Szarvas – Pedagógus Üdülő és Kemping

Ismét a kiválasztott városhoz próbáltunk kempinget találni. Az interneten kutakodva az első elérhetőség a www.campings.hu oldalról volt. Ezen az oldalon korábbi tapasztalatunk szerint sajnos több olyan elérhetőség is szerepel, ami már nem létező
linkre, vagy hibás telefonszámra mutat. Szarvason az egyetlen publikus kemping a város honlapján található, önálló saját weboldal nélkül. Szolnok felől a 44-es főúton Szarvas város határát elérve Magyarország egyik legszebb arborétuma található mindjárt balra 1, másfél kilométerre az országúttól. Ugyanezen leágazással szemben, a főútról jobbra fordulva elérjük a kempinget kb. 200 méterre. A hétvégére Bogár utcának átkeresztelt Petőfi utca tudatta velünk, hogy nem leszünk egyedül. Bogarasok. Ennyi csillogó öreg csotrogányt nem láttam még egy kupacban. Büszke tulajdonosaik kérdően méregették a bejáraton beguruló csigát, mintha a falovat csempésztük volna Trója városába. Az első kérdőjel a lakóautó elhelyezése volt. Sajnos a nagyon keskeny kerítés melletti bevezető útra a behajló növényzet és a belógó fák megnehezítették a beparkolást. Bár az áram ellátásnak 2 db oszlopot állítottak, az egyikben nem volt aljzat, a tőlünk 30 méterre lévő másik oszlophoz viszont még lakókocsival sem lehetne beállni, nemhogy egy 3,1 méter magas mamuttal. A személyzet a végtelenségig rugalmas és segítőkész. A Bogarasok klub találkozó szervezője látogatott meg és – hogy ne érezzük magunkat kirekesztve – meghívott minket a bogaras-bogrács gulyásra, „végül is mi is klub tagok vagyunk, csak máshol”. Hálából végig csodáltuk a sátrak mellé felvonultatott Volkswageneket… volt mit fényképezni. A korábbi folyamatos esőzések ellenére a Kőrös-holtágon nem látszott hogy áradna, zsilippel biztosítják az üdülő övezet védelmét. Szúnyog ellenben bőségesen akadt, amitől a vízparti fényképekből csak limitált mennyiség készült. Bringára pattantunk és negyed óra alatt átkerekeztünk az arborétumba. 2 és fél óra séta után a szomszédságban található étteremben ebédeltünk, majd levezetésképpen Szarvas belvárosában tekeregtünk. Kevesen tudják – mi is itt tudtuk meg -, hogy a Trianon előtti Magyarország mértani középpontja Szarvas volt. Ennek emlékére készült Trianon-park és emlékmű a holtág mellett található. Az arborétumból másnap Demeter-kapitány
hajóstúráján vettünk részt, aki kiváló idegenvezető. Látszik, hogy nem tegnap kezdte a túravezetést. Katalin-2 névre keresztelt nyugdíjas dunai átkelő hajó szolgálja az egykori tengerészt. A holtág élővilágában egyedülálló Mocsárciprusok a vízben
megvastagodott gyökeret eresztenek, kormoránok nehezítik a horgászok életét és mocsári teknősök sütkéreznek a vízből kitüremkedő facsonkokon. Sötétedéskor tértünk vissza a kempingbe. A bejárat mellett időközben felállított kis-színpadon egy helyi négytagú zenekar hangolt az esti bulira. Az általunk - a Rolls Frakció stílusát idéző - Biki-Dál-Ricse névre keresztelt banda kellő mennyiségű szesz után elfogadhatóan recsegett. A kemping, a zenekar, a vizesfront állaga összességében nosztalgiát ébresztett bennünk a 80-as évekből. Építőtáboros hangulatban tértünk aludni… Másnapra zajtalanul ürült ki a kemping, mintha sosem történt volna itt semmi. Megreggeliztünk a Omni-teraszon, utána a kempingtől a holtágat átszelő kishídon ellátogattunk a Csáky-Bolza kastélyban létesült a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság központjába. A székházat körülölelő 26 hektáros Anna-liget egyedi
adottságú, különleges értéket képvisel. Bejelentkezés nélkül látogatható, a Dél-Tiszántúl természeti értékeit bemutató állandó kiállítás és az Anna-ligetben kialakított 2 km hosszú, 8 bemutató táblával ellátott tanösvény, amelyet gyógynövényes és a park faállományát bemutató gyűjteményes kert egészít ki. Semmi negatív érzésünk nem maradt. A terület nem lakóautósoknak készült, a közösségi fürdő és toalett elhanyagolt… ha pontoznom kellene 10 pontból alig 4 pontot adnék neki… azonban a környezet, a helyiek kedvessége, a retro érzés miatt mindezt 6 pontra értékeltük. Képek az albumomban