Az idén is elindultunk, április első hétvégén a nagy nyári termál kirándulások sorára.

A különbség annyi, hogy most már hárman indultunk felfedezni. Velünk van ugyanis Marcika, a Shi-Tzu kölyök, tán emlékeztek rá Sárvárról.

Úgy éreztem, hogy a tavalyi beszámoló után az idén is folytatom. Volt egy-két hely, ahova visszamentünk, de többnyire új helyeken jártunk. Célom, hogy a beszámolókból talán kaptok néhány jó ötletet, illetve megkímélitek magatokat az esetleges csalódásól.

Tiszakécske

Tavaly óta szinte semmi sem változott. A szociális blokk európai, a strand továbbra is elég jó, mi azért most is jól éreztük magunkat. MHKK-s kedvezmény van.

Cserkeszőlő

Egy hosszú húsvéti hétvége volt ez. A kemping hatalmas terület, ahol mindenki megtalálja magának az árnyas, vagy napos helyet. A strand minden igényt kielégít, az ellátás is jó, jutányos áron lehet ebédelni az önkiszolgálónál. MHKK kedvezmény van, az ár ezzel együtt is egy picikét magas. A strand miatt családoknak ajánlom.

Gyomaendrőd

Ez az első hely, ahol a kempingben egyedüli egység voltunk. Nem véletlen. Eléggé elhanyagolt terület, erősen szocreál -szinte használhatatlan- szociális blokkal. Büfé csak a strand területén van. A strandrész teljesen új, kifogástalan. Itt is voltunk!

Kiskunhalas

Erre is jártunk tavaly. Most május 1-jén három egységgel mentünk. Itt sem változott tavaly óta szinte semmi. A terület tiszta, rendes, a fürdő is kellemes. Étkezési lehetőség a közeli piacon.

Tőserdő

Ez volt a második kemping, ahol egyedüli lakók voltunk. Az ok, valószínűleg, nem a kempingben keresendő, hanem abban, hogy ott ahol néhány éve harcoltak egy-egy árusítóhelyért, ott most minden eladó. A strand külön van a kempingtől és külön fizetni kell érte. A kemping ára nagyon baráti. Remek hely volna egy lakós találkozó rendezéséhez.

Berekfürdő

Na itt sem változott tavalyhoz képest semmi, ami nem egy hátrány. Még mindig az egyik kedvenc helyünk. Ottlétünkkor, annyi német volt, hogy alig fértünk be a két lakóval és egy lakókocsival.

Bogács

Híre ellenére nem egy nagy durranás. A terület rendezett, tiszta, de semmi kemping jellege nincs. A strand kifogástalan. Az ellátás a büféknél jó, de az ár kissé bizony húzós. A fürdésért viszont nem kell külön fizetni.

Füzesgyarmat

Pünkösdi kirándulás négy lakóval és a lakókocsis barátunkkal. A kemping azt hirdeti magáról, hogy MHKK tagoknak minden harmadik éjszaka ingyenes. A baj ezzel csak az, hogy ott derült ki, hogy ez nem igaz. A kemping egyébként nagyon tiszta, rendezett, a mellette lévő strand ára benne van a kemping díjában. A kedvezmény miatti csalódás ellenére remek hely, mindenkinek ajánlom.

Demjén

Ez egy közel ezres lélekszámú kis település Egerszalóktól néhány kilométerre. A faluból kiérve, egy tábla: termál völgy, jobbra. A látvány lenyűgöző. Egy kis római fürdő terült el a domb oldalában. Az egész láthatóan egészen új építés. Hatalmas murvás parkoló, mellette egy focipálya nagyságú sík füves terület, ahol lakóautókat fogadnak, áramellátással. A díj 2000 Ft/éj. A strand 10 órától éjjel 2-ig tart nyitva, a belépődíj egy napra 1000 Ft. Ezzel egy nap többször is lehet menni. A strand mellett éppen épült egy úszó, látvány és barlang medence, mellette barlangpihenő. Állítólag augusztus elejére elkészült. Remek hely egy kis kiruccanásra. Megnézheted a www.demjengyogytermal.hu lapon.

Tata

Ennél a helynél kicsit melléfogtunk, ugyanis termálvíz a környéken nincs. A kemping viszont elég jó, egy kis kis kirándulásnak megfelelt.

Hegykő

Pici kis település Sopron előtt nem messze. A kemping jó, de kicsit zsúfolt volt a sok német, holland egységtől. Magyar, rajtunk kívül tán még egy egység volt. Strand szempontjából felejthető. Az ára benne van a kemping díjában. A kemping viszont jó. Sajnos az özönvízszerű eső miatt, az eredetileg tervezett tíz nap szabi helyett, négy nap után menekülőre fogtuk a dolgot.

Galambok

A hegykői árvíz miatt ide menekültünk, azt gondolva, hogy itt majd megpihenünk. A kempingnek saját fedett termál medencéje van. Ám kiszállva a lakóból, mindenütt bokáig érő vizet találtunk. Valószínűleg itt is többnapos eső volt. Ezért hát továbbálltunk egy házzal (2 kilométerrel)

Zalakaros

A zalakarosi Termál Kemping csak a nevében termál. A termál fürdőt ugyanis kb. csak egy kilométernyi séta után, valamint személyenként 1500 forint leszurkolása után lehet elérni. A kemping egyébként minden igényt kielégít. A hely híre miatt azonban az árak kicsit magasak.

Agárd

Erről a helyről is írtam a tavalyi beszámolóban. Itt viszont hatalmas változás volt. A régi konténeres blokk helyett építettek, egy igazán európai, vizes blokkot, konyhával, mosó helyiséggel. A kemping így mát kifogástalan. Picit zavaró, hogy még mindig senki nem jött rá arra, hogy a kemping és a strand közötti kerítésen lehetne csinálni egy chipkártyás beléptető kaput. Így hát továbbra is néhány száz méteres séta után lehet a habokba merülni. Az MHKK-s kedvezmény itt is él.

Tóalmás

Nem is gondoltam volna, hogy ez kis Pest megyei település ilyen klassz fürdővel rendelkezik. A mellette lévő kemping is elég jó. Leszámítva persze a hullámlemezzel borított vizes blokkot. Ennek ellenére kellemes kis hét vége volt. Étkezni több helyen is lehet a strandon. Az ár-érték arány egyensúlyban van. A strandbelépőt itt sem kell külön megváltani.

Kerekdomb

Ez egy Bács-Kiskun megyei picike település, meglehetősen kicsi stranddal, és ha lehet még kisebb kempinggel. Ide úgy érdemes jönni, ha minden szükséges dolgot (élelmiszer, sör stb.) viszel magaddal, mert a településen összesen egy pici vegyesbolt van, ahol az összes választék, hogy vagy viszed, vagy nem: A vizes blokk nem túl igényes, de tiszta. Minden csapból termál víz folyik.

Karcag

A harmadik hely idén nyáron, ahol a kempingnek egyedüli lakói mi voltunk. Az ok távozáskor derült ki. Ez volt az eddigi legdrágább kemping, ahol megszálltunk. Azt nem tudni miért, mert semmi különleges nem volt benne. A vizes blokk európai. A strandért nem kell külön fizetni. A strand olyan jó közepes. Számomra némi csalódás volt.

Jászapáti

Ez is egy olyan hely, amiről tavaly már egyszer írtam. A változás itt is komoly. Építettek egy teljesen új vizes blokkot. Nagyon kellett már. Ezzel ez a kemping egy nagyságrendet javult. A strand már tavaly is remek volt. Ezt a helyet is nagyon ajánlom. Itt is él az MHKK kedvezmény, és a strandért sem kell fizetni.

Tiszafüred

Itt is jártunk tavaly. Ezért erről csak annyit, hogy ugyanolyan remek, mint tavaly volt.

A nyárnak itt még nincs vége (remélem), de azért -úgy gondoltam- közreadom most, hátha valaki még az idén talál benne valami érdekeset.

Mi azért folytatjuk a hét végi utazásokat. Tervben van például Kemeneskápolnán, a Vulkán Resort.

Remélem összegyűlik még néhány élmény a harmadik részre, ősszel!

Mindenkinek jó utat és jó pancsizást kívánuk!