Mint kezdö lakóautós első utunk Albániába vezetett....

hogy miért? Ne kérdezzétek nemtudom...talán a kiváncsiság...Kezdjük az elejéröl...Topolyáról indultunk kb 50km Röszkétöl Szerbiában az autópálya mellett levö városkából...végig Szerbián a pályán..sehol semmi gond minden max ok...mindenhol lehet kártyával fizetni a pálydijat is igy nincs szükség pénzt váltani...beértünk Macedóniába...itt is minden ok...Ohridnak vettük az irányt mivel kár kihagyni az Ohridi tavat...nagyon szép érdekes ha erre jártok ne hagyjátok ki...itt letanyáztunk 2napra a strandon levö parkolóba...minden ok senki semmit nem kérdez szinte a vizparton parkoltunk a város szivében...érdemes Ohrid ókori belvárosát is végigjárni....szűk kis utcák....ezután megindultunk Albánia felé...a határ ok senki semmit nem nézett...albán határőr leakart meszelni egy 10euróval...de mikor mondtam neki hogy semmi gond de csak 100as om van akkor azt mondta hogy nem kell...nemjött be neki...Albániába ami az első pozitiv benyomás az az utak...nagyon jó minőségű széles út fogadott bennünket...megvettük az irényt Vloráig mivel úgy volt a terv hogy Vlorától megyünk lefelé a tengerparton a Görög határig...ami meglepö volt hogy még pályán is mentünk egy 60-70km és még fizetni se kellett érte...beértünk Vlorába...hát nem egy Horvátországi tengerparti városka...rengeteg szemét minden felé piszkosság a városi strandok amiből van egy jópár mind túlzsúfoltak voltak...úgyhogy nemtanyáztunk le hanem folytattuk utunkat tovább Orikum felé..(annyit hozzátennék hogy itt keressetek egy nagyobb üzletet és ha lehet vásároljatok be...váltsatok eurot igy jobb lesz...)az út jó és végig a tenger mellett visz...és rengeteg kis strandocska van az út mellett...itt valahol meg is álltunk egy kis strandocskán...volt egy büfés ott akitöl megkérdeztem hogy leparkolhatunk e...semmi gond nélkül megengedte meg még 5 euróért adott áramot is...majd másnap tovább álltunk...Vlorátol Orikumig nem olyan szép a partszakasz...sok kis strand és meglepöen sokan vannak de szinte 99,99 százalékba albánok...de mikor átmész a Llogara hágón és ismét kijutsz a tengerpartra...na innentöl az igazi Albánia...Innentöl egész Sarandéig rengeteg falucska van gyönyörübbnél gyönyörübb strandokkal amik nagyok....vannak melyek szinte néptelenek...nincs a nagy zsúfoltság és szinte mindenhol lehet a vizparton a lakóval parkolni...Az albán emberek max barátságossak mindenki segiteni akar vizet bárkitöl kérhetsz mindenki ad szó nélkül...mindenki integet kedvessek még a rendőrök is...errefelé már lehet találkozni olasz,német lakósokkal is...mi pl 3napig biwakodtunk egy német lakósokkal egy kb 3km hosszú strandon ahol rajtunk kivül nemsokan voltak még de meglepően voltak olaszok lengyelek sőt még magyar srácokkal is összefutottunk...úgyhogy igy lassan egy 10-12 nap alatt leértünk Sarandéig...de megemliteném még hogy mi úgy csináltuk hogy a Google földön kinéztuk magunknak a helyeket és próbáltuk azt sorba megkeresni...volt ahova nemlehetett lakóval lemenni de általába igen..találtunk egy kempinget is...10euróért kaptunk vizet meg áramot...Sarandé egy igazi tengerparti város abszolut nem hasonlit az észak Albániához...itt már nagy a Görög behatás...mintha Görögországba lennél...mivel nagy város zsúfolt nagy a forgalom stb igy itt nem tanyáztunk le hanem tovább mentünk Ksamill ig...hát Ksamill talán a legszebb Albán tengerparti nyaralóhely...szinte Kréta sziget szoszédságában van csak az Albán oldalon...homokos strandjai a tengerben kis szigetecskékkel ahova még gyalog is belehet sétálni....mintha valahol a karib tengeren lennél....ezt kine hagyja senki...sok kis öbölből áll és mindenhol homokos a strand fehér homok és finom mint a liszt...itt is szinte a vizparton parkoltunk...bejárva mindegyik öblöt...itt véget is ér az Albán nyaralásunk....innen átmentünk Görögbe de ez már egy másik téma...ami még fontos hogy egyik térképen se nincsen bejegyezve hogy Konispolnál átlehet menni Görögországba...rendes határátlépö van és tökéletes új út vezet odáig...tehát nyugodtan nekilehet vágni az útnak és Konispolnál rendes határátkelő van amit a térkép nem mutat...báris az enyémen nem sőt még a Navigáció szerint se még út se nincs arra de látszik hogy új minden valószinű hogy nemrég fejezték be...
Összegezve az Albániai nyaralást a lakóval...Nyugodtan vágjatok neki semmi kellemetlenség nemfog érni benneteket bárhol biwakodhattok senki nemfog sehonnan elzavarni a közbiztonság hatszor jobb mint Magyarországon az Albán emberek max kedvesek segitőkészek az árak kb magyar szinten vannak az éttermi árak is kb ott vannak néhol még olcsóbb is meg minden más is...nemdrágább semmi inkább egy kicsit olcsóbb....a tengerpart csodálatos rengeteg strandal ahol sokhelyen alig pár ember...érdemes elmenni megnézni kipróbálni...ha valakit még bármi érdekel szivessen válaszolok!