Regisztráció
Emlékezz rám

Motorozásnak indult, de ebből is lakóautózás lett...
Mivel a gyerekeket kölcsönadtuk egy hétre, kitaláltuk, hogy menjünk el motorozni egyet a Tátrába. Az utolsó pillanatban kiderült azonban, hogy baj van a motorral. Hát akkor menjünk lakóval. De akkor már menjünk el messzebb is. Így hát fogtunk egy lengyel útikönyvet, és lett belőle egy 3000 km-es barangolás.

Valahogy így nézett ki:Image

Július 29
Este indulás. Zólyomig jutottunk és ott aludtunk. Ködös esőben nem volt kedvem tovább menni. Egy üzem előtti parkolóban Kata ékes szlovák tudásával érdeklődte meg a portástól, hogy lehet-e itt aludni. Lehetett.Senki nem zavart minket.

július 30
Útközben egy parkolóban, szlovákiai magyarokkal váltottunk néhány szót. Tovább mentünk és megnéztük Rózsahegyet, ide majd szeretnénk elhozni a gyerekeket, síelni tanulni. Lanovkával kell felmenni és fent van két szálló is. Sok lankás pályával. Eztán ismét lanovkázni indultunk, Tátra-Lomnic-ra. Útközben láttuk a vihartépte Tátrát. Szomorú és megdöbbentő volt látni. A TV és az újság képei sokkal enyhébbek voltak, mint így "élőben" :Image
A lomnici csúcs legteteje teljesen felhőbe burkolózott, de az élmény így is fergeteges volt. :ImageA hegy lábánál, egy kellemes kempingben aludtunk,Image sütögettünk, iszogattunk és bámultuk a csúcson átbukó felhőket. N49fok9.51814perc E20fok18.64063perc (2100 Ft volt)

július 31
Tovább nézegettük a Tátrát és megnéztük Zakopane-t. Természetesen itt is lanovkáztunk, csak előtte legalább egy órát álltunk sorba, amit megelőzött némi, esőben megtett 2-3 km-es séta. A lanovkából egészen közelről néztük a zergemamát a kiszergével egy kőcsipkén álldogálni, szerintem csakis öngyilkosságra készülhettek. A hegy tetején végre sütött a nap egy keveset, és egészen messzire el lehetett látni. Image:Image:Image
Este egy Krakkó közeli kempingben aludtunk, ahol megismerkedtünk a Soplanica nevű lengyel vodkával. Vele jóba lettünk..A kemping büféjében két idősebb lengyel kiszúrta mit veszek, megkérdezték honnan jöttünk. Ezután egyszerre elkezdték szavalni a „Lengyel-Magyar örök barát…” kezdetű verset. Ezt valamikor régen hallottam magyarul, de erre nem számítottam, hogy lengyelül is fogom hallani valaha. Jól esett.

augusztus 1.
Délelőtt bejártuk Krakkó városát, ami nagyon szépséges.Mivel a városközpontban nem volt parkolóhely ezért elindultunk a centrumból kifelé és hamarosan találtunk ingyen parkolóhelyet. Így még villamossal is közlekedtünk. Délután irány a wielicskai sóbánya. A sétát egy angol nyelvű kísérővel tettük meg, és sok száz lépcsővel (1000?) kezdtük. Visszafelé egy lift hoz fel a mélyből. Szűk, de nyolc ember volt benne, lapjával és a fejünk fölé is beszállt még nyolc ember. Ráadásul iszonyú gyorsan ment. Este a sóbánya előtti parkolóban aludtunk. A parkolóőr már érkezéskor javasolta, hogy aludjunk itt, persze már úgy adott vissza. 8-10 olasz lakó éjszakázott velünk. Kis kipakolásra is lehetőség van. (kb 1000 Ft, de a parkolásért amúgy is kellet volna fizetni) N49fok59.21719perc E20fok3.08889perc :Image

augusztus 2
Irány a Mazur-i tóvidék. Délutánra ott voltunk Gyönyörű a sok kisebb, nagyobb tó. A környéken rengeteg a tehén és a gólya. :ImageSajnos kevés az igazán tóparti út. Kicsit sétálgattunk, és ekkor láttuk meg, hogy sok sarat vert fel az első kerék a kocsi oldalára. Közeledve rájöttünk, hogy az bizony nem sár volt. Crying or Very sad Mint mondtam sok tehén jár arrafelé. Igen jó hasznát vettük a szivargyújtóról működő szivattyúnak, mert így tudtuk slagozni is a cuccot. Töröltük, slagoltuk, újra töröltük, miközben megérkezett a hazafelé tartó csorda. Körbevettek minket a tehenek, és bámulták mit is csinálunk Kata guggolva törölgette a cuccot, miközben egy tehén kíváncsiskodva szagolgatta a hátát. Egy tóparti kempingben aludtunk (N53fok46.00777 E21fok50.86494) csapok voltak így tölteni tudtunk, csak leereszteni nem. Este szokás szerint sütögettünk. Mi voltunk az egyetlen lakóautó az egész kempingben.A mellettünk sátorozó társasággal megismertettük egymás ételét és italát.A húsos-hagymás krumplijuk finom volt, de az ital az rettenetes (valami olcsó vodka, valami iszonyú édes lónyállal felöntve), de megittuk!
:Image:Image
augusztus 3
Reggel körbejártunk még egy tavat majd irány Gdanszk. és a Balti-tenger. Megnéztük a Gdanszk fölé benyúló vékonyka félsziget végén lévő Hel nevű falut, ami az útikönyv szerint kedves kis halászfalucska világítótoronnyal A halászok azonban manapság vagy bazároznak, vagy az udvarukba tessékelnek minden autót óránként 3 Zlotyiért. Azt persze elintézték, hogy megállni tilos tábla minden sarokra jusson. A világítótorony is egy nem nagy, ámde nem is régi, és még csak nem is a parton áll.Csalódás volt az élmény. Este egy tengerparti kempingben aludtunk, ami igen hangos volt, mert a lengyelek arrafelé így buliznak. Viszont 11-kor hirtelen befejeződött. Mivel későn értünk szállást, csak másnap reggel megnéztük meg a tengert. Image Nagyon szép, de a partja igen magas így megszámlálhatatlan lépcsőn kellett lemenni.Ez az egész partszakasz kihagyható lett volna. Kb a siófoki parti zsúfoltság rengeteg bazár, és az úttesten tébláboló hatalmas tömeg.

augusztus 4.
Elindultunk nyugat felé. Közvetlenül a parton nincs út, így utazás közben nem láthatjuk a tengert. Kíváncsiak voltunk még a partra ezért még egy városkához (Darlowo) letértünk az útról. Itt már nem volt embertömeg. Ez tetszett. Itt már sokkal szebb volt, kevesebb lépcsőn kellett lesétálni, és gyönyörű volt a partvonal. Image Csak sétáltunk a tengerben, mert az idő sajnos borongós volt, a víz mindössze csak 18-19 fokos lehetett és fújt a szél is. Estére eljutottunk egy németországi faluba, Lanken-be, Ez Berlintől északra kb 10 km. Nagyon szép ingyenes lehetőség. Egy étterem parkolója de az étterem az út túloldalán van a parkoló viszont közvetlenül egy tavacska partján. Így este itt is kiülhettünk. N52fok45.60041 E13fok33.38849Image :Image

augusztus 5.
Reggel korán keltünk, de még indulás előtt Kata úszott egyet a tóban vadkacsák társaságában. A tó annyira tiszta volt hogy reggel egy német házaspár jött oda búvárkodni.
Prágában igen nehezen találtunk parkolót. A centrumban pénzbedobós helyek vannak, nekünk viszont nem volt Cseh koronánk. Találtunk viszont egy kis utcát, egy park szélén amit valahogy elfelejtettek. Szemfüles kisbuszok és még egy lakó állt csak itt. N 50fok5.69183 E14fok2437299 Megnéztük a várat és az oldalában, csodálatos kilátás mellett megittunk egy jó cseh sört. Image

Minden nap esett valamennyit, de nagy szerencsénkre vagy útközben, vagy csak éjszaka. Az utak elég rosszak. Nem kátyúsak, mint nálunk, de sok a nyomvályús út amire a mi lakónk nagyon érzékeny. Voltunk sárga utakon melyek jobbak voltak mint a piros. Mi főleg sárga utakon jártunk, nagyon szép helyeken és nem a frekventált helyeken lévő kempingeket kerestük, hanem inkább egyszerűbbeket (nekünk csak víz kellet). A lengyel kempingekben 26-34 Zlotyit fizettünk árammal együtt. WC-t üríteni és friss vizet tölteni mindenhol lehetett de szennyvizet leereszteni csak kevésben. Lakóautó kevés jár, főleg olaszokkal lehet találkozni. A gázolaj, kaja-pia és szerintem minden más is olcsóbb, mint itthon.
Bankautomatát lehet találni. A Zlotyi 70Ft körül jár.