itt már éjfélkor is világos volt. Camping igen jól kiépített, metró 100 m-re, internet ingyen.

12-13. nap: Helsinki városnézés 2 napos „Helsinki Card”-al. Megnéztünk mindent ami érdekes, tömegközlekedés nagyon jó, de azért kerékpároztunk is egy keveset.

14. nap: Helsinki – Lappeenrata – Savonlina – Kuopio. 521 km. Ezt a vidéket nevezik finnek az „ezer tó” leghíresebb vidékének, igazolni tudjuk, hogy legalább mi láttunk kilencszázat. Útközben kastély, vízesés stb…, alul, felül víz, mivel esett majd egész nap. Camping ötcsillagos, estére kisütött, belefért egy kis tó körüli kerékpározás.

15. nap: Kuopio – Rovaniemi. 505 km. Igen kicsi forgalom, település ritkán, kilométereken keresztül egy lélek, út minősége jó, néhol keskeny. Campingban egy francia - aki betéve sorolta a Mo-i melegvízi fürdőket – megkérdezte minek megyünk a Nordkapp-ra, ugyanis ott egy nagy semmi van. Később rájöttünk, igaza van, mégis mindenki oda megy. Városnézés kerékpárral.

16. nap: Rovaniemi – Karasjok (Norvégia). 438 km. Rovaniemi után 8 km-re „Mikulásfalva”, Északi-Sarkkör, minden úgy ahogy az útikönyv írja. Az első, de nem az utolsó majdnem elütött rénszarvas. Útközbe SAMI (lapp) múzeum. Este campingban - lapp sátorban - tűz körül nemzetközi társaság (norvég, német, magyar, indiai, angol, olasz, finn, svéd), de főleg Tóni bácsi, 1946-ban Budaörsről 3 éves korában kitelepített, aki most kerékpárral megy a Nordkapp-ra, és megette a kolbászunkat.


17. nap: Karasjok – Skasvag. 252 km. Forgalom semmi, időnként egy lakóautó. Nordkapp előtt 13 km - el, a „legészakibb” camping, igen prózai, persze villany, melegvíz van, kerítés nincs, voltunk vagy öten. Kerékpárral – felfelé, lefelé toltuk, mert, fel nem bírtunk, le meg korlát hiányába, nem mertünk menni - ki a Nordkappra, szélcsendes (állítólag igen nagy szó), kissé itt-ott felhők, de a nap vidáman fenn van éjfélkor. Éjfélkor pezsgő és rénszarvasok kergetése a lakó körül.

18. nap: Skasvag - Honningsvag - Hammerfest - Alta. 332 km. Kicsi forgalom, keskeny, tekergős utak, néhol beázó alagutak. Kicsi fjordparti camping.

19. nap: Alta – Tromzo. 404 km. Alta múzeum, világörökség része, sziklarajzok. Tromzói camping tele volt, a kijelölt lakóautó parkolón aludtunk, semmi szolgáltatás, de pénzt sem kértek. Este, éjjel – világos van – nagy séta a városban.

20. nap: Tromzó - Skardberget - (komp) – Bognes – Rognan. 504 km. Fjordok mentén, le – fel, kanyar - kanyar, egyenes ritkán, híd, alagút. Camping természetesen fjord parton, város „cuki”, kerékpárral körbenézve.

21. nap: Rognan – Steinkjer. 498 km. Havas hegyek, zuhogó folyók, gyönyörű táj. Átléptük az északi sarkkört, visszafelé. Jó camping.

22. nap: Stinkjer – Trondheim – Melhus. 141 km. Egész napos Trondheimi városnézés, gyalog. Szép skandináv város, a katedrálisa csodálatos. A campingben – szombat – révén, a telepített rész teljes üzembe volt, nagyszülő, gyerekek, kutyák, macskák, kerti tőrpék, grill sütödék stb…

23. nap: Melhus - Halse -(komp) - Kanestraum - Kristiansund - (komp) – Bremsnes – Molde - (komp) – Vestnes – Alesund. 307 km. Bremsnes – Molde között az „Atlantic Road”, mint volt útépítőknek nagy élmény. Kompolás díja 6 m-nél majd duplájára nő, nagy erőfeszítésbe került a 6,60-as lakót összenyomni 6-ra, de általában sikerült.

24. nap: Alesund a legnagyobb norvég halász város. Szép város, campingból gyönyörű kilátás. 17 km-t kerékpározva néztük végig.

25. nap: Alesund - Linge - (komp) – Eidsdalen – Geiranger. 100 km. Világhíres szerpentinen „esünk” be a fjord végébe. Greiranger fjordot az UNESCO a természeti szépségek között az első helyre sorolja, ennyi azt hiszem elég is. Camping fjord végén. A fjordot hajóval gyalogosan oda-vissza néztük meg.

26. nap: Greiranger - Oslo. 445 km. Útközben Lillehammer nemzetközi hírnevű Maihaugent skanzen. Camping hegytetőn, nem igazából parcellázott, aki kapja marja helyezkedés, erős fél ház, jó busz közlekedéssel.

27.-28. nap: Városnézés „Oslo Card”-al. Három főváros közül szerintünk talán a legtöbb látnivalóval.

29. nap: Oslo – Rodby – (komp) – Puttgarden – Neustand. 810 km. Rohanás három országon keresztül. Szombat révén negyedik kompra fértünk fel. Éjszakázás lakó éjszakázó helyen. GPS segítséggel.

30. nap: Neustand – Regensburg. 745 km. Őrültekháza forgalom Németországon keresztül dugókkal tarkítva. Finom Dunaparti camping.

31. nap: Pihegés, nagy kerékpározás a Duna mentén.

32. nap: Regensburg – Balatonfűzfő. 610 km. Hazaértunk.

Közlekedésről: összes 9275 km alatt, négy balestet láttunk, kettőt Magyarországon, kettőt Németországban, Skandináviában – tudatosan figyelve – talán tíz autót láttam, aki túllépte a megengedett sebességet.

A túránk összességében jól sikerült, 3 hónapos internetes előkészítés, camping, komp, útdíj, látnivalók, térképek, összekészítve dossziéban összerendezve.


Összeállította: vaspal

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.