Legutobb 3 éve jártunk utoljára a Balatonnál. Akkor irtam egy hosszabb beszámolót:

97 Magyarország, Siofok, Budapest 2008 julius

amit egy hacker támadás sajnálatos módon megsemmisitett, igy rászántam magam egy ujabb idei frissitett beszámolóra hasonló témában

Az idei nyári változo idöjárás miatt augusztus elején határoztuk el hogy 8 éjszakára elmegyünk a Balatonhoz Németország közepéböl, miután az idöjárás elörejelzés meleg napos idöjárást josolt elöre augusztus 5-töl. Döntésünkhöz közrejátszott az a tény is hogy a siofoki internettes honlapokat tanulmányozva felfedeztem, hogy augusztus 6.-án a budapesti operettszinház vendégszerepel „mágikus operett gála“ müsorával a siófoki Kálmán Imre szabadtéri szinpadon. Nyugat Europához képest a legdrágább 2500 forintos jegyárral a szinházi elöadások Magyarországon még mindig nagyon alacsony árszinvonalon vannak. Ennyiért Németországba csak moziba lehet menni. Németországban egy hasonlo szinházi elöadásra a jegyek 20 és 70 euro között mozognak

Miután az internetten keresztül sikeresen megvettem a szinházjegyeket a siofoki operettgála elöadására 8. sorba középre és telefonon Balatonszabadiban az Aranypart camping biztositott hogy van elég szabad hely, augusztus 5.-én péntek hajnalban elindultunk Magyarország irányába. Ausztriában alacsonyabbak az üzemanyag árak mint Németországban meg Magyarországon, ezért a Nürnberg-Passau-Linz utvonalon a német határ után osztrák területen Wels-Nord kijáronál az autopálya melletti bevásárlocentrumnál szoktunk tankolni kb.1,30 euros áron dieselt. Hasonloan a magyar határ elött, a Neusiedler See kijáronál Jet benzinkutak vannak az autopálya mellet ahol szintén tankolni szoktunk hasonló áron. Ausztriában a német határnál, meg Linz után Bécs felé az autopálya állomáson ingyen internetkapcsolatra (WLAN) van lehetöség, ami a lakoautoban is tökéletesen müködik. Ugy hirdetik már az autopályán: „free wlan“.

Györben az autopálya melletti Tesco mellett elhaladva a Praktiker áruház parkolojában van egy elég jó pénzválto ahol akkor 1 euro = 269 forintos árfolyamon váltottunk eurot forintra. A Balatonnál ugyanis 245 -255 forint között váltják az eurot. Találtam egy érdekes internettes oldalt ami listázza hogy Magyarországon melyik pénzválto váltja a legjobban a nyugati valutákat:

Pénteken délutánra megérkeztünk Balatonszabadiba, ahol kaptunk egy nagyon szép több mint 100 négyzetméteres parcellát vizzel és árammal.

A camping tiszta, a szabad strand füves sok kis étteremmel, ezen a részen van egy nagy vizisíhuzókötélpálya. A camping területén étterem és üzletek is találhatók, amiknek árszinvonala joval alacsonyabb mint Nyugat Europában. 8 éjszakára 2 felnött személyre lakoautoval árammal 61.120 forintot fizettünk. Igy napi 7640 forint (28,40 euro) árral szintén alacsonyabbak árak mint Nyugat Europában a hasonlo szinvonalu campingeknél föszezonban. A campingtöl oránként jár menetrendszerinti busz Siofok központjába. Egy vonaljegy 195 forint. Utolso busz 23.40-kor indul Siofok központjábol a camping felé. A taxi ugyanerre a szakaszra 3000 forint. A strandon egy fött kukorica 400 forint, sajtos tejfölös lángos 550 forint. Campingben a zsömle, kifli darabja 25 forint. Egy hétre az internet kapcsolat (wlan) 3000 forint, a hotspot jol müködik a camping egész területén. Vittünk magunkkal biciklit, 2 személyes felfujható kajakot, 2 gumimatracot, sok idöt töltöttünk a vizben és jól le is barnultunk.

A szinházi elöadás este 9-kor kezdödött és éjfél elött lett vége. Volt zenekar, tánckar és az énekes müvészek. Strauss, Kálmán, Lehár operettek-böl játszottak részleteket részben magyarul részben németül. Nagy sikerük volt.

Egyik nap hajoval (egy orás hajout) délben átmentünk Siofokról Balatonfüredre. 2600 forint oda vissza egy menetjegy. Balatonfüreden résztvettünk egy városnézöturán fejenként 700 forintért. Nagyon szépen kialakitott partmenti sétány van Balatonfüreden sok kis étteremmel Elsétáltunk a Jókai villa. Blaha Lujza villa mellett, megnéztük hol rendezik az Anna Bált, meg a szívkorházat és a borfesztivál pavilonjait.Este jöttünk vissza.. A hajoról szép látvány a Balaton, Tihany.

Siofokon jó volt a Kálmán cukrászda, voltunk több étteremben, ettünk halászlét, hortobágyi palacsintát, olyan magyar specialitásokat amit Németországban nem lehet megkapni, na meg sok sült és rántott halat. Siofokon élö évfolyamtársam megmutatta nekünk az uj siofoki Trianon emlékmüvet is, amit nagyon szépen megcsináltak.

Miután úgy nézett ki, hogy a Györben átváltott forint nem lesz elég és a pénzváltok a Balatonnál nagyon rosszul váltottak ezért az uj visa kártyámmal vettem ki forintot pénzautomatábol. Mikor 2 nappal késöbb láttam az elszámolás eredményét az internetten kellemes meglepetés volt hogy 1 euroért több mint 273 forintot kaptam. Ez magasabb árfolyam mint amit a legjobb magyarországi pénzváltonál el lehet érni. Érdekességböl ide bemásolom az banki elszámolást:

Karte (Nr. / Art): Kreditkarte
Belegdatum: 08.08.2011
Wertstellung: 09.08.2011
Betrag: 73,05 S EUR
Ursprünglicher Betrag: 20.000,00 S HUF
Umrechnungskurs: 273,775
Umsatzbeschreibung: SZENT LASZLO U. 183.SIOFOK

Julius közepén nyitottam ezt a bankszámlát egy Thaiföldön élö német barátom tanácsára a németországi DKB banknál akik azzal hirdetik magukat hogy minden téren teljesen dijmentes, és szintén dijmentesen adnak egy olyan visa kártyát amivel bárhoz a világon illetékmentesen bankközi középárfolyamon fellehet venni készpénzt pénzkiado automatákból. Ha esetleg egy pénzválto automata illetéket von le (például az USA-ban ez lehet sokszor 5-10 dollár), azt is visszatéritik. Ez az internettes bank Németország legjobb internettes bankszámlája minösitést kapta. Több mint 2 millio felhasználojuk van, sokan vannak külföldröl is:

Magyarországon probáltam ki elöször ezt a dijmentes visa kártyát, tudom mindenkinek ajánlani. Ezekután a jövöben már nem lesz szükségem készpénzváltokra.

A magyar tengernél általánosságban a szolgáltatások szinvonala pozitiv benyomást tett ránk. A jövöben jövünk ujra és ujra.