Többszöri tervezgetés után nagy elhatározásra jutottunk. Körbe járjuk Olaszországot.

. A keleti parton az Adria mentén legurulunk a csizma sarkáig, (az általunk érdekesnek tartott településeken pár órát esetleg éjszakát eltöltünk) majd keresztül a csizmafejen, kompon Messina, körutazás Sziciliába, ezután vissza a nyugati parton Roma, Siena, Firenze, Pisa, Lucca érintésével. Egy héttel az indulás előtt kiderült , hogy Horváth Papáéknak is tetszik az útvonal és úgy döntöttek, jönnek velünk. Az alábbiakban vázlatosan írunk erről az útról.

1.nap szeptember 29 szombat

Reggel ½ 6 órakor indulunk Dunakesziről. Hárman utazunk: József, Gyöngyi és Dóri. Az M 7/s autópálya székesfehérvári benzinkútjánál találkozunk a Csákberényi Horváth Papáékkal (Józsi és Zsofika valamint édike), akik útitársaink lesznek ezen a túrán.

Rövid üdvözlés után indulunk tovább, ma egyhuzamban Velencéig tervezzük az utat. Útközben ebédelünk Zsófika, meleg kacsasültje volt a menü.

Velencébe kikötőben lévő parkolóba értünk du.5 óra körül. Nagyon jó helyünk volt, a lakóink a tengerre néztek. Alvás, a parkolóban.

2.nap szeptember 30. vasárnap

8-kor kelünk, reggeli, majd mi 3-an besétálunk a St Mark térig.(Zsófikáék nem jönnek). Szép kiránduló időnk van, a tömeg hömpölyög.

Templomok és múzeumok előtt több százan állnak sorba, várva a belépésre. Időhiány miatt ezeket kihagyjuk. Du ½ 2 kor indultunk vissza a parkolóba vaporettóval, mely majdnem a lakóautó parkoló előtt állt meg.

Zsófika finom ebéddel várt bennünket, majd ebéd után elindultunk Ravennába.

Du 5 körül megtaláltuk a parkolót, közvetlenül a vár tövében van, közel a város- központhoz.

Itt aludtunk. Alvás Ravennában (vár vizes-árok)

3.nap október 1 hétfő

Ravennában napsütéses időre ébredtünk, bár egész éjjel zuhogott az eső. Reggeli után városnézés. Ravenna Itália egyik legrégibb városa. Megnéztük a Garibaldi teret, ahol Garibaldi szobra is megtalálható. Itt van a Dante mauzóleum is, mely az író üres sírhelyén épült. A város nevezettességei az ókeresztény műemlékek. Ilyen a San Apollinaire bazilika, melynek díszítőmozaikjai és márványszarkofágjai példátlan értékűek.

Parkolóhelyünk a Brancaleone vára valamikori vizes-árkában volt. A vár-fallal körülvett hatalmas udvarát, közparkká illetve játszótérré alakították ki. Városi sétánk 12-ig tart, majd indulunk tovább Riminibe.

A két Horváth megbeszélte, hogy útközben megállunk, és egy parkolóban megebédelünk. Folytattuk az utunkat Riminibe. A város-központban parkoltunk. Rimini idegenforgalmi szimbólum. A tenger parton hatalmas építkezés folyt, és „kis villák városává” varázsolták Riminit. Megnéztük az Augustus diadalívet (10 m magas és 9 m széles) Láttuk a Tiberius hidat, mely összeköti a városközpontot. Láttuk a Castello Sigismondo várát, melyet a XV században építettek, jelenleg börtönnek használják, ezért nem látogatható. Fagyiztunk, majd visszasétáltunk a parkolóba.

Indulás San Marinoba.

4.nap kedd október 2.

San Marino a világ legrégibb és talán legkisebb Köztársasága. Területe 60 m2 km. Területén 8 település található. Lakosainak száma 30 ezer. Használt nyelv olasz, vallásuk katolikus, pénzegysége a San marinói Euró, mely az olasszal egyenértékű.

A Titán hegy tövében lévő 10 sz. parkolóban találtunk helyet. Kellemes, kulturált környék. Kínlódtunk, (de mások is) a parkoló automatával. Így csak reggel tudunk fizetni.

Gyönyörű reggelre ébredtünk. Irány a Titán hegyen lévő vár, elérjük a felvonót, így libegővel megyünk fel a hegyre. Ragyogó napsütésben csodás volt a kilátás. Körbe sétáltunk a „hegytetőt” és megnéztük a Szent Bazilikát, és Szent Péter templomot, Kormánypalotát, több bazárt, butikot.

Jól elfáradtunk és elindultunk „hazafelé”. Most másik úton megyünk és kiderül, amit én reggel is már erőltettem. A parkolónkkal szemben van 2 lift, mellyel 1-2 perc alatt leértünk.

Ebéd, után irány, Perugia.

Úttalan utakon jártunk, míg az utolsó 30 km-t autópályán tettük meg. Nagy nehezen megtaláljuk a parkolót. A sorompó azonban nem nyílik ki. A már bent lévő lakóautósok egyike telefonál a tulajdonosnak, hogy jöjjön és engedjen be bennünket. Félre állunk és várunk kb. 1 órát, amikor megjön az érintett.

A parkoló teljesen új és kulturált (zuhany,vízvétel, ürítés). Vacsora és alvás.

5.nap október 3 szerda

Napfényes reggel, majd reggeli után mi hárman besétálunk a városba. A város egy dombra épült, utcái nagyon meredekek, lépcsőn lehet csak közlekedni, mindenütt. Már az elején elfáradtam, és felvetettem, hogy én nem megyek tovább. Közben megszólítok (németül beszélve) egy férfit, akitől érdeklődöm, hogy merre van a város-központ és kb. milyen távolságra. Bár olaszul válaszol, de érzékelhető hogy bizony több km-t kellene még megtenni és végig meredek utcákon, felfelé menetbe. Erre Józsi azonnal kitalálta, hogy menjünk busszal.

Busszal kb. 4 km-t mentünk, de mindig csak felfelé. Gyalog ezt képtelenség megjárni. Amit láttunk az maga az csodák-csodája a hegytetőn. Nem is próbálom leírni, hogy milyen patinás épületek sora található itt.

Közben kerestük a perugiai csokit, melyet itt gyártanak. Piacot is megtaláltuk. 3-4 órás városnézés után

jól elfáradva, értünk vissza. Ebéd és irány Assisi.

Assisibe értünk, több olyan utcába sem tudtunk behajtani ahol a lakóparkolót jelzi(magasság korlát, súly korlát). Majd meglátunk egy hirdetést, mely campinget hirdet. Ide megyünk.

A camping kis buszával mentünk fel a városba. Azért különleges ez a város, egy mert az egész szikla oldalán fekszik, utcái 12-20 %-os lejtőkkel. Csodáljuk az itt élőket, biztosan hozzászoktak már ehhez a körülményhez. Fő látnivaló a Szent Ferenc bazilika, és a ferences kolostor. 400 méter magasságban fekszik, lakosok száma 25 000 fő.

1228-ban kezdik építését, 1253 ban fejezték be, a pápa szentelte fel. Itt két templom van egymás fölött. Számos kis bolt, étterem várja turistákat. Szinte ebből él a város lakossága.

Összegezve:gyönyörű középkori város, muskátlis utcáival, szökőkutas tereivel, Szent Ferenc hagyatékának méltó örököse. 1997-ben földrengés rázta meg a várost, a károk helyreállítását 2 év alatt fejezték be. Amikor itt jártunk nagy készülődés volt a másnapi körmenetre.

Fáradtan várjuk a camping kis buszát. Közben benézünk az árusokhoz, de erősek vagyunk, és nem vásárolunk.

A recepción befizetünk wifire, ez az első alkalom, hogy internethez jutottunk. Közben észrevesszük, hogy szentendrei gimnazisták vannak a campingben. Pár szót váltunk velük. Alvás: Assisiben.

6.nap október 4. csütörtök

Reggel indulunk Lorettóba. Messziről látjuk, hogy itt is a sziklafalra épült, a csodás város. Sajnos itt is körmenet van, a rendőrök visszafordítanak bennünket. A legenda szerint Szüz Mária házát 1294-ben angyalok repítették ide. Évente több millió zarándok keresi fel a Santa Casát és a mellette levő Bazilikát.

Következő állomásunk San Benedetto Del Tronto. A pálma fák városaként is emlegetik. A tenger parton több km-en keresztül gyönyörű szállodák sora, és álom szép a tenger part. Kagylót szedünk,a víz 22 C-s sokan fürdőztek. Autós városnézést követően hagyjuk el S. Benedettot.

Foscha tengerparti kis település annak stell platzán aludtunk. Jó helyünk volt, csendes nyugodt kis pihenő.

7.nap október 5 péntek.

Mint az előző napokon, mos is ragyogó napsütésre ébredtünk. Ez az jelentette hogy meleg lesz,ma is.

Peschici fele indultunk. Az adriai tengerre nyúló magas, sziklás Garganó félszigeten fekszik a város. Népszerű üdülőhely. Ide egy un. földnyelven érkeztünk. Ezen az úton láttunk egy szellem várost. Valamikor szebb napokat megélt, monumentális házak, kicsi roskadozó kastélyok sorát láttuk, ahol hosszú évek óta senki sem lakik. Nem mindennapi és egyben különleges a látvány, szinte megborzong az ember.

Peschicibe egy kis boltban vásárolunk, majd egy kellemes tengerparti részen megebédelünk. Útözben találunk a senki földjén egy citrom fát és szedtünk a termésből, út mellett a sós tavakat látunk. Lesina és Varano között. Mint később megtudtuk mi egy ősi zarándok úton közlekedtünk.

Következő város Vieste, ahol több száz pálmafa szegélyezi az utat. Hotel, camping , étterem váltogatják egymást. Találunk egy kicsi parkolót, ahol már 4 lakó autó állt. Láttuk, hogy van még 2 hely, így mi is beálltunk a sorba. Gyönyörű tenger part, elhatároztuk, hogy itt alszunk. Nagy sebtiben hozzálátunk a vacsora készítéshez, szalonnát, kolbászt sütünk.

Pár perc múlva kiderült, hogy mi egy vendéglő parkolójában vagyunk, és a tulaj kérte hogy azonnal távozzunk ez nem camping, és az ő vendégeinek nem maradt hely. Azonnal befaljuk az időközben elkészült vacsorát és pakolni kezdünk. Igen ám de jön 3 rendőr, aki sokkal udvariasabban (mint az étterem tulajdonosa) felszólítanak mindenkit hogy hagyjuk el a területet.

Ettöl a helytöl 200 m-re van camping, ahol villany, fürdő, és wifi áll rendelkezésünkre. Végül rájöttünk, hogy hálásak is lehetünk a durva nagyhangú étterem tulajdonosnak hogy elküldött bennünket. Sokkal kulturáltabb körülmények között töltöttük az éjszakát, mint az ő placcán. Igaz ezért fizetni is kellett 10 Eur.

8.nap október 6 szombat.

Reggel a camping kapujában árulják a friss halat. Mi is veszünk bő 1 kg-t.,ami filézett . Már érezzük, hogy kánikulai meleg lesz a nap folyamán.

Úti célunk Monte Sant Angelo, mely város a sziklára épült. Az idevezető út szép és veszélyes. Hajtű kanyarok, és óriási magasságban vezet utunk.

Parkolót a centrumban találunk, majd elindulunk városnéző sétánkra. Közben az árusok és butikok sorfalán haladunk, és el is csábulunk. Nagyon érdekes kis város. Keskeny, zeg-zúgos utcák, fehérre meszelt házak. Sétánk közben úgy döntünk, hogy betérünk egy helyi kis étterembe és elfogyasztunk egy jellegzetes olasz menüt.

Spagetti (gombás) bárány sült, bárány kolbász,friss zöldség körettel,gyümölcs, límonchelló. Mindez 16 /EU/fő.

Visszasétálunk a parkolóba és elindulunk Alberobello felé.

Útközben Castello del Montét is megnézzük. Egy síkság közepén áll, de magaslaton. Falait még ma is az eredeti márvány borítja. A bevehetetlennek épült vár, inkább palotaként funkcionált.

A kor legnagyszerűbb világi épülete. Nyolcszögletű vár, két emelet. Minkét szintjén 8-8 helysiég van. A mai napig titok fedi, hogy miért építették ezt a hatalmas várat szabályos nyolcszög alaprajzzal.

Találunk egy campinget, ahol megállunk és kisbusszal 50 cent/ fő –ért visznek fel bennünket a várhoz-majd vissza. Tovább utazunk és Bariban alszunk.

9.nap október 7 vasárnap

Megnézzük Bari kikötőjét és halpiacát. A halászok műanyag edényekben árulják portékájukat, melyet hajnalban fogtak ki. A bőség nagy, de a választék csekély. Csupán polipot és kagylót lehetett vásárolni. Érdekesség volt ez mindannyiunk számára. Bari 400 e lakosú városa. Nevezetességei az óvárosban vannak, mint pld a Kattedrale, Basilica di San Nicola. Majd folytattuk utunkat.

Irány Alberobelló.

A centrumban találunk lakó parkolót, de Horváth Papa nem tud befordulni a lakójával. Így tovább megyünk egy másik campingbe. Megtaláljuk azt is de kb.3 km-re a várostól. Miután megtudtuk, hogy autóval bevisznek bennünket a centrumba, így itt maradunk. Ebéd után mosás, majd du. 4 órakor indulunk a centrumba.

A városka a trulli néven emlegetett házakról ismert. Ezek lakóházak, melyek kerek kúpos tetejűek, különös alakjuk adja a táj szépségét és egyediségét. Mészkőből, habarcs nélkül épültek. Falak, ajtók fehérre vannak meszelve. A legtöbb trulli ma már ajándék bolt, de jellemző hogy lakásként is használják még jelenleg is. Unesco világörökséghez tartozik.

Van itt trulli étterem, bolt és katedrális is. A turisták ezrei keresik fel folyamatosan ezt a kis várost.

Sétánkat egy hangulatos kis teraszos sörözőben zártuk. Majd Dóri megszólított egy rendőrt hogy szerezzen nekünk egy taxit, mellyel visszajutunk a campingbe. Pár perc múlva már robogtunk szálláshelyünkre.

Alvás Alberobellóban. 40*48’7” / 17*15’1”

10.nap október 8 hétfő

Reggel elindulunk egy hosszabb lélegzetű útra, Leccét szeretnénk megnézni. Dél Barokk Firenzéjének is nevezik. Épület díszeinek különlegességét az is elősegítette, hogy az un. Lecce kő, könnyen faragható, és formálható. Híresek a város papírmasé műhelyei.

Nevezetes épületei: Porta Rudiac, (városkapu) Püspöki Palota, Santa Corce templom,és a vár,valamint a római szinház.

Sajnálatos hogy a várost végig autóztuk 2 x és nem kaptunk parkolót. Így csupán autós városnézéssel kellett beérnünk.

Indultunk tovább Salentínó városkát is csak autóból láttuk. Ekkor már igyekeznünk kellett hogy éjszakai szálláshelyet találjunk.

Végül Policoro Lidon aludtunk, ahol már állt egy német lakó.

11.nap október 9 kedd

Reggel gyönyörű napsütés, majd indulás Szicília felé. Megtudjuk, hogy otthon 3 C fok körüli a meleg, itt már reggel 7-kor 19,5 C.

Megbeszéljük, hogy folyamatosan megyünk, és ha lehet, akkor még világosban kompozunk át Szicíliába.

Du 3-kor a kikötőbe értünk. Beálltunk a sorba, várakoztunk. Sajnos már mindenki feljutott a kompra, csak mi nem. Kiderült, hogy az előttünk álló autó vezetője a kávézóban beszélgetett, ezért nem tudott a mi sorunk haladni. Újabb fél óra várakozás után jutottunk csak fel. Messinánál értünk partot, a Szicíliai oldalon.

Szicília a Földközi tenger legnagyobb szigete, lakossága 5 M, területe 25 e m2 . Természeti szépségei és antik műemlékei miatt látogatják a világ minden tájáról. Híres a folklór hagyománya. Szinte a Földközi tenger közepén helyezkedik el. Hegyvidék és dombság váltják egymást, éghajlata mediterrán.

Fővárosa Palermó. Híres a halász flottája, gazdag ásvány kincsekben. (kén, olaj, aszfalt)

Az első estét Taormina külvárosában töltjük egy magán campingben. A tulaj nagyon barátságos, camping pedig, szép és adott minden szolgáltatás (fákon citrom,narancs,banán). Amikor odaérkeztünk, azt hittük, hogy zárva van. Személy gépkocsival megállt mellettünk egy idősebb férfi és kérte, hogy menjünk hozzá, ad fejenként fél liter bort. Ekkor jött ki a tulaj. Mi úgy döntöttünk, hogy itt maradunk. A másik még erőszakoskodott, de végül feladta és el oldalgott.

Vacsora, alvás Taormina külvárosába.

12. nap október 10 szerda

Reggel vagy inkább hajnalban hangos kakaskukorékolásra ébredtünk (nem zavart bennünket) és otthon éreztük magunkat.

Indulás Taorminába. Találunk egy parkolót, ahol jól megkérik az árat 30 EU lakónként. Pár 100 méter után megtaláljuk a felvonót, amellyel felmegyünk a sziklára épült páratlan szépségű kis városkába.

Taormina 10 e lakosú a Monte Tauró hegy szikláin lévő, tengerre néző kis városka. A külföldiek tíz ezrei keresik fel , az idők során sok híres ember megcsodálta. (Goethe, II Vilmos, Elizabeth Taylor stb.

Megcsodáltuk Görög Szinházat, mely a szikla hegyoldalból van kifaragva (i.e. I.század). Úgy lett kialakítva hogy a tenger és a Vezúv háttérként szolgáljon. Akusztikája kiváló, amit a színpadon elsuttogtak, azt mindenütt hallhatták.

Elbűvölő a Corso Umbetó: az esti séták színhelye, kávézók, fagyizók,üzletek kavalkádja, végig a tenger parton.

Indulás az Etnához. Nagyon kemény délutánunk volt. A navigátorunk borzasztó rossz és szűk utakon vezetett végig bennünket. Több órás tekergés után Józsi végre hajlandó volt megkérdezni egy benzin kutast, aki megmagyarázta ,hogy miképpen jutunk fel az Etnához.

A parkoló kb. 2 ez. méter magasságban van, ahova csak szerpentinen lehet feljutni. Útközben pihenőt tartunk és szelíd gesztenyét szedünk.

Nagyon jó helyet kapunk a parkolóban. Csodás a kilátás 3 városra.

Alvás parkoló Etnában.

13.nap csütörtök október

Reggeli után a libegővel és terepjáró busszal, felmentünk az Etna turisták által megközelíthető pontjáig. Így még ezer métert kellett megtenniük.

Az Etna Eu.legnagyob és a világ egyik legaktívabb tűzhányója. A hegy lábának nagy részén szőlőt, gyümölcsöt termelnek, alacsony lejtőin szelíd gesztenye, valamint a nyír fa és a fenyő a gyakori.. Állatvilága mára már kipusztult, vadmacska és menyét azonban ma is nagy számban él itt. Rövid pihenés és indulás Mariáékhoz, Maschalicuába.

Négy fogásos ebéddel fogadtak bennünket és őszinte szeretettel. Beszélgetés, majd elindultunk Catania felé.

Ezen az úton is sok kacifánt várt ránk, amit a navigátor okozott. Horváth Papa miatt izgultam,hogy a szűk utcákon, miképpen tud átjutni a nagy autójával. De ez idáig szerencsésen megoldotta a nehéz helyzeteket is.

Cataniában, a tenger parton találtunk stell- placcot. Itt aludunk. Internetünk is volt.

14.nap október 12 péntek.

Cataniában nagy melegre ébredtünk. Catania Szicília második legnagyobb városa. Sokat szenvedett a földrengéstől, és az Etna kitörésétől. Épületei a jól faragható fekete láva kőböl épültek. Csodálatos az elefántcsont szökőkút a Római szinház, Halpiac és a Via Etna kávézóival, üzleteivel.

Innét Siracusába vezetett utunk. Siracusa Arkhimédész szülő helye. Nagyszerű épületeket emeltek a görögök és virágzott a művészet. 120 e lakosa van, érseki székhely, még a görögök alapították.

Teatro Greco: Szicília legnagyobb szinháza, 15 e nézőt befogadó méretekkel. Üléseit a sziklából faragták ki.

Megnéztük a katagombákat is, és a vízesést. Ebédelni mentünk, a város egyik kis utcájában álltunk meg. Pillanatokon belül kiderült, hogy rossz helyen vagyunk, de egyben tanácsot is kaptunk hogy hol parkoljunk. Szerencsénkre ezen a napon rendezték a Szilia Oldteimer rally-t.100 db. Ferrari starjával indult oltaimer autók versenye. Itt volta strart. Az autóból végig tudtuk nézni az autó csodák elvonulását.

Majd Ennát érintve haladtunk a Villa Romana felé, illetve annak parkolójába 37 ° 21'53 "N / 14 ° 20'05" E éjszakáztunk. A parkolóban éjszaka érkezett egy másik lakó is, így hárman töltöttük ott az éjszakát.

16.nap október 13 szombat.

Éjszaka esett az eső, reggel is borongós idő volt. Ez idáig megúsztuk az esőt, sokkal inkább a nagy melegtől szenvedtünk. Esőben elindultunk a Villa Roma megnézéséhez. Csodáltuk az ókori építési kultúrát, hiszen ezeket a maradványokat egy középkori esős időszaknak köszönhetjük, amikor sártenger takarta be a villát és környékét.

Indulás tovább a templomok völgyébe. Közben érintjük: Pietraperziát, Agrigentót, A templomok völgyében megtaláljuk a parkolót, ott ebédelünk. Az eső esik, és úgy határozunk hogy délután pihenünk, ma nem nézzük meg ebben a csúnya időben a látnivalókat. Alszunk, mire felébredünk az eső eláll. Sőt a nap is kezd derengeni. nekem van egy ötletem hogy most 3/4 6kor induljunk el és nézzük meg a látnivalókat. Az ötletet a többiek is jónak tartják és elindulunk. A parkolóból közvetlenül út vezet fel, a romokhoz. A belépő nyugdíjasoknak ingyenes.

A Templomok völgye a déli tenger parton terül el, Agrigentó városkában. Az ókori város építészeti maradványai szétszórva találhatók ebben a völgyben. A völgy egésze élénk mediterrán tájképet alkot.

Találunk egy elektromos kis autót, mely 3 /EU/fő kör5bevisz bennünket a romok között. Később besötétedik, így kivilágítva is meglátjuk a csodákat.

Jól elfáradva zuhanunk ágyba.

Alvás:Agrigentóban.

17.nap. október. 14. vasárnap.

Reggel gyönyörű időre ébredünk. Indulás Siculiana és Selinunte felé.

A város a nevét a mai is vadon növő zellerről kapta. A kikötőt védő falak maradványai az akropolisz körül láthatók. A várost Hannibál vezette karthagói seregek elpusztították, de 8 templomának maradványai fennmaradtak. Itt található egy régészeti park. Templomait egyenlőre, betűk jelölik, mivel még mindig nincs kiderítve mely isteneknek szentelték azt. Itt is elektromos kis autóval megyünk körbe. Nagyok a távolságok, és nagy meleg van. Jól is esik, hogy ezt a hatalmas területet nem gyalog kell bejárni.

Útunkat Marsala fele vesszük. Trapani tartomány legnagyobb városa. Marsala híres boráról, valamint kereskedelméről. Évszázadokon keresztül. Három, Szicíliában élő brit család vezette a borászatot, bora fehér és édes.

A városka központja a Dóm és a városháza. San- Tomamasso di Canterbury.

Lassan elkezdjük keresni az éjszakai szállás-helyet. Végül úgy határozunk, hogy Ericéig elmegyünk.

Alvás Ericében a városfal tövében.

18.nap. október. 15. hétfő.

Hatalmas felhő réteg borítja a tájat, az orrunkig nem látunk. A látnivalókban bővelkedő városka az Erice hegyen terül el, 750 méter magasan. Híres a nemzetközi tudományos központjáról. Híres a szőnyeg, a táska és a kerámia készítés.

13 ezer lakosú kis városka, mely vad szilákra épült. Templomai: Villa Balio, Battista templom, Castello di Venere, Castello Normano. A városból tiszta időben Tunézia partjáig is el lehet látni.

Fallal körülvett műemlék templomai vonzzák a turistákat. Házai helyben bányászott, fehér kőből épültek. A középkor hangulatát idézik.

Következő hely Segesta városka volt. Nagy része még most is el van temetve. A város a Barbaro hegy teraszos jeltőin terül el. A város határain kívül épült a segesztai templom és a görög szinház.

A parkolóban ebédeltünk, majd elindultunk Palermó felé. Sajnos az autó pályán, a lakónk hátsó kereke durr defektet kapott, a gumi köpeny levált szétrepült. Szerencsére senkinek nem okoztunk bajt. A két Józsi azonnal félre állt és kereket cseréltek. Persze ezzel csupán ideiglenesen oldódott meg a problémánk, mivel pótkerék, nélkül maradtunk. Sajnos a GPS-ek nem voltak a helyzet magaslatán, a Sziciliai térkép hagy kívánnivalót. Többszöri neki futásra találtunk parkolót. Leállásunk után pár perccel hatalmas felhőszakadás lett. Minket ez nem zavart, mert jó helyen álltunk, és fedél volt a fejünk felett.

19.nap. október. 16. kedd

Reggel napsütésre ébredünk és indulunk egy újabb netes (parkoló) címre. A nagy forgalomban megtaláljuk és nagyon jó helyre találunk. A város központjában, kaptunk helyet.

A parkörnek elmondtuk a gumis gondunkat. Ő azonnal intézkedett és hívott egy gumiszerelőt. Jött azonnal, megbeszéltük a teendőket. Azt ígérte, hogy másnap, szerdán reggel meglesznek a gumik.

Mindenki fáradt és piheg a nagy melegtől. Mi Dórival elindulunk a városba. Palermo egy gyönyörű fekvésű város, 730 ezer lakossal. Építészeti öröksége minden stílust felölel. A város ízgalmas, és egzotikus élményeket ígér.

Látnivalók közül elkerülhetetlen a Dóm, Itt nyugszanak Szicília királyai. San Domenico . Vuccíria Itt mutatkozik meg az arab múlt. Megtalálható a kelmefestők, kézművesek, lakatosok, zsebtolvajok, ezüstművesek. Ez Palermó legnyüzsgőbb utcája.

Este felé a lakók között kipakoltunk és húst sütöttünk, melynek nagy sikere volt.

20.nap. október. 17,szerda.

Ma reggel is gyönyörű idő és érződik hogy meleg lesz. Reggeli után mi lányok elmegyünk sétálni és várost nézni. Jó nagy sétát teszünk. A fiúk várják a gumist. Józsi 1 órakor már telefonál, merre vagyunk a gumisnál végeztek és éhesek, siessünk haza. Megnyugtatom, hogy már útban vagyunk hazafele.

Gyors ebéd, kipihenjük a fáradalmakat .Ez a nap igazán eseménytelenül telt el, de jól is esik az előző napok ízgalmai után.

38.129556 N , 13.361107 E
Alvás Palermóben.

21. nap. október. 18. csütörtök

Indulás Cefaluba. Nagyon hangulatos kis tengerparti városka. Közvetlenül a tenger parton találunk stell placcot. Meleg van, sokan fürdenek a tengerben.

Oda érkezésünk után rövid sétát teszünk az óvárosban. A sok hotel és étterem ellenére, Cefalu megőrízte régi báját. A La Rocca szikla szírt tetején áll Diana templom. A másik nevezetesség a Dóm, mely bizánci stílusban épült, iker tornyokkal. Séta után irány a tenger. Dóri fürdik, és csupán térdig megyek a vízbe. A strand zsúfolt, szinte hihetetlen hogy október közepén járunk.

N 37.343632 E13.598409 alvás Cefaluban.

22.nap. október. 19. péntek-

Reggel korán indulunk és Pompeig megyünk. Ez az út közel 700 km, tehát a napunk utazással telik. Gyönyörű napsütéses időnk van. Útközben egy benzinkútnál állunk meg és a lakóban ebédelünk.

Pompeibe már sötétben érkezünk. Bár sehol nem időztünk. Szuper helyen kaptunk szállást, a romváros bejáratától kb, 30 méterre. Éppen csak az úttesten kellett átsétálnunk és máris ott voltunk a bejáratnál.

Kissé elfáradtunk és mielőbb igyekeztünk nyugovóra térni. Alvás Pompeiben.

2024. március 29. péntek
Auguszta napja van
Holnap Zalán .

Armaflex/Kaiflex kaucsuk szigetelés (új ár)