Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

ÚTVONAL: AUSZTRIA-NÉMETORSZÁG-FRANCIAORSZÁG- DÉL-ANGLIA, IPSWICH 75. FICC RALLY – BELGIUM – NÉMETORSZÁG

 Fényképek, térképek Itt láthatók: www.panoramio.com/user/3593775 az idevonatkozó fotók az 5. oldaltól a 26. oldalig.
éj / 07.24 / péntek / 672 km . Németország, 93176 Beratzhausen-Rechberg Landgasthof Rechberger- Hof Szélesség 49° 8'14.59" Hosszúság: 11°52'2.36"
 Ingyenes éjszakai leállóhely, egy nyugodt kis falu közepén a helyi söröző parkolójában, a Passau-Nürnberg sztráda mellett 1 k m-re. A feltétel az, hogy fogyasszunk valamit. Gyephézagos, egyenes talaj, áramot, vizet is lehet kérni, díj ellenében.
Nagyon jó sör a saját gyártásukban. Férjem vacsorázott is, nagy meglepetésünkre, valami csoda szakács van ott. Szerencsére a parkoló a másik csendes oldalon van, zárás után csak a tücskök cirpeltek. Két lakó volt összesen.
éj, / 07.25 / szombat / 529 km. Németország, 52428, Jülich, WoMo-Stellplätze Ruraue-Tierpark, Szélesség 50°55'24.30"É Hosszúság 6°20'33.91"K
Aachen előtt ez a jülichi leállóhely nagyon jó volt. Szabadidőpark mellett a mezőn, a sarokban szervízállással, ha kell árammal. Éj/5 EUR, amit reggel 8 előtt beszedett a vándor pénzbeszedő.
Ez a helyiek ismert tábora, de nem voltak sokan. Folyó, sétaút, bicikliút, strand, sportpályák, gyermek-kalandpark, söröző. Éjjel csend-rend-fegyelem.

éj / 07.26 / vasárnap/ 581 km/ 364 km. Franciaország, Calais, (itt komp, 40 perc) és 217 km. Anglia, Brighton, Sheepcote Valley Caravan Club Site, Kód: BN2 5T8 Szélesség 50°49'16.75"É Hosszúság 0° 5'52.51"Ny

Innen a GPS-be már elég csak az angol helyiség kódokat beadni, ami a hely címében szerepel, és nem szükségesek a koordináták. Tehát itt a BN2 5T8-at beadtuk ahol a körzetszámot kéri a címnél, és teljesen pontosan odatalált.

Jegyünk a calais-i kompra már hónapokkal előtt meg volt váltva, így csak 100 EUR-ba került kettőnknek lakóval együtt, oda-vissza. Az érdekes tudnivaló ebben, hogy gyakorlatilag 8 főre szólt a jegyünk, mert mehet egy család egy lakóban max. 8 fővel is, akkor is ennyi, de az elején rögzítik a személyek nevét. Szóval potyautast nem vehetünk fel útközben.

Brüsszelt felülről kerülve, Brugge, Ostende, Dunkerque úton, időre megérkeztünk a komphoz és Doverbe 6 körül. Itt kezdődtek a gondok az éjszakai alvóhely megtalálásával. Itthon felkészültünk, de minek? Doverben több leállóhely is van, az első rögtön a komptól balra a Marine Parade-n, de ez valami ünnepi vásár miatt le volt zárva. A következő a Waterloo Crescent-en szintén. Elindultunk a sztrádán másnapi célunk Brighton felé, azzal, hogy 15 percre van onnan egy Stop24 benzinkút, éttermek, kamion megálló, amire többen azt jelezték, hogy megengedik az alvást. Miután láttuk, hogy nincs megengedő tábla, tanácskoztunk egy érkező angol lakóautós házaspárral. Ők rendkivül kedvesen elmondták, hogy meg ne próbáljuk Angliában az ilyen helyeken alvást, mert 100 font az ára és éjjel is elzavarnak. Csak a nagyon ritka jelölt helyeken lehet, vagy max. az u.n. lay by – okon, ami a sztrádákon egy vonallal elválasztott keskeny leállósáv. De ott melletted dübörögnek el a kamionok.
Ezért elindultunk Brighton-ba a tervezett kempingbe. Az út gyönyörű volt. Harsogó zöld legelők tele birkákkal, tehenekkel, gondozott évszázados lakóházak a sűrű kis falvakban, mindenhol kis fogadók, magánfarmok.
A GPS mellékutakon vitt lefelé, a déli angol tengerpartra.
Az út maga némi veszélyeket is hordott magában: annyira keskeny egy sávos, hogy két lakó között 3 centi lehet, balról mindenhol sövény, ami belóg az útra, magántulajdonú földek, leállni nem lehet, és ehhez jön hozzá a baloldali vezetés.
Dovernél ez még nem volt gond, mert szorgalmasan baktattunk a sztrádán az előttünk haladó után, de itt már alkonyatban, fáradtan, egyszer-kétszer befordultunk ellenkező sávba. Szerencsére alig volt forgalom.
Este 10-re megérkezünk Brightonba a kiszemelt kempingbe, ahol az iroda már be volt zárva, a sorompó előtt volt 3 lakónak való hely, áramcsatlakozással, kiírva, hogy aki oda befér, az várja meg a reggelt, aki nem, ’hazamehet’, mert a környéken sehol nincs hely még parkolni se.

Mi voltunk a harmadikak. Viszont a zuhany, WC csak mágneskártyával volt használható.
éj / 07.27/ hétfő/ 0 km/ Brighton, az előző címen.
Másnap reggel beszedtek tőlünk 1 teljes, a következő éj díját 22 fontot és az előző éjszakára még 12 fontot. A kemping színvonalas, ötcsillagos volt. Reggel kinyitom az ajtót, ott ül egy nyúl és csemegézik a fűből. Köszönök neki, de nem tudtam zavarni a tevékenységben. Az eső először csendesen, aztán rendesen esett, vártuk, hogy eláll, mert Brighton 2 mile-ra volt innen, be akartunk biciklizni, megnézni.
Aztán dél felé felvettük az esőkabátunkat és bementünk busszal, ami 500 m–re állt meg a kempingtől, egy külvárosi részben, és 10 perc alatt benn volt a központban. Leszálltunk a Royal Pavilion megállójában, www.visitbrighton.com, és először megnéztük ezt, mint a királyok régi üdülőpalotáját, ami kivülről és belülről is gyönyörű. Kimentünk és a sötét szobák után szikrázó napsütés fogadott, esőkabát le, séta az óvárosi utcák, a Lanes felé. Az egykori halászfalu utcái már átalakultak shopping negyeddé, de jóval több régi házat őriztek meg, mint errefelé szoktunk.
Lesétáltunk a tengerpartra, amely még őrizte régi stílusjegyeit, viszont a föld minden régiójából összetevődő tömeg volt, lakosok és turisták egyformán.

Sóderes part, hideg víz, fürdőélet nincs, nagy hullámok, szél. Látnivaló még egy-két régi patinás szálloda a parton, a Brighton Pier, a palota móló, ami hosszan nyúlik be a tengerbe, rajta kivülről eredeti stílusban megőrizve a fehér kupolás csarnokok, belülről ezek már sajnos mai játéktermek.

Megismerkedtünk a fish&chips-el, ami az egyik olcsó gyorsbüfé fajta náluk, kétféle halat árulnak a cod fish-t és a haddock fish-t, palacsintatésztába mártva, olajban kisürtve, szálkátlan fehér halak, vastagabb sült krumplival, mint amit pl. a McDonalds-ban adnak.
5 és 10 font között adják, van ahol adnak hozzá zöldborsópürét is. Ez volt az egyik elfogadható gyors étel náluk akár ebédre, akár vacsorára.

A parton a turistáknak régi kis sárga villamos közlekedik fel-alá, retró élmény.

Még bemegyünk vásárolni a belvárosba, a bolt indiai, a választék nemzetközi, itt most ért meg a nagy szemű kukactalan fekete cseresznye, ezt esszük 2 hétig. Utána végigmegyünk a St. James street-en, ami tele van üzletekkel, és vissza a kempingbe.

Véleményünk: Brigton áldozatául esett a turizmusnak, 6 óra alatt bejárható, ne várjunk semmi idilli, eldugott kis csendes, elegáns királyi üdülőhelyet, ez már elmúlt, kevert népességgel, normál kisvárossá alakult.

Kempingben új felfedezés: nincs keverős csaptelep a mosdókban, csak a zuhanyozóban van. A melegből nagyon forró jön. Aztán máshol is, sokszor ugyanez volt nyilvános WC-ben, éttermekben is.

éj / 07.28/ kedd / 277 km/ Anglia/ Salisbury felé Stonehenge-be, ez 155 km, onnan tovább: Cheddar árok 78 km. + 44 km. Bath előtt kemping.
Stonehenge: nincs kód, nem lakóhely, a mező közepén van, parkolók megtalálhatók: szélesség: 51°10'48.02"É hosszúság: 1°49'38.85"Ny
Az ötezer éves kőépítmény, amik hajdan négy koncentrikus kört alkottak. Mai napig nem tudni milyen célra épült. Egyesek szerint kultikus célra, mások szerint naptár volt, mostanában a téli és nyári napforduló idején tömegek keresik fel, a bronzkori obszervatórium jelenségét várva, amikor a nap felfénylik egy meghatározott résen át az egyik oszlopon.
Stonehenge most már nem egy eldugott hely, az egyik nagyforgalmú útkeresz-teződés mellett van, messziről látható, turisták tömegeit mozgatja meg, kötelező program Angliában.
Itt már meg lehetett volna venni azt a ’pass’-ot > bérletet, amellyel aránylag olcsón körbe lehet járni Anglia 400 történelmi műemlékét és a világörökség helyeit. Ha valaki egy körtúrára jön, hosszabb időre, tényleg megéri. www.english-heritage.org.uk/membership
Itt Stonehenge-be ezzel két felnőttnek 75 font lett volna a jegy, egyébként kb. 20-al drágább.
Tapasztaltuk, hogy ha hitelkártyával fizettünk, 300 Ft. volt a font, egyébként 305-308 Ft. helyett.
Megnéztük, körbejártuk, elkészítettük a fotókat, és nem kaptunk ihletet, inkább csak pipa behúzva, és tovább.
Cheddar árok > Cheddar Caves & Gorge Cím: Cheddar, Somerset, a parkolóhoz kód: BS27 3QF Szélesség 51°16'57.78"É hosszúság 2°45'51.56"Ny
A B3135-ös úton érdemes bemenni a szurdokba, ez egy völgyút, amelynek egy részén a fejed fölé magasodnak a hatalmas sziklák, majd már alacsonyabbakkal 1 utcás faluvá szelídülnek. Még a nagyobb sziklák alatt, a falu előtt több parkolóhely, caravan-oknak is. Több cseppkő barlangot lehet megtekinteni, itt készítik a híres Cheddar sajtot, fel lehet menni 274 lépcsőn egy magaslati kilátóba, ahonnan belátod az egész Mendip hills-t, maga a főutca tele van éttermekkel. www.cheddarcaves.co.uk
Megkóstoljuk az angolok híres gyömbérsörét, 11 szeszfokos , az íze egészen csapnivaló volt. Vettünk kétféle cheddar sajtot, és utazunk tovább. Maga a hely egy nagy ’népi etető’, a sziklamászók figyelmébe ajánljuk.
Este 7 körül megérkeztünk a Bath város előtti kempingbe. www.newtonmillpark.co.uk Folyó partján, 3 csillagos, hosszan kanyargó kemping, nagy megdöbbenésünkre 33 font egy éjszakára 2 felnőtt lakóval. Nézem a brightoni árakat a 4 csillagosban, ott 2 éjszakára kértek el ennyit, és komoly színvonalbeli különbséggel. Előveszem a web lapját a kempingnek és a Brighton-ban megvett angliai kempingek 2009-es könyvét, mutatom a recepciósnak, hogy ezek 22 fontot írnak ide. Felvilágosít: ők tele vannak, este 7-kor már szabadáras, annyit kér, amennyit akar, és ennyi. Hát tele nem voltak, a többi igaz. Itt is olyan érzésed van, hogy ’hazamehetsz’. Egyébként az összes kempingben előre kell fizetni, ahány éjszakát előre bemondasz, annyit.
éj / 07.29 / 182 km / szerda / Bath megtekintése, majd Hampton Court Palace, East Molesey Surrey 172 km, és tovább Windsor 10 km.
Bath Reggel elindultunk a lakóval Bath felé, ami kb. 3 km-re volt. Figyelmeztettek, hogy ne akarjunk bemenni, van egy Park and Drive rendszer, a város szélén parkoljunk be ide, és innen a busz 10 perc.
Könnyen megtaláltuk, és láss csodát, a parkolók korlátozva voltak 2,50 magasságban, tehát lakóval ide be se lehetett hajtani, nemhogy parkolni. Helyi lakos mutatta, hogy nem százasok ezzel a megoldással, és rögtön azt is megmutatta, hova álljunk be 50 méterrel odébb. Ez egy sporttelep parkolója volt, ahol reggel nem volt forgalom. Ez a parkoló itt van: szélesség 51°21'10.59"É hosszúság 2°22'56.98"Ny (Az Odd Down Park and Drive mellett, aminek a codja: BA2 8PA) Átsétáltunk a parkolóba, a busz 10 percenként indult, és Bath központjában leszálltunk.http://visitbath.co.uk/ A város központja: szélesség 51°22'52.95"É hosszúság 2°21'34.57"Ny
Előtanulmányaink során megtudtuk, hogy anno Hadrianus császár erre is kóborolt, és ebből a korból fennmaradt a római város magja, ami ma a világörökség része. A főbb látnivalók a mai város központjában vannak, ezek a római fürdő, a Pump room ami egy ívószalon volt a gyógyvízből, az Abbey ami Bath székesegyháza, a Avon folyó és felette a Pulteney híd, ezenkivül még vannak lényegtelenebbek, a Sally Lunn háza, a szinház, a fashion múzeum tényleg elegáns ruhákkal, a Royal Crescent ami egy gyönyörű utca házakkal.
A város elragadó, egyedi, hangulatos, szép, elegáns. Esett az eső, ezért sokat nem tudtunk mászkálni, de már az elsőként megnézett római fürdő is lenyűgöző volt. A forró víz két évezreden át ugyanúgy folyik az eredeti forrásból, a medencék még mindig tele vannak, bár ez már nem nyilvános fürdő, csupán egy látnivaló. Az egyik fürdőteremben falra vetítve megjelennek tógában a férfi fürdővendégek, vetkőznek, beszélgetnek, fürödnek, törülköznek, a hatása több dimenzióban olyan, mintha visszaesnénk az időben.
A katedrális legyezőboltos mennyezete itt volt számunkra újdonság, később többször visszaköszönt még.
A Pulteney híd érdekessége, hogy belülről utca, kivülről épületekkel beépített. Alatta az Avon folyó, benne különleges ejtésű kis lépcsővel. Ha szép időnk lett volna, lehetett volna hajózni egyet, de sajnos egyre jobban esett, ezért továbbindultunk. A főutcai shopping negyed közepén egy pékségben megkóstoltuk a töltött sült tésztáikat, sajttal, gombával, sonkával, marhahússal, hagymával, mindenfélével töltik, finomak és egy könnyű étkezésre jó mindegyik.
Ide még vissza kell térni!
Hampton Court Palace Megérkeztünk a Temze mellé, ez az első jelentős kastély utunk során. Parkolóhely du. 5-kor alig, ami van, azért egész napi díjat kérnek, és mindjárt bezár. Kivülről körülsétáljuk, és megyünk tovább Windsorba, ahol csak egy úgynevezett ’overnight’ éjszakai leállóhely lehetőség van, az Alma Road-on, máshol ekkora kocsiknak nincs parkoló. Ezeken az overnight helyeken is komolyan szabályozva van, hogy főzni, kirámolni nem lehet, itt egy hatalmas parkoló ez, ahol jönnek-mennek a kamionok, és éj/15 font. Ezért a következő tippet elővéve a Tesco nagy parkolójában aludtunk ingyen. Itt: kód: SL4 4JT Este 8-kor bezárt, addig sem szóltak hozzánk, utána sem, még egy kamion is beállt mögénk csendben, más nem volt. Angliában egyébként sok Tesco van, de ez sokszor csak egy kis sarki boltot jelent, parkoló nélkül. A Tesco közzé is tette, hogy O.K., de valamelyik sarokban húzza meg magát a vándor és csak 1 éjre.
éj 07.30 / vasárnap /153 km./ Windsor palace délelőtt, majd tovább Henley on Thames városkába, kemping.
Windsor Reggel visszamentünk az Alma Road-ra a parkolóba, mivel ez közvetlen a palota alatt van. Itt: kód: SL4 3HY Bedobtunk 3 fontot 3 órára és ez elég is volt. A parkoló felett a régi, de már szépen átalakított pályaudvaron keresztül vezetett az út a régi városrészbe, és onnan 200 m. a palota. A pályaudvar ma már nem funkcionál, hanem egy shopping negyed, aki látta a washingtoni megoldást, ez is hasonló.
www.royalcollection.org.uk
A palota robusztus, nagy kiterjedésű épületegyüttes, vörös tégla, a jellegzetes angol építészeti stílusban, teljesen nem járható be, 3 helyet lehet megnézni, a St.George’s Chapel-t, a state appartmeneket, és a Queen Mary’s Doll’s házat. Hideg-rideg szellemű, itt élni egyet jelenthet a depresszióval. Ilyenkor mindig hajlamosak vagyunk megérteni Diana-t, hogy miért jutott oda, ahova. A palota körüli városmag hangulatára is bélyeget nyom a hely nagysága. A város egyik részén van Eton, egyetemével és kollégiumával, de nem néztük meg.
Kint megint esik az eső, befutunk a pályaudvarra, és indulunk tovább egy kis Temze menti barangolásra. Utunk követi a Temze kanyargását, ez az a szakasz, ahol hajókázni lehetne, és több szép kis üdülővárosban kikötni. Itt szokott lenni a nyári royal regatta verseny, amit most is hirdettek, aug.15-re. Érdekes látnivaló lenne, de akkor már otthon leszünk. Uticélunk egy kisváros kempingje, Henley a város neve, a kemping itt van: kód: RG9 2HY Swiss Farm international touring and camping park a neve. Kora délután ott vagyunk és már megyünk is sétálni a napfényben. A kisváros csodaszép, tele gyönyörű régi virágos épülettel, Temze-parti élet folyik, a fekete ludak a fehér hattyúkkal a parton pihennek, hangulatos éttermek sora.
www.visithenley-on-thames.com Üdülőváros. Itt: szélesség 51°32'15.21"É hosszúság 0°54'4.84"Ny A kemping is életünk egyik legszebb kempingje volt, erdő szélén, legelő mellett, nagy területen, kis horgásztóval, kis sörözővel, medencével, változatos színes lombú fák, virágok, ápolt, tiszta, este százával jöttek a nyulak, a disznókat szabadon tartották itt is, (ezt már láttuk több helyen,) kis bádogból hajlított ólakat tesznek ki nekik, 3-4 disznóra jut 1 ól, és folyamatosan ott vannak. Nincs kosz, dagonya, és bűz, fű van, szabadság és boldog röfögés. Minden kempingtelken víz, áram, 3 telkenként szennyvízleeresztő az út mentén. Ez volt a legjobb kemping útunk során, csak 17 font volt 1 éjszakára és a recepciós személyzet kedvessége megnyerő volt.
éj / 07.31 / 221 km. Ipswich, érkezés a 75. FICC rally-ra Kód: IP3 8UH
Késői, kényelmes indulás után, a fenti kódot beadva a GPS-be, simán odaértünk kora délután. A londoni körgyűrű, az orbital sokat segített, jól lehetett haladni. Ipswich előtt már több lakóautót láttunk, egy német rendszámút kerülgettünk többször. Este meg is ismerkedtünk velük, kiderült hogy rendkivül szimpatikus, közvetlen magyar házaspár ült az autóban, aki a 8 nap alatt sokat tett a magyarok érdekében, mindenkinek segített, meghívta egy bográcsvacsorára a török klubelnököt, a horvátok klubelnökét (aki átvállalta tőlünk a jövő évi rally-t, de erről később,) francia társakat.
Érkezésünk első tapasztalata volt, hogy az angol szervezők kitűnő munkát végeztek, mindenki még otthonában megkapta a telek jelölését, ahova be kell állnia. Ezt kiakasztottuk már a kapuban a visszapillantó tükörre, és ezután csak mosolyogva, integetve tereltek bennünket a megfelelő helyre a társadalmi munkában dolgozó angol klubtagok. Hatalmas füves telkek voltak kijelölve, senki nem zavarta a másikat, el tudott különülni, 100 méterenként vízcsap, mindenhol áramcsatlakozás.
És amerre a szem ellátott, mindenhol lakók és sátrak, a nemzetek zászlói már lobogtak. Állítólag 1900 egység jött el. Jöttek Dél-Koreából, Tajwanról, Törökországból, és a világ minden részéből.
Mint utóbb kiderült, a magyar tábort 2 részre osztották, a nagyobb, aki az MCCC-n keresztül jelentkezett voltak egy helyen, de voltak, akik megyei kluboktól, vagy az autóklubon keresztül jöttek.
Kevés kivétellel minden magyar résztvevő érkezéskor bemutatkozott a már ott lévőknek, ezért elejétől kezdve jó hangulatú beszélgetések, ismerkedések jellemezték a magyar tábort. Pár egység 1-2 nappal később jött, csatlakozott.
A regisztráció frappáns, gyors, kedves volt, mindenki kapott ajándékot, prospektusokat, meghívást teára, kávéra. A szervezők kereskedők hadát vonultatták fel, a nagyobb műszaki berendezésektől kezdve a gázcseretelepig, minden volt, a legapróbb kütyüig. Pl. kiégett az egyik féklámpánk, másnapra az is ott volt az egyik kereskedőnél. Voltak büfék jellegzetes angol ételekkel, söröző, drinkbár, wifi hall, 1 km-re 2 nagy bevásárlóközpont, buszmegálló a kapunál, kutyasétáltató nagy mező a tábor mellett.
Aznap mindenki bevásárolt, ki összehajtható biciklit, mi pl. egy 5 m-es kinyitható zászlórudat, és egy színes repülő varjút a tetejére, amelyik aztán első éjjel folyamatosan verte a lakó tetejét, utána meg összegubancolta a lábait, majd nemes egyszerűséggel összecsukta a zászlórudat és elterült. De ekkor már sokak zászló rúdján valami hülyeség lengett a széles választékból, a zászló felett.
Első este belaktuk az u.n. pavilont, ami egyébként istálló volt, de a lovak beállóit eltávolították, és műanyagot szögeltek a helyükre, valamint söröző asztalokat és padokat raktak be. Így aztán 1-2 ezer ember simán befért. Esténként itt klf. zenekarok játszottak, pl. a Beatlest utánzó egész jó volt, és 8-10 féle angol hordós vagy üveges sört mértek.
Másnaptól kezdve egész nap gondoskodtak szórakoztatásunkról, aki nem ment kirándulni, ki se kellett mozdulnia a területről, mert folyamatos programok voltak, a hatalmas arénában kutya, sólyom, skótdudások, népi zene és tánc bemutatók, a wifi hallban este disco, a gyerekeknek biciklizésre alkalmas utak, az ipswichi tehergépjármű múzeumból naponta jött egy régi-régi zöld emeletes busz, ami ingyen elvitt oda bárkit, és még sorolhatnám.
Másnap, aug.1-én volt a nyitóünnepség, du. 4-kor. A magyar csapatból voltak nagyon jól felkészült, a helyzet ismeretében lévő társaink, akik nagyon kedvesen koordinálták a többieket, sőt készültek különböző tájak magyar népviseletével is, osztogatható magyar zászlókat hoztak, a ruhákból kölcsön is adtak, ilyen módon nagy része a társaságnak szépen fel tudott öltözni. Két karikás ostorosunk is volt, akik elől haladtak és profin kezelték az ostorokat, hatalmas sikert arattunk. A nemzetek csapatai összegyűltek a tábor mellett a mezőn, és onnan indulva körbejártuk az egész tábort. Megható volt, hogy mennyien eljöttek és milyen komolyan vették.
Voltak ott angol bányászok, kormos arccal, piros kendővel a nyakukban, de voltak, akik egyforma ruhát terveztek maguknak külön erre az alkalomra, voltak, akik sok-sok humorral oldották meg a jelmezüket, mindenki integetett, ismerkedett, mosolygott, a vezetőségi tagok egy old timer-ben érkeztek meg, és jöttek a skót dudások, a menet elején ők fújták a marsot.
Mi is elénekeltük menet közben az ismert magyar nótákat, és amikor a menet beérkezett az arénába, a vezetőség külön méltatta a magyar csapatot. Majd bemutatkozott, üdvözölte a megjelenteket és emlékezett az eddigi FICC Rally-kra.
A következő napok abszolút fesztelenül teltek, aki befizetett, különböző egész vagy félnapos kirándulásokra ment el, busszal vittek-hoztak bennünket, mi pl. elmentünk Londonba, Cambridge-be, Norwich-ba, Wroxham-be csatornahajókázásra, és Suffolk falvaiba, majd Kent Hall-ba, ami egy régi kastély volt. Önállóan majdnem mindenki bement Ipswich-be, ami egy szép kis város volt 4 km –re a tábortól, és nagyszerűen lehetett ott shoppingolni. Egyik este összetoltuk az asztalokat a mi utcánkban és egyik társunk finom főztjeit kóstoltuk meg, az italokat összedobtuk, és volt aki a saját arcképes cimkéivel ellátott 8 féle pálinkáját hozta el.
Másnap a szomszéd utcában lakó angolok hívtak meg bennünket, majd a másik területen lévő magyarok adtak vacsorát a török, horvát, francia társainknak is.
A kicsit hűvös estéken sok helyen égtek a fények, összeültek, poharaztak, beszélgettek, sokan a pavilonban szórakoztak, söröztek, a fiatalok idősekkel vegyesen táncoltak a dizsiben. Délutánonként a magyarok, amikor visszajöttek a buszok a kirándulásból elmesélték merre jártak, mit láttak. Szomszédolás is kerekedett, ez a 8-9 nap elegendőnek bizonyult arra, hogy hosszabban elbeszélgessünk, véleményünket nyilvánítsuk, volt társunk, aki egész életét elmesélte így, elgondolkodtatott bennünket, és megértettünk olyan vonatkozásokat, amivel egyébként nem foglalkozik az ember.
A magyar tábor résztvevői mind nyitott, közvetlen, a kultúrára fogékony, érdeklődő, jóindulatú emberek voltak, igazán szerencsés összetételben, ez alapozta meg derűs napjainkat.
Ami egy kis zavart és feszültséget keltett köreinkben, és nem rajtunk múlott, hogy sikerült megoldani, az az volt, hogy az MCCC elvállalta a jövő évre a 76.FICC Rally megrendezését Magyarországon, amely végül is még az indulás előtt 2 hónappal itthon az MCCC gyűlésén le lett szavazva. Viszont nem tudjuk, milyen szervezési hiba folytán, ott aug. 3-ra be lett téve a programba a magyar prezentáció a 2010-es évre, amelyben ezt a rallyt kellett volna bemutatni.
Ezt kínosan, kellemetlenül kellett kimagyaráznunk, illetve egyik társunk elintézte, hogy a horvát szövetség elnöke vállalja át a megrendezést. Ő megtette, hogy odarepült direkt ezért 2 napra és a magyarok helyett letárgyalta a jövő évet. Így Pulában lesz a következő júniusban megtartva. Azt hisszük mi, akik ott voltunk, hogy Pulában ott kell lenni, és sok köszönettel tartozunk nekik.
Aug.8-án a záró ceremóniával véget ért a rally, nagyon kedves volt, hogy mindenki készült valamilyen műsorral, itt nekünk megint jól jöttek a profi társaink kölcsönadott ruhái, amelyben eljártuk egy magyar lakodalmast, majd utána megkínáltuk a közönséget magyar borokkal és felkértük csárdásozni. Ehhez délután röpke 20 perc alatt tanította be a koreográfiát két házaspár! És megint sikerünk volt!
Ezzel véget ért a közös táborozás, volt aki már előtte utazgatott Angliában, többen utána indultak még kisebb-nagyobb körutakra.
Másnap mi elindultunk hazafelé, közben még Belgiumban újra megnéztük Ostende-t, Brugge-t és Gent-et, amiből Brugge még mindig a szivünk csücske, és mindenkinek ajánljuk, hogy szánjon rá fél napot…..úgyse lesz elég!
Regensburg- ban felfedeztünk egy olyan biciklikereskedőt, ahol csak az nem volt, amit még nem találtak fel ezügyben, egyébként hatalmas választék, negyvenezer bicikli, robogó és minden kellék. Ez a következő: http://www.zweirad-stadler.de és csak azt ajánlhatjuk, hogyha bárkinek ilyen ingere támad, okvetlen ugorjon be oda. Mi se úsztuk meg, kijöttünk két összehajtható bringával, ami már egy olyan fejlesztés, hogy utazókényelme és gyorsasága megegyezik a normál nagyságú bringáinkkal, viszont két táskába beférnek, és nem kell a teljes garázst kirámolni, ha egy város határában megállunk.
Az az igazság, hogy már a rallyn megirigyeltük, több társunknak már volt, ….
Végül kicsit befeküdtünk hét végére Bükfürdőn a gyógyvízbe, leáztattuk az út porát és frissen érkeztünk haza.
Összefoglalásként elmondhatjuk, hogy nagyon jól sikerült találkozó volt, ami kielégítette azt az igényünket is, hogy ismeretlen helyeken járjunk, a táborból is sokat kiránduljunk, biciklizzünk, és az esténkénti időtöltésre is mindig volt partner, ha el nem ájultak a résztvevők a napi csavargástól.
Viszont az angol ételek és sörök most sem nyertek meg bennünket maguknak..meggyőződésünk, hogy meg kéne hívni őket kis konyhaművészeti továbbképzésre.
MaNa-né 

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.