Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám


Már töbször jártunk ebben a városban, de lakóautóval most elöszőr.

December 25-én reggel indultunk útra. Svéd rokonoktól már jött az info hogy "szörnyű" állapotok vannak. Skåne-ban 150 éves hórekord dölt meg a napokban. Mivel Malmö tengerparti város nem szokott nagy hó esni vagy ha igen, eddig rövid idő alatt el is olvadt. Mi elszántak voltunk, és mivel az autót alkalomhoz illően téligumiba öltöztettük (Svédországban kötelező) úgy gondoltuk elöttünk nincs akadály. Az természetesen, hogy a 22 éves FIAT Ducatonk meghibásodna fel sem merült. Új izzítókat és porlasztó csúcsokat kapott karácsonyra!
Útvonalunk: Vác-Szlovákia-Csehország-este Prágai rövid városnézés a gyerekekkel-(sörözés)-Németország-Rostock innen indult a komp Trelleborgba, ahonnan már csak néhány kilométer a cél. Az egész Kb.1200km autózás.
Karácsony este +7 fok volt, gondoltam még egyszerű utunk lesz, de Szlovákiában, Párkány és Komárno között minden megváltozott! Óriási szembeszéllel és havazással küzdve araszoltunk nyugat felé. Max 70 Km/h-t tudott szegény szívódisel 15l fogyasztás mellett!
Estére elértünk Prágába a nem túl simának mondható Cseh autópályán. (tatam-tatam.......) Autópályamatricát sehol sem volt könnyű venni Szlovákiában sem, de a csehek is éveset akartak eladni. Bankkártyával a határmenti bódékban nem is tudtunk volna fizetni.

Prágában a parkolás sem volt egyszerű, legalábbis a belvárosban. Végülis a folyó partján sikerült egy ingyenes helyet találni, nem lent a rakparton, mert ott tilos és a Menská Polis nem viccel! 3 villamosmegálló volt a Károly híd onnan.
A városközpont nagyon szépen volt díszítve: karácsonyfa, lámpák, kirakodóvásár, stb...
Ennek az estének a tanulsága: 3 gyerekkel nem lehet igazán várost nézni, és sörözni sem nagyon. Az igaz, roppant hideg volt és még a dermesztő szél is fújt.
Éjjelre kiálltunk a városból aludni egy gazdaságos áruház parkolójába, gondolván ott nem zörög a villamos. Ott csak a havon rallyzó Skodások zajongtak és hogy érezzük a törödést, mellénkérve dudáltak is. De ott sem olcsó a benzin, nem sportoltak sokáig.
Reggel méghidegebb volt kint, az autó légterében 24fok, de az első ablakok jegesek voltak belüről és a vízcsövek is befagytak a padlón.
Menet közben inverterről egy csizmaszárítóval fűtöttük a vízvezetéket, aminek az volt a következménye, hogy amint az autópálya végeztével emelkedös szakaszra értünk elszakadt az ékszíj. Szerencsére mivel ezt a szíjat nyáron cseréltük, a barátom javaslatára a régi szíjat a motortérben lévő pótkerék tetejére tettem, a kuka helyett. Így volt mit az elszakadt helyére felrakni az út szélén. Ezt egy új autónál meg sem próbálnám, de ennél...
Az út további része simának mondható semmi különleges Rodstockig. Németországba érve az volt az érzésünk, hogy fűtőszálak vannak az autópályába építve.

A kompon nehezen telt az a 6-7 óra mire átevickélt a túlpartra, de a lányok legalább kitombolták magukat. Rengeteget csúzdáztak a komp játszószobájában, és a moziban végignézték a Jégkorszak 3-at, még így is, hogy angolul ment. Az átkelés ezen formája igen kényelmes megoldás. Még egy apró információ: a kompnak saját telefonhálózata van, amin keresztül mi 2sms-t küldünk haza, ami a T-Mobile számlán 6.díjzónába jelent meg, mintha Kubából, vagy a Zölf-foki szigetekről küldtem volna, darabja 350Ft.

Trelleborgban szembesültünk avval, amit a rokonok írtak. Óriási hófalak, részben eltakarított utak fogadtak. Malmöben a Sibbarp kempingbe álltunk be, ami egész évben nyitva van. Kemping nagy részét hó borította, pár parcella volt csak letakarítva. Innen az autóval nemigazán mozogtunk, inkább a helyi tömegközlekedést használtuk. Bérlettel 1útra, 90percig, 5főre kb.750Ft. A város szinte összes szabad parkolóhelyén havat tároltak. Úgy tünt tényleg meglepődtek ezen a hómennyiségen. A kemping közvetlen tengerparton helyezkedik el, az Öresund híd mellett. Szociális helységek jók voltak, volt mosási lehetőség is. Játszóterét a gyerekek letakarították a közel 50cm-es hótól, nagyon élvezték a játékokat. A konyha elég tágas helység, 2oldalán mosogató, és gáztűzhely, villanysütővel, középen sörpaddal. Ezek a helységek mind fűtve voltak, chipkártyával lehetett csak bemenni. Malmőben töltött idő, mint mindig gyorsan eltelt. Szilvesztert Malmőtől 30km-re lévő Lund melletti faluban, Sandby-ben töltöttük, szintén rokonoknál.

Visszafelé a komp 2-án éjjel indult, reggelre Rostock-ban voltunk, és estére ismét Prágába értünk. Próbáltunk olyan parkolóban megállni, amelyet óriásplakáton reklámoztak, ahol írták, hogy busszal, lakóautóval és lakókocsival is be lehet állni. 37Kc volt 1óra, ami egész éjszakára már nagyon drága lett volna csak parkolásra kifizetni. Így megint keresni kezdtünk. Végül nemmessze a folyóparti helytől találtunk olyan parkolóhelyet, aholy 18órától reggel 8óráig ingyen lehetett állni. Most végre volt lehetőségünk kényelmesebben bemutatni a várost gyermekeinknek, mivel mi már többször jártunk itt nélkülük. Még egy kis sörözésre is volt lehetőségünk ;-)
Másnap reggel ismét útnak indultunk hazafelé. Készpénzt annyit tartottunk magunknál, amennyit odafelé is költöttünk matricákra, sőt még kicsit többet. De még így sem volt elég. A szlovák matrica ára szinte a duplájára emelkedett. 3,90Euróról, 7Euróra. Kártyával persze nem lehetett fizetni a határon. Így tovább mentünk az első Slovnaft-ig. Ott tankoltunk, és vettünk matricát. Pár kilométerrel odébb, amikor a fogyasztás átlagát akartuk kiszámolni, megdöbbenve vettük észre, hogy a blokkon 8,90-ért szerepel, az egyébként 7Eurós matrica :-O

A trükk a következő: Ad egy 7napos matricát a külföldinek, és behúzza helyette a 10napos kódját. A matrica hátulján pedig lebélyegzi,hogy az előre rányomtatott árat ne lehessen látni. Persze ki fog autópályán kb.30km-t kerülni, hogy visszamenjen reklamálni!!??

Természetesen mi is nyeltünk egyett, és jöttünk tovább. Estére már itthon voltunk. Útközben az utak szinte teljesen szárazak voltak, csak a Letkési határtól volt havas, és kátyús.  

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.