Ausztria, Csehország, Németország, Franciaország, Svájc

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Ausztria ,Csehország

A Bécsi erdőn át,a Duna mellett, Tulln, Krems, Melk, Ybbs útvonalon mentünk, elkerülve az autópályát. Nagy élmény a Duna völgyben autózni.

Cesky Krumlov

A Cseh erdőben a Moldava/Vltava/ kettős kanyarulatának partján épült, gazdag múltú történelmi város, a világörökség része. Látványos vár, reneszánsz, barokk stílusú óváros. A várárokban medvéket tartanak. A folyón a vízi sportot kedvelők kajakoznak, kenuznak. Ez a város a természet és építészet csodája. A folyóparti kempingben a vízitúrázók táborhelye mellett számunkra is volt hely 180 csk./éjszaka. A városban rengeteg vendéglátó egység van, a kocsmától a luxus étteremig. Bárkinek ajánlom úti célként. Visszafelé a Moldava völgyében autóztunk. A folyó és az út egymás mellett kanyarog az erdőben, néhol várakat láthatunk. Nagyon szép! Ismét Ausztriába érve, tettünk egy sétát Freistadtban. Ódon hangulatú település középkori erődítményekkel, bástyatornyokkal. Vissza a Dunához!

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Németország

Passauban már jártunk, most csak az éjszakát töltöttük itt. A Duna mellett az un. téli kikötőben van az ingyenes beálló. Kb. 10 lakóautó volt itt. Bajor erdő csodálatos vidék, ámulatba ejti az utazót. Bayreuth Wagner városa, itt halt meg Liszt Ferenc is. Felkerestük házaikat, egymás szomszédságában vannak. A ház most múzeum, a belépés díjtalan. Ekkor éppen hosszú ebédszünet volt. A temetőben megkerestük sírját is. A Neckar völgyben haladtunk tovább Baden Württemberg tartományban. Itt a kemping_ár 18-20€ között van de sok az ingyenes beálló is. Legfeljebb áramdíjat kell fizetni 1€-ért. Ebben nagy segítség volt az ADAC katalógus. Meredek szőlőültetvények, sok-sok vár az útvonalon. A felduzzasztott folyón folyamatosan haladnak az uszályok. Nagyon látványos, szép vidék.

Heidelberg óvárosa az UNESCO világörökség része. Fekvése és környéke igen szép. A kálvinista tudományok egyetemi városa. Csodálatos épületei és a régi híd vörös kőből van. A kora reggeli órákban kb. 5 km-t bicikliztünk, hogy láthassuk. Szerencsére vasárnap nem volt nagy forgalom. Másnap éjjel Sulz a. Neckar–ban aludtunk. Áram:0,50€, szennyvízürítés 1€. Nyudodt kis hely,hárman álltunk a parkolóban. E 8°38’12” N48°21’51”

Fekete erdőben is kikerültük az autópályákat. Itt már jártunk,de most is csodaszép településeket érintettünk .Hornberg kisváros egy völgykatlanban. Megér egy sétát.

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Franciaország

Az Elzász régión autóztunk szőlő ültetvények között sok km-en át. Ezen az útvonalon láthattuk a vidéki Franciaországot. A Doubs folyó melletti beállóban Baume–les Dames-nél pihentünk. 7.50€/éj Ezért minden szolgáltatást megkaptunk. Reggel kisautó hozta a friss péksüteményt. A folyónál kishajók várták utasaikat. E 6°21’28”N 47°20’23”

Annesy az Alpok gyöngyszeme. A tó partján terül el egy folyó torkolatában. Velencére emlékeztet. Másnap gyönyörű kilátással a Mt.Blancra Sallanches ingyenes parkolójában aludtunk.

Chamonix az Alpok fővárosa. Két órás sétát tettünk a városban. A Mount Blanc hófödte csúcsa elképesztő látvány. Meghódítására most nem került sor. A következő cél:

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Svájc

Wallis kanton az ország bortermelő vidéke. Vispben a Mühleye Campingben 28 Sfr.-/éj a tarifa. A vasútállomás 10 percre volt,innét indult a vonat Zermattba,majd tovább egy fogaskerekűvel Gornegrátig. Kettőnkre 292.-Sfr.-ot fizettünk. A felfelé vezető út és a Matterhorn látványa felejthetetlen. Alakja egyedülálló,karvalyfejjel hatalmas szobornak tűnik. Gyönyörű,tiszta időben,csodálatos látvány volt a sok havas csúcs és a gleccserek. Másnap a Genfi tó partján a Chillon vízivára közelében tartottunk egy rövid pihenőt. Monteux délszakias jellegű,virágos,ligetes üdülőhely a tó déli sarkában az Alpok ölelésében. Kevés idő jutott a megtekintésére. A gyönyörű fekvésű Fribourg és Bern városokon áthaladva már az éjszakai szállást kerestük. A katalógus segítségével egy parasztudvarba jutottunk. Három generáció élt itt. Nagy gazdaság volt, 65 szarvasmarha, stb. Mellékesen jegyzem meg,hogy a pajtában 3 lakóautó,1 lakókocsi állt. A haszonjárművek és mg.gépek is szép számmal ott álltak. Szombat lévén,nagy csend és nyugalom volt,lakónkat gyönyörű rotweiler és egy szép cica őrizte. Reggel meleg, helyben sütött kenyeret vásároltunk. A beállásért 10Sfr.-ot fizettünk,áramot nem kaptunk. Utunkat a Bódeni-tó mellett folytattuk,érintve a partmenti városkákat ,szép gyümölcsösöket. Az autópályákat a látvány érdekében igyekeztünk elkerülni. A Brégenzi magas hegyek után Feldkirchnél léptük át az osztrák határt.

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Ausztria

Az ország leghosszabb 10,2 km Arlberg alagútján jöttünk át. Ez a szakasz fizetős, 8.50€ ,természetesen meg kell venni az osztrák matricát is,majdnem 8€. Szállásunk észak Tirolban, Schwaz város központjában az Inn folyó völgyében volt. Az autópályáról szép látványt nyújt sok templomával. Hegyeiben valamikor higanyt bányásztak. A beálló 4€ volt. Vizet, szennyvíz és WC ürítést biztosított. E 11°42 ’13” N 47°20’46” Kitzbühel után alsóbbrendű utakon jöttünk. Elsőbbséget adtunk motoros találkozónak,de forgalomkorlátozás volt helyi ünnepi felvonulások miatt is. Népviseletbe öltözött idősek és fiatalok vonultak,fúvós zenekarok kiséretében. Élmény volt! A Graz felé vezető autópályán rengeteg az alagút. Ez is fizetős: 7.50€.Valamennyi országban kifogástalan útviszonyok mellett autóztunk. A kisebb településeken sincs túlzott sebesség korlátozás. Nem láttunk balesetet,türelmesebbek az autóvezetők. Csehországban is nagyobb a fejlődés.

Szép utazás volt sok-sok élménnyel. Képek az albumban!