Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Régi álmomat sikerült megvalósítani, végigmentem a Grossglockner Hochalpenstrasse úton. Képek az albumomban

Csavargás az Alpokban - autóval

Grossglockner Hochalpenstrasse

Régi álmomat, a Grossglockner Hochalpenstrasse-t sikerült meglátogatnom.

Kifelé menet – természetesen – a Szajki-tavak kempingben aludtam. Szegény LMC klubtársnak meg kellett inni velem egy fél üveg aszút a találkozás örömére.

A Grossglockner Hochalpenstrasse-t (hivatalosan a 107-es út) déli irányból kezdtem leküzdeni. Mivel a 107-es út Heiligenblutig elég egyszerűnek tűnt, találtam a térképen egy kitérőt, amely egy darabon a főút mellett attól keletre a hegyoldalban fut. Ez az L14A, erősen a helyi szükségletek kielégítésére van kiépítve, tehát keskeny és kanyargós. De érdekesebb, mint a völgyben futó főút. Kezdőpontja Untersagritznál (N 46fok,56’ 59,53” – E12 fok,53’ 55,85”) található. Sagritznál 1122 m magasságban csodás panoráma, régi templom és egy tábla fogadott a hegy felé menő útra mutatva: Glocknerblick. Nekihajtott a kíváncsiság.

Ez lett az Alpoki utam első komoly próbatétele, ami felvitt a fenyőhatár fölé, 2047 m magasra. Az út nem hosszú, kb 6,5 km, 10 erős (visszafordítós) kanyarral és olyan kaptatóval, hogy megálltam pihentetni az autót (később megtanultam, hogy többet is ki kell bírnia). Az út egy autóra alkalmas, néhol kitérőkkel. Ezekben a kanyarokban fel kellett frissíteni azt a tudást, hogy az egyesbe való visszaváltás gyorsabb dupla-kupplungozás-köztük gázfröccs módszerrel, mintha a szinkronra bíznám a dolgot, mert akkor megáll a kocsi és visszagurulok. Szóval fölértem és onnan még szebb a kilátás! A teljes Glockner csoport számbavehető (van egy kifüggesztett térkép a csúcsok beazonosításához).

Lefelé út első fokozatban, később 2-ikban kb 25 perc. Csak kisebb autóknak ajánlom.

Aztán tovább a L20-on Heiligenblut felé. Ott is találtam néhány kemény kanyart, bár azok már kihagyhatóak, ha Grosskirchheim felé visszatérünk az L14A-ról 107-re.

A Grossglockner Hochalpenstrasse innen délről a Ferenc-József magaslatig a szelídebb rész. Kényelmesen járható nagyobb autókkal is (buszok is feljárnak). A buszparkolóban lakóautók között éjszakáztam. Reggel nehezen indult a gépezet, amit a ritkább levegőnek tulajdonítottam.

A Grossglockner Hochalpenstrasse következő szakasza a Hochtorhoz, 2504 m magasra való felkapaszkodás. Itt már erősebben kellett dolgozni a motornak, néha megálltam fényképezni, mert az egész úton bőven van kitérő, pihenő és megállóhely. Egy motoros ismerősöm szerint „zenélnek a kanyarok”, szóval lendületesen, könnyen lehet autózni. Az alagút után elkezdődik az ereszkedés, kezdetben alig feltűnően, majd az Edelweiss kitérő (Fuscher Törl) után keményen megy lefelé az út. A néhol 12%-os lejtő nem tűnik soknak, de Bruck felé haladva közel 1800 m az összes szintkülönbség.

Az Edelweissspitze: 8 visszafordítós kanyarral vezet fel az út a kis hegycsúcsra, 2571 m magasra, ahol parkoló és kilátótorony vár. A hely nevezetessége, hogy innen (szép időben) 37 db 3000 m-en felüli csúcs látható. Én kb 8-at tudtam azonosítani.

A felvezető út meredeksége nem tragikus, de a kanyarok szűkek. Nagyon szűkek!

Az út északi vége Bruck, de kicsivel feljebb Zell am See-ben kempingeltem 13 EUR pénzért (Südufer Camping, É 47,30157 fok, K 12,81515 fok. Ajánlom).


A következő szakasz a Dolomitokban néhány 2000 m feletti hágó meglátogatása, majd később.

istozi

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.