Regisztráció
Emlékezz rám

Cél Disneyland megmutatása a 2 kislánynak (4 és 6 évesek), Anya, Apa + 1 Nagymama

Tekintettel arra, hogy azelőtt sosem dokumentáltam nyaralást, egy sor praktikus dolog hiányzik:

pl.: nincsenek meg a GPS koordináták

maradjunk tehát szigorúan az élményeknél:

Péntek este 10 kor indultunk itthonról, Dunakeszi- Bp-Győr (M1) éjfélkor tankolás a Mosómagyaróvár előtti MOL kúton. Mivel gondosan megvettem előre az Osztrák autópálya matricát, megvan az első tanulság elég lett volna szombat 0.00 órától. L Szendvics, energiaital, a kamionparkolóba, gyerekek győzködése, hogy ideje aludni, 0.30-kor továbbindulás. Ausztris-Bécs-Linz (A1) Linz után kultúrált zuhanyzós autópályaparkoló (sajnos nem tudom a koordinátáit) 03.00-06.00 alvás.

Szombat reggel 8-ra Salzburgban voltunk, tankolás után parkolás a nagytemplom mellett. Városnézés, sétakocsikázás, fölsétáltunk a várba (a vár aljában találtunk 1 vízimalmot pékséggel) A várból csodálatos a kilátás, szerencsére szép idő volt. Délután továbbindultunk. München-Karlsruhe (E52) éjszakázás autópályaparkolóban

Vasárnap reggel továbbindulás Saarbrücken-Metz-Reims-Párizs (E52-10-E50) délutánra értünk Párizsba. Mivel hétvége volt a kemping előtt mentünk autóval egy kört a városban. Utána letelepedtünk a kempingbe (Bois de Boulogne) Nagyon színvonalas, kicsit drága hely d közel volt a város, tömeg közlekedve mindent el lehetett érni a kempingtől a metróig fél óránként járt a busz. Délután a többiek sétáltak a parkban én pedig szundítottam egyet.

Hétfőn Párizsnézés gyerekszemmel, mivel mi felnőttek már jártunk ott csak a gyerekek számára is érdekes dolgokat vettük sorra: Eiffel torony, diadalív, Notre Dame. Este nem kellett altató a gyerekeknek. J

Kedden reggel átmentünk Disneyland-be és reggel 10-este 9-ig bent voltunk a parkban. Fantasztikus volt látni a kislányokat, pont abban a korban vannak, amikor nekik, minden ilyen valóság. Disneylandnál van külön lakóautó parkoló és a napi parkolási díj tartalmaz egy éjszakázást. Infrastruktúra elvileg nincs de mindenki használja a buszosokét, így lehetett vizet venni, szennyvizet üríteni és volt tusoló, WC.

Szerdán továbbálltunk és tekintettel a rablás számba menő autópályadíjakra országúton indultunk haza. Nevetséges, hogy a fehérrel jelzett4 számjegyű mellékutak is jobb állapotban vannak mint némelyik hazai 2 számjegyű főút. Ebédszünet és séta Chalons en Champagne- ban volt hangulatos kisváros, sajnos a főutcát éppen felújították. Délután tovább Nancy-Saverne (N4) Saverneben aludtunk a kempingben nagyon hangulatos, kevesen voltak és olcsó.

Csütörtökön kora délelőtt érkeztünk Strasbourgba, hála a GPS régi térképének, meg a sok új egyirányúsításnak eltartott egy ideig mire leparkoltunk. Sétáltunk egyet a belvárosban és befizettünk egy hajós városnézésre, ami elég jó befektetésnek bizonyult, mert így idegenvezetést is kaptunk. Délután továbbindultunk és a fekete erdőn át lementünk a bódeni tóhoz. Csodálatos táj, de fárasztó út. Mivel másnap meg akartuk nézni Lichteinsteint ezért lementünk Feldkirchbe éjjszakázni. a kempinget pont lekéstük ezért elötte a parkolób éjszakáztunk.

Pénteken esős nap volt ezért Lichteinsteint főleg autóból láttuk, ezért úgy döntöttünk átmegyünk Innsbrukba (A14-S16-A12). Sétáltunk egyet a belvárosba, majd fölmentünk a hegyre az állatkertbe, ez Európa legmagasabb állatkertje. Innen késő délután indultunk tovább Salzburg felé (A12-312), ez is a szép de fárasztó útszakasz kategóriába számított. Útközben (talán Bad Reichenhall-nál találtunk egy Stellplazot de még nem volt késő, ezért csak vizet vettünk és ürítettük a tartájokat, végül az A1-esen egy parkolóban aludtunk még Linz előtt, szerencsére nem voltak nagy fák a közelben mert éjszaka hatalmas vihar volt.

Szombaton hazafelé megálltunk Bécsben a Falle áruházban. Délutánra érkeztünk Dunakeszire.

Minden hasonló korú gyerekkel/unokával utazónak csak ajánlani tudom Disneylandet, a kislányok el voltak varázsolva.