Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Két és fél felnőtt és egy arisztokrata macska Olasz kalandjai.

Hosszas technikai és igen csekély útvonal tervezés előzte meg éves szabadságunk 12 napját. A korábban - személyautóval már bevált – éjszakai indulás mellett döntöttünk.

Első állomásunkat Velence környékéig terveztünk, így esett a választás Chioggia-ra. Szlovénián keresztül, Trieszt irányában kényelmes 90-100 km/h-s tempó mellett délelőtt 9 óra körül landoltunk Chioggia-val szinte egybe épült Sottomarina-ba. Több lehetőségünk is volt, a két csillagos Miramare kempinget választottuk. Az út jobb és bal oldalán elterülő üdülőfalu árnyas, rendezett, kissé zsúfolt, üzletekkel jól felszerelt terület volt. Belső medence is volt (ezt sosem fogom megérteni). Első meglepetés mellékhelyiség: 2 talp – középen egy lyukkal (!!!) -> 1 db angol WC… lehajtható ülőke nélkül (mindig foglalt)… ez a probléma szinte végig kísértett. Azt nem értem, ha van rá igény… miért nincs?
Chioggia óvárosa gyönyörű, kissé velencei stílussal. Elégedetten nyugtáztuk, hogy nem volt felesleges elhozni a bringákat. Kellemes 4-5 órás tekergéssel sötétedésre értünk vissza. Az eső nap mottója: monumentális műemlékeket és jó fagylaltot csak az olaszok képesek készíteni a legeldugottabb helyen is. Bio WC tisztítás van, szennyvíz ürítés nincs.
Másnap reggel tovább indultunk, következő állomásunk Rimini. A 2010 kiadású „Európai Kempingek és Üdülőfalvak” segédanyagunk itt kudarcot vallott, Rimini valahogy kimaradt a tartalomjegyzékből. Turisztikai Információs irodában kaptunk 2 db címet, irány a tengerparti úton lévő 3 csillagos Camping Italia. Felszereltségben, szolgáltatásaiban nem különbözött előző állomásunktól, talán nagyobb parcellákra osztották a területet. Kisebb gyalogos városnézést követően kora este sütögettünk. A menü igazi Olasz (nem szárított) tésztával és azonosítatlan (talán marha lábszár) hús, tejszínes sajtos (utólag kiderült -> tejszínes túrós) öntet kis hazai ízesítés szerint. Éjjel a viharban többünknek felborult az elő-sátra (mindenféle Kempingvilágos rögzítős kütyü ellenére), úgyhogy csak nemzetközi összefogással sikerült a problémát elhárítani. Ezt Francia szomszédunknak egy csomag hazai Pick téliszalámival háláltuk meg. Másnap ismét kerékpáros városnézés… kicentizős autósok, dugó, tébolyodott helyi kerékpárosok… Edót (feleségemet) csak fagylalttal tudtuk kiengesztelni. Bio WC tisztítás van, szennyvíz ürítés nincs
Harmadik állomás: San Marino (ahol állítólag ritkán esik az eső). Nekünk sikerült mindezt jéggel megspékelve elszenvedni… de kezdjük az elején. San Marino Centro Vacanze, négy (jól megérdemelt) csillaggal. Gyönyörű helyen, mindennel felszerelt (állandó meleg víz, a WC-n lehajtós ülőkével, mosó és szárító géppel) nem zsúfolt területen. Titano-ra közvetlenül a kemping bejáratától indult a busz. A kb 4-5 órásra tervezett nézelődésből alig másfél órát sikerült szárazon megúszni. A 36 C-ról a jégesőben 18 C fokra lehűtött levegő után szégyenszemre befűtöttünk a csigában. A várnegyed és a város földrajzi fekvése egyedülálló, azért sikerült pár képpel gazdagodnunk. Este egy kis borozós vacsora a kemping éttermében. !!! Azért megjegyezném, hogy ebben a kemping minden egyéb szolgáltatása is magában foglaltatik (teljes lakóautó szerviz, úszómedence, tenisz, gyerek játszótér, mini állatkert, műfüves focipálya, röplabda pálya stb…)
Negyedik célállomásunk Pescara… lett volna. Zsúfolt, maximálisan beépített és kiaknázott tengerparti szakaszon már nem maradt zöld terület egy kemping számára. Nem állítom, hogy itt nincs, de nekünk nem sikerült rátalálnunk. Tovább csúsztunk a csigával és már azt latolgattuk hol biwakolhatnánk a tengerparton, Francavilla Al Mare külterületén „befogadtak” minket. Itt jóformán csak telepített sátrak és lakókocsik voltak, ennek megfelelően igen olcsón tudtunk egy éjszakát eltölteni. Lakóautó szervizre nem volt lehetőség.
Másnap reggel az adriai part számunkra utolsó állomása felé indultunk, Peschici mesevárosba. Ezt a várost nem lehet elmesélni, ezt látni kell. A fotóalbumom legfotogénebb kis utcái és panorámája innen származik. A városka legnépszerűbb kempingjét, a három csillagos Ialillo-t választottuk. Az érthetően szinte teltházas területen alig találtunk szabad parcellát, ahonnan a bringatartóval együtt ne lógnánk ki. Szabad hálózati csatlakozáshoz szükség volt a hosszabbítós kábeldobra… az utolsó aljzatba sikerült helyet találni. A tengerparti sétányra közvetlenül a kempingből nyílik kijárat, az óváros is rövidebb úton elérhető. A tenger homokos, sekély partját állandó hullámzás mossa. A városka sosem alszik, ha nem fáradtunk volna el mi sem tettük volna. Silan cica kezd rákapni az esti levegőzésre, Pénelope a szomszéd Bolonese jött rendszeresen látogatóba. Bio WC tisztítás lehetséges, szennyvíz leeresztés itt sem lehetséges.
„A hetedik napon Isten megpihent”, mi nem fáradtunk el, átszeltük a Csizmát. Célunk Positano. Sorento szerpentinjein nem fogynak a kilométerek, gyönyörű panoráma, többszöri tolatással végrehajtható hajtűkanyarok, rendőr hölgy vissza szeretne fordítani. Áprilistól szeptemberig lakóautó nem hajthat át Positano-n... mi sem tettük. Nápoly felé vettük az irányt.
Nápolyról nem tudok szépet írni… ennyire mocskot utoljára Szerbiában láttam. A várostól kb. 30 km-re Giugliano In Campagna-ban találtuk a Carva d’Oro kempinget. A terület tiszta, minden parcellához saját fürdő WC-vel és főzőfülke tartozott. A kapun kívül a nápolyi látvány várt… reggelre (hál’ Istennek csak kívül) elleptek a hangyák.
Utolsó állomásunk következett, Róma. Több kemping is található a városközpont közelében, hogy ne felejtsük el hol is vagyunk a Roma kempinget választottuk. A kerékpároknak itt vettük igazán hasznát, 3 kilométeres kerekezéssel a Vatikán felől vettük be a várost. Mindenkinek csak ajánlani tudom a bringás városnézést, ugyanis olyan területekre is eljutottunk ahová az ott eltöltött 3 nap alatt (kb. 55-60 km) gyalog esélyünk sem lett volna. Igazi világváros. A kemping valódi üdülőfalu, hatalmas. A szolgáltatások: teljes körű lakóautó szervizt, tágas több szintes parcellák, több helyen szeparált magas színvonalú vizesblokk, éttermek, saját bevásárló központ, internet, medence, stb...
Minden út Rómába vezet… és onnan sajnos haza. Délelőtt indultunk és hogy ne fájó szívvel hagyjuk el Csizmát Bolognától hazáig kísért az eső. 

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.