Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Kihasználva ,hogy az Emo-ra elkellett mennem, az utat egy kis kerülövel tettük meg.

1./Október. 03.(szombat)

Az eseményekkel dús csütörtök és pénteki napok után reggel elindultunk utunkra. Ragyogó napsütés és igazi kiránduló idő kísért bennünket.
Útvonal: Dunakeszi-Hegyeshalom-Eisenstadt-Bécsújhely-Fuschl
Első megállónk Semmering, ahol megcsodáltuk, hogy milyen nagy élet van a városban szombati napon is. A kerékpárosok korra-nemre tekintet nélkül kerekeztek fel a hegyre. Itt ebédeltünk, az otthonról hozott gulyásleves és almás rétes volt a menü.
Innét Bruck-Leoben-Lienzen,Schaldming-Radststadt-Bischofen-Zell-Am-Zee,-Fusch felé vettük utunkat.
Fusch volt az első esti szálláshelyünk, amely a Grossgockner strasse útvonal kezdete. Egy patak mellett aludtunk, (Fusch patak) hegyekkel övezett völgyben. A nap rövid ideig süt csak be a városkára, a hegyek tölcsért alkotnak a házak körül
Este tv nézés, vacsora. Megbeszéltük a következő nap programját.

2./Október. 04. (vasárnap)
Hajnali 8-kor ébredtünk, mindketten fáradtan feküdtünk le előző este. Reggeli után útnak indultunk.
Pár kilométer után elértük a beléptető sorompót, Mauthaus Fuschnál. Itt vásároltuk meg az egész napra szóló jegyet 28 Eu. és mellé 4 Eu. a magyar nyelvű tájékoztatót.
Fényképekkel illusztrálva ír az út építéséről, valamint az út mellett található megállóhelyekről azok által nyújtott szolgáltatásokról.
Az út teljes hossza 89 km, Brucktól-Lienzig. A tengerszint feletti 75o km-től indultunk a Hochtor 2507 méter, ahol egy alagúton jutottunk át a Salzburg tartományból Carintia tartományba.
Mint említettem több megállóhely található, ahol az elfáradt turisták pihenhetnek illetve gyönyörködhetnek a kilátásba.
első megállónk a Piffkar volt (1620 m). Nagy meglepetésünkre találkoztunk egy Izraeli házaspárral, akik közül a férfi, ragyogóan beszélt magyarul. Elmondta hogy szülei magyarok voltak, ő már Izraelben született, de megtanították a Magyar nyelvre.
Következő megállónk a Fuscher Törl volt (2428 m). Az út felfele tűkanyarral van tűzdelve, az út mellett nem jellemző a korlát, vagyis egyáltalán nincs is.
A parkolóból megcsodáltuk a tájat és a tegnap előtt esett friss hóban mosakodtunk. Egyébként ma is ragyogó időnk volt. Közben Gyöngyivel beszéltünk telefonon.
A Hochtor fele vettük az irányt, itt található a fentebb említett alagút, 311 m hosszú. A rómaiak idején már ismert átkelő volt. Innét már az út erőteljesen lejt. Sok -sok kanyar után elértünk az el ágazásig, (Posthausguttal).Innét 8,7 km az út a Ferenc József Hőhe-ig. E táv alatt 510 métert emelkedik az út.
A magaslattal szemben láthatjuk a 3798 m magas Glossglockner csúcsot. (Ausztria legmagasabb hegye).
Nagy élmény a Glossglockner gleccser a Paster See. A parkolóból fogaskerekű vasúttal lehet lemenni. A turisták kedvencei a mormoták is előkerültek. Gyalog jártuk be a környéket, sok fotót készítettünk. Itt volt az ebédünk is. Hazai lecsó.
Elindultunk Heiligenblut, Lienz fele. A következő 50-60 km-t folyamatosan lefele tettük meg, 30-40 km-s tempóval. Az út átlagos lejtése/emelkedése 12 %.
Lienz után rögtön az olasz határt átlépve egy kempingnek jelölt stell placcot találtunk, ahol éjszakáztunk.12EUR

3./ október. 5 (hétfő)
Alaposan elaludtunk, 8-kor ébredtünk ma is. Reggeli után irány a Dolomitok. Csodálatos szürke-fehér szikla hegyek, és ragyognak a napsütésben.
Sextental völgyön keresztül érkeztünk a Passó Di M.Croce vízválasztó vonalig mely 1620 m magasan van. Előtte megnéztük a Sexten-i 4 csillagos campinget is. A mai napon 70 % s telitettségű.
A Kreuzbergpasson keresztül (1636 m) a Piave völgyéig 30 km-t tettünk meg, majd az 51-s útra tértünk, melyen Cortinába érkeztünk. A kb 100 km-s utat (ebédidővel együtt) 4 óra alatt tettük meg. Utunkat végig kísérték a ragyogó napsütésben pompázó dolomit hegyek. Az úton folyamatosan fényképeztem.
A városba érve, nagy nehezen sikerült parkolót találnunk. Majd besétáltunk a főtérre. A településen, szálloda- szálloda hátán, szinte más épületet (az üzleteken kívül) nem is lehet találni. Ebben az időszakban zárva tartanak, a sí szezonban van itt élet.
A városról 4 km-re lévő stell placcon (repülőtéren) töltjük az éjszakát. SS 51 s út mellett
Cortina D Ampezzo (N 46.34 407 E 12 06 921). Ott tartózkodásunk alatt 3-4 le és felszállás történt, melyet alig hallottunk ,vagyis nem volt zavaró.

4./Október 6.(kedd)
Reggel nekivágtunk a Falzaregó hágónak (S 48-s út, és 2117 m). Sajnos mindjárt az út elején tábla jelezte hogy 3,2 m magasságú alagúttal fogunk találkozni.
Tekintettel arra, hogy a mi lakóautónk ettől egy kissé magasabb, rögtön visszafordultunk. Így közel 100 km-s kerülőt kellett tennünk az eredeti útvonalhoz képest. Ezt a kerülőt az S 51-s, Dobbiaco- 49-s S.Lorenzo- S 244 Valporala Hágón ( 2236 m ) tettük meg és jutottunk vissza az S 48-s útra.
Ezekről a hágókról láttuk a 3.000 métert meghaladó csúcsokat: La Varella (3056m) Le Tofane ( 3244 m) Marmolada (3342m) ,melyeket természetesen most is hó fed.
Pontosan a Falzarego Hágónál kötöttünk ki. Ekkor következett a meglepetés! A korábbiakban alacsonynak jelzett alagúttal találtuk szembe magunkat. Kénytelenek voltunk gyalogosan felmérni az alagút magasságát. Majd úgy döntöttünk, hogy a kiírt jelzés ellenére átférünk sziklába vájt alagút alatt. A mi autónk 3, 3 m magas.
Leereszkedtünk a Falzaregon Arabba irányába. Az éjszakát Ganazeiben a camping Marmaládában töltöttük. Ezzel vége is lett a napnak.

5./Október 7. (szerda)
Reggeli után a hegyes-völgyes S 48-s úton haladtunk . hogy megmászhassuk a Pordoi hágót, (2239 m).természetesen a hágóknak két oldala van, ezért a túloldalon le is kell ereszkedni, tovább haladva egy 10 km es szerpentin után Montagnánál leértünk a bolzanói-trentoi völgybe.
A gyönyörű szőlő és gyümölcs ültetvények között haladtunk Trentóig . Itt az S 45 b utat választottuk mely Józsefem szerint a Garda tó oldalán halad végig. Ugyanis a tóból semmit nem láttam, megállásra nem volt lehetőség, mert sietni kellett a Minitáliához , hogy zárás előtt odaérjünk.
A helyszínen derült ki hogy kár volt a nagy rohanás, a park október hónapban csak szombati és vasárnapi napokon tart nyitva.
Irány Milánó, EMO kiállítás 5-s parkoló. Kellemes meglepetés volt hogy áramcsatlakozás, vízleeresztési és ürítési lehetőség is adott volt. A költségek: 4 óra 10 EU és 24 óra 15 EU. Ez tartalmazza az áram költséget is.
Ami kellemetlen lehet, hogy a bejárat szélessége 2, 75 cm. ahol mi nagy centizgetésekkel is alig fértünk be.

7./Október 8. (csütörtök)
Reggeli után kimentünk a meghívóban feltüntetett buszmegállóba. Itt több mint félórai várakozás után úgy döntöttünk (busz nem jött) hogy lakóutóval megyünk a kiállításra. Hatalmas terület, rengeteg érdeklődő.
Józsi megnézte az általa már előzőleg eltervezett látnivalókat. Délutánig ott voltunk. Utána kimentünk a bergámói reptérre. Megnéztük, hogy a következő nap hova kell mennünk Juditért és Imréért. Ők is jöttek, a kiállítást megtekinteni.
Az alvóhelyünk igen romantikus helyen Bergamo mellett, Alzano Lombardo-ban volt. Városka egyik terén parkolóban egy tej automata mellett találtunk helyet. Igaz előtte sokat keresgéltünk a városban. A könyv szerint lehet ott aludni, de szinte hihetetlennek tűnt ez a lehetőség. Majd kiderült hogy valóban lehet ott aludni, mert más is csatlakozott az ott alvók táborához. A központ ellenére igen nyugalmas éjszakában volt részünk. Józsi szerint éppen éjfélkor érkezett valaki tejért, de én semmit nem hallottam ebből, szokás szerint.

8./Október. 9. (péntek)
8 orakor a repülőtéren felszedtük munkatársainkat,(lányom és a tolmács) hogy együtt induljunk az EMO-ra. Gyors nézelődés rövid tárgyalások a tegnap felderített kiállítóknál. Délután két üzleti tárgyalás . Este nyolc, szemerkél az eső, találunk egy jó parkolót az egyik pálya udvar mellett, itt töltünk 2 éjszakát

9./ Október 10 ( szombat )
Délelőtt metróval be a belvárosba, városnézés a Dóm körül, délután MiniItalia, hatalmas csalódás. Átépítés miatt csak a fele látható természetesen teljes díjért.

10./ Október 11 (vasárnap)
Korán indulunk a nap csodálatos szép időben utazással telik. Gracz-nál a benzinkút parkolóban alszunk.

11./ Október 12 (hétfő)
Sajnos megszűnt a jó idő, borongós hűvös időre ébredünk. Ezt az időt aztán haza is hozzuk magunkal.

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.