Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

12nap, 4600km, dátumok nélkül... a koordinátákat használat előtt leellenőrizni!!! :)


A cél az volt, hogy SALOU-ban, Spanyolországban, megnézzük a Catalunya Rally VB-n induló zirci ASI-t. (Aschenbrenner György)

Egy nap és jó néhány óra késéssel – a tervezetthez képest - végre elindultunk. Négyen mentünk, szabadság, biztatóan jó idő, kaja, pia, megtervezett útiterv, stb... Mi kell még a tökéletes, - jól megérdemelt – vakációhoz?
Pótkerék! Oké, akkor, ahogy végre elhagytuk kishazánkat, talán száz méterre a Rábafütyi határtól kaptunk is egy defektet. No para, ami nehezen indul, az quva jó lesz később, bár ha lenne pótkerekünk, az talán mégsem ártana… szóval félreállás, agyalás, próbálkozás a gyári spray-vel, kompresszorral. Fél siker, felfújtuk és lassú defekttel megindultunk, ha ereszt, ereszt, végül kértünk telefonos segítséget az első Olaszországból hazatartó autóról, -ha már nemzetközi fuvarozó cég ismeretsége van a kis csapat egyik tagjának- így randi Klagenfurt magasságában és pótkerék lopás a szembejövő Peugeot furgonos kollegától. Miután osztókör stimmel, gumi minta mélysége okés a lelkes sofőr segítségével elhárítottuk a problémát, majd éjjel lecipőztünk majdnem GENOVÁIG, némi pihi…aztán lerohantuk az első tervezett megállónkat:
Európa legnagyobb óceániárum- és akváriumának hirdetett Aqvarium di Genova-t.
Valóban, nagyon komoly!
Cápák, delfinek, de még medúzák is és mindenféle tengeri herkentyű jókora üvegfalak mögött. Szinte felfoghatatlan az emeletre költöztetett delfin-lakás üvegfala mögötti vízmennyiség súlyát, mi tartja a felső szinten!?
Az abszolút sztár egy közönséges leves-teknős ami ember nagyságú volt... Kezdtem megérteni Cousteau hobbyát…
É44 24’37.45” K8 55’42.61”
Az akvárium mellett a kikötőben van egy igazi kalózhajó, …szanaszét díszítve faragásokkal…gyönyörű!! Akit ez nem hoz lázba, annak már mindegy. Sétáltunk még egyet az árusok és éttermek között majd amolyan villámlátogatás szinten megnéztük Kolumbusz Kristóf szülőházát, aztán napnyugtáig ismerkedés a kocsiablakból a LIGUR RIVIERA olasz szépségeivel, este pedig Camper-oase nevű, éjszakázó hely, és…

Észheztérés után tovább csordogálás MONACO a világ második legkisebb országa és a legsűrűbben lakott is és MONTE CARLÓ- ban veszítjük el az eszünket…többször elájulva a látványon és életminőségen –pedig nem először vetett erre a sors- amire minden épp eszű ember vágyik. A tisztaság, a föld alá rejtett LAKÓ-parkoló (É 43° 43′ 35.004′′ K 7° 25′ 0.012′′), LCD-s buszmegállók, a házak tetején zöldellő fák, nevető rendőrök, parkok, a tengerparton a sziklák közé ékelt medencék, az ingyenes tömegközlekedés és véget nem érő extrák – minden igényt kielégítő gazdagok és híresek…kötelező látnivalók, Grace Kelly és a Herceg sírja (É43 43’48.05” K7 25’20.51”), a hercegi palota-őrségváltás, a herceg autómúzeuma, WAX múzeum a viaszfigurák, botanikus kert, a Place du Casino, végig a F-1 pályán gyalog-busszal, akárhogy ha már itt vagyunk! (egyébként egy F430-al utasként 50, pilótaként 80 eur 3kör, persze a kresz betartásával) aztán a változatosság kedvéért a 4 szintes Óceánográfiai Múzeum + akvárium. Kihagyhatatlan, ha az ember erre téved! (É43 43’91.08” K7 25’31.14”)
Valaha, maga Cousteau kapitány volt az intézmény igazgatója. A bálna csontvázak, kövületek között van egy sellő szörny is!!!
Még délután elhagyjuk a hercegséget és megpróbálunk felderíteni egy környékbeli kis, eldugott falut, St Jean Cap Ferrat amit a milliárdosok játszótereként aposztrofálnak. Hát nem jutunk be, mert a lakónk nagynak bizonyul, így ejteni kell, majd legközelebb bemegyünk gyalog de mindjárt beesteledik!

Már sötétben érünk be NIZZÁ-ba, ahol nem a szokásos tengerparti sétányt nézzük meg a Negresco Hotellel, hanem a hagymakupolás orosz templomot (É43 42’11.68” K7 15’13.33”) így legalább egy kis moszkvai feelinget is összeszedtünk. „Egyesek” a csapatból a vérüket is adják a látványért. A kerítés lándzsái tényleg megszúrják az ember lábát, ha az bemászik – mondjuk fotózni.
Ennek tudatában ereszkedünk ANTIBES-be a tengerparton, ahol aludni fogunk, adózva a Cont d Azúr feelingnek…ám, előtte, kötözés céljából villám barátságot kötünk a mellettünk lakóautózó lengyelekkel, ha már az elsősegély csomit is otthon hagytuk... mi jöhet még??

A másnapot Európa legnagyobb delfináriumának tartott helyen kezdjük, Marineland.. (É43 36’59.41” K7 07’32.95”)

Naon, naon, Csiga-mega…Fóka show, Orca show, madár show, cápák, akvárium, múzeum nagyon komoly gyűjteménnyel…szóval ez is őrület!

A naplementét azonban már St. TROPEZ –ben nézzük meg a csendőr filmeknek is otthont adó 5ezer lelkes falucska ahol azonban naponta 100ezren is megfordulnak és a sztárok nyaraló helye.. Persze a csendőr-ház nem maradhat ki, fagyi a kikötőben, korzózás a „csórók” között…egy életre szóló flassh, de én csak vigyorgok kisebbségi érzés nélkül Abramovics bárkájá”val szemben.. persze nincs gáz ha léket kap, mert a 2 heli úgysem engedi elsüllyedni… J Alain Ducasse a világ legjobb szakácsának étterme.. ááá, hagyjuk is..

St. Tropez egy patkó alakú kis öböl egyik szárnyánál van, mi vele szemben, az öböl túloldalán egészen a part mellett verünk estére tábort egy campingben… Hát van hangulata este a fényeknek a tengeren, meg ennek az egésznek…nehéz, de menni kell tovább…
A következő tervezett megálló: AUBAGNE, a hírhedt és legendás légió – a francia idegenlégió székhelyének otthona. Megnézzük a légió múzeumát (É43 17’37.03” K5 33’11.40”), bepofátlankodunk a laktanyába is, aztán elmondhatjuk magunkról, mi is voltunk a légióban.

Sainte Agnes a legmagasabb (800m) tengerparton fekvő falva..

Mougins, festői kis falu Picasso 15 évig élt itt.
Tűzünk tovább ARLES-be, ahol Van Gogh a fényeket keresve gyógyulgatott, megnézzük az I. századi Arénát, amfiteatrum (É43 40’36.98” K4 37’49.16”) ahol ma is tartanak bikaviadalokat, és ahol a Ronint is forgatták. Gyors fagyi, aztán go…
A következő megálló kész Da Vinci kód-os SAINTES-MARIES-DE-LA-MER .

Egyetlen út vezet a kicsiny tengerparti zsák”falucskába Arles felől, végig tájvédelmi körzet, melyet a franciák nagy becsben tartanak. Flamingók fészkelnek a lápos területen és állítólag a környék tele van só-lepárlókkal, bár mi sajna egybe sem futottunk bele. Rengeteg lovarda 300méterenként…
A falu legendája figyelemre méltó! (akit nem érdekel, ugorjon!!)
A legenda szerint itt vetődött partra, a keresztre feszítés után Jézus családja, egy evező és árboc nélküli bárkában. Jézus két nagynénjével, a terhes Mária Magdolnával, - aki később egy leánygyermeknek adott életet, és akitől a Merowingokat az első francia királyi családot eredeztetik -, és néhány tanítvánnyal. Itt azonban két részre szakad a történet: az egyik változat, hogy: velük jött, mint a szentek szolgálója egy leány, vagy a cigány monda, kultúrkör szerint: a parton volt egy sötétbőrű leány / nem néger / aki így, vagy úgy, de a legenda része lett. A titokzatos leány, szent Sára – bár az egyház soha nem kanonizálta, nem avatta szentté. A cigók szerint a környéken táborozó család lánya volt és ő segítette partra vergődni Jézus családját, míg másik változat szerint a bárkában velük jött. Már az 1400-as években megtalálták Jézus két nagynénjének, valamint Sárának is a csontjait, és azóta becsben tartják.
Napjaink izotópos vizsgálatai alátámasztják a legendát, egyikük valószínűleg afrikai, de egyikőjük sem európai.
A cigók védőszentjükként tekintenek Sárára, és minden év májusában összegyűlnek itt a zarándokok több ezren is, a világ minden részéből a megemlékezésre, de itt soha nem telepednek le.
A falu óriási turista forgalmát jelzi a rengeteg apró kis üzlet, ajándékbolt, amelyek elsősorban a központban vannak.


A környéken van, alig pár km-re a holt vizek városaként számon tartott AIGUES MORTES. Hatalmas várfalakkal és bástyákkal körbevett középkori település…egy kis naplemente, séta, aztán irány tovább SPANYOLHON!

Spanyolországban az első megálló: FIGUERAS.

Itt született és itt is halt meg Salvador Dali, és itt van a legnagyobb múzeuma is, amelyet személyesen saját maga tervezett, és ugyanitt van a híres festőművész sírja is. (É42 16’05.65” K2 57’32.35”) A múzeum lenyűgöző, mesés, bámulatos, még a mai napig nem térek észhez!!!! Maga, az épület is az. / Régen színház volt, ma csupa üveg, gömbkupola, tojások a tetején/ őrület!!! A buszparkolóban álltunk meg, 6eur volt kb. 3,5 óra. De gyerünk tovább…

GERONA vagy GIRONA a következő megálló!
Mondhatnánk, hogy a spanyol Velence Canal Grande felől, séta… Óriás székesegyház, a világ legszélesebb templom hajójával.. szép volt,na!!

És BARCELONA!

Akvárium természetesen nem maradhat ki! De, nem is baj. Hold hal, 80 méternyi üvegalagút a víz alatt, mozgójárdával…a holdhalat etető búvár látványa nem épp feledni érdemes momentum…

Majd tengerészeti múzeum, La Rambla, bepillantás az afrikai gagyiárusok üzleti folklórjába, ahogy az utcákon földre terített lepedőkről – melyet egyébként a villámgyorsan körbehúznak egy zsineggel, ha jönnek a zsaruk – „eredeti” GUCCI-t kínálnak mindössze

15-20 euróért. A zsineggel összerántott batyuban azonnal a vállukra veszik a portékát, a „fiúk” meg csapatokba terelgetve szorítják kijjebb és kijjebb őket...

Placa de Espana, Las Arénas a bikaviadalok helyszíne, Guell park, Olimpia negyed stb……

Városnézelődés…Sagrada Familia… aztán szólít az idő és most már tényleg oda kell érni SALOU-ba a rajtceremóniára este 20h-ra, vagy mi…

Megérkezve még az esti rajtot elcsíptük a 40 km hosszú pálmafasor alatt. Este kibotorkálunk a másnapi gyorsasági szakasz egyik helyszínére, és tábort verünk az út mellett.. Délelőtt páholyból nézhetünk előadást… volt: zászlózás ASI-nak, kiabálás, szotyi, videó, meg minden ami kell egy VB-n. Délutáni programkét, a szervizpark felderítését tűztük ki. Asiéknál flamózás, sztorizgatás és a videók kielemzése.…aztán pihi. A szervizpark egyébként a Port Aventura szórakoztató központ parkolójának egy részén kapott helyet…

Európa egyik legnagyobb vidámparkja! JEEEeee !

Szombaton mentünk, mert szóltak, hogyha lehet, akkor ne, mert hétvége tömeg, pokol, a park hatalmas, de esélyünk sem lesz a bejárására. Ehhez képest, -bár talán ez az októbernek volt szerintem köszönhető- nem kellett sorba állnunk olyan sokat, mi mindenhová be-eljutottunk. A híres Dragon Khan-on kétszer is ültünk (ez 9-et fordul), de van egy új hullámvasút vagy nem is tudom mi, amire ki kell térni! Képzeld el, kivárod a sorod, beülsz, lábad a levegőben kalimpál, oldalt lógsz 2-2 méterre, nem is a sínek felett, mint általában,,, Magából a pályából szinte semmit nem látni, gondolod majd felvisz valahová, és onnan ereszkedik lefele, meg aztán fejre áll, meg ilyenek.. Pedig nem!! Közben, meg előttünk TV-ken megy valami őrült kinézetű doki kísérlete, ahol elszabadulnak a kísérleti majmok…egy üvegedény vérrel telik folyamatosan, amolyan figyelem elterelés szintjén… aztán a következő alélt pillanatban úgy kilő az a szar –álló helyzetből-, hogy 2 X ültünk benne, de senki nem tudja elmondani, hogy milyen irányba, jobbra e vagy balra, fejjel le- vagy fel voltunk, mi volt körülöttünk, merre mentünk. 135 km/h 3 másodperc alatt ÁLLÓ helyzetből. Bepisálni sincs időd, borzalmas jó!! Leírhatatlan élmény! Arra a technológiára épül, ami a repülőgép anyahajókon berántja a felszálláshoz a vadászgépeket…iszonyú durva!

A park világrészekre van osztva,aki már járt tudja, az ugorjon. Mint pl. Polinézia, Kína, Mediterránia, Mexico, Vadnyugat stb…. Mi, Mexicoban kajáltunk flamenco előadást nézve. Feltűnt közben a szereplőkön, valamiért nem az látszott, hogy: „na, ezt a műsort még lenyomjuk tizenegyedszer ma megint”, hanem hogy: „vazze, ez ám az élet, gyere táncolj, énekelj velünk, s boldog leszel!!!” Észre sem veszed, hogy eszel,iszol és múlik az idő mert annyira szuper! Kaja után jót tesz a zuhanás a gyomornak. Ebből kiindulva felültünk a 100 m magas toronyba, némi kilátásra, szabadesésre. Megnéztük a horror show-t is, ahol beöltöztetett ÉLŐ emberek paráztatnak, szét idegelnek és halálra rémisztenek, rácson késeket húzogatnak, feltűnnek gyagyás tekintetekkel, aztán meg eltűnnek, miközben Te legszívesebben rezelnél már valahova. Szóval nem a szétrepedezett gipsz King-Kong akarja –már harminc éve- rád dobni azt a követ,na..

Ja, minden őrület után vehetsz magadnak „lesi-fotót” hülye fejjel, szélirányosan. Jó móka, élcelődni rajtunk. Kiragasztottunk pár budapesti vidámpark matricát, jó magyarokhoz méltón…ország image.

A park után, a szervizben még megpróbáltunk jó pótgumit szerezni, mert amiben nálunk levegő volt, az megadta magát – hát éppen ebben a méretben nem volt, így annyiban hagytuk átmenetileg a projektet…
Kimentünk a másnapi verseny egyetlen kézifékes kanyarjához, ahol alig néhány óra alatt megtaláltuk a helyünket éjszakára…(kb.150!lakó biwak) persze, a környéken több ezer lelkes rally rajongó is így volt –náluk a bérlés apró pénz 3-4napra utószezonban-, csak nekik eszük ágában sem volt aludni a futam előtt. Buliból fél 1-től 3-ig szétküldtek üveghangon egy … 900 köbcentis Ducatit sport kipufogóval üresbe… Az első óra még nekünk is tetszett, a másodikban magunkat és a mocit egyszerre sajnáltuk…aztán már csak üvöltözős hangolás volt a szomszéd táborban. Így, „békésen” hajthattuk álomra fejünket. Kb. mintha egy Slayer emlék zenekar koncert mellett lábadoznánk. De, megérte!!
Másnapra aztán tele volt emberekkel a környék összes domboldala, megteltek a lelátók, több ezer ember kanyaronként.. Rangadó meccs hangulat, stb. amikor egy csajszi átment az úton, luvnyázott több ezer tag egyszerre …és végre megtört a csend, jöttek a gépek, jó volt Loeb is, Latvala, Hirvonen meg mind, de el kell ismerni ASI kanyarja megtette hatását…úgy elverte a kategória mezőnyt, hogy…. Még a gépét is szétkapták, ellenőrizgették, de hiába! Hiába minden csapatnak külön kamion hozta az EVO 10-eket edző-kocsinak, aztán egy még komolyabbal indultak a versenyen, ASI a mitsu-jával indult, a tréning autó meg egy Golf II-es volt, ennyi, és ezúton is GRATULA! (kat, 2. absz. 14. hely) a több mint száz nevezőből!

Eljött az idő, véget ért a verseny megindulunk hazafelé!

Barcelonában idefelé kihagytuk a mágikus szökőkutat FONT MAGICA, ami fényekre + zenére komponálva táncolnak a több szinten elhelyezett vízoszlopok – gondoltuk, majd most bepótoljuk.(É41 22’16.42” K2 09’07.23”) Aztán este fél 10 óra magasságában elfogadtuk a tényt, hogy vasárnap pont nem működik, illetve ilyenkor télen” csak péntek és szombaton van a cirkusz”…. Több magyarral is találkoztunk, lógó orral távoztunk..

A francia határ előtti úccsó lehetőségnél vételeztünk Sangriát és elindultunk hazafelé. Rá pihiztünk az előttünk álló útra, a határ túloldalán egy nyulaktól hemzsegő parkolóban, ahol ingyen víz és áram, valamint szennyvíz leengedési lehetőség is volt.

A Riviérán már alig volt nyitva valami, de volt egy címünk még MODENÁ-ba.

Lakik itt egy bizonyos Hombre nevű sajt-készítő tag, akinek egyedülálló világritkaságnak számító MASERATI gyűjteménye van. Nem volt kitáblázva, de megtaláltuk és elájultunk a gyűjteményen. Jól bevásároltunk bio sajtból, sonkából. És ha már itt vagyunk MARANELLÓ-tól egy kőhajításnyira (12km), nem hagyjuk ki a Ferrari Gyárat- és Múzeumot sem.

Sajna, hiába húzzuk az időt...

Ez a kiruccanás is nagyon jó volt, ennyi volt, ennyi fért bele......

KÉPEK NEMSOKÁRA!! addig is; LINK  

Ma

2024. március 29. péntek
Auguszta napja van
Napkelte: 05:23-kor,
Napnyugta: 18:09-kor.
Kos
Holnap Zalán .

Fórum

A fórum nem elérhető

Apróhirdetés

Lakóautó ülések
(Eladó / Felszerelés)

noimage

Ventilation
(Eladó / Lakóautó)

Ventilation

Altatógáz elleni védelem/riasztó eladó
(Eladó / Felszerelés)

Altatógáz elleni védelem/riasztó eladó

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.