7 nap, 3000 km, össze-vissza Európában

Június 20-án késő este indultunk és az első éjszakát Mosonmagyaróvárnál, a Mol kút melletti Marche étterem parkolójában töltöttük.

1. nap: Az Osztrák határ után a benzinkúton, szerencsére magyarul is beszélő ügyintézőtől megvettem a „Go box” ot. Kiderült, hogy a tervezett útszakasz, Ausztrián keresztül kb. 165 €-ba fog kerülni. Kiragasztottuk az ablakba és elindultunk. Útközben a mérő pontokon a készülék csipogott, ahogy fogyott le róla a pénz. Az utolsó 20 km-en szerintem már nem volt rajta. Ezentúl, ha lehet, elkerülöm Ausztriát, mert ez a díj szerintem túlzás.

Szerettük volna megnézni a Melk-i apátságot, de későn érkeztünk, a parkolót már lezárták, így csak távolról láttuk milyen szép.

A második éjszakát egy gazdaság udvarán, nagyon szép környezetben töltöttünk (ADAC 676. oldal 310 Stellplatz) GPS 47°52’54”N, 13°18’43”E. Késő este érkeztünk, amikor már mindenki aludt, de reggel kaptunk áramot, hogy feltöltsük az akkumulátorokat, és vizet. 12 € kellett fizetni.

2. nap: Salzburg lett volna a következő uticél, de csak az autóból tudtuk megnézni, mivel nem találtunk megfelelő méretű parkolót, így továbbindultunk Liechtenstein fővárosa, Vaduz felé. Estére értünk oda, nagyon szép kis városka, 2 órás sétával a központ megnézhető.

Ezután indultunk Svájcba.

Az éves autópálya matricát a második helyen tudtuk megvenni, mivel egy kis benzinkúton nem tudták, hogy 3,5 t feletti lakóautóra mit adjanak. De a következőnél sikerült 40 Frank-ért megvenni, így nyugodtan indultunk tovább.

3. nap: Az útvonalunk Challenger Éva szuggerálása alapján Zürich – Bern - Montreux – Genf

Zürichben a központtól nem messze buszparkolóban sikerült leállni 2 órára. Mivel bizonytalanok voltunk, hogy szabad-e ott parkolni, ezért felváltva őriztük az autót.

Bernben a pályaudvarnál találtunk parkolóhelyet. Lesétáltunk a folyóig. Csodálatos város.

Montreux – ben a vár melletti parkolóban aludtunk. Este és reggel is gyönyörű a vár és a tó.

4. nap: Kerülő úton Genf felé indultunk el Chamonix-Mont Blanc felé, mert a lakó az addigi 6,5% lejtőket is megérezte, így a 9% lejtőt nem mertük bevállalni.

Az utolsó kabin 17.30 kor indult fel a csúcsra. Mi 17.32 kor értünk a jegypénztárhoz.

Rövid töprengés után úgy döntöttünk, hogy ha már ott vagyunk, akkor nem megyünk tovább, Chamonix-ban alszunk. Két kempinget is jeleztek a táblák, de miután láttunk a parkolókban éjszakára készülő lakóautókat, mi is beálltunk melléjük. Este, ahogy ment le a nap különleges látvány volt, ahogy megvilágította a hegycsúcsokat.

5. nap: Reggel megint szép idő volt. Felmentünk a 2. megállóhelyig (Aiguille du Midi). A felhők felett voltunk. Leírhatatlan érzés. Megfelelő jelzők nincsenek a látványra. Lélegzetelállító.

Az idő rövidsége miatt kihagytuk a hágókat. Majd legközelebb, és addigra jobban fel tudunk készülni, hogy merre tudjuk elkerülni a meredek utakat. Ezért az alagúton átmentünk a Mont Blanc és az Olasz oldalon lévő hegyek alatt. (46 € fizettünk)

Milano érintésével mentünk Lugano -ba, hogy egy kis ízelítőt kapjunk az Olasz-Svájc –ból is. Séta a tóparton. Csoki vásárlás.

Terven felül, hogy egy kis pihenés is legyen az utazás alatt, éjszaka elautóztunk kedvenc helyünkre Lignano Riviera-ra a Pino Mare kempingbe. Itt pihentünk egy napot.

27-én reggel indultunk haza Szlovénián keresztül .