Október 29-én indultun szombathelyről Szlovénián keresztül. A délután kettő óra körüli indulással azt elértük, hogy este 10-re már Sienától 20 km-re tudtunk éjszakázni, valahol az utópálya mellett.

Nem tudnám megmondani melyik pihenőben, mert egyszer csak már elfáradtam annyira, hogy csak egy cél volt mielőbb kiállni. Szóval a 600 Km utat meg lehetett tenni kényelmesen 7-8 óra alatt.

Eredetileg az egész család jött volna, de a kamasz lányok inkább más progrmot választottak, így anyai felügyelettel otthon maradtak, a fiús szakasz pedig elment kirándulni kipkapcsolódni. A hat férőhelyes autóba így csak hárman voltunk. Ez igen kényelmes volt így. 30-án reggel begurultunk Sienába csak a sokak által ismert buszos lakóautó parkolóban lehetett megállni még a buszok érkezése előtt érkeztünk reggel 9 körül.A városba felmentünk megnéztünk minden fontos helyet, a katedrálistól a főtéren keresztül, Szent Katalin szülőháziáig. Érdekes városka, de még ekkor november elején is túl sok volt a túrista. A legérdekesebb a Katedrálisban található kápolna ahol gregórián énekes könyvek voltak kiállítva na azt ha eddig nem látta valaki, érdemes megnézni. Sienából délután idnultunk tovább. Estére Ovietó volt a cél, kb. öt óra után értünk a városhoz. Sienából már csak közúton közlekedtünk. Nagyon érdekesek voltak az utikönyvekből is jól ismert képek a tanyaközpontokhoz vezető ciprusokkal szegélyezett utak. Minden lehetséges földet használnak arrafelé. Orvietóban azt hittem a falak alatti parkolóba meg lehet állni, de ahogy igyekeztem bekanyarodni egyszerre csak 2 m magasságkorlátozás, így kerestem más parkolóhelyet ami éjszakára is megfelel. A város alatt 42°42'52.3"N 12°05'44.3"E 42.714536, 12.095630 itt aludtunk. Ez nem parkoló csak egy fás liget valamiféle tűzcsap van itt ahol tartályautók vizet tudnak venni. Nincs se világítás semmi összkonfort, de a sötétben a világ végén a rossz emberből is kevesebb van. Itt este még én felmentem a városba ez kb 15 pec séta volt igaz végig hegymenetbe de még így sötétben is egész jól nézett ki a városka.

Másnap reggel még kérdeztem a gyerekeket akarják e megnézni a várost, de nem akarták így továbbmentünk. a bolsanoi tónál reggeliztünk. Ez a tó egy krátertó semmi zavarás nem voltak fürdőzők, így ősszel nagyon jó volt ez is. A közvetlen tópartot 42.651527, 11.950956 itt értük el ez szerintem szezonban lehetetlenség, de ílyenkor sehol egy lélek. Innen a cél Sorano, Sovana, Pitigliano volt. Ezek a vulkáni tufák tetején lévő városkák érdekesek voltak. Sok olyan út volt, hogy jobbról balról 20 m magas falak közt kanyargott az út. Minden várokának voltak etruszk emlékei ezek közül a sovanai a legérdekesebb. Estére Pitigliánóba értünk. Itt a kórház parkolójában sikerült megállni. Igaz lakóautóval tilos volt a behajtás, de két olasz autó állt az egyik sarokba beálltam melléjük és kutya nem zavart bennünket. Az éjszakát itt töltöttük. Még este bevásároltunk mert másnap zárva volt minden. A helyi gyerekek Haloween partiztak akikhek az én két fiam is csatlakozott azt mondták nagy buli volt ijesztegetni az olasz gyerekeket.

Másnap reggel innen Saturniába mentünk fürdeni. Még olyan korán érkeztünk hogy közvetlen a szabadtéri fürdő szomszédságában meg lehetett állni. itt eltöltöttük az egész délelőttöt. Azt láttuk, hogy csak jönnek-jönnek az emberek 11 órakor már szinte zsúfolt volt a fürdő. Közben érkezett egy távolkeleti túristacsoport is de csak fényképeztek és továbbálltak. A helyi olaszok csak ittak ettek fürödtek egész nap. Azért nekünk is nagy élmény volt hogy november elsején 25 fokban szabadban fürdünk. Délután 2 körül már nem bírtuk tovább és elindultunk a tengerpart felé. Előtte gondoltam bekérezkedünk a stellplatza üríteni, de csak ezért a műveletért 20 Eurót kértek volna. Így ezt kihagytuk. Vizet vettünk és leeresztettünk az egyik benzinkútnál, de a wc ürítésre nem találtam megfelelő helyet. A tengerpart felé menet még egy olajfa feldolgozót megnéztünk és vettünk ezt azt ott helyben. A tengert délután 4 körül értülk el Porto Ercoleban itt a városka elején található hatalmas parkolóban álltunk meg. Itt volt nyilvános WC víz minden ami kellett.Lementünk a tengerpartra fagyiztunk a gyerekekkel. Ez egy érdekes rész az árak színvonala erősen elmarad a környék városainak árszínvonalától ez a rész elsősorban búvár paradicsom, egy csomó ilyen cég hirdetett mert ez a félsziget szinte bejárhatatlan, és vannak olyan öblök is melyek csak tenger felől megközelíthetők. Este még elintéztem a WC ürítést is a nyilvános WC-ben. Másnap nov. 2-n már észak felé indultunk.

Még este Volterrában megálltunk itt még egy utolsó nagybevásárlás, hogy vigyünk az otthon maradottaknak is valamit. Itt a Róma színház romjai melletti parkolóban éjszakáztunk.  Még Volterrát is megnéztük. a város világörökségi és megérdemelten. Azért ezekből az olasz világörökségi városokból tanulhanánk mi magyarok is mert ha csak Hollókőt nézzük ami hasonló státusu egy holt falu este mindneki hazamegy és nem lehet semmitt tenni, neked is el kell menni. Itt Volterrában minden olyan mint ahogy a középkorból megmaradt és élnek úgy mint régen csak esetleg a csempét járólapot vízvezetéket kicserélték. Itt az egykori erődöt is használják, ami ma börtön itt azért nem lehet olyan jó lenni. Volterrából még az autópálya felé megálltunk San Gimiánóban fagyizni. Itt megtaláltuk az egyetlen nem fizetős parkolót a környéken ahonnan a lakóautók nincsenek kitiltva. Ez itt van: 43°27'11.9"N 11°03'12.9"E 43.453305, 11.053572. innen aztán fel az autópályára és irány hazafele még egyet az autópályán éjszakáztunk. Nos ez az öt nap élményekkel teli volt nem kerestünk nem is foglalkoztunk stellplatzokkal.

Annyira belejöttünk a bivakolásba az elmúlt időszakban, hogy találtunk mindig megfelelő helyet. Szerintem sok oylan hely van ahol meg lehet állni sokszor vannak félelmeink azzal hogy mi lesz ha feltörik, betörik. Az biztos, hogy minél frekventáltabb helyet látogatunk meg, annál valószínűbb, hogy a bűnözés is ott tanyát ver. Egy olyan helyen ahol öszre már jól eltűnnek a lenyúlható túristák, ott már a zsebesek és a tolvajok is eltűnnek, mert már nincs kitől elvenni. Szerencsére nekünk eddig nem volt semmi gondunk bárhol álltunk meg. Így hogy már négy éve járunk kelünk a világba mindenkinek csak tanácsolni szoktuk hogy próbálja ki ezt az életformát mert megéri. Olaszország meg úgy néz ki összehasonlítva a nyári időszakkal, ősszel, tavassszal sokkal emberibb. jóval kevesebb a túrista, nincs zsúfoltság, könnyebb megállni ott, ahol éppen szertnél és nincs nagy meleg. Olaszország jó hely nekünk nagyon tetszik, még biztos hogy más ilyen rövid kirándulsát is fogunk még tenni, majd arról is beszámolok mások okulására.